Harhaan

Miekko

Syksy oli tänään myöhässä
hetken sain kulkea harhaan
taskukellosta mitattua aikaa

En anna tämän mennä ohi

viivytän kättäni vielä

ennen kuin kerron

ennen kuin huomaat

16

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      napakymppi !

      Mahtavasti kuvattu,
      vähin sanoin toteutettu tunnelma
      on tässäKIN runossasi.

      • Miekko

        Kiitos :) Mietin että onko sanoja liian vähän, mutta sittenkin niitä tuntuu olevan liikaa. no, ehkäpä niitä on sopivasti.


    • Minanoita

      Syksy on jotenkin aina
      myöhässä
      lehtien yhteen törmäilyä
      siellä missä olisi paljon vielä nähtävää

      kaksin käsin takerrun
      puunrunkoon
      en halua kaikkea sitä kaunista
      vielä pakoon päästää...

      Tällaisen reaktion sai runosi minussa aikaan=) Sinä kirjoitit kovin herkällä sulkakynällä, melkein näin sen liukuvan ruudun yllä. Pidin ja kovasti=)

      • Miekko

        Usein sanotaan että kevät on myöhässä tai kesä tai talvi, harvemmin syksy. Aika harvinaislaatuinen ihminen sanoo syksyn olevan myöhässä. Kesä jatkuu liian pitkään. Liian pitkään on kaunista ilmaa :)


    • MarjaM..i

      Ennen kuin sanat loppuvat
      sanon,
      että jään jumiin tähän koskettavaan tunnelmaasi.
      Wau!

      • Miekko

        Tunnelma syntyi rantojen syleilyssä, auringon säteissä. Rannalla oli rauhaisaa, meressä suorastaan tyhjää. Arkajalat ovat luikkineet koloihinsa :)


    • runosi

      sanomaa...luin runosi monta kertaa...ja tällaisena se aukesi minulle:

      varastan vielä pienen hetken
      viivyttelen edes lyhyen tovin
      vaikka aikaa ei ole paljon
      mutta ei vielä tänään
      aurinkokoin paistaa lämpimästi
      on siis täysi kesä, ei syksystä tietoakaan
      syksy tuo vääjäämättä totuuden...

      onko totuus niin raaka, kova
      että se kaiken muuttaa voi
      salailulla ei mitään voita
      siis totuus rakkaallesi kertoa koita.

      tämmösiä ajatuksia runosi herätti, saatoin mennä täysin
      metsään...sori etukäteen jos ymmärsin väärin.
      Tosi hieno runo joka tapauksessa.

      • Miekko

        Kiitos :). ymmärsit hyvin. Tarkoituksella jätin paljon aukkoja tekstiin. Täydennettävää.


    • kaaru

      puiden kellastuneet lehdet
      välkehtii aurinkoa vasten

      katselen sinistä taivasta
      mietin miten kerron
      mitä tunsin kun vielä olit
      kätteni ulottuvissa
      etkä huomannut
      olin jo kaukana

      painan katseeni maahan
      olenko valinnut oikean tien

      Runosi Miekko oli koskettava ja pidin siitä:)

      • Miekko

        En tiedä onko tie oikea vai väärä, ehkä se on vain tie. Vain tie. Ja senhän tietää aina vasta jälkeenpäin, millainen tie se oikein oli. Mietin kesän kohokohtia eilen, eivät ne kesällä kovin kummoisilta tuntuneet.


    • ...Päivän parasta lukuelämystä...
      Runojen aatelia =)

      • Miekko

        kiitos :) Tätä epäilytti laittaa julki. Henkilökohtaista. Mutta näköjään kannatti. Kiitos kauniista sanoistasi :)


    • AmandaK

      Tää on sanaton taas näiden sanojen äärellä.

      Mä tykkäsin tosta myöhässä olevasta syksystä, ja kuinka tää runo tavallaan jäi vähän auki, tosiaan jotain taitaa olla sanottavana ja huomattavana. Tunnelma tuli vahvana runosta läpi ja jään hetkeksi sen lumoihin.

      • Miekko

        Kiitos :) Itsekin tykkään juuri samoista, myöhässä olevasta syksystä ja auki jäämisestä (ei edes tavallaan vaan ihan varmasti:). Ja siitä, ettei tarkkaan kerrota, mitä sanotaan ja huomataan. Niitä asioita voi tietysti halutessaan veikkailla:)


    • Mysteriet

      Tämä on oikeastaan täydellinen runo - hiivattiako tässä muuta jaarittelemaan!

      • Miekko

        kiitos. Niin, joskus sitä selviää vähemmilläkin sanoilla:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe