Vinkit Alanyasta

hhhaaaawww

94

3682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terosaako

      Kiitos hyvästä vinkistä :)

    • 234432

      Ylläpito taas nostellut vanhoja roskia ylös. Ikävöi nuoruuttaan

    • lll

      kiitos, ens kuussa Alanyaan ja tätä sivustoa kiva lukea :))

      • Vieläkö äitisi

        tekee töitä Eerikinkadulla?


    • alanyahhh

      Nythän siellä Alanyassa oli maanjäristys. Mietityttaa melkoisesti kun matkankin jo varasin sinne maanjäristysalueelle. Matkatoimistosta tosin vakuuteltiin tänä aamuna, että ei pitäisi olla hätää lainkaan. Uskoisko?

      • asioista selvää..

        Ei se järistys ollut Alanyassa....


      • alanyahhh
        asioista selvää.. kirjoitti:

        Ei se järistys ollut Alanyassa....

        Kyllä vaan Iltalehdessä ja Iltasanomissa oli juttua, että talot tärisivät melkoisesti järistyksen seurauksena. Enemmän uskon sanomalehtiä kuin sinua !


      • pikkumyy

        palasimme juuri Turkista. Ei järissyt, vaan koko viikon paistoi aurinko. Olin Islannissa Ota selvää ja hyvää matkaa!järistyksen aikana, mutta kannattaa selvittää, mitä silloin tehdään.
        Ota selvää ja hyvää matkaa!


      • pikkumyy
        pikkumyy kirjoitti:

        palasimme juuri Turkista. Ei järissyt, vaan koko viikon paistoi aurinko. Olin Islannissa Ota selvää ja hyvää matkaa!järistyksen aikana, mutta kannattaa selvittää, mitä silloin tehdään.
        Ota selvää ja hyvää matkaa!

        ups! Kursori loikkasi, mutta tarkoitus oli toivottaa hyvää matkaa, kun selvitettää, miten järistyksen aikana toimitaan:)))


    • Sirkka-Kalle

      Ei jytissyt tällä kertaa Alanyassa, mutta n.15v sitten kyllä Alanyassa ollessani maa vähän tärähteli ja jytinä tuntui hotellihuoneessakin, vaan se onkin ainut kerta, kun olen kokenut siellä ollessani. (käynyt lukuisia kertoja) Se on siellä ihan normia, että pieniä jytinöitä tulee ja menee. Heinäkuussa taas Alanyaan ps. Kaverini joka on siellä parasta aikaa ei ainakaan ole huomannut, jos tärähtelyäon ollut.

      • eipelkoahoi

        Tosiaan on aivan normaalia jos maa välillä tärisee:)


    • terotinrrr

      Onko Heikin baari vielä täysissä sieluun ja ruumiin voimissa?

      • AnemoneMoneane67

        Su 24.6. tultiin 2 vkon matkalta. Ei käyty Heikin baarissa, mutta ohi mentiin. Kova Suomi-meininki siellä näkyi olevan.


      • kotimaakuntaaksejäi
        AnemoneMoneane67 kirjoitti:

        Su 24.6. tultiin 2 vkon matkalta. Ei käyty Heikin baarissa, mutta ohi mentiin. Kova Suomi-meininki siellä näkyi olevan.

        Mahtavaa :) Itse pidän suomibaareista etelässä, saa puhua suomea ja saa kotoisia ruokia. Ja suomikaraoke:)


      • tepitepi
        kotimaakuntaaksejäi kirjoitti:

        Mahtavaa :) Itse pidän suomibaareista etelässä, saa puhua suomea ja saa kotoisia ruokia. Ja suomikaraoke:)

        Kai tämä oli huumoria?


      • voisentään
        kotimaakuntaaksejäi kirjoitti:

        Mahtavaa :) Itse pidän suomibaareista etelässä, saa puhua suomea ja saa kotoisia ruokia. Ja suomikaraoke:)

        Saa kotoisia ruokia...kyllä huomaa ettei ole käynytkään ko. paikassa.


    • annebaba

      Kyllä teksti on hyödyllistä lukemista, kun vain huomaa, että rantojen ilmansuunnat Kale-linnoituksen suhteen ovat väärät. Kleopatra-ranta on länsipuolella ja Keykubat ranta on itäinen ranta.

      • alanyanherkku

        Ilmeisesti nyt ilmansuunnat on korjattu, ainakin omasta mielestäni on juuri oikein päin.


    • jake333

      Onko täällä jollain kokemuksia alanya villa moonflower hotellista ? :)
      Kiitos etukäteen :)

      • 22

        Hotellin sijainti on huono, siksi emme ole ottaneet kyseistä hotellia


      • tero7

        Ihan mukava hotelli.


    • absolutistikari

      Melkoinen ryyppykohde mielestäni tuo Alanya. Alkoholi ei kuulu turkkilaiseen kulttuuriin, niin miksi suomipojan pitää sitä kitata?

      • vapaudu_sun_aatteist

        Itsekkään en ymmärrä suomalaisia alkoholituristeja. Onko pakko nolata Suomen kansa ryyppäämällä muslimimaassa? Kunnioittahaan heidän arvoja!


      • juohan nekin
        vapaudu_sun_aatteist kirjoitti:

        Itsekkään en ymmärrä suomalaisia alkoholituristeja. Onko pakko nolata Suomen kansa ryyppäämällä muslimimaassa? Kunnioittahaan heidän arvoja!

        Ryyppäähän ne itsekin ,ei ne turkinpojat mitään raittiita ole.


      • absolutistikari
        juohan nekin kirjoitti:

        Ryyppäähän ne itsekin ,ei ne turkinpojat mitään raittiita ole.

        Alkoholi ei kyllä kuulu heidän kulttuuriin.


      • Maakrapulainen
        absolutistikari kirjoitti:

        Alkoholi ei kyllä kuulu heidän kulttuuriin.

        Ei kuulu samoissa määrin kuin suomalaisilla, mutta erityisesti turistialueilla myös paikalliset nauttivat alkoholia


      • kierrellyt
        Maakrapulainen kirjoitti:

        Ei kuulu samoissa määrin kuin suomalaisilla, mutta erityisesti turistialueilla myös paikalliset nauttivat alkoholia

        Ajeltiin eräällä reissullamme ympäri vuoristoa ja muutamien vuoristokylien läpi. Kyllä sielläkin baareja oli ja efes mainoksia ikkunat täynnä. Tuskin ne ihan turisteja varten on niin kaukana on joten kyllä ne juovat vaikka ns. muslimeja ovatkin.


      • buahahah
        absolutistikari kirjoitti:

        Alkoholi ei kyllä kuulu heidän kulttuuriin.

        aivan samalla tavalla läträävät viinalla kuin muuallakin Euroopassa, teeskentelevät vain pyhää ulkomaalaisten edessä. Fakta. Suurin osa paikallisesta nuorisosta ole koraania edes avanneet. Toinen fakta.

        Käykääpä paikallisissa bileissä eikä missään Alanyan Katri-Helena baareissa, niin kyllä on actionia.


      • absolutistikari
        buahahah kirjoitti:

        aivan samalla tavalla läträävät viinalla kuin muuallakin Euroopassa, teeskentelevät vain pyhää ulkomaalaisten edessä. Fakta. Suurin osa paikallisesta nuorisosta ole koraania edes avanneet. Toinen fakta.

        Käykääpä paikallisissa bileissä eikä missään Alanyan Katri-Helena baareissa, niin kyllä on actionia.

        Höpöhöpö. Sinä kuljet liikaa turistialueilla. Oletkohan edes käynyt Alanyan ulkopuolella? Minä kun matkasin itse 300 kilometriä Alanyasta yläviistoon, niin siellä ei juotu kuin vettä ja naisilla oli peittävät vaatteet.


      • hmm...
        absolutistikari kirjoitti:

        Höpöhöpö. Sinä kuljet liikaa turistialueilla. Oletkohan edes käynyt Alanyan ulkopuolella? Minä kun matkasin itse 300 kilometriä Alanyasta yläviistoon, niin siellä ei juotu kuin vettä ja naisilla oli peittävät vaatteet.

        naiset juovat vain vettä ja kävelevät jätesäkeissä... onpas sivistynyt valtio


      • pikkumyy
        juohan nekin kirjoitti:

        Ryyppäähän ne itsekin ,ei ne turkinpojat mitään raittiita ole.

        Ehkä suomalaiset juovat hieman liikaa ja esiintyvät kännipäissään huomiota herättävästi. Mutta monessa muussakin islamilaisessa maassa olemme nähneet paikalllisten ottavan alkoholia. Siis sitten kun aurinko on laskenut, eikä Allah näe.

        Esim. Turkissa turkkilaiset itse nauttivat mezen kanssa rakia, joka sopii voimakkaiden makujen kanssa hyvin. Poikkeus on ramadan, mutta silloin ruokakin on vaatimattomampaa.


    • Läheltä seurannut..

      Miekin olen reissaillut Turkkia idästä länteen, ja pohjoisesta etelään, ja voin sanoa että turkkilaiset käyttävät alkoholia. Ainoastaan ihan itäisimmässä Turkissa en baareja nähnyt.
      Olen myös nähnyt näitä peittävästi pukeutuneita naisia ympäri maata, ja vallan useasti pitkien takkien alta paljastuu minihameet ja ns. tissitopit.
      Kaupunkien baareissa näkee turkkilaisia tyttöjä kännissä ja erittäin provosoivasti pukeutuneena, mutta baarin ovella päälle puetaan pitkä takki päälle ja huivi kiedotaan päähän. Tämä miksi? Siksi että hijabiin pukeutunutta naista eivät poliisit saa puhalluttaa.

      • Läheltä nähnyt.

        Jahas. Viestin piti olla absolutistikarille vastaus, ja nimimerkkikin oli... Minnekähän tuo hävisi... :S


      • Läheltä jotakin..
        Läheltä nähnyt. kirjoitti:

        Jahas. Viestin piti olla absolutistikarille vastaus, ja nimimerkkikin oli... Minnekähän tuo hävisi... :S

        Ja nyt se taas tuli :D


      • absolutistikari

        Turisti näkee sitä mitä haluaa nähdä, ei voi muuta sanoa. Jos nyt olet muutaman hyvännäköisen naisen tissejä tuijotellut baarissa, niin ei se muuta valtaväestöä. Turkissa suhtaudutaan kielteitsesti alkoholiin. On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.

        Minä olen sitä mieltä, että maassa maan tavalla. Harmi vain, että suomalaiset pilaavat Turkin aitoa kulttuuria.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Turisti näkee sitä mitä haluaa nähdä, ei voi muuta sanoa. Jos nyt olet muutaman hyvännäköisen naisen tissejä tuijotellut baarissa, niin ei se muuta valtaväestöä. Turkissa suhtaudutaan kielteitsesti alkoholiin. On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.

        Minä olen sitä mieltä, että maassa maan tavalla. Harmi vain, että suomalaiset pilaavat Turkin aitoa kulttuuria.

        En ole turisti. Asun talvet Ankarassa ja kesät Antalyassa, ja näen kämppisteni ja heidän läheistensä elämää erittäin läheltä. Eikä heidän elämänsä eroa suomalaisesta oikeastaan mitenkään, paitsi uskonnon osalta.

        Eikä heteronaisena muiden naisten tissejä pahemmin tule seurailtua, mutta huomaan kyllä jos niitä naamaan työnnetään.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Turisti näkee sitä mitä haluaa nähdä, ei voi muuta sanoa. Jos nyt olet muutaman hyvännäköisen naisen tissejä tuijotellut baarissa, niin ei se muuta valtaväestöä. Turkissa suhtaudutaan kielteitsesti alkoholiin. On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.

        Minä olen sitä mieltä, että maassa maan tavalla. Harmi vain, että suomalaiset pilaavat Turkin aitoa kulttuuria.

        Ja onhan tuota Suomessakin vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipojat kännissä örveltävät. Ei se kuulunut suomalaistenkaan kulttuuriin sillon ennen vanhaan.


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Ja onhan tuota Suomessakin vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipojat kännissä örveltävät. Ei se kuulunut suomalaistenkaan kulttuuriin sillon ennen vanhaan.

        On kuulunut, täällä on aina poltettu viinaa.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        On kuulunut, täällä on aina poltettu viinaa.

        Niin sitä on poltettu ja poltetaan täälläkin.

        Ei se viinanpoltto silti tarkoita, että viina olisi Suomessa kuulunut joka päiväiseen elämään samalla tavalla kuin se nykyisin kuuluu.
        Asiat muuttuvat, niin Suomessa kuin Turkissakin. Kannattaa mukautua siihen.


      • mihin uhohtu
        absolutistikari kirjoitti:

        Turisti näkee sitä mitä haluaa nähdä, ei voi muuta sanoa. Jos nyt olet muutaman hyvännäköisen naisen tissejä tuijotellut baarissa, niin ei se muuta valtaväestöä. Turkissa suhtaudutaan kielteitsesti alkoholiin. On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.

        Minä olen sitä mieltä, että maassa maan tavalla. Harmi vain, että suomalaiset pilaavat Turkin aitoa kulttuuria.

        "On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.Mihinkäs suomitytöt unohdit?Kyllähän suomitytöt örveltää ihan samallalaila.


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Niin sitä on poltettu ja poltetaan täälläkin.

        Ei se viinanpoltto silti tarkoita, että viina olisi Suomessa kuulunut joka päiväiseen elämään samalla tavalla kuin se nykyisin kuuluu.
        Asiat muuttuvat, niin Suomessa kuin Turkissakin. Kannattaa mukautua siihen.

        Miksi me muutamme Turkin kulttuuria tietoisesti väärään suuntaan?


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Miksi me muutamme Turkin kulttuuria tietoisesti väärään suuntaan?

        Itse en ainakaan tietoisesti tee mitään muuttaakseni Turkin kulttuuria mihinkään suuntaan. Enkä tunne ketään muutakaan joka niin tekisi.

        Minä nautin Turkin kulttuurista ja ilmapiiristä, niiden vaihteluista ja kokeiluista. Sen vuoksi asun täällä enkä Suomessa.


      • pikkumyy
        absolutistikari kirjoitti:

        On kuulunut, täällä on aina poltettu viinaa.

        Taisit absolutisti ymmärtää väärin läheltä seuranneen viestin. Ei Suomessa ennen ollut sopivaa esiintyä kännissä siihen malliin kuin nyt. Varsinkin nykynaiset voisivat ottaa oppia vanhoista ajoista, siis hieman vähemmän.
        Suomessa oli kieltolakikin hillitsemässä miesten juopottelua ja perheiden ahdinkoa.
        Tosin kautta aikojen osa viljasta poltettiin viinaksi. Viinejä Suomesta on saanut ostaa vuosisatoja ainakin satamakaupungeissa.
        Ja sitten tuli viinakortti, jolla Alkosta sai vain tietyn määrän...

        En ole absolutisti, mutta voisimme ottaa mallia esim. Keski-Euroopan maista.
        Siellä nautitaan alkoholia, mutta päissään esiintymistä vältetään. Toki kaikkialla maailmassa näkee pultsariasteen ihmisiä.


      • absolutistikari
        pikkumyy kirjoitti:

        Taisit absolutisti ymmärtää väärin läheltä seuranneen viestin. Ei Suomessa ennen ollut sopivaa esiintyä kännissä siihen malliin kuin nyt. Varsinkin nykynaiset voisivat ottaa oppia vanhoista ajoista, siis hieman vähemmän.
        Suomessa oli kieltolakikin hillitsemässä miesten juopottelua ja perheiden ahdinkoa.
        Tosin kautta aikojen osa viljasta poltettiin viinaksi. Viinejä Suomesta on saanut ostaa vuosisatoja ainakin satamakaupungeissa.
        Ja sitten tuli viinakortti, jolla Alkosta sai vain tietyn määrän...

        En ole absolutisti, mutta voisimme ottaa mallia esim. Keski-Euroopan maista.
        Siellä nautitaan alkoholia, mutta päissään esiintymistä vältetään. Toki kaikkialla maailmassa näkee pultsariasteen ihmisiä.

        Suomella on viinanhuuruinen historia, presidenttejä myöten on dokattu. Kaipaisin nyt lähteitä joissa kerrotaan Turkin viinahistoriasta? Eipä taida olla kun ei kuulu heidän kulttuuriin. Vaikea kuvitella, että siellä pienissä köyhissä vuoristokylissä olisi diskoja joissa juotaisiin drinksuja?

        Ps. Ja kyllä turisti muokkaa kulttuuria vai miksi Alanyassa on esim Magnum jäätelöä ja Coca-Colaa?


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Suomella on viinanhuuruinen historia, presidenttejä myöten on dokattu. Kaipaisin nyt lähteitä joissa kerrotaan Turkin viinahistoriasta? Eipä taida olla kun ei kuulu heidän kulttuuriin. Vaikea kuvitella, että siellä pienissä köyhissä vuoristokylissä olisi diskoja joissa juotaisiin drinksuja?

        Ps. Ja kyllä turisti muokkaa kulttuuria vai miksi Alanyassa on esim Magnum jäätelöä ja Coca-Colaa?

        Turha sinulle on mitään mistään kertoa tai selittää, kun aina heität pöytään toinen toistaan urpompia pointteja.
        Matkusta itse Turkissa. OK, olet käynyt 300 km Alanyasta yläviistoon. Matkusta enemmän. (Tai vaihtoehtoisesti lopeta kokonaan jos Alanyan turmio niin häiritsee.)
        Puhu ihmisten kanssa. Lue Turkin historiaa ja kulttuuria. Siis sitä oikeaa kulttuuria, ei sitä soopaa jota monesti turisteille tarjotaan. Ehkä sitten ymmärrät, että esim. Coca-Colaa löytyy koko maasta USA:n suhteiden vuoksi. Sitä löytyy nimittäin myös alueilta joissa ulkomaalaisia turisteja käy vuodessa vähemmän kuin maailman pienimmässä ravintolassa on asiakaspaikkoja. Ja samoista paikoista saa myös Efestä ja Rakia. Jännä juttu, jos niitä on siellä vain ulkomaalaisia varten.. Mahtaa marketeilla olla suuret tappiot.
        Tutustu eri alueisiin, ja näe suuret erot idän ja lännen välillä. Erot kaupunkien ja kylien välillä. Erot (ja yhtäläisyydet) turkkilaisten ja kurdien välillä. Jalkaudu oikeaan Turkkiin, ja pysy kaukana muiden järjestämistä matkoista. Ehkä sitten vihdoin ymmärrät mitä Turkki oikeasti on. Alanya ei ole yhtä kuin Turkki. Myöskään tämä neitseellinen pitäjä jossa olet käynyt ei ole yhtä kuin Turkki. Turkki on sitä kaikkea, ja paljon enemmän.

        Monessako suomalaisessa pikkukylässä on diskoja, joissa juodaan drinksuja? Räkälöitä löytyy koko maasta, ja niin löytyy Turkistakin.
        Ja Magnumeja löytyy myös Suomesta. Oletko kenties jo noussut barrikadeille vastustamaan tätä ulkomaalaisten tuomaa tuhoa?


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Turha sinulle on mitään mistään kertoa tai selittää, kun aina heität pöytään toinen toistaan urpompia pointteja.
        Matkusta itse Turkissa. OK, olet käynyt 300 km Alanyasta yläviistoon. Matkusta enemmän. (Tai vaihtoehtoisesti lopeta kokonaan jos Alanyan turmio niin häiritsee.)
        Puhu ihmisten kanssa. Lue Turkin historiaa ja kulttuuria. Siis sitä oikeaa kulttuuria, ei sitä soopaa jota monesti turisteille tarjotaan. Ehkä sitten ymmärrät, että esim. Coca-Colaa löytyy koko maasta USA:n suhteiden vuoksi. Sitä löytyy nimittäin myös alueilta joissa ulkomaalaisia turisteja käy vuodessa vähemmän kuin maailman pienimmässä ravintolassa on asiakaspaikkoja. Ja samoista paikoista saa myös Efestä ja Rakia. Jännä juttu, jos niitä on siellä vain ulkomaalaisia varten.. Mahtaa marketeilla olla suuret tappiot.
        Tutustu eri alueisiin, ja näe suuret erot idän ja lännen välillä. Erot kaupunkien ja kylien välillä. Erot (ja yhtäläisyydet) turkkilaisten ja kurdien välillä. Jalkaudu oikeaan Turkkiin, ja pysy kaukana muiden järjestämistä matkoista. Ehkä sitten vihdoin ymmärrät mitä Turkki oikeasti on. Alanya ei ole yhtä kuin Turkki. Myöskään tämä neitseellinen pitäjä jossa olet käynyt ei ole yhtä kuin Turkki. Turkki on sitä kaikkea, ja paljon enemmän.

        Monessako suomalaisessa pikkukylässä on diskoja, joissa juodaan drinksuja? Räkälöitä löytyy koko maasta, ja niin löytyy Turkistakin.
        Ja Magnumeja löytyy myös Suomesta. Oletko kenties jo noussut barrikadeille vastustamaan tätä ulkomaalaisten tuomaa tuhoa?

        "Ja samoista paikoista saa myös Efestä ja Rakia. Jännä juttu, jos niitä on siellä vain ulkomaalaisia varten.. "

        No itsehän sinä sanoit, että olit siellä ulkomaalaisena. Kyllä syrjäkylien kauppojen kannattaa laittaa viinaa hyllyyn jos vaikka turisteja piipahtaa. Viinahan ei vanhene.

        Mutta eipä tule itselle enää mieleen lähteä Turkkiin. Toista oli ennen, mentiin reittilennolla, piti pukeutua asiallisesti ja alkoholia ei tunnettu. Vesipiippua polttivat, mutta nykyään amerikkalaista tupakkaa.

        Niin ja kuuluuko turkkilaiseen kulttuuriin Burger King, hampurilaispaikka jota ei ole edes Suomessa! Kyllä ne on brittituristit mitkä ovat vaatineet Turkkiin Burger Kingit. Suomalaiset sen sijaan ovat vaatineet kirkkaat viinat ja onhan siellä Heikin baari. Tosi turkkilaista!

        Jättäkää jo se pilalle mennyt Turkki ja matkustakaa aitoihin maihin. Turkin rihkamatkin voitte ostaa vaikka Tallinnasta, samaa roinaa.

        Ja minä olen maailmaa nähnyt enemmän kuin sinä.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        "Ja samoista paikoista saa myös Efestä ja Rakia. Jännä juttu, jos niitä on siellä vain ulkomaalaisia varten.. "

        No itsehän sinä sanoit, että olit siellä ulkomaalaisena. Kyllä syrjäkylien kauppojen kannattaa laittaa viinaa hyllyyn jos vaikka turisteja piipahtaa. Viinahan ei vanhene.

        Mutta eipä tule itselle enää mieleen lähteä Turkkiin. Toista oli ennen, mentiin reittilennolla, piti pukeutua asiallisesti ja alkoholia ei tunnettu. Vesipiippua polttivat, mutta nykyään amerikkalaista tupakkaa.

        Niin ja kuuluuko turkkilaiseen kulttuuriin Burger King, hampurilaispaikka jota ei ole edes Suomessa! Kyllä ne on brittituristit mitkä ovat vaatineet Turkkiin Burger Kingit. Suomalaiset sen sijaan ovat vaatineet kirkkaat viinat ja onhan siellä Heikin baari. Tosi turkkilaista!

        Jättäkää jo se pilalle mennyt Turkki ja matkustakaa aitoihin maihin. Turkin rihkamatkin voitte ostaa vaikka Tallinnasta, samaa roinaa.

        Ja minä olen maailmaa nähnyt enemmän kuin sinä.

        Tietääkseni en sanonut itse käyneeni jokaisessa kyläpahasessa Turkissa, ja puhuin ulkomaalaisista turisteista. En vain jaksanut toistaa tuota turisti-sanaa koska olin sitä juuri käyttänyt. Mielestäni en ole ulkomaalainen turisti, koska asun täällä ympärivuotisesti ja suhteellisen pysyvästi.

        Ja Suomessa kyllä oli Burger King, siihen saakka kunnes Hesburger osti sen lisenssit ja esti BK-ravintoloiden avaamisen. Jälleen kerran erikoinen pointti..
        Lisäksi Heikin baarin omistaja ei ole suomalainen, vaan turkkilainen joka on naimisissa suomalaisen kanssa. Herranlettas, kauheata kulttuurin raiskausta kun yritetään saada jotain myös vaimon kotimaasta Turkkiin.
        Ja kirkasta viinaa täällä on ollut kauan ennen suomalaisia. Rakı esimerkiksi on kuulunut maan historiaan jo 1800 luvulta saakka. Sitä ennen turkkilaiset joivat enemmän viiniä.

        Viimeistä väittämääsikin epäilen suuresti, mutta eipähän mikään muukaan kertomasi ole pitänyt paikkaansa.


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Tietääkseni en sanonut itse käyneeni jokaisessa kyläpahasessa Turkissa, ja puhuin ulkomaalaisista turisteista. En vain jaksanut toistaa tuota turisti-sanaa koska olin sitä juuri käyttänyt. Mielestäni en ole ulkomaalainen turisti, koska asun täällä ympärivuotisesti ja suhteellisen pysyvästi.

        Ja Suomessa kyllä oli Burger King, siihen saakka kunnes Hesburger osti sen lisenssit ja esti BK-ravintoloiden avaamisen. Jälleen kerran erikoinen pointti..
        Lisäksi Heikin baarin omistaja ei ole suomalainen, vaan turkkilainen joka on naimisissa suomalaisen kanssa. Herranlettas, kauheata kulttuurin raiskausta kun yritetään saada jotain myös vaimon kotimaasta Turkkiin.
        Ja kirkasta viinaa täällä on ollut kauan ennen suomalaisia. Rakı esimerkiksi on kuulunut maan historiaan jo 1800 luvulta saakka. Sitä ennen turkkilaiset joivat enemmän viiniä.

        Viimeistä väittämääsikin epäilen suuresti, mutta eipähän mikään muukaan kertomasi ole pitänyt paikkaansa.

        Sinähän sen sanoit, Burger Kingin osti suomalaista kulttuuria edustama Hesburger. Näin sen pitää mennä.

        Mites kaikki tietävä läheltä seurannut tuumaa rannoista? Kuuluuko rantaelämä turkkilaiseen kulttuuriin? Hiekatkin roudattu ties mistä! Maan rantaviiva muokattu piloille suomalaisten ja muiden turistien vuoksi.

        Mites jätit kommentoimatta rihkama-juttua? Alanyan rihkamat on suoraan kiinasta, tosi turkkilaista.

        Entä tupakka? Amerikkalainen tupakka meinaan? Vesipiiputhan siellä pitäisi olla.

        Moskeijoihinkin pääsee nykyään vaikka tangoissa....

        Kiitos suomalaisille turisteille, eikä ole provoilua vaan tosissani olen.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Sinähän sen sanoit, Burger Kingin osti suomalaista kulttuuria edustama Hesburger. Näin sen pitää mennä.

        Mites kaikki tietävä läheltä seurannut tuumaa rannoista? Kuuluuko rantaelämä turkkilaiseen kulttuuriin? Hiekatkin roudattu ties mistä! Maan rantaviiva muokattu piloille suomalaisten ja muiden turistien vuoksi.

        Mites jätit kommentoimatta rihkama-juttua? Alanyan rihkamat on suoraan kiinasta, tosi turkkilaista.

        Entä tupakka? Amerikkalainen tupakka meinaan? Vesipiiputhan siellä pitäisi olla.

        Moskeijoihinkin pääsee nykyään vaikka tangoissa....

        Kiitos suomalaisille turisteille, eikä ole provoilua vaan tosissani olen.

        Eli mielestäsi siis kaikkien yritysten pitäisi pysyä oman maansa rajojen sisällä? Sinulla ei ole mitään mikä ei olisi valmistettu/suunniteltu/rahoitettu muualla kuin Suomessa? Rohkenen epäillä.
        Sinun mielestäsi Hesen toiminta oli hyvää, minun mielestäni ei. Suomessa riittäisi markkinoita myös BK:lle, mutta Hesen omistajat ilmeisesti pelkäävät kilpailua.

        En ole missään vaiheessa sanonut tietäväni kaikkea, mutta selvästikin tiedän enemmän kuin sinä. Jopa Suomen asioista vaikken siellä asukaan. Rantaelämä kuuluu jossain määrin turkkilaisten elämään, isossa osassa maata ei kuitenkaan ole rantoja. Pikku bikineissä juokseminen ei kuulu kulttuuriin, mutta eipä se ole missään ikuisesti kuulunut. Ajat muuttuvat.

        Rihkama-juttuun en kommentoinut kun ei ole niistä kokemusta. En ole muutamaan vuoteen käynyt Alanyassa, joten en tiedä onko siellä myytävät tavarat vaihtuneet kiinalaisiksi. Omat ostokseni teen kyllä osittain basaareista, mutta en ole sieltä mitään kiinalaista ostanut. Aitoja turkkilaisia kopioita olen ostanut, ja yleensä ne ovat kestäneet paremmin kuin alkuperäiset.

        Omasta tuttavapiiristä suurin osa polttaa turkkilaisia merkkejä, mutta siinä on enemmän kyse hinnasta kuin mistään muusta. Amerikkalaiset tupakat ovat liian kalliita peruspalkalla elävälle. Ja vesipiippuja poltellaan lähes viikoittain joten en ymmärrä pointtiasi. Itse poltan vesipiippua, en tupakkaa. (Kauheata!! Mitä olen mennyt tekemään omalle kulttuurilleni??!)

        Ja toki jokaiseen moskeijaan pääsee tangoissa...kunhan niiden päällä on peittävät vaatteet. Jos tiedät jonkun moskeijan jonne pääsee paljastavammissa vaatteissa, niin kerro toki. Mennään porukalla kokeilemaan.


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Eli mielestäsi siis kaikkien yritysten pitäisi pysyä oman maansa rajojen sisällä? Sinulla ei ole mitään mikä ei olisi valmistettu/suunniteltu/rahoitettu muualla kuin Suomessa? Rohkenen epäillä.
        Sinun mielestäsi Hesen toiminta oli hyvää, minun mielestäni ei. Suomessa riittäisi markkinoita myös BK:lle, mutta Hesen omistajat ilmeisesti pelkäävät kilpailua.

        En ole missään vaiheessa sanonut tietäväni kaikkea, mutta selvästikin tiedän enemmän kuin sinä. Jopa Suomen asioista vaikken siellä asukaan. Rantaelämä kuuluu jossain määrin turkkilaisten elämään, isossa osassa maata ei kuitenkaan ole rantoja. Pikku bikineissä juokseminen ei kuulu kulttuuriin, mutta eipä se ole missään ikuisesti kuulunut. Ajat muuttuvat.

        Rihkama-juttuun en kommentoinut kun ei ole niistä kokemusta. En ole muutamaan vuoteen käynyt Alanyassa, joten en tiedä onko siellä myytävät tavarat vaihtuneet kiinalaisiksi. Omat ostokseni teen kyllä osittain basaareista, mutta en ole sieltä mitään kiinalaista ostanut. Aitoja turkkilaisia kopioita olen ostanut, ja yleensä ne ovat kestäneet paremmin kuin alkuperäiset.

        Omasta tuttavapiiristä suurin osa polttaa turkkilaisia merkkejä, mutta siinä on enemmän kyse hinnasta kuin mistään muusta. Amerikkalaiset tupakat ovat liian kalliita peruspalkalla elävälle. Ja vesipiippuja poltellaan lähes viikoittain joten en ymmärrä pointtiasi. Itse poltan vesipiippua, en tupakkaa. (Kauheata!! Mitä olen mennyt tekemään omalle kulttuurilleni??!)

        Ja toki jokaiseen moskeijaan pääsee tangoissa...kunhan niiden päällä on peittävät vaatteet. Jos tiedät jonkun moskeijan jonne pääsee paljastavammissa vaatteissa, niin kerro toki. Mennään porukalla kokeilemaan.

        Ei siinä ole väärää jos oman maan kansa tahtoo Burger Kingin, amerikkalaisen tupakat, hienot rannat, kiinalaiset krääsät,Coca-Colan ja bikinit. Nyt on kuitenkin, niin että Turkissa te turistit olette nämä vaatineet.

        Ja näkeehän tämän asian muutenkin. EU:hun Turkki haluaa jostai kumman syystä. Tämän vuoksi liikennekulttuuriakin ollaan alettu muuttamaan! Miksi siihenkin pitää puuttua?

        Tuo moskeija touhukin näyttää teatterilta. Hartaasti käydään moskeijassa, mutta illalla juodaan turistien vuoksi tehtyjä/tuotuja viinoja. Ja kyllä Alanyan moskeijoihin pääsee lähes ranta-asussa.


      • Ja vielä enemmänkin
        mihin uhohtu kirjoitti:

        "On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.Mihinkäs suomitytöt unohdit?Kyllähän suomitytöt örveltää ihan samallalaila.

        Suomi kuuluu niiden kolmen white tarsh-maan joukkoon, jossa teini-ikäiset tytöt käyttävät enemmän alkoholia kuin saman ikäiset pojat.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Ei siinä ole väärää jos oman maan kansa tahtoo Burger Kingin, amerikkalaisen tupakat, hienot rannat, kiinalaiset krääsät,Coca-Colan ja bikinit. Nyt on kuitenkin, niin että Turkissa te turistit olette nämä vaatineet.

        Ja näkeehän tämän asian muutenkin. EU:hun Turkki haluaa jostai kumman syystä. Tämän vuoksi liikennekulttuuriakin ollaan alettu muuttamaan! Miksi siihenkin pitää puuttua?

        Tuo moskeija touhukin näyttää teatterilta. Hartaasti käydään moskeijassa, mutta illalla juodaan turistien vuoksi tehtyjä/tuotuja viinoja. Ja kyllä Alanyan moskeijoihin pääsee lähes ranta-asussa.

        Turkin valtio haluaa kyllä EU:hun, muıtta rivikansalaiset eivät. En ole vielä tavannut yhtään turkkilaista taikka kurdia joka toivoisi EU:n jäsenyyttä.
        Mutta kerro toki, miten Turkin liikennekulttuuria on alettu muuttamaan? En ole huomannut muuta eroa aikaisempaan kuin että liikennesääntöjä on alettu valvoa enemmän. Mielestäni se ei ole huono asia.

        Itse en ole löytänyt yhtään moskeijaa, johon pääsisi polvet, olkapäät ja/tai niiden välinen alue näkyvillä. Tiedän jopa muutaman moskeijan joiden ovilta on käännytetty naisia juuri polven alle ylettyvissä hameissa. Onneksi olkoon jos olet löytänyt sellaisia moskeijoja joihin pääsee vähemmissä vaatteissa. Siihen eivät kaikki pysty.
        Turkkilaisista erittäin iso osa on ns. elämäntapamuslimeja, eli he käyvät moskeijassa vain muutaman kerran vuodessa, lähinnä ramadanin aikaan. Yleensä nämä samat ihmiset käyttävät alkoholia ja elävät muutenkin vapaampaa elämää. Samahan se on Suomessa. Monet ovat kristittyjä lähinnä paperilla eivätkä seuraa raamatun oppeja.


      • ??
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Turkin valtio haluaa kyllä EU:hun, muıtta rivikansalaiset eivät. En ole vielä tavannut yhtään turkkilaista taikka kurdia joka toivoisi EU:n jäsenyyttä.
        Mutta kerro toki, miten Turkin liikennekulttuuria on alettu muuttamaan? En ole huomannut muuta eroa aikaisempaan kuin että liikennesääntöjä on alettu valvoa enemmän. Mielestäni se ei ole huono asia.

        Itse en ole löytänyt yhtään moskeijaa, johon pääsisi polvet, olkapäät ja/tai niiden välinen alue näkyvillä. Tiedän jopa muutaman moskeijan joiden ovilta on käännytetty naisia juuri polven alle ylettyvissä hameissa. Onneksi olkoon jos olet löytänyt sellaisia moskeijoja joihin pääsee vähemmissä vaatteissa. Siihen eivät kaikki pysty.
        Turkkilaisista erittäin iso osa on ns. elämäntapamuslimeja, eli he käyvät moskeijassa vain muutaman kerran vuodessa, lähinnä ramadanin aikaan. Yleensä nämä samat ihmiset käyttävät alkoholia ja elävät muutenkin vapaampaa elämää. Samahan se on Suomessa. Monet ovat kristittyjä lähinnä paperilla eivätkä seuraa raamatun oppeja.

        Miten Aasiassa sijaitseva maa voi haluta EU-jäseneksi?


      • Saahan sitä
        ?? kirjoitti:

        Miten Aasiassa sijaitseva maa voi haluta EU-jäseneksi?

        haluta, mutta eri asia otetaanko.

        Toisaalta tuskin tällä hetkellä Turkissa kukaan muu haluaa EU:hun kuin teollisuus - ja poliitikot.


      • THL:n sivuilta
        mihin uhohtu kirjoitti:

        "On siinä Alanyan vanhuksilla ihmettelemistä kun suomipoika kännissä örveltää.Mihinkäs suomitytöt unohdit?Kyllähän suomitytöt örveltää ihan samallalaila.

        "Tytöillä hoitojaksoja poikia enemmän

        Tavallisimmat hoitojaksot ovat alkoholin aiheuttama päihtymystila ja alkoholimyrkytys. 15–19 -vuotiailla tytöillä hoitojaksot ovat kuitenkin yleistyneet selvästi vuosina 2005–2008 niin, että hoitojaksot olivat vuonna 2008 ensimmäistä kertaa yleisempiä 15–19 -vuotiailla tytöillä (98 jaksoa) kuin pojilla (85)."

        Että sellaista...


      • EuroTorttu
        ?? kirjoitti:

        Miten Aasiassa sijaitseva maa voi haluta EU-jäseneksi?

        Samalla tavalla kuin Aasian maat osallistuvat euroviisuihin. Elämässä kaikki ei ole mustavalkoista. Osa Turkista kuuluu Eurooppaan. Erittäin pieni osa, mutta osa kuitenkin.
        Suomesta/muualta Euroopasta Turkkiin postia lähettäessä ei tarvitse kuoreen kirjoittaa ''Asia'', eli ihan kansainvälisesti Turkki mielletään Aasian ja Euroopan portiksi, osaksi molempia mantereita.


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Turkin valtio haluaa kyllä EU:hun, muıtta rivikansalaiset eivät. En ole vielä tavannut yhtään turkkilaista taikka kurdia joka toivoisi EU:n jäsenyyttä.
        Mutta kerro toki, miten Turkin liikennekulttuuria on alettu muuttamaan? En ole huomannut muuta eroa aikaisempaan kuin että liikennesääntöjä on alettu valvoa enemmän. Mielestäni se ei ole huono asia.

        Itse en ole löytänyt yhtään moskeijaa, johon pääsisi polvet, olkapäät ja/tai niiden välinen alue näkyvillä. Tiedän jopa muutaman moskeijan joiden ovilta on käännytetty naisia juuri polven alle ylettyvissä hameissa. Onneksi olkoon jos olet löytänyt sellaisia moskeijoja joihin pääsee vähemmissä vaatteissa. Siihen eivät kaikki pysty.
        Turkkilaisista erittäin iso osa on ns. elämäntapamuslimeja, eli he käyvät moskeijassa vain muutaman kerran vuodessa, lähinnä ramadanin aikaan. Yleensä nämä samat ihmiset käyttävät alkoholia ja elävät muutenkin vapaampaa elämää. Samahan se on Suomessa. Monet ovat kristittyjä lähinnä paperilla eivätkä seuraa raamatun oppeja.

        No juurikin valvonta liikenteessä on lisäätynyt ja eikö jopa kypäräpakosta moottoripyöräilyn yhteydessä puhuta? Siinä kyllä katoaa aito turkkilainen liikennekulttuuri. Ja saavatko he kyyditä skootterissa koko perhettä samanaikaisesti tulevaisuudessa?-Tuskin!

        Kerroppa miksi minulle puhutaan suomea Turkissa? Kuuluiko suomi heidän kulttuuriin ennen? - No ei kuulunut!

        Okei ei välitetä sitten kulttuureista mitään! Antaa olla! Eurot Turkkiin, EU-jäsenyys, Nordea-pankki, suomibaareja lisää, lisää viinaa, hienompaa rantahiekkaa vaikka Saharasta tuoden. Strippibaareja toivoisin itse. Koskakohan Moskeijat muutetaan kirkoiksi? Mitäs he eivät tekisi turistien eteen. Niin ja samallahan he saavat suomalaisten elintasotaudit sydänvaivat ja muut!

        Miettikäähän kuinka paljon Turkkia kuormittaa turistien ilmastoinnit! Eivät paikalliset tarvi ilmastointia...


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        No juurikin valvonta liikenteessä on lisäätynyt ja eikö jopa kypäräpakosta moottoripyöräilyn yhteydessä puhuta? Siinä kyllä katoaa aito turkkilainen liikennekulttuuri. Ja saavatko he kyyditä skootterissa koko perhettä samanaikaisesti tulevaisuudessa?-Tuskin!

        Kerroppa miksi minulle puhutaan suomea Turkissa? Kuuluiko suomi heidän kulttuuriin ennen? - No ei kuulunut!

        Okei ei välitetä sitten kulttuureista mitään! Antaa olla! Eurot Turkkiin, EU-jäsenyys, Nordea-pankki, suomibaareja lisää, lisää viinaa, hienompaa rantahiekkaa vaikka Saharasta tuoden. Strippibaareja toivoisin itse. Koskakohan Moskeijat muutetaan kirkoiksi? Mitäs he eivät tekisi turistien eteen. Niin ja samallahan he saavat suomalaisten elintasotaudit sydänvaivat ja muut!

        Miettikäähän kuinka paljon Turkkia kuormittaa turistien ilmastoinnit! Eivät paikalliset tarvi ilmastointia...

        No männä viikolla näin poliisin avustavan kahta miestä virittelemään polkupyörää kahden skootterin väliin, eli tuskin skoottereiden perheauto-statusta piakoin viedään. Jos mielestäsi kypäräpakko tuhoaa, Turkin liikekulttuurin, niin mitäs mieltä olet tästä naurettavasta ajokorttipakosta, joka tuli voimaan noin 30 vuotta sitten? 80-luvun alussa turkkilainen liikennekulttuuri eli kulta-aikaa kun kuka tahansa puolisokea urpo sai ajaa autoa, jos sai sen liikkeelle. Silloin ihmisiäkin kuoli paljon enemmän liikenteessä, niin jalankulkijoita kuin autoilijoitakin. Sekö olisi sinusta ihannetila?

        En tiedä miksi sinulle puhutaan suomea Turkissa. Minulle puhutaan Turkkia, joskus harvoin englantia. Näin myös turistialueilla.
        Mutta kerrankin olet jostain oikeassa, suomenkieli ei kuulunut aikaisemmin Turkin kulttuuriin. Riittävän kauas kun mennään historiassa, niin suomenkieli ei kuulunut edes Suomen kulttuurin.
        Jos kehitys on mielestäsi noin pahasta, niin varmaankin toivoisit että Turkkia kirjoitettaisiin edelleen arabian aakkosilla.

        Tosiasiahan on, että kukaan ei TARVITSE ilmastointia, se tuo mukavuutta. Mutta mielestäsi siis paikallisilla ei ole tarvetta ilmastoinnille. Kummasti se kuitenkin löytyy lähes jokaisesta asunnosta, myös viileämmiltä alueilta. Meillä toimistolla niitä on 4. Ainoana ulkomaalaisena olen aina sammuttelemassa niitä, koska ilmastoinnin puhallus on liian kylmä minulle. Jos sähkö olisi halvempaa, ja natiivit saisivat päättää, varmasti kaikki yksiköt puhaltaisivat täysillä läpi kesän.

        Mistäs aiheesta haluaisit trollailla seuraavaksi?


      • absolutistikari
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        No männä viikolla näin poliisin avustavan kahta miestä virittelemään polkupyörää kahden skootterin väliin, eli tuskin skoottereiden perheauto-statusta piakoin viedään. Jos mielestäsi kypäräpakko tuhoaa, Turkin liikekulttuurin, niin mitäs mieltä olet tästä naurettavasta ajokorttipakosta, joka tuli voimaan noin 30 vuotta sitten? 80-luvun alussa turkkilainen liikennekulttuuri eli kulta-aikaa kun kuka tahansa puolisokea urpo sai ajaa autoa, jos sai sen liikkeelle. Silloin ihmisiäkin kuoli paljon enemmän liikenteessä, niin jalankulkijoita kuin autoilijoitakin. Sekö olisi sinusta ihannetila?

        En tiedä miksi sinulle puhutaan suomea Turkissa. Minulle puhutaan Turkkia, joskus harvoin englantia. Näin myös turistialueilla.
        Mutta kerrankin olet jostain oikeassa, suomenkieli ei kuulunut aikaisemmin Turkin kulttuuriin. Riittävän kauas kun mennään historiassa, niin suomenkieli ei kuulunut edes Suomen kulttuurin.
        Jos kehitys on mielestäsi noin pahasta, niin varmaankin toivoisit että Turkkia kirjoitettaisiin edelleen arabian aakkosilla.

        Tosiasiahan on, että kukaan ei TARVITSE ilmastointia, se tuo mukavuutta. Mutta mielestäsi siis paikallisilla ei ole tarvetta ilmastoinnille. Kummasti se kuitenkin löytyy lähes jokaisesta asunnosta, myös viileämmiltä alueilta. Meillä toimistolla niitä on 4. Ainoana ulkomaalaisena olen aina sammuttelemassa niitä, koska ilmastoinnin puhallus on liian kylmä minulle. Jos sähkö olisi halvempaa, ja natiivit saisivat päättää, varmasti kaikki yksiköt puhaltaisivat täysillä läpi kesän.

        Mistäs aiheesta haluaisit trollailla seuraavaksi?

        Minähän en noitajuttuja tai röllejä harrastele:) Niin oletkos miettinyt miksi paikallisetkin on alkanut käyttää ilmastointikoneita? - No kun turistit ovat kertoneet ilmastointilaitteista.

        Vastaatko, kuinka järkevää on raahata Turkin rannikolle hienoa hiekkaa kaukaa, jotta olisi kiva tepastella rannalla?

        Mutta aikamoista vänkäämistä tämä "keskustelu" on. Onneksi ylihuomenna lähtee lento Intiaan. Siellä on sentä jotain aitoa toisin kuin Turkissa, joka ovat turistit pilanneet.


      • Läheltä seurannut
        absolutistikari kirjoitti:

        Minähän en noitajuttuja tai röllejä harrastele:) Niin oletkos miettinyt miksi paikallisetkin on alkanut käyttää ilmastointikoneita? - No kun turistit ovat kertoneet ilmastointilaitteista.

        Vastaatko, kuinka järkevää on raahata Turkin rannikolle hienoa hiekkaa kaukaa, jotta olisi kiva tepastella rannalla?

        Mutta aikamoista vänkäämistä tämä "keskustelu" on. Onneksi ylihuomenna lähtee lento Intiaan. Siellä on sentä jotain aitoa toisin kuin Turkissa, joka ovat turistit pilanneet.

        Veikkaisin että paikalliset ovat alkaneet käyttää ilmastointilaitteita koska elintaso on noussut, niitä saa eivätkä ne ole enää niin naurettavan hintaisia kuin ennen. Ja myös hiililämmityksen kieltäminen terveys- ja turvallisuussyistä on ajanut ihmiset etsimään toista lämmityskeinoa. Ilmalämpöpumpulla saa molemmat.
        Antalyassa kaupat täyttyivät viime viikolla tuulettimista, ja nyt hyllyt ovat tyhjiä. Ne tuskin menivät turisteille, kun kukas sellaista hotelliinsa raahaisi.

        Hiekasta en osaa sanoa mitään, kun en ole käynyt sellaisella rannalla jonne hiekkaa olisi tuotu jostain muualta. Osin tiedän että hiekkaa tuodaan turvallisuussyistä, kalliopohja on vaarallinen kovalla aallokolla, mutta varmaan siihen liittyy myös tuo mukavuusaspekti. Turisteja palvellaan, ihan ymmärrettävää kun turismi on yksi tärkeimmistä elinkeinoista Turkissa.

        Nauti sinä Intiasta. Minä nautin aidosta Turkista. Usko tai älä, mutta sitä on täällä erittäin runsaasti.


      • tuki_kartsalle
        absolutistikari kirjoitti:

        Sinähän sen sanoit, Burger Kingin osti suomalaista kulttuuria edustama Hesburger. Näin sen pitää mennä.

        Mites kaikki tietävä läheltä seurannut tuumaa rannoista? Kuuluuko rantaelämä turkkilaiseen kulttuuriin? Hiekatkin roudattu ties mistä! Maan rantaviiva muokattu piloille suomalaisten ja muiden turistien vuoksi.

        Mites jätit kommentoimatta rihkama-juttua? Alanyan rihkamat on suoraan kiinasta, tosi turkkilaista.

        Entä tupakka? Amerikkalainen tupakka meinaan? Vesipiiputhan siellä pitäisi olla.

        Moskeijoihinkin pääsee nykyään vaikka tangoissa....

        Kiitos suomalaisille turisteille, eikä ole provoilua vaan tosissani olen.

        Absolutistikari on viisas mies!


    • travelleri_iri

      Monelta Heikin baari aukeaa ja monelta menee kiinni?

      • Rııppuu tai roikkuu

        Näkyisi aukeavan siinä ysin maissa. Ja kuten lähes kaikki ravintolat Alanyassa, menee kiinni sitten kun asiakkaita ei enää ole.


      • heikin baarin löysin
        Rııppuu tai roikkuu kirjoitti:

        Näkyisi aukeavan siinä ysin maissa. Ja kuten lähes kaikki ravintolat Alanyassa, menee kiinni sitten kun asiakkaita ei enää ole.

        Aivan johtuu vissiin alkoholilaista, että aukeaa yhdeksältä kuten Suomen baaritkin?


      • Riippuu tai roikkuu
        heikin baarin löysin kirjoitti:

        Aivan johtuu vissiin alkoholilaista, että aukeaa yhdeksältä kuten Suomen baaritkin?

        Vai johtuisko kuitenkin siitä, että lomalaiset harvemmin lähtevät liikkeelle ennen yhdeksää?!


      • helvatan aikasin
        Rııppuu tai roikkuu kirjoitti:

        Näkyisi aukeavan siinä ysin maissa. Ja kuten lähes kaikki ravintolat Alanyassa, menee kiinni sitten kun asiakkaita ei enää ole.

        Baarit Alanyassa menee kiinni klo 03.00.
        Se johtuu laista.


      • lorttojenlortto

        Ei, silloin se meisselinjako vasta alkaa :D


    • artistia kyselen

      Kuka laulaa sen Turkista kertovan laulun? "Teillä on jää pihassa, meillä lasissa...jne"

      • aurinkoinen

        Bablo laulaa kyseisen laulun


      • Onko Bablo
        aurinkoinen kirjoitti:

        Bablo laulaa kyseisen laulun

        homoseksuaali, kun kehtaa asua maassa, jossa naisilta on esiaviollinen seksi kielletty.


      • uskovainen usko
        Onko Bablo kirjoitti:

        homoseksuaali, kun kehtaa asua maassa, jossa naisilta on esiaviollinen seksi kielletty.

        Siinä taas yksi syy miksi kierrän koko Alanyan!


    • riehujatyyppi

      Onko kellään kokemuksia Alanyan poliiseista tai putkaolosuhteista?

      • riehujatyyppi

        Onko kellään? Oletteko olleet putkassa Turkissa?


      • mäntti olet
        riehujatyyppi kirjoitti:

        Onko kellään? Oletteko olleet putkassa Turkissa?

        No eipä me olla niin mänttejä että jouduttais putkaan. Jos otetaan alkoholia, niin kyllä me muut osataan käyttäytyä paitsi sinä! Pilaat vain turistien maineen!


    • heikki on mun mies

      Rakastan Alanyaa ja heikkiä :)

      • Paneeko Heikki

        hyvin?

        Onko puhtia?


      • ainoanainen
        Paneeko Heikki kirjoitti:

        hyvin?

        Onko puhtia?

        Kyllä ja olen sen ainoa nainen :)


      • Lovergirl ;)
        ainoanainen kirjoitti:

        Kyllä ja olen sen ainoa nainen :)

        Heikin ehkä, mut mites Alin naiset?


      • turkkilaisen kanssa
        Lovergirl ;) kirjoitti:

        Heikin ehkä, mut mites Alin naiset?

        turkkilainen mies ei petä. se on vain joku legenga....


      • ihastunutturkkiin
        turkkilaisen kanssa kirjoitti:

        turkkilainen mies ei petä. se on vain joku legenga....

        Tuo on muuten ihan totta. Itsellä on myös turkkilainen mies ja häneen on voinut luottaa. Tapasin hänet Robin Hood yökerhossa, ja kun lähdin kotiin mies soitti minulle päivittäin. Voitteko kuvitella, päivittäin! Suomalainen mies ei niin tekisi! Parin viikon erossa olon jälkeen matkasinkin Turkkiin ja uusi mieheni oli minua vastassa. Hän ei ikinä pettäisi minua vaikka hän asuu edelleen Turkissa.


      • pettureit_ne_on
        ihastunutturkkiin kirjoitti:

        Tuo on muuten ihan totta. Itsellä on myös turkkilainen mies ja häneen on voinut luottaa. Tapasin hänet Robin Hood yökerhossa, ja kun lähdin kotiin mies soitti minulle päivittäin. Voitteko kuvitella, päivittäin! Suomalainen mies ei niin tekisi! Parin viikon erossa olon jälkeen matkasinkin Turkkiin ja uusi mieheni oli minua vastassa. Hän ei ikinä pettäisi minua vaikka hän asuu edelleen Turkissa.

        Pettää kumminkin :D


      • kokeiltu_on
        ihastunutturkkiin kirjoitti:

        Tuo on muuten ihan totta. Itsellä on myös turkkilainen mies ja häneen on voinut luottaa. Tapasin hänet Robin Hood yökerhossa, ja kun lähdin kotiin mies soitti minulle päivittäin. Voitteko kuvitella, päivittäin! Suomalainen mies ei niin tekisi! Parin viikon erossa olon jälkeen matkasinkin Turkkiin ja uusi mieheni oli minua vastassa. Hän ei ikinä pettäisi minua vaikka hän asuu edelleen Turkissa.

        Lähetähän joku tuttu ystävätär Turkkiin ja kerro missä miehesi liikkuu. Sano ystävällesi, että yrittää iskeä sulhastasi...veikkaan että onnistuu siinä.


    • hintatietnen

      Moi,

      Muistaako kukaan miten hinnat ovat kehittyneet Alanyassa. Esim paljonko maksoi pippuripihvi vuonna 1995,2000 ja 2005 ja nyt? Entä olut

      • tweetybirdie

        Vuonna 2001 100 markkaa riitti koko illan. Eli siis ruoka ravintolassa ja pari drinkkiä baarissa.
        Nykyisin sillä saa 1-2 drinkkiä keskustassa.


      • jubajuttu
        tweetybirdie kirjoitti:

        Vuonna 2001 100 markkaa riitti koko illan. Eli siis ruoka ravintolassa ja pari drinkkiä baarissa.
        Nykyisin sillä saa 1-2 drinkkiä keskustassa.

        No on sit hinnat noussu!


      • vesistöasentaja
        tweetybirdie kirjoitti:

        Vuonna 2001 100 markkaa riitti koko illan. Eli siis ruoka ravintolassa ja pari drinkkiä baarissa.
        Nykyisin sillä saa 1-2 drinkkiä keskustassa.

        2001 sain palkkaa 6000 markkaa ja nyt saan 8000 euroa ja sama työ. Hinnat on noussu tosiaan.


    • alanyankuningas_

      Terveisiä sinne Suomeen päin, herroiksi me eletään täällä näin, talviturkin Turkin kuumaan santaan heitin
      Meillä täällä jäät on lasissa, teillä ne kai vielä on pihassa. Täällä minä Alanyan kuningasta leikin

      Tuulet tuiversi kun, aloin matkani mun, suuren seikkailuni, kauan kaivatun
      Jo kohta laskeuduttiin, lämpö löi jäseniin kylmän kohmettamiin ja mä lauloin

      Päälle simmarit puin, kuin valas valkoinen uin
      Keskellä leijonien soidintanssien
      Heikin baarin löysin, drinkin jos toisenkin, Heikki tarjos mulle
      Korttiin näin kirjoitin

      Hetken oot kuin kuin kuningas, hetken oon kuin kuningas

      • pablonpoika

        Aivan mahtava biisi!


      • alanyankunkku

        Onkohan Pablo esiintynyt viime aikoina Heikin baareissa?


      • ihanapablo

        Tää biisi soi aina kun lähden Alanyaan :)


    • russianneiti

      Turkki tuo Aasian ja Euroopan raja-asema, mystistä kulttuuria ja lentäviä mattoja aaah

      • sepposippi

        Mystistä juopottelua siellä vain on


    • seppo_vai_heikki

      Mikä on Sepon baari?

      • businessmiess

        Joku lippispäisten suomalaisten urpojen baari se on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2334
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      355
      2052
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe