Kivitason hinta

ksjfalks

Keittiövalinnat uuteen omakotitaloon on kiivaimmillaan ja vaikka tässä projektin myötä on oppinut, että kaikki maksaa, niin uusi halvauskohtaus vaani taas nurkan takana.

Kaikki ovat ylistäneet kivitasojaan keittiössä hintansa veroisiksi ja sen vuoksi minäkin valitsin Varpaisjärven mustan tason, mutta keittiöedustajan tarjous oli kyllä suolainen. 4,5 metriä tasoa asennettuna (liesi ja allas asennetaan päälle, ei siis sitä täydellistä upotusta) 2200€!!

Meinasin pyörtyä! Mitä olette maksaneet tummista kivitasoista? Onko tämä tosiaan hintataso? Muualtakin on tarjouksia kysytty, mutta varmaan (toivottavasti ei) samaa luokkaa. Olen vielä niin vanhanaikainen, että sanonpahan tämänkin: 13000 mummonmarkkaa! Jestas! Keittiön tasoista!

Onhan ne ihanat, mutta ovatko ne näin ihanat?!?!

15

18443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diapolista

      (Kvikin kautta) 7,5m tasoa 1,2 m2 saarekkeen taso ja sama hinta 2200€. "Valkoista" graniittia (kiinalaista kait, mutta kivi kuin kivi) ja asennettuna, tasoliesi ja allas huulle upotuksella.

      Kalliin tarjouksen olit saanut ap!

    • mortti10

      Hei!

      Kysypä joltain paikalliselta hautakiviveistämöltä, sieltä saat edullisemmin,jos vaan löytyy sopiva väri. Aioin itsekin ottaa sieltä,mutta sain sitten keittiökaappifirmalta melkein samaan hintaan, Kaksi vuotta sitten kivitaso saarekkeeseen n.3 neliötä reiät mittojen mukaan kaasutasolle ja sähköliedelle.

      • discus

      • Suunnitelu asteella vielä
        discus kirjoitti:

        moi

        Täällä on lista nimenomaan kivialan (suomalaisista) yrityksistä, joilta saa kivitasoja. Siis kyseessä ei ole mitkään "yleiset rakennus tai keittiöyritykset":

        http://finstone.fi/luonnonkiviyritykset/keittiotasoyritykset.php?&prod_type=19

        Jos meille tulisi iskun kautta keittiö, niin voiko esim. kivitaot hommata itse ja laitatta heidän miehillä? Vai onko se pakollista ottaa kaikki heidän mallistostaan?


      • discus
        Suunnitelu asteella vielä kirjoitti:

        Jos meille tulisi iskun kautta keittiö, niin voiko esim. kivitaot hommata itse ja laitatta heidän miehillä? Vai onko se pakollista ottaa kaikki heidän mallistostaan?

        Kyllä varmasti onnistuu haluamallasi tavalla. Kysy eri yrityksistä.


    • ainakin

      aika lailla samanlaine kauppa, vähän reilu 5m tasoa; hinta 2400€

      • .jöljaösld

        Minäkin oon tarjouksia kysellyt, ja kivitasojen hinnat meidän 6 - 7 metrin tasolle on luokkaa 3 000 euroa. Tasoa on keittiössä kaikkiaan liki 10 metriä, mutta oon suosiolla luopunut kuvitelmasta, että kaikki olisi kivitasoa. Ei oo lottovoitto vielä pamahtanut, ja musta tuo 3 tonniakin on liikaa. Sillä hinnalla vaihtaa laminaattitason joka toinen vuosi uuteen.


    • ............

      Mustat kivitasot ovat kalleimmat mitä voi löytää.. Kivitasoissa työstöt maksavat yleemsä suunnilleen saman verran kuin itse materiaali. Kivitasot maksaa aina, mun mielestä toi hinta vaikuttaa aika halvalta kivitasoiksi... Jos tuo hinta hirvittää, hanki laminaattitasot. Ne on halvat ja kestävät, jos ne menee pilalle vaihdat tasot useampaan kertaan ennenkuin tulee tommosia summia täyteen!
      Itse olen valinnut laadukkaat laminaattitasot. Helppohoitoiset eikä hinta hirvitä!

    • gt3ogji

      kuka haluaa laittaa kivitason kun saman näköistä laminnaatti jäljitelmääkin on saatavilla paljon halvemmalla? ;)

      • kivi on kivi

        kuka haluaisi laminaattia vaikka olisi millainen kuvio... kyllä kivi on kivi. Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman vuoden käytön jälkeen menee uusiksi. kivi on ikuinen ja siihen ei kyllästy koska on luonnon oma väri, eikä mikään keinokivi joka alkaa näyttää vähänajan kuluttua ihan muoviselta...


      • kivi on kivi kirjoitti:

        kuka haluaisi laminaattia vaikka olisi millainen kuvio... kyllä kivi on kivi. Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman vuoden käytön jälkeen menee uusiksi. kivi on ikuinen ja siihen ei kyllästy koska on luonnon oma väri, eikä mikään keinokivi joka alkaa näyttää vähänajan kuluttua ihan muoviselta...

        > Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman
        > vuoden käytön jälkeen menee uusiksi.

        Keittiön käyttöikä on noin 15-20 vuotta. Jos tuona aikana laminaattitason joutuisi vaihtamaan vaikka kolme kertaa (epäilen), niin tuskin tuo vielä kivitasoa kalliimmaksi tulisi.

        Kyllä ne kivitason edut ovat muualla. Lähinnä siinä, että voi sen kuuman pannun laittaa suoraan tasolle... :)


      • nipskuukku
        The_Rat kirjoitti:

        > Laminaatti kallimmaksi jää jos jo muutaman
        > vuoden käytön jälkeen menee uusiksi.

        Keittiön käyttöikä on noin 15-20 vuotta. Jos tuona aikana laminaattitason joutuisi vaihtamaan vaikka kolme kertaa (epäilen), niin tuskin tuo vielä kivitasoa kalliimmaksi tulisi.

        Kyllä ne kivitason edut ovat muualla. Lähinnä siinä, että voi sen kuuman pannun laittaa suoraan tasolle... :)

        mistä te niitä ylihintaisia kivitasoja löydätte kun jokainen itkee niitten kalleutta,itse en kalliina pitänyt kun otta kaikki edut mitä niihin sisältyy huomioon.... se kuuma pannu.... leipomisen helppous.... puhtaana pidon helppous ... huollon helppous, vain kerran vuoteen kivipesu ja pintasuojaus, niin säilyy uutena ikuisuuteen, jos ei sitä pinnan hoitoa kerran vuodessa tee niin aikaa myöten väri muuttuu hieman sillä kiven huokoset kerää kaikkea samalla lailla kuin muutkin pinnat...ei tule mitään kolhuja vaikka kakaratkin leikkelisi leipää tai putoaa jokin raskaampikin ... meillä laitettiin joyli11v.sitten kiveä kaikki tasot, enkä tiedä tänäkäänpäivänä sen hintaa, lasketimme kokonaishinnan kalusteliikkeessä ja se alitti sen hinnan jonka olin valmis maksamaan niin miksi en olisi sitä ottanut, ei ne kokeet ja kaapitkaan sieltä halvimmasta päästä olleet, vaan sellaiset mitä halusimme.Ja tyytyväiset olemme olleet, velipoika teki samaan aikaan remppaa , valinnat oli toiset ja jo parin v. n jälkeen alkoi kitinä juuri siitä laminaattitasosta, vaikka oli pannunalunen alla, niin kuprahti pinta irti, näkyy valossa vaikka laskeutuikin takaisin ja nyt on jo jos minkälaisia jälkiä Silloin ei ottanut sentakia kiveä kun rouvansa pelkäsi että astiat särkyy.... ei meillä ole yhtään vielä rikki mennyt....


    • Ertaps

      Musta yksivärinen aito gnatiitti on kallein kivi.

      Joku oli saanut valkoista kiinalaista halvalla.

      Nämä ovat juuri ne kaksi ääripäätä.

      Jos haluaa yksivärisen mustan, siitä joutuu maksamaan, koska se raaka-aine on kallistunut vuosi vuodelta ja loppumassa eli hinta nousee ( vrt kulta)

      Kivitasot maksavat keittiön koosta riippuen n 1500 enemmän kuin laminaatit.

      Mutta on kyllä paras tasovaihtoehto.

      Aito Graniitti kestää kymeniä vuosia eikä tule naarmun naarmua.

      Minä ottaisin kivet kaluste myyjältä jos kaluste asennuskin tulee heiltä, silloin koko vastuu on heillä.

      Älä säästä väärässä paikassa pätee jälleen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe