voiko suomen romanin tunnistaa jos he pukeutuisivat kuten valtaväestö?

joojoopajoo

voiko suomen romanin tunnistaa jos he pukeutuisivat kuten valtaväestö, vai luultaisiinko heitä ulkomaalaisiksi?

10

354

Vastaukset

• tunnistaisi. Osa kuulkaa menisi suomalaisistakin. On joukossa nii vuaaleita kaaleita. Mutta, hmm esim tuo Veijo Baltsar, ei siitä katukuvassa voisi erehtyä. Kyllä niitäkin romaneita on joista heti huomaa että tuo on romani. mutta kuten sanoin, ei kaikista

• vaikka on kahden mustalisen tekemä.
      Toiset erottaa helposti toiset ei.

• ulkomaalaisiksi,
    lähinnä esim. turkkilaisiksi.......

mut sit ku näillä suomen kaaleilla on ne omat kampaustyylit,
    pitäs hiuksetki asetella uuteen kuosiin:)

• Nauraa mua on ainaki luulu monta kertaa kaaleet ulkomaalaiseks vaikka on ollu suorat housut ja lakeritki vielä.

• Ei suomalaisetkaan ole kaikki vaaleita. On Karjalaisia tummakulmia, lappalaisia, jopa pohajalaisia. Olen nähnyt. Kasakoiden jälkeläisiä,ehkä-

• Jotkut tunnistavat mut mustalaiseksi tai arvaavat ainakin, on sen verran näköä vaikka olen "vain" puolimustalainen. Eli isän puolelta tummia ja äidin puolelta valtaväestöä.
    Mutta useimmiten mua pidetään valtaväestön yksilönä tai sitten ulkomaalaisena. Lähinnä latinotaustaisena, joskaan ei täysiverisenä sitäkään. Kesäisin varsinkin, kun rusketun vielä, niin korostuu nuo luulemat.
    Mutta yleisesti ottaen on suht vaikeata erottaa valtaväestöstä, jos pukeutumistyyli on sama.

• Kyllä miut tunteepi ainakin röijystä

Pukin mäjen Raju Raineri

• Vähämielisestä mölinästä tunnistaa vaikka olisi sokea.

• Minä tunnistan aina romanin. Miehistä varsinkin sen heti näkee, vaikka olisivat ihan samalla tavalla pukeutuneet kuin valtaväestö. Joku naaman piirteistä ja kulmat, sen vaan näkee.
    Nuorista naisista ei välttämättä, tarkoitan ihan nuorista. Yhdestä 13-vuotiaasta en uskonut millään kun sanoivat sen olevan täysi romani. Mutta kun sekin sai ikää, niin jotenkin vaan tuli piirteet esille. Siitä tulikin kaunis tyttö, kaunein romanityttö minkä olen ikinä nähnyt.

• Havaa. Sanat tiijätte! Puhut sie neliveto vaihokas miun Rookeri serkusta hai sie? Hää se näyttipi ihan kaavo juulilta pienenä mutta nyt onpi komia kuin karamelli ku kulkeepi paljetti röijyssä ja hammeessa

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työssäkäyvien köyhyys

oli uutisissa. Jopa 200 000 ihmistä saattaa ajoittain tarvita sosiaaliapua "pärjätäkseen palkallaan". Silppu- ja osa-aikatyöt eivät lyö leiville.
    Maailman menoa
    200
    4343
  2. Eerikäisen postaukset

Onko oikeesti kivaa Vikkelle kun isukki postaa kokoaika someen siitä kuvii.😑 Ei saa ees kaverinsa kanssa rauhassa leikkii ettei Esko oo laittamas "ma
    32
    1670
  3. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    40
    1120
  4. Tulipolttaaa...

Liehuletti poltti viimeyönä parakkinsa,eikö pitäisi viiä suletulle.
    Haapavesi
    29
    552
  5. Autogallup

Millainen on kaivattusi auto. Väri ja merkki?
    Ikävä
    71
    502