Vastasyntyneelle

jessika 78

Minkälainen kastovaippa käy parhaiten vastasyntyneelle? Mielellään itse ompeleisin.

5

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

Minä olen tykännyt vastasyntyneellä eniten harsoista ja PUL kuorista. Jos vauva on syntyessään selvästi alle 4 kiloinen, on 70*70 cm harsot sopivia. Yli 4 kiloista voi vaipattaa alusta asti 80*80 cm harsoilla, vaikkakin ovat aluksi vähän turhan suuria.

Kun kasvu alkaa ensimmäisten kuukausien jälkeen tasoittumaan olen tykännyt sisävaipoista PUL kuorista. Niin, tai kyllä minä villapöksyistäkin tykkäisin, mutta kun lapseni ovat perineet isältään sillä tavalla herkän ihon, ettei kestä villaa ollenkaan.

• suosittelen.

Kuivuvat nopeasti, nappaavat hyvin maitokakan ja ennen kaikkea, ovat edullinen vaihtoehto - NB- ja S- koon vaipat kun käyvät pieniksi muutamassa kuukaudessa. Myöhemmin ne käyvät imuiksi taskullisiin vaippohin.

• ....

"NB- ja S- koon vaipat kun käyvät pieniksi muutamassa kuukaudessa"

Meillä ne kävivät pieniksi muutamassa viikossa, tosin vauva oli jo lähdössä reippaasti yli 4 kg. 3,5 kk ikäisenä tarvittiin jo L kokoisia, mutta niillä pärjättiinkin sitten koko loppu vaippaikä.

Eli nyt tulevalle vauvalle ei olekaan muuta kuin harsoja, yhdenkoon vaippoja ja L kokoisia. Kuoria on tietenkin kaikkia kokoja.

• jessika 78

Kiitoksia kaikille vastanneille.
      Jospa ompelen muutamia sisätäyttövaippoja pul-kankaasta ja fleesestä. Harsojahan löytyy äippäpakkauksestakin. Kokeillaan näillä alkuun :)

• nimimerkki702

Tämä ei oikein liity tähän mutta olen kauan yrittänyt saada tietoa liberon, pampersin ja toujoursin isoimmista vaipoista.
        liberolla ne näyttävät olevan Libero Comfort Fit XL 15 - 30kg
        Toujoursilla Junior 11-25kg
        Pampersilla Baby Dry 12-15kg tai Active Fit 11-15 kg

Olen myös kuullut että Pampersin vaipat kyllä venyvät paljon. Mutta kysymykseni kuuluu:
        Mikä näistä vaipoista on isoin vyötäröltään???
        Olisin hyvin kiitollinen jos joku jaksaisi vastat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      261
      4103
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      129
      2352
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1501
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      978
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      132
      966
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      810
    Aihe