Eklöf

----

Löytyykö entisiä- nykyisiä Eklöfiläisiä tai muita cemt- kuskeja kertomaan, että millainen talo olla töissä?

23

7710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reijjo

      tais olla siä en oo varma ei tainnukkaa olla vittuku ei muista vai oliko se Löfberg vai Ekström no anyway soitappa sinne ja kysy

      • -----------

        Kiitos tiedoista. täytynee soitella.


    • ex-Eklöf

      Löytyy hyviä ja huonoja kokemuksia..

      Hyviä puolia mm. se että ottavat kuskeja ns. pystymettästä ja kouluttavat itse. Taitaa olla ainoita suomalaisia firmoja jotka näin tekee. Muut vaatii jopa vuosien kokemuksen että pääsee töihin. Kämppä Lyypekissä, on paljon mukavampaa viettää vloput hyvän porukan kanssa kämpillä ku kököttää autossa jossai parkissa ja lipittää olutta. Siel on kaikki viimesen päälle, pyykinpesumahdollisuus, suomen tv-kanavat, toimisto jossa mm. internet ja fax. On kaasugrillit ja systeemit talon puolesta. Uus kalusto, koko ajan tulee uutta ja vanhaa lähtee pois, suosivat suomalaisia kuskeja, helpommin ja nopeemmin saa oman vakioajokin. Lomat pyörii järkevästi, n. 8vko töitä ja 2vko lomaa.. maksavat 2 meno-paluumatkaa vuodessa Suomen ja Saksan välillä, käytännössä hommaavat laivapaikan.

      Isoimpana miinuksena palkka.. ja sit se että firmassa on paljon virolaisia, venäläisiä ja unkarilaisia kuskeja.. Vähän sellanen isoveli-valvoo meininki.. koko ajan seuraavat missä menet ja aina pitää ilmottaa mihin jää yöks jne. tietysti välillä ihan hyvä ja turvallinen systeemi mut välillä hieman ärsyttävä. Ajojärjestely tökkii välillä ja pahasti..

      Mutta kaikenkaikkiaan Eklöf on todella hyvä firma alottaa cemt-ura. Suosittelen lämpimästi.

      • Make Jihard

        Ei ole Eklöffillä enää kovin montaa suomalaista kuljettajaa,vain muutama sitkeä jäärä.
        Eivät kai pääse muualle töihin huonomaineisesta paikasta.
        Yhtiö on hinnoitellut suomalaiset ulos lopullisesti.Autot alkavat olla unkarin kilvissä,mitä baanoilla näkee.
        Tahtoisitko sinä olla 24 tuntia vuorokaudessa jatkuvasti töissä,joista jää käteen alle 2000 euroa kuussa?
        Påivärahoja on pienennetty lakisääteisistä oman mielen mukaan,sekä maksupäiviä vähennetty.
        Ilmaista lyypekin asuntoakaan ei enää pitkään aiota pitää yllä,siitä on yhtiölle kuluja.Huoneista jo puolet ovat tyhjillään kun ei suomalaisia kuljettajiakaan ole montaa,eikä lisää tule vaikka haettu on.


      • Jallu.Kor.
        Make Jihard kirjoitti:

        Ei ole Eklöffillä enää kovin montaa suomalaista kuljettajaa,vain muutama sitkeä jäärä.
        Eivät kai pääse muualle töihin huonomaineisesta paikasta.
        Yhtiö on hinnoitellut suomalaiset ulos lopullisesti.Autot alkavat olla unkarin kilvissä,mitä baanoilla näkee.
        Tahtoisitko sinä olla 24 tuntia vuorokaudessa jatkuvasti töissä,joista jää käteen alle 2000 euroa kuussa?
        Påivärahoja on pienennetty lakisääteisistä oman mielen mukaan,sekä maksupäiviä vähennetty.
        Ilmaista lyypekin asuntoakaan ei enää pitkään aiota pitää yllä,siitä on yhtiölle kuluja.Huoneista jo puolet ovat tyhjillään kun ei suomalaisia kuljettajiakaan ole montaa,eikä lisää tule vaikka haettu on.

        Ei alkoholisteille,eikä sinulle.


      • jormaaaaaaaa
        Make Jihard kirjoitti:

        Ei ole Eklöffillä enää kovin montaa suomalaista kuljettajaa,vain muutama sitkeä jäärä.
        Eivät kai pääse muualle töihin huonomaineisesta paikasta.
        Yhtiö on hinnoitellut suomalaiset ulos lopullisesti.Autot alkavat olla unkarin kilvissä,mitä baanoilla näkee.
        Tahtoisitko sinä olla 24 tuntia vuorokaudessa jatkuvasti töissä,joista jää käteen alle 2000 euroa kuussa?
        Påivärahoja on pienennetty lakisääteisistä oman mielen mukaan,sekä maksupäiviä vähennetty.
        Ilmaista lyypekin asuntoakaan ei enää pitkään aiota pitää yllä,siitä on yhtiölle kuluja.Huoneista jo puolet ovat tyhjillään kun ei suomalaisia kuljettajiakaan ole montaa,eikä lisää tule vaikka haettu on.

        Ootko ollu Eklöfillä töissä vai miten tiedät noin tarkkaan ? Vai ootko kuullu jutut isojen poikien suusta Suomikodin saunan lauteilla ? :-) Paikka jossa kaikki tietävät kaiken, tai ainakin luulevat niin..

        Tossa oli aika monta asiavirhettä.. Kukaan ei ole töissä 24h vuorokaudessa, eihän lakikaan sitä salli. Ei kyllä jää yhdelläkään suomalaisella käteen alle 2000e kuussa. Virolaisista ja unkarilaisista ei hajua muttä eipä kyl kiinnostakaan..

        Lyypekin asunto ei ole ilmainen. Puolet huoneista ei ole tyhjänä, tällä hetkellä siellä asuu mun tietojen mukaan 8 suomalaista joista 3 Eklöfin omia kuskeja. Vuokratuloja firma saa yli 1000e kuussa.. joka ei kyllä varmaankaan millään kata kaikkia menoja mutta kuitenkin..


      • hämy
        jormaaaaaaaa kirjoitti:

        Ootko ollu Eklöfillä töissä vai miten tiedät noin tarkkaan ? Vai ootko kuullu jutut isojen poikien suusta Suomikodin saunan lauteilla ? :-) Paikka jossa kaikki tietävät kaiken, tai ainakin luulevat niin..

        Tossa oli aika monta asiavirhettä.. Kukaan ei ole töissä 24h vuorokaudessa, eihän lakikaan sitä salli. Ei kyllä jää yhdelläkään suomalaisella käteen alle 2000e kuussa. Virolaisista ja unkarilaisista ei hajua muttä eipä kyl kiinnostakaan..

        Lyypekin asunto ei ole ilmainen. Puolet huoneista ei ole tyhjänä, tällä hetkellä siellä asuu mun tietojen mukaan 8 suomalaista joista 3 Eklöfin omia kuskeja. Vuokratuloja firma saa yli 1000e kuussa.. joka ei kyllä varmaankaan millään kata kaikkia menoja mutta kuitenkin..

        pitkään hakeneet kuskia mollissa,eköhön o sitä mersun osien kuskaamista, kuulemma aika kusista hommaa, rullaat ympäri tehdasta ovelta ovelle koko päivän


      • Anonyymi

        Väsynyttä. Toimittaja ja kuvaaja erehtyneet poikien puheille ma-aamuna...?


    • En suosittele

      Vähän vanha viestiketju mutta, enää ei ole kämppää, Lypekissä varsinainen mustalais leiri jossa paskahuussissa vain verho edessä, ei lämmitystä. Frankenthaalissa paremmat tilat mutta Unkarilaiset vallanneet. Nykyyän Keijo maksaa vajaat 8e tunnilta eli noin 1400e kuussa, oli töitä tai ei alle minimi päivärahat. Matkoja ei kustanneta muuta kun meno ja tulo, lomat saat ite maksaa. Sitten Eklöfin palkan maksu kyky on todella heikkoa, mm Unkarilaiset saivat oottaa 10 viikkoa palkkaansa ja kuin vihdoin tuli niin sekin oli alle kuukauden palkka. Suomalaisille kuskeille maksaa miten sattuu ja tuntuu joku päivä, ei pidä kiinni palkanmaksu päivästä. Pekkasia yms aivan turha odottaa ja lopputiliinkään ei lasketa mitään jollet erikseen vaadi. Jos et ole korviaan myöten veloissa voutin kanssa niin en suosittele tuonne menevän ellet sitten halua tliä tehdä päivärahaoista johon vouti ei pääse käsiksi, toinen on pienen kokemuksen hankkiminen, muuta järkeä ei sitten olekkaan. Ajot pää asiassa nurkissa pyörimistä 3-400km pv pelkkää mersua, keikkojen anto perseestä, samat naamat samat ajot, mm 1 ajaa pelkkää mersua kun taas toinen myörii Espaniassa viikosta toiseen.

    • On_ajettu_euroopassa

      Mikäs tämä homma on nykyään?

      Saako "kilometripalkkaa" vai onko kuskit oikeilla sopimuksilla töissä?

    • On-ajettu-kehä-kolmosta

      Näin yöduunarina ruokatauolla ihan täällä koti-Suomessa niin kun selasin tätä keskustelufoorumia niin taas täytyy ihmetellä millä tasolla on keskustelu tällä foruumilla oikein liikkuu. Minun mielestä surkealla tasolla. Porukka kaivaa hemmetinvanhoja viestiketjuja esille tässäkin tapauksessa vuosi oli 2009 kun ensimmäinen kirjoitus julkaistiin..Jos vuonna 2014 on ollut unkarilaiset kuskit niin meistä jokainen tietää ettei vuonna 2019 suomalaisten asema työntekijöinä ole mikään. Ei varmasti ole yhtään suomalaista kuskia.Tuskin on koko kuljetusliikettä on edes enää olemassa. Ulkomaanliikenteessä suomalaisten kulta-ajat asettuu tuonne 1960-1980 luvuille. Sen jälkeen hommat hiipuivat kun Itä-euroopan vallankumous eli Neuvostoliiton ikeestä päästiin pois.Meidän jokaisen pitää ymmärtää se tosiasia,että Jos Puolassa on ihmisiä 60 miljoonaa niin siellä on myöskin kuljettajia riittävästi ajamaan keikkoja joka euroopan kolkkaan.Euroopan suurin kuljetusliike sijaitsee Puolassa ja heillä on 6000 uuden karheaa autoa valmiina hoitamaan euroopan kuljetustarpeet jos asiakas näin haluaa.Siksi myös Suomen teillä näkyy niin usein Puolan kilvissä olevia autoja. Sitten jos mennään suomalaiseen todellisuuteen niin suomalainen kuski ei nykyään halua edes lähteä keski- ja etelä eurooppaan ajelemaan työkseen ja nukkumaan hytissä surkealla palkalla. 1960-luvulla se oli suuri seikkailu,mutta tänä päivänä se ei ole sitä. Lomilla mennään Espanjaan muuten tehdään duunit Suomessa ja mennään illaksi kotiin lihapatojen ääreen ja mamman viereen nukkumaan.Suomalainen on mukavuuden haluinen laiskiainen kuten myös naapurimaan kolleegat Ruotsissa ja Norjassa. itse asiassa tilanne on sellainen,että ruumillista työtä vaativiin kuljetusalan töihin on vaikea saada työntekijöitä edes kotimaahamme. Ainoa toivomme on nämä innokkaat nuoret naiset jotka ovat tulleet ihan viimeaikoina alalle ja hakkaavat innokkuudella ja työtahdilla ,puhumattakaan hyvästä asiakaspalvelusta kaikki tumpelomiehet. Näin jo aikamieskuskina on se surullista jos kuljetusalan tulevaisuus on naisista kiinni vähän siltä näyttää .Ikävä kyllä.

      • Tilastonikkari

        Tutkin tilastotietoja kun olen talousluvuista kiinnostunut ihminen. Ensinnäkin jos yrityksen toiminta-alue on Suomi-Saksa-Unkari niin jo asioiden hoidon kannalta on hyvä,että yrityksellä on myös Unkarilaisia kuljettajia. Unkari on kuiten sellainen maa,että asiointi työtehtävissä ei välttämättä suju englannin tai saksankielellä.Näin ollen se voi olla hyvin haastava alue suomalaiselle kuljettajalle vaikka joku väittää,että suomenkieli ja unkarinkieli on jollain tasolla sukulaiskielet.Sitten jos mennään vuoden 2017 talouslukuihin. Tilikauden tulos oli 16 000 eur
        liikevoitto 1.9 % ja omavaraisuusaste 2.7 % tähän kun ynnää ,että omaa henkilöstöä on 47 ja saman verran alihankkijoita. Talouslukujen valossa yrityksellä ei mielestäni mene kovinkaan hyvin.Eteenkin tuo omavaraisuusaste 2.7 % on hyvin pieni. Moni kuljetusalan konkari pitää alle 40 % omavaraisuusastettakin huonona talouslukuna. Eli kyseisessä yrityksessä pelataan todella paljon velkarahalla. Mielestäni myös tilikauden tulos ei päätä huimaa. Täytyy muistaa kuitenkin,että kyseinen yritys toimii hyvin vaikealla markkina-alueella eli keski-euroopassa jossa juuri nämä itä-blogin maat Puola,Latvia,Liettua,Bulgaria ja Romania polkevat hintoja alas.
        Uskoisin,että kotimaassa ja pohjoismaissa olisi kyseisellä yrityksellä paremmat mahdollisuudet tehdä tulosta,varsinkin jos erikoistuisi johonkin erityisalaan jossa työnlaatu korvaa isot voluumit.Meillä on hyviä esimerkkejä kuljetusyrityksistä jotka ovat tehneet hyvää tulosta kotimaan markkinoilla myös huonoina aikoina.Toivottavasti tässä oli sellainen asiallinen tietopaketti nimimerkille On_ ajettu_ euroopassa. Sellaista hän varmasti toivoikin entisenä ulkomaan kuskina.


      • AlvarKarlsson

        On-ajettu-kehä- kolmosta. Kirjoituksesi oli mukavaa luettavaa ja virkistävää vaihtelua ja niin totta kun olla vain voi. Itsekin olen kiinnittänyt huomioon nuorten naisten ilmestymiseen varsinkin yhdistelmäpuolelle ja maansiirtohommiin viime aikoina. Heillä kun asenne on kohdallaan ja uskalletaan tarttua rohkealla asenteella myös vaativiin haasteisiin. Ikävä kyllä monilla uransa alussa olevilla nuorilla miehillä asenne ei ole paras mahdollinen ja yritetään päästä mahdollisimman helpolla työelämässä. Tietysti naisilla on se etu puolellansa,että tällainen miesvaltainen työyhteisö antaa hyvän alkupotkun pärjäämiseen työssään sillä on kiva auttaa nuorta naista ( se nyt on vain rakennettu jokaisen kunnollisen miehen aivoihin,että naista pitää auttaa) Todellisuudessa nämä alalle tulleet naiset pärjäävät vallan mainiosti ilman sähläävää apujoukkoa. No ainakin työyhteisön työilmapiiri paranee kun myös naisia on samoissa hommissa. Se on ihan tutkittu juttu.


      • NainenOsaaSenkinParemmin
        AlvarKarlsson kirjoitti:

        On-ajettu-kehä- kolmosta. Kirjoituksesi oli mukavaa luettavaa ja virkistävää vaihtelua ja niin totta kun olla vain voi. Itsekin olen kiinnittänyt huomioon nuorten naisten ilmestymiseen varsinkin yhdistelmäpuolelle ja maansiirtohommiin viime aikoina. Heillä kun asenne on kohdallaan ja uskalletaan tarttua rohkealla asenteella myös vaativiin haasteisiin. Ikävä kyllä monilla uransa alussa olevilla nuorilla miehillä asenne ei ole paras mahdollinen ja yritetään päästä mahdollisimman helpolla työelämässä. Tietysti naisilla on se etu puolellansa,että tällainen miesvaltainen työyhteisö antaa hyvän alkupotkun pärjäämiseen työssään sillä on kiva auttaa nuorta naista ( se nyt on vain rakennettu jokaisen kunnollisen miehen aivoihin,että naista pitää auttaa) Todellisuudessa nämä alalle tulleet naiset pärjäävät vallan mainiosti ilman sähläävää apujoukkoa. No ainakin työyhteisön työilmapiiri paranee kun myös naisia on samoissa hommissa. Se on ihan tutkittu juttu.

        Naiset ovat ratin takana henkisesti paljon miehiä kehittyneempiä mitä tulee ajamiseen, oli sitten kyseessä minkä kokoinen auto tahansa.


      • SeOnNiksNaks
        Tilastonikkari kirjoitti:

        Tutkin tilastotietoja kun olen talousluvuista kiinnostunut ihminen. Ensinnäkin jos yrityksen toiminta-alue on Suomi-Saksa-Unkari niin jo asioiden hoidon kannalta on hyvä,että yrityksellä on myös Unkarilaisia kuljettajia. Unkari on kuiten sellainen maa,että asiointi työtehtävissä ei välttämättä suju englannin tai saksankielellä.Näin ollen se voi olla hyvin haastava alue suomalaiselle kuljettajalle vaikka joku väittää,että suomenkieli ja unkarinkieli on jollain tasolla sukulaiskielet.Sitten jos mennään vuoden 2017 talouslukuihin. Tilikauden tulos oli 16 000 eur
        liikevoitto 1.9 % ja omavaraisuusaste 2.7 % tähän kun ynnää ,että omaa henkilöstöä on 47 ja saman verran alihankkijoita. Talouslukujen valossa yrityksellä ei mielestäni mene kovinkaan hyvin.Eteenkin tuo omavaraisuusaste 2.7 % on hyvin pieni. Moni kuljetusalan konkari pitää alle 40 % omavaraisuusastettakin huonona talouslukuna. Eli kyseisessä yrityksessä pelataan todella paljon velkarahalla. Mielestäni myös tilikauden tulos ei päätä huimaa. Täytyy muistaa kuitenkin,että kyseinen yritys toimii hyvin vaikealla markkina-alueella eli keski-euroopassa jossa juuri nämä itä-blogin maat Puola,Latvia,Liettua,Bulgaria ja Romania polkevat hintoja alas.
        Uskoisin,että kotimaassa ja pohjoismaissa olisi kyseisellä yrityksellä paremmat mahdollisuudet tehdä tulosta,varsinkin jos erikoistuisi johonkin erityisalaan jossa työnlaatu korvaa isot voluumit.Meillä on hyviä esimerkkejä kuljetusyrityksistä jotka ovat tehneet hyvää tulosta kotimaan markkinoilla myös huonoina aikoina.Toivottavasti tässä oli sellainen asiallinen tietopaketti nimimerkille On_ ajettu_ euroopassa. Sellaista hän varmasti toivoikin entisenä ulkomaan kuskina.

        Kiittämättömyys on maailman palkka. Näin on Tilastonikkari kertoi kaiken olennaisen tälle On_ajettu_euroopassa kaverille. Hän kysyi ja Tilastonikkari vastasi hyvin tarkasti ja asiallisesti kuten insinöörin kuuluukin tehdä. Ei ole kiitoksia kuulunut vaikka kyseinen trolli lukee joka päivä tämänkin sivuston paikat kosteana. Säälittävää.


    • Ksdjjdj

      Kyl firma on olemassa autoja taitaa olla jo 70 suomalaisia kuskeja muutama,palkka huono.

      • Anonyymi

        Miksi meni konkurssiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi meni konkurssiin ?

        Konkurssiin mennään kun rahat on loppu ja velkojat hakevat saataviaan. Se on kapitalismin perussääntö. Nykyinen Suomen hallitus ei ole vielä oivaltanut tätä asiaa ja se on meille kaikille suomalaisille surullinen asia.Totuus paljastuu lähivuosina.


    • Anonyymi

      Konkurssiin 05/2021

      • Anonyymi

        Juu. Konkurssin kautta Ukrainaan. APU-lehdessä oli juttua. Nyt, vihdoinkin, (avustus)hommissa on kuulemma järkeä, ennen (kaupallisella puolella siis) ei niinkään.


    • Anonyymi

      Juu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe