Onko täällä yhtään kaksiteholasien käyttäjiä? Kaksitehoilla tarkoitan rajallisia linssejä, sillä rajattomat ovat monitehoja eikä kaksitehoja, vaikka monen niitä virheellisesti kaksitehoiksi sanovatkin.
Kysyisin teiltä jotka käytätte rajallisia, miten nopeasti lasien käyttöön tottuu? Entä executivet? Soveltuvatko tällaiset executive-mallit hyvin yleislaseiksi.
Rajallisten hinta on huomattavasti halvempi kuin monitehojen. Toki kaksitehoissa on omat haittansa, kuten kuvahypyt ja näkyvä lukuosa. Kaksitehoilla ei myöskään näe välialueelle.
Nykyisin moniteholasien väitetään ratkaisevan kaikki ikänäkövaikeudet. Perinteiset kaksitehot ovat käymässä aika harvinaisiksi. Vanhukset käyttävät niitä enimmäkseen, mutta kyllä niitä toisinaan näkee myös keski-ikäisillä ihmisillä.
Monet vanhukset siirtyvät kaksitehoista monitehoihin, kun jotkut optikotkin sanovat rajattomia linssejä virheellisesti kaksitehoiksi. Kaksitehoja halutessaan tuleekin nimenomaan painottaa sanaa "rajallinen"!
Perinteiset rajalliset
8
1268
Vastaukset
- Kaksitehot
Minulla on kaksiteholasit, ollut jo yli kymmenen vuotta. Yritin ensi monitehoilla mutta sitten vaihdoin kaksitehoin, sopivat minun silmille paremmin. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Näillä näkee sekä lähellä että kauaksi. Moniteholinssit ovat kompromissi, eli millään aluella ei saada oikein tarkkaa kuvaa siksi olen päätynyt kaksitehoihin.
- keski-ikäinen nainen
Minäkin olen ärsyyntynyt, kun monitehot tuntuvat olevan tosiaan niiiiiiiiin yleislasit. En näe kunnolla kauas enkä lähelle. Olen harkinnut myös tuota vanhanaikaista kaksitehoa.
"Harjoittelitko" montakin vuotta noita monitehoja , onko sinulla miten paljon tuo add osa ?
Kiitos, jos ennätät vastailla. - kaksitehot
keski-ikäinen nainen kirjoitti:
Minäkin olen ärsyyntynyt, kun monitehot tuntuvat olevan tosiaan niiiiiiiiin yleislasit. En näe kunnolla kauas enkä lähelle. Olen harkinnut myös tuota vanhanaikaista kaksitehoa.
"Harjoittelitko" montakin vuotta noita monitehoja , onko sinulla miten paljon tuo add osa ?
Kiitos, jos ennätät vastailla.Vuoden verran harjoittelin ennenkuin mitta tuli täyteen. Vahvuudet on nyt kauaksi 5,00 ja lähelle 7,25. Lisäksi sylinteri- ja prismahionta molemmissa linsseissä. Mutta hyvät on enkä vaihda takasin monitehoihin. Eikä hyppäys kaulta lähelle edes huomaa.
- aloittaja
kaksitehot kirjoitti:
Vuoden verran harjoittelin ennenkuin mitta tuli täyteen. Vahvuudet on nyt kauaksi 5,00 ja lähelle 7,25. Lisäksi sylinteri- ja prismahionta molemmissa linsseissä. Mutta hyvät on enkä vaihda takasin monitehoihin. Eikä hyppäys kaulta lähelle edes huomaa.
Onko sinulla tavallinen lukuosa, vai laajempi malli? Miten kirjan lukiminen tms. lähityö sujuu laseillasi?
- kaksitehot
aloittaja kirjoitti:
Onko sinulla tavallinen lukuosa, vai laajempi malli? Miten kirjan lukiminen tms. lähityö sujuu laseillasi?
Minulla on laajempi lukuosa. Lukeminen sujuu oikein hyvin, lisäksi minulla on erilliset kaukolasit kun katselen telkkaria ja erilliset lukulasit kun teen pitempään lähityötä. Eli kolmet lasit mutta tällaista se on kun on ongelmasilmät.
- aloittaja
kaksitehot kirjoitti:
Minulla on laajempi lukuosa. Lukeminen sujuu oikein hyvin, lisäksi minulla on erilliset kaukolasit kun katselen telkkaria ja erilliset lukulasit kun teen pitempään lähityötä. Eli kolmet lasit mutta tällaista se on kun on ongelmasilmät.
Hyvin monilla aikuisnäköisillä henkilöillä on käytössään useampia laseja, kuten esimerkiksi. näyttöpäätelasit jne. Kaksitehot ovat hyvä yleisratkaisu, pitkäkestoiseen lukemiseen on lukulasit paras vaihtoehto.
- Kaksitehot
aloittaja kirjoitti:
Hyvin monilla aikuisnäköisillä henkilöillä on käytössään useampia laseja, kuten esimerkiksi. näyttöpäätelasit jne. Kaksitehot ovat hyvä yleisratkaisu, pitkäkestoiseen lukemiseen on lukulasit paras vaihtoehto.
Näkömukavuudesta tässä on kysymys. Optikot väittää aina että rajalliset kaksitehot ovat vanhanaikaiset, ja joku on joskus käyttänyt sana rumat. Itselläni kehykset jotka maksoivat 650€ ja kyllä ne rajalliset linssit niissä pokissa näyttävät ihan hyviltä. Silmälasien tarkoitus alunperin on kyllä ollut että niillä näkee.
- aloittaja
Kaksitehot kirjoitti:
Näkömukavuudesta tässä on kysymys. Optikot väittää aina että rajalliset kaksitehot ovat vanhanaikaiset, ja joku on joskus käyttänyt sana rumat. Itselläni kehykset jotka maksoivat 650€ ja kyllä ne rajalliset linssit niissä pokissa näyttävät ihan hyviltä. Silmälasien tarkoitus alunperin on kyllä ollut että niillä näkee.
Näkömukavuus on tärkeintä. On valitettavaa, että optikot yrittävät tyrkýttää monitehoja. Rajallisissa on omat etunsa ja joillekin ne sopivat paremmin. Rajalliset linssit eivät pilaa lasien ulkonäköä, vaikka jotkut niin väittävät. Ei rajallisiakaan huomaa, ellei tule ihan lähelle. Tärkeintä on, että näkee olivat lasit sitten rajattomat tai rajatut.
Executive- mallinen rajallinen kaksiteho tarjoaa kaikkein laajimman lähikentän, verrattuna muihin kaksitehoihin tai monitehoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752