Keittiövalinnat uuteen omakotitaloon on kiivaimmillaan ja vaikka tässä projektin myötä on oppinut, että kaikki maksaa, niin uusi halvauskohtaus vaani taas nurkan takana.
Kaikki ovat ylistäneet kivitasojaan keittiössä hintansa veroisiksi ja sen vuoksi minäkin valitsin Varpaisjärven mustan tason, mutta keittiöedustajan tarjous oli kyllä suolainen. 4,5 metriä tasoa asennettuna (liesi ja allas asennetaan päälle, ei siis sitä täydellistä upotusta) 2200€!!
Meinasin pyörtyä! Mitä olette maksaneet tummista kivitasoista? Onko tämä tosiaan hintataso? Muualtakin on tarjouksia kysytty, mutta varmaan (toivottavasti ei) samaa luokkaa. Olen vielä niin vanhanaikainen, että sanonpahan tämänkin: 13000 mummonmarkkaa! Jestas! Keittiön tasoista!
Onhan ne ihanat, mutta ovatko ne näin ihanat?!?!
Kivitason hinta
15
17181
Vastaukset
- diapolista
(Kvikin kautta) 7,5m tasoa 1,2 m2 saarekkeen taso ja sama hinta 2200€. "Valkoista" graniittia (kiinalaista kait, mutta kivi kuin kivi) ja asennettuna, tasoliesi ja allas huulle upotuksella.
Kalliin tarjouksen olit saanut ap! - mortti10
Hei!
Kysypä joltain paikalliselta hautakiviveistämöltä, sieltä saat edullisemmin,jos vaan löytyy sopiva väri. Aioin itsekin ottaa sieltä,mutta sain sitten keittiökaappifirmalta melkein samaan hintaan, Kaksi vuotta sitten kivitaso saarekkeeseen n.3 neliötä reiät mittojen mukaan kaasutasolle ja sähköliedelle.- discus
moi
Täällä on lista nimenomaan kivialan (suomalaisista) yrityksistä, joilta saa kivitasoja. Siis kyseessä ei ole mitkään "yleiset rakennus tai keittiöyritykset":
http://finstone.fi/luonnonkiviyritykset/keittiotasoyritykset.php?&prod_type=19 - Suunnitelu asteella vielä
discus kirjoitti:
moi
Täällä on lista nimenomaan kivialan (suomalaisista) yrityksistä, joilta saa kivitasoja. Siis kyseessä ei ole mitkään "yleiset rakennus tai keittiöyritykset":
http://finstone.fi/luonnonkiviyritykset/keittiotasoyritykset.php?&prod_type=19Jos meille tulisi iskun kautta keittiö, niin voiko esim. kivitaot hommata itse ja laitatta heidän miehillä? Vai onko se pakollista ottaa kaikki heidän mallistostaan?
- discus
Suunnitelu asteella vielä kirjoitti:
Jos meille tulisi iskun kautta keittiö, niin voiko esim. kivitaot hommata itse ja laitatta heidän miehillä? Vai onko se pakollista ottaa kaikki heidän mallistostaan?
Kyllä varmasti onnistuu haluamallasi tavalla. Kysy eri yrityksistä.
- ainakin
aika lailla samanlaine kauppa, vähän reilu 5m tasoa; hinta 2400€
- .jöljaösld
Minäkin oon tarjouksia kysellyt, ja kivitasojen hinnat meidän 6 - 7 metrin tasolle on luokkaa 3 000 euroa. Tasoa on keittiössä kaikkiaan liki 10 metriä, mutta oon suosiolla luopunut kuvitelmasta, että kaikki olisi kivitasoa. Ei oo lottovoitto vielä pamahtanut, ja musta tuo 3 tonniakin on liikaa. Sillä hinnalla vaihtaa laminaattitason joka toinen vuosi uuteen.
- ............
Mustat kivitasot ovat kalleimmat mitä voi löytää.. Kivitasoissa työstöt maksavat yleemsä suunnilleen saman verran kuin itse materiaali. Kivitasot maksaa aina, mun mielestä toi hinta vaikuttaa aika halvalta kivitasoiksi... Jos tuo hinta hirvittää, hanki laminaattitasot. Ne on halvat ja kestävät, jos ne menee pilalle vaihdat tasot useampaan kertaan ennenkuin tulee tommosia summia täyteen!
Itse olen valinnut laadukkaat laminaattitasot. Helppohoitoiset eikä hinta hirvitä! - gt3ogji
kuka haluaa laittaa kivitason kun saman näköistä laminnaatti jäljitelmääkin on saatavilla paljon halvemmalla? ;)
- kivi on kivi
kuka haluaisi laminaattia vaikka olisi millainen kuvio... kyllä kivi on kivi. Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman vuoden käytön jälkeen menee uusiksi. kivi on ikuinen ja siihen ei kyllästy koska on luonnon oma väri, eikä mikään keinokivi joka alkaa näyttää vähänajan kuluttua ihan muoviselta...
kivi on kivi kirjoitti:
kuka haluaisi laminaattia vaikka olisi millainen kuvio... kyllä kivi on kivi. Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman vuoden käytön jälkeen menee uusiksi. kivi on ikuinen ja siihen ei kyllästy koska on luonnon oma väri, eikä mikään keinokivi joka alkaa näyttää vähänajan kuluttua ihan muoviselta...
> Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman
> vuoden käytön jälkeen menee uusiksi.
Keittiön käyttöikä on noin 15-20 vuotta. Jos tuona aikana laminaattitason joutuisi vaihtamaan vaikka kolme kertaa (epäilen), niin tuskin tuo vielä kivitasoa kalliimmaksi tulisi.
Kyllä ne kivitason edut ovat muualla. Lähinnä siinä, että voi sen kuuman pannun laittaa suoraan tasolle... :)- nipskuukku
The_Rat kirjoitti:
> Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman
> vuoden käytön jälkeen menee uusiksi.
Keittiön käyttöikä on noin 15-20 vuotta. Jos tuona aikana laminaattitason joutuisi vaihtamaan vaikka kolme kertaa (epäilen), niin tuskin tuo vielä kivitasoa kalliimmaksi tulisi.
Kyllä ne kivitason edut ovat muualla. Lähinnä siinä, että voi sen kuuman pannun laittaa suoraan tasolle... :)mistä te niitä ylihintaisia kivitasoja löydätte kun jokainen itkee niitten kalleutta,itse en kalliina pitänyt kun otta kaikki edut mitä niihin sisältyy huomioon.... se kuuma pannu.... leipomisen helppous.... puhtaana pidon helppous ... huollon helppous, vain kerran vuoteen kivipesu ja pintasuojaus, niin säilyy uutena ikuisuuteen, jos ei sitä pinnan hoitoa kerran vuodessa tee niin aikaa myöten väri muuttuu hieman sillä kiven huokoset kerää kaikkea samalla lailla kuin muutkin pinnat...ei tule mitään kolhuja vaikka kakaratkin leikkelisi leipää tai putoaa jokin raskaampikin ... meillä laitettiin joyli11v.sitten kiveä kaikki tasot, enkä tiedä tänäkäänpäivänä sen hintaa, lasketimme kokonaishinnan kalusteliikkeessä ja se alitti sen hinnan jonka olin valmis maksamaan niin miksi en olisi sitä ottanut, ei ne kokeet ja kaapitkaan sieltä halvimmasta päästä olleet, vaan sellaiset mitä halusimme.Ja tyytyväiset olemme olleet, velipoika teki samaan aikaan remppaa , valinnat oli toiset ja jo parin v. n jälkeen alkoi kitinä juuri siitä laminaattitasosta, vaikka oli pannunalunen alla, niin kuprahti pinta irti, näkyy valossa vaikka laskeutuikin takaisin ja nyt on jo jos minkälaisia jälkiä Silloin ei ottanut sentakia kiveä kun rouvansa pelkäsi että astiat särkyy.... ei meillä ole yhtään vielä rikki mennyt....
- Ertaps
Musta yksivärinen aito gnatiitti on kallein kivi.
Joku oli saanut valkoista kiinalaista halvalla.
Nämä ovat juuri ne kaksi ääripäätä.
Jos haluaa yksivärisen mustan, siitä joutuu maksamaan, koska se raaka-aine on kallistunut vuosi vuodelta ja loppumassa eli hinta nousee ( vrt kulta)
Kivitasot maksavat keittiön koosta riippuen n 1500 enemmän kuin laminaatit.
Mutta on kyllä paras tasovaihtoehto.
Aito Graniitti kestää kymeniä vuosia eikä tule naarmun naarmua.
Minä ottaisin kivet kaluste myyjältä jos kaluste asennuskin tulee heiltä, silloin koko vastuu on heillä.
Älä säästä väärässä paikassa pätee jälleen.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711520Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231507Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851234Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1811167Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241110Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932