Anopille täydellä mitalla

Sienna.

Taustatietoa, että minä en tule anopin kanssa toimeen ollenkaan, mutta lasten ja miehen takia yritämme pitää jonkinlaiset välit.

Viime sunnuntaina istuttiin anopin kahvipöydässä, kun anopin tarjotessa lisää pasteijoita (jotka oli itse tehnyt varmaan vuonna -85 ja jotka olivat olleet pakkasessa siitä lähtien, sen verran pahoja olivat) Sanna 5-vuotta täräytti: "Haista v*ttu h*ora, sun p*skoja pasteijoita ei söis h*mokaan!"

Oli siinä vaikea pidätellä naurua anopin näyttäessä siltä että kohta saa sydänkohtauksen. Toki kiroilusta ja yleisistä käytöstavoista puhuttiin kotimatkalla, mutta tuli nyt niin hyvään saumaan tuo letkautus että melkein teki mieli palkita tyttö makeisilla ja viiden euron setelillä.

20

2924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typerä..

      provo

    • ettet tule toimeen!

      Tuollalailla kun olet lapsesi kasvattanut, on vaikeaa kuvitella sinun tuvan kenenkään normaalin ihmisen kanssa toimeen.

      Kaikki sympatiat anopillesi.

    • en

      olisi pystynyt piteleen naurua :-D!! Meillä kanssa tarjotaan mitä sattuu
      mummolassa (ja aina me kaikki olemme "laihdutusdietillä"!) mutta lapset
      sen verran isoja että ne sanoo vaan "kiitos mutta olen allerginen tuolle enkä voi syödä sitä".

      Olisinpa ollut kärpäsenä katossa ja nähnyt anoppisi ilmeen!
      Lapsilla on sitten ihana tapa yhdistää sanoja!!

      • .

    • wisdooom???

      Mistäpä 5-vuotias lapsesi on oppinut tuollaisia sanoja?

      Toivon todellakin, että tämä on provo! Vaikea uskoa, että kukaan aikuinen voisi hyväksyä lasten suusta tuollaista.

      Ja voin vielä kertoa, että eivät maistu anopin tekeleet minullekaan, mutta jotain käytöstapoja tässä maailmassa pitää olla!

      Häpeäisin syvästi, jos lapseni päästäisi, edes yhden noista kammottavista sanoista, joita pieni tyttösi päästi suustaan??!!!

      • lapsukainen

        on oppinut niitä noin 50 henkilöltä, jonka kanssa on
        tekemisissä. Isommat siskot koulussa kokeilevat
        kielen ja sanojen voimaa ja usuttavat pikkusiskoa sanomaan vaikka
        mitä. Näihin ei kannata kiinnittää samanlailla huomiota kuin
        jos vaikka aikuinen miniä sanoisi näin kahvipöydässä.
        Puhuminen voimasanoista ym auttaa lasta ymmärtämään
        sanojen merkitystä (vaikka varsinainen merkitys on usein
        täysin hakusessa) ja niiden käyttöä.

        Hyvä toisaalta myös kertoa vähän vanhempana että
        aikuiset (varsinkin miespuoliset) kuitenkin käyttävät näitä sanoja.
        Ja että eri ihmisillä on niihin eri suhtautuminen.


      • lisäys
        lapsukainen kirjoitti:

        on oppinut niitä noin 50 henkilöltä, jonka kanssa on
        tekemisissä. Isommat siskot koulussa kokeilevat
        kielen ja sanojen voimaa ja usuttavat pikkusiskoa sanomaan vaikka
        mitä. Näihin ei kannata kiinnittää samanlailla huomiota kuin
        jos vaikka aikuinen miniä sanoisi näin kahvipöydässä.
        Puhuminen voimasanoista ym auttaa lasta ymmärtämään
        sanojen merkitystä (vaikka varsinainen merkitys on usein
        täysin hakusessa) ja niiden käyttöä.

        Hyvä toisaalta myös kertoa vähän vanhempana että
        aikuiset (varsinkin miespuoliset) kuitenkin käyttävät näitä sanoja.
        Ja että eri ihmisillä on niihin eri suhtautuminen.

        "homo" ja "huora" sanaa voi käyttää nykyään halventavana sanana mutta
        alunperinhän ne eivät sitä ole olleet (yhden seksuaalisuuden suuntauksen
        lyhennys, maailman vanhin ammatti).


      • edesvatuuton.
        lapsukainen kirjoitti:

        on oppinut niitä noin 50 henkilöltä, jonka kanssa on
        tekemisissä. Isommat siskot koulussa kokeilevat
        kielen ja sanojen voimaa ja usuttavat pikkusiskoa sanomaan vaikka
        mitä. Näihin ei kannata kiinnittää samanlailla huomiota kuin
        jos vaikka aikuinen miniä sanoisi näin kahvipöydässä.
        Puhuminen voimasanoista ym auttaa lasta ymmärtämään
        sanojen merkitystä (vaikka varsinainen merkitys on usein
        täysin hakusessa) ja niiden käyttöä.

        Hyvä toisaalta myös kertoa vähän vanhempana että
        aikuiset (varsinkin miespuoliset) kuitenkin käyttävät näitä sanoja.
        Ja että eri ihmisillä on niihin eri suhtautuminen.

        OLET VASTUUN PAKOILIJA.


    • kohta mummi

      Vaikka hyvilläsi oletkin anopille letkautuksesta, niin säälittävää luettavaa juttusi on, en kyllä olisi itse ilennyt moista tänne laitella...
      Mistähän moiset nimitykset/ sanasonnat on oppinut, ettei vaan kotoa?
      Joo, kun vielä annat pikkuisen rahnaa, niin eiköhän ensi kerralla sieltä tule vielä tuhdimmin niitä kirosanoja!
      Opeta nyt hyvä ihminen käytöstapoja sille 5-vuotiaalle!

    • henri-mikael

      Taisit itse sanoa anopillesi tuon "Haista v*ttu h*ora, sun p*skoja pasteijoita ei söis h*mokaan!". Harvinaisen tyhmä ihminen olet ja toivottavasti et koskaan saa lapsia.

    • .-..

      Ai että nauroin. Suloinen pikku-pippurityttö. :D

    • sanna 25-v

      Nyt vähän valoja päälle sinne yläkertaan ääliö!!! Mitä hauskaa siinä on, kun 5- vuotiaasi kiroilee ja nimittää isoäitiään huoraksi?!? Taustatietosi huomioden tarinasta jää vähän sellainen mielikuva, että tyttö on kotona oppinut liittämään nuo sanat mummiinsa...

    • äiti__87

      Ettei anoppi tykkää tuollaisesta ämmästä! Pentua pitäis läimiä korville ja äitiä myös, ku sallii lapseltaan tuollasiet puheet!

      • iltakalja

        käyttää sanoja omaan äippäänsä :) sitä saa mitä tilaa.


    • etovaa kuultavaa

      Oletpa häpeämätön,toivottavasti tyttäresi,alkaa käyttää samanlaista sanavarastoa myös sinuun.
      Sen sijaan että,oisit puuttunut puheeseen ja käskenyt pyytää anteeksi törkeää puhetta,haluaisitkin kiitellä
      kakaraa,joka on hävytön suustaan...

    • jare.

      Hahhah, kiitos illan nauruista. :D

    • anette__

      Olet uskomattoman typerä.

      Ja sinua oikein nauratti tyttäresi puheet ja mielesi teki palkita hänet? Olet täysin kelvoton äidiksi. Lapsesi katsovat mallia sinusta.

      Olen varma, että sinun ja anoppisi huonojen välien syy olet SINÄ.

      Olet typerä ja ilkeä ihminen. Mieti sitä! Voit muuttua!

    • ei normaalisti kyl 5v lapsi omaa tuolllaista sanavarastoa , ei meillä ainakaan,¨.mut kylläkin herkullinen tilanne jos ite ei piittaa anopista

      • .sitä pienet perässä

        http://www.youtube.com/watch?v=_pTeyviG594
        Tässä yks linkki, joka on todella surullista kuunneltavaa. Kamalia sanoja pienen lapsen suusta.
        Linkki on kopioitu toisesta tässä foorumissa olevasta keskustelusta.
        Vanhemmat jotka sallivat moisen, ovat kykenemättömiä vanhemmiksi!!!!!!!!!


      • huhhuh...
        .sitä pienet perässä kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=_pTeyviG594
        Tässä yks linkki, joka on todella surullista kuunneltavaa. Kamalia sanoja pienen lapsen suusta.
        Linkki on kopioitu toisesta tässä foorumissa olevasta keskustelusta.
        Vanhemmat jotka sallivat moisen, ovat kykenemättömiä vanhemmiksi!!!!!!!!!

        Just.. Kamala. :( miten joku vanhempi voi sallia tollasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe