olen kaivanut vuosikymmeniä aitassa lojuneen astia kaapin esille sisään tuotavaksi. Maalipinta kuitenkin on homeessa ja likainen. Mitenkä puhdistus tulisi suorittaa? Muistaakseni joskus entisöinti kurssilla käytettiin mäntysuopaa. Täytyykö se hangata rievulla ja pitääkö mäntysuopa pyyhkiä vedellä pois? Sitten muistaakseni käytettiin jotain liuotinta(mutta mitä?) ja pellavaöljyä?
Neuvot olisivat tervetulleita!
vanhan maalipinnan puhdistus
gaappi
3
2370
Vastaukset
- entistys
Sama tilanne itsellä. Kosteasta ja kylmästä tilasta tuotu vanha kaappi pitäisi kunnostaa. Pinnassa maali joka on huonossa kunnossa ja varmaan vähän homeessakin.
Osaako joku kommentoida miten kannattaisi edetä? Tuo mäntysuopaliuoksella pesu vaikuttaa hyvältä tavalta aloittaa.- frangrabba
hio pinta puhtaaksi ja uusi maali pintaan
- onhan noita rempattu
kuumailmapuhaltaja ja muutama skrapa niin puhdasta tulee,ja sitten hionta ja pohjustusmaali ja pari kolme kertaa pintamaali niin siinä se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295