Vastasyntyneelle

jessika 78

Minkälainen kastovaippa käy parhaiten vastasyntyneelle? Mielellään itse ompeleisin.

5

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

Minä olen tykännyt vastasyntyneellä eniten harsoista ja PUL kuorista. Jos vauva on syntyessään selvästi alle 4 kiloinen, on 70*70 cm harsot sopivia. Yli 4 kiloista voi vaipattaa alusta asti 80*80 cm harsoilla, vaikkakin ovat aluksi vähän turhan suuria.

Kun kasvu alkaa ensimmäisten kuukausien jälkeen tasoittumaan olen tykännyt sisävaipoista PUL kuorista. Niin, tai kyllä minä villapöksyistäkin tykkäisin, mutta kun lapseni ovat perineet isältään sillä tavalla herkän ihon, ettei kestä villaa ollenkaan.

• suosittelen.

Kuivuvat nopeasti, nappaavat hyvin maitokakan ja ennen kaikkea, ovat edullinen vaihtoehto - NB- ja S- koon vaipat kun käyvät pieniksi muutamassa kuukaudessa. Myöhemmin ne käyvät imuiksi taskullisiin vaippohin.

• ....

"NB- ja S- koon vaipat kun käyvät pieniksi muutamassa kuukaudessa"

Meillä ne kävivät pieniksi muutamassa viikossa, tosin vauva oli jo lähdössä reippaasti yli 4 kg. 3,5 kk ikäisenä tarvittiin jo L kokoisia, mutta niillä pärjättiinkin sitten koko loppu vaippaikä.

Eli nyt tulevalle vauvalle ei olekaan muuta kuin harsoja, yhdenkoon vaippoja ja L kokoisia. Kuoria on tietenkin kaikkia kokoja.

• jessika 78

Kiitoksia kaikille vastanneille.
      Jospa ompelen muutamia sisätäyttövaippoja pul-kankaasta ja fleesestä. Harsojahan löytyy äippäpakkauksestakin. Kokeillaan näillä alkuun :)

• nimimerkki702

Tämä ei oikein liity tähän mutta olen kauan yrittänyt saada tietoa liberon, pampersin ja toujoursin isoimmista vaipoista.
        liberolla ne näyttävät olevan Libero Comfort Fit XL 15 - 30kg
        Toujoursilla Junior 11-25kg
        Pampersilla Baby Dry 12-15kg tai Active Fit 11-15 kg

Olen myös kuullut että Pampersin vaipat kyllä venyvät paljon. Mutta kysymykseni kuuluu:
        Mikä näistä vaipoista on isoin vyötäröltään???
        Olisin hyvin kiitollinen jos joku jaksaisi vastat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot

Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent
      Maailman menoa
      34
      2588
    2. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      169
      2569
    3. Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?

Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär
      Maailman menoa
      56
      1823
    4. En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia

Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis
      Maailman menoa
      104
      1487
    5. Kuka tekee näitä aloituksia

jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa
      Ikävä
      28
      1295
    6. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      183
      1169
    7. viikonloppu lähestyy

ja tiiän sen jo valmiiks et en pysty olee selvinpäin. oisitpa kieltämässä ja rauhoittamassa minua. en tiedä olisiko sinu
      Ikävä
      12
      890
    8. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      61
      872
    9. Ei rakennuslupaa

Eihän hyvinvointitalon työmaalla tehdä luvattomia ja keskeytettyjä töitä pimeyden turvin?
      Pyhäjärvi
      83
      831
    10. Kyllä se on mukavoo kahtoa kun tämä Pipe Hannele tekköö terveellistä

suolapalloo (siis savolaisittain terveellistä) itelleen. Ihan tullee itellekin vesi kilelle.
      Tuusniemi
      54
      787
    Aihe