Minkälainen kastovaippa käy parhaiten vastasyntyneelle? Mielellään itse ompeleisin.
Vastasyntyneelle
5
472
Vastaukset
- 4:n äiti
Minä olen tykännyt vastasyntyneellä eniten harsoista ja PUL kuorista. Jos vauva on syntyessään selvästi alle 4 kiloinen, on 70*70 cm harsot sopivia. Yli 4 kiloista voi vaipattaa alusta asti 80*80 cm harsoilla, vaikkakin ovat aluksi vähän turhan suuria.
Kun kasvu alkaa ensimmäisten kuukausien jälkeen tasoittumaan olen tykännyt sisävaipoista PUL kuorista. Niin, tai kyllä minä villapöksyistäkin tykkäisin, mutta kun lapseni ovat perineet isältään sillä tavalla herkän ihon, ettei kestä villaa ollenkaan. - suosittelen.
Kuivuvat nopeasti, nappaavat hyvin maitokakan ja ennen kaikkea, ovat edullinen vaihtoehto - NB- ja S- koon vaipat kun käyvät pieniksi muutamassa kuukaudessa. Myöhemmin ne käyvät imuiksi taskullisiin vaippohin.
- ....
"NB- ja S- koon vaipat kun käyvät pieniksi muutamassa kuukaudessa"
Meillä ne kävivät pieniksi muutamassa viikossa, tosin vauva oli jo lähdössä reippaasti yli 4 kg. 3,5 kk ikäisenä tarvittiin jo L kokoisia, mutta niillä pärjättiinkin sitten koko loppu vaippaikä.
Eli nyt tulevalle vauvalle ei olekaan muuta kuin harsoja, yhdenkoon vaippoja ja L kokoisia. Kuoria on tietenkin kaikkia kokoja.
- jessika 78
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Jospa ompelen muutamia sisätäyttövaippoja pul-kankaasta ja fleesestä. Harsojahan löytyy äippäpakkauksestakin. Kokeillaan näillä alkuun :)- nimimerkki702
Tämä ei oikein liity tähän mutta olen kauan yrittänyt saada tietoa liberon, pampersin ja toujoursin isoimmista vaipoista.
liberolla ne näyttävät olevan Libero Comfort Fit XL 15 - 30kg
Toujoursilla Junior 11-25kg
Pampersilla Baby Dry 12-15kg tai Active Fit 11-15 kg
Olen myös kuullut että Pampersin vaipat kyllä venyvät paljon. Mutta kysymykseni kuuluu:
Mikä näistä vaipoista on isoin vyötäröltään???
Olisin hyvin kiitollinen jos joku jaksaisi vastat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232473Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531773Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111124Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146893
- 56864
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110769Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9757- 46745