Hevostalli

Mel.

Mistä löytäisin mukavan tallin missä voisi opetella hevosten hoitoa ja ratsastusta? Olen nuori nainen ja ratsastanut jonkun verran ja joitakin perusasioita hoitamisesta osaan, mutta taidot on vähän ruosteessa...

55

8331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

      jotain yhtystietoa miten tavoitella.

      • Minää..:)

        Harjulan tallille kannattaa mennä..:) se on rajapatsaalla..HUIPPU PAIKKA!! Omistaja Kati, on maailman paras tyyppi!!


      • mie..
        Minää..:) kirjoitti:

        Harjulan tallille kannattaa mennä..:) se on rajapatsaalla..HUIPPU PAIKKA!! Omistaja Kati, on maailman paras tyyppi!!

        joo joo... ;) kannattaa katsella muitakin..


      • hevosrakas1

        tietääkö kukaan kenen talli on Savikannantiellä? Tarhassa näkyy appaloosan värinen poni ja joitain suomenhevosia.

        Jos tykkää maastoilusta vuonohevostalli Rajavaellus on tosi mukava paikka Näträmälässä, Hallikkalantiellä.


      • Mel.

      • lkerab
        Minää..:) kirjoitti:

        Harjulan tallille kannattaa mennä..:) se on rajapatsaalla..HUIPPU PAIKKA!! Omistaja Kati, on maailman paras tyyppi!!

        Ite en ridaa harjulassa mutta se on tossa iihan meijän lähellä:)
        Ihan kiva paikka


      • Anonyymi
        hevosrakas1 kirjoitti:

        tietääkö kukaan kenen talli on Savikannantiellä? Tarhassa näkyy appaloosan värinen poni ja joitain suomenhevosia.

        Jos tykkää maastoilusta vuonohevostalli Rajavaellus on tosi mukava paikka Näträmälässä, Hallikkalantiellä.

        Minun tietääkseni yksityinen.Tunnen omistajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tietääkseni yksityinen.Tunnen omistajan.

        Omistaja omistaa tallin tietääkseni tunnen hevosen...


    • ................

      olen jo pitempään etsinyt tuollaista, mahdollisesti yksityistä, pientä tallia, jossa voisi hoidella hevosia ja ratsastaa sopivaa korvausta vastaan. Olisi mukava palautella ratsastusasioita mieleen :)

      sähköpostini on [email protected]

      • ratsumestari!!!!!

        Älä vain missään nimessä eksy menemään Imatran ratsastajien tallille. Sieltä lähtenyt erittäin paljon pois hevosia viimeisen vuoden aikana.Hinnat aivan törkeät ja puheenjohtajana todella ikävä tyyppi.


      • Lastenhoitaja...

        Kävelimme tässä eräänä päivänä Imatran ratsastajien tallin ohi pikkulasten kanssa, kun tallilta pihalta ajoi punainen mönkijä. Kuski ei vaikuttanut olevan selvinpäin. Kaiken lisäksi perässä olevassa kärryssä oli mäyräkoira. Kyseinen mies istuu erittäin useasti vuoksen rannalla kaljaa kittaamassa keskellä päivää, itse kuljen lasten kanssa kyseisen paikan ohi päivittäin ja olemme ystävättäreni kanssa ihmetelleeet voiko tuossa tilassa oleva henkilö olla töissä paikassa, jossa on hevosia ja pieniä lapsia. Mitä sitten jos tapahtuu jotain vakavaa


      • Niskis 22

        Soita ensi kerralla poliisi paikalle.


      • !!!

        Imatran ratsastajien www.sivuilta löytyy tallin säännöt. Siellä on myös maininta alkoholin käytöstä tallilla


      • Yki 2
        Niskis 22 kirjoitti:

        Soita ensi kerralla poliisi paikalle.

        Siinä mitään poliisia tarvita, sehän säikähtää kun sille irvistää. Se nyt on tunnettu juoppo, kehui joskus kapakassa olevansa ko.seuran puheenjohtajan hyvä kaveri. Ei puutu työpaikalla viinan ottamiseen.


      • Paalun baarin asiakas
        Yki 2 kirjoitti:

        Siinä mitään poliisia tarvita, sehän säikähtää kun sille irvistää. Se nyt on tunnettu juoppo, kehui joskus kapakassa olevansa ko.seuran puheenjohtajan hyvä kaveri. Ei puutu työpaikalla viinan ottamiseen.

        Karhumäellä kuppilassa kehunut olevansa tallimestari iralla. Paikallisessa juottolassa kuulee kaikki mitä iralla tapahtuu, kun se kuola valuen kertoo juttujaan. Aivan seko eikä sen juttuja kukaan fiksu ota tosissaan.


      • Anonyymi
        ratsumestari!!!!! kirjoitti:

        Älä vain missään nimessä eksy menemään Imatran ratsastajien tallille. Sieltä lähtenyt erittäin paljon pois hevosia viimeisen vuoden aikana.Hinnat aivan törkeät ja puheenjohtajana todella ikävä tyyppi.

        Itse käyn Imatranratsastajien tallilla. Vaikka hevosia oli lähtenyt vuoden sisään aika paljon pois mutta niitö ei enään lähe niin paljoa. Ja puheen johtaja on oikeasti aika kiva


    • tallirakastaja

      meetwursti on hyvää vai oliko se paikallisittain SUOLAMAKKARA...xD...-lol-omg-

      • namnamn

        Mmmmmm.....meetwurstia. Nam! Heppaa parhaimmillaan!


    • hirn hirn..

      osta keppiheppa =?
      se ei vikuroi eikä muutenkaan temppuile. eikä maksa paljoa.

      • Ihahaaaa

        Viipurin torilla euron


      • suti p
        Ihahaaaa kirjoitti:

        Viipurin torilla euron

        Voi perkele, tyyppi potkittiin kaupungin hommista pois jo vuosia sitten. Syy oli vain ja ainoastaan viina, siellä ei kateltu sen touhuja kovin pitkään. Vai jatkuu sama touhu nyt maneesilla. Onnea ja menestystä sen kanssa.


      • Pubien mies
        suti p kirjoitti:

        Voi perkele, tyyppi potkittiin kaupungin hommista pois jo vuosia sitten. Syy oli vain ja ainoastaan viina, siellä ei kateltu sen touhuja kovin pitkään. Vai jatkuu sama touhu nyt maneesilla. Onnea ja menestystä sen kanssa.

        Se on Patsaan ryynäri, entinen piipun nuohoaja.


      • entinen päihdetyöntekijä
        Pubien mies kirjoitti:

        Se on Patsaan ryynäri, entinen piipun nuohoaja.

        Entisenä päihdetyöntekijänä kehoittaisin puuttumaan mahdollisimman pian ko. henkilön alkoholiongelmaan.Tässä pieni vinkki.
        Palvelusuhteen irtisanominen
        Nykyinen lainsäädäntö takaa työnantajalle kohtalaiset mahdollisuudet irtisanoa työajalla päihteitä käyttävä tai niiden vaikutuksen alaisena esiintyvä työntekijä. Ongelmallisimpia ovat tapaukset, joissa vapaa-ajalla tapahtuvan päihteidenkäytön haitat heijastuvat työelämään esim. krapulapäivien, alentuneen työkyvyn tai ihmissuhdeongelmien vuoksi. Kyseisiin tilanteisiin olisikin parasta puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Työpaikan kulttuurilla on myös merkitystä työntekijöiden suhtautumiseen alkoholin riskikulutukseen.


      • ei patsaalainen
        Pubien mies kirjoitti:

        Se on Patsaan ryynäri, entinen piipun nuohoaja.

        Patsaan pupi on kaiken pahan alku ja juuri ! Se pitäs sulkea, niin rauhottuisi senkin kulmakunnan elämä


      • Yrittäjä 22
        ei patsaalainen kirjoitti:

        Patsaan pupi on kaiken pahan alku ja juuri ! Se pitäs sulkea, niin rauhottuisi senkin kulmakunnan elämä

        Omassa yrityksessäni työntekijät yrittivät salata yhden työntekijän alkoholiongelman ja se johti lopulta erittäin ikäviin seurauksiin. Puuttukaa ongelmaan heti kun sen huomaatte. Alkoholismi pahenee koko ajan.


      • puupaaaa
        Yrittäjä 22 kirjoitti:

        Omassa yrityksessäni työntekijät yrittivät salata yhden työntekijän alkoholiongelman ja se johti lopulta erittäin ikäviin seurauksiin. Puuttukaa ongelmaan heti kun sen huomaatte. Alkoholismi pahenee koko ajan.

        voi sinua..kastuko tena kun innostuit vastaamaan.. sekö täs nyt on pahin rikollinen kun ottaa viinaa?jos työnsä hoitaa ja pysyy erossa häiriköimästä muita,niin mikä jottei?
        pikkasen kateellista jorinaa.


      • koowee
        puupaaaa kirjoitti:

        voi sinua..kastuko tena kun innostuit vastaamaan.. sekö täs nyt on pahin rikollinen kun ottaa viinaa?jos työnsä hoitaa ja pysyy erossa häiriköimästä muita,niin mikä jottei?
        pikkasen kateellista jorinaa.

        En tiedä yhtäkään työnantajaa, joka sallisi työaikana juopottelun.


      • Monoa..
        koowee kirjoitti:

        En tiedä yhtäkään työnantajaa, joka sallisi työaikana juopottelun.

        Erottakaa kyseinen työntekijä vai onko talli suojatyöpaikka.


    • lillukkainen

      Kannattaa aloittaa iralla ite ratsastan iralla ja on myös hoitoheppa hyvä paikka on. Hyviä puolia on että on maneesi sekä kaksi kenttää......

    • imatraltahanmie

      Itse käyn Harjulan tallilla, olen käynyt lapsesta asti, tunne myös tallin omistajan henkilökohtaisesti, naapureita kun ollaan. Harjulassa rauhallinen ympäristö, ei pahemmin kentän laidoilla ikäviä arvostelijoita tms, toisin kuin muilla talleilla juttujen mukaan.

      Ja savikannan tiellä, harjulan vieressä Monnon Virpin hevoset, "appaloosan värinen" kutsumanimeltään Ella, punarautias sumenhevosruuna nimeltän Virkiä, löytyy myös sukupostista. Ella sai myös muutamia viikkoja takaperin varsan. Toinen suomenhevonen vuokralla, miulla ei omistajasta tietoa.

      • Helakka

        Savikannantie on hiukka eri suunnassa. Se hepo on Appaloosa ja tuskin Ella :)
        Kai sitä voi mennä kyselemään ihan suoraan talleilta, josko apu kelpais :D


      • kaksityttyö

        Voisitko lähettää yhteystiedot.. tarvitsen niitä.


    • muistaahyvin

      Imatran ratsastajia suosittelen! itse käynyt reilut 10 vuotta jo ja tykkään.. harjulassa Kati on yleensä pahalla päällä ja opettaa niin eritavalla.. Eikä siellä ole maneesia ja hevosia ei saa itse laittaa tai harjata.

      • ähäskuttilaine

        Vai että yleensä pahalla päällä. :) No et ole tainnut kovin montaa kertaa käyny. Ihmisillä on välillä huonojakin päiviä :) Ja saa hevoset itse laittaa ja harjata, jos vaan pärjää ja on kokemusta. Maneesin puutosta kyllä kuitekin minustakin isoin miinus...


      • Harjula on paras

        Tyttäreni on käynyt Harjulassa ratsastamassa monen monta vuotta ja olen itse ollut tunneilla mukana. Katin opetus on tiukkaa mutta asiallista. Kati ottaa kaikki ryhmässä olevat huomioon tasavertaisesti. En itse ole koskaan nähnyt Katin olevan huonolla tuulella. Hevosia on saanut harjata ja laittaa niin paljon kun haluaa ja Kati opastaa aloittelijoita. Maneesi on kyllä puute, mutta paikan henki korvaa senkin puutteen. Ennen Harjulaa kävimme ratsastamassa Imatran Ratsastajien tallilla. Tyttäreni opetteli vasta alkeita ja IRAn mielestä talutusratsastuksessa ei tarvinnut pitää kypärää. Siinä syy miksi talli vaihtui Einolaan. Einolan tallilla tytär istui hevosen selässä keskellä kenttää ja pelkäsi kun ryhmäkoko oli liian suuri. Ohjaaja istui aitan rappusilla ja jakeli komentoja mikrofoniin. Kentällä kymmenvuotiaat tytöt taluttivat hevosia, eivätkä mahtaneet mitään jos hevonen säikähti tms. Siinäpä syy vaihtaa Harjulaan missä homma todella pelaa.


      • tytzyyyy
        Harjula on paras kirjoitti:

        Tyttäreni on käynyt Harjulassa ratsastamassa monen monta vuotta ja olen itse ollut tunneilla mukana. Katin opetus on tiukkaa mutta asiallista. Kati ottaa kaikki ryhmässä olevat huomioon tasavertaisesti. En itse ole koskaan nähnyt Katin olevan huonolla tuulella. Hevosia on saanut harjata ja laittaa niin paljon kun haluaa ja Kati opastaa aloittelijoita. Maneesi on kyllä puute, mutta paikan henki korvaa senkin puutteen. Ennen Harjulaa kävimme ratsastamassa Imatran Ratsastajien tallilla. Tyttäreni opetteli vasta alkeita ja IRAn mielestä talutusratsastuksessa ei tarvinnut pitää kypärää. Siinä syy miksi talli vaihtui Einolaan. Einolan tallilla tytär istui hevosen selässä keskellä kenttää ja pelkäsi kun ryhmäkoko oli liian suuri. Ohjaaja istui aitan rappusilla ja jakeli komentoja mikrofoniin. Kentällä kymmenvuotiaat tytöt taluttivat hevosia, eivätkä mahtaneet mitään jos hevonen säikähti tms. Siinäpä syy vaihtaa Harjulaan missä homma todella pelaa.

        Totta, ite oon Harjulassa ja oon tykänny... ai ei saa harjata, itte käyn talvel jokapäivä harjailee polleja yms... Nyt se ois vaa vaihdettava tallíi ku muutto on eessä


      • eivoiollatottakaan
        Harjula on paras kirjoitti:

        Tyttäreni on käynyt Harjulassa ratsastamassa monen monta vuotta ja olen itse ollut tunneilla mukana. Katin opetus on tiukkaa mutta asiallista. Kati ottaa kaikki ryhmässä olevat huomioon tasavertaisesti. En itse ole koskaan nähnyt Katin olevan huonolla tuulella. Hevosia on saanut harjata ja laittaa niin paljon kun haluaa ja Kati opastaa aloittelijoita. Maneesi on kyllä puute, mutta paikan henki korvaa senkin puutteen. Ennen Harjulaa kävimme ratsastamassa Imatran Ratsastajien tallilla. Tyttäreni opetteli vasta alkeita ja IRAn mielestä talutusratsastuksessa ei tarvinnut pitää kypärää. Siinä syy miksi talli vaihtui Einolaan. Einolan tallilla tytär istui hevosen selässä keskellä kenttää ja pelkäsi kun ryhmäkoko oli liian suuri. Ohjaaja istui aitan rappusilla ja jakeli komentoja mikrofoniin. Kentällä kymmenvuotiaat tytöt taluttivat hevosia, eivätkä mahtaneet mitään jos hevonen säikähti tms. Siinäpä syy vaihtaa Harjulaan missä homma todella pelaa.

        Olet varmasti ymmärtänyt jotain todella väärin tai jättänyt ymmärtämättä kokonaan!! Milloinkaan ei ole tapahtunut sellaista, että talutusratsastuksessa olisi hevosen/ponin selässä oltu ilman kypärää!!!! Tuo on ihan silkkaa valetta, ihmettelen motiivejasi moiseen?


    • senhienooollaple

      Voi teijä kans oikeesti! l jos siel käy juoppo ilma lupaa ni turhaa alatte syyttelemään iraa siitä! harjula on paska paikka niinkuin rajavaellus kylmä tulee ja kohtuuton ilman maneesia ! ansgulle derggui!

    • moioonplejeah

      oottepellei kaikki

    • H

      ite kävin melkee kaikki tallit läpi ku mutin imatralle. En menny harjulaan ku kaverit jotka kävi iralla tai einolas puhu täyttä paskaa harjulasta. PELKÄSIN ratsastusta ja hevosia vaikka olin sillon ratsastanu jo vuoden. muut puhu tallilla paskaa ja katto pitkää jos ei ollu just merkki vaatteet päällä. sitte päädyin harjulaan ja en oo katunu päivääkää! haistatan hälle pitkät joka sano katia kärttyseks ! kati on yks ihanimmista ihmisistä mitä tunnen ! hän ja vellu kohtelee hevosia niin kunnioittavasti ja hyvin. samoin muita ihmisiä. tottakai kaikila on pahoja päivi urpot! vaik tää onkii vuoisii vanha keskustelu nii jos luette tätä nii suosittelen harjulaa kokosydämmestä :)

    • leena hefner...

      Uskomatonta kuinka maksut nousevat Iralla. Yksityishevosten omistajat maksavat ratsastuskoulun hevosten ylläpitoa, koska tuntikäyttöä niin vähän. Tällainen satunnainen tallillakävijä kuulee jatkuvasti seuran johtokunnan olevan riidoissa.

    • ,,,

      joo iralla oon ratsastanu monta vuotta ja ikinä ei oo alottelijoita laitettu ilman kypärää ratsastamaan, että nyt on kyllä jotain keksitty.. ja hintojen nousu tosiaan iso miinus, itekki ihmettelen että miten voi kymmenen kerran kortti maksaa 255 e!? mutta mukavaa henkilökuntaa siellä on. yksi huono juttu on estehevosten puute ja elämäänsä kyllästyneet hevoset...

    • tervejaheipähei

      Otan kantaa tähän ikivanhaan keskusteluun. En suosittele IRaa, jos eksytte imatralle etsimään tallia niin imatran ratsastajille ei kannata mennä. Kertokoot porukka mitä tahansa, niin olen nähnyt toiminnan kulissien takana. Meillä kulkee siellä sanonta "kenenkään hevosen paikka ei ole täällä".
      Hevoset laiminlyödään. Ei sillä, että se näkyisi ulospäin, mutta jos tietäisivät puoletkaan kävijöistä mitä niillä hevosilla on, ne ei ratsastais siellä jos välittää. Osa kävijöistä tietääkin.
      Lähes kaikilla hevosilla on lihas- tai jalkaongelmia. Osalla muutakin, kuten virtsakiviä. Hevosten liikunta on mennyt ihan järjettömäksi. Nivelrikkoiset tekee töitä niinkuin terveet ja ne, joilla lihakset turvonneet/kipeät pakotetaan taipumaan. Tunneilla ei sallita hevosten hidastelua, ei katsota miksi hevonen tekee niin. Jos ei liiku pohkeella eteen, niin piiskaa. Jos ratsastaja ei saa itse hevosta liikkumaan, tulee opettaja joko antamaan piiskaa tai taluttamaan/hätistelemään liikkeelle. Joillakin hevosilla raipasta tulleita arpia takapuolessa ja ympäri kehoa. Eräälläkin hevosella oli tuntini jälkeen niin kipeät jalat (nivelrikkoinen), ettei halunnut edes kävellä talliin. Ja yleensäkkin hevoset menevät töistä talliin mielellään. Hoitaessa huomaa, kuinka stressaantuneita/apaattisia/kipeitä hevoset ovat. Moni luimii, puree, koittaa potkia. Eritoten satulaa laittaessa. Jos hevoset ovat hyökkääviä, on useimmilla eritoten nuoremmilla tytöillä tapana alkaa huutaa/läpsimään hevosia. Osa varustaa raipan kanssa.
      Jos hevonen ärhentelee tunnilla selkäännousussa, opettajat vähättelevät ja hyssyttelevät, että "äläs kehtaa". He eivät aidosti kunnioita hevosen näyttämää kivun tai turhautumisen määrää, vaan peittelevät sitä kaikenmaailman tekosyillä. Sielä hypytetään kaikenmuotoisia hevosia, eikä ajatella rakennetta. Jos kylmäverinen raskasrakenteinen hevonen ei suoriudu jumppasarjasta tai muista estetehtävistä kunnialla, kerrotaan että sillä on vasta aloitettu hyppääminen ja se on vähän kömpelö. Todellista elämää on, ettei jokaista raskasrakenteista hevosta ole motoriikaltaan luotu lainkaan hyppäämään, vaikka luonnostaan se kuuluukin hevosen perustaitoihin.
      Varusteet, etenkin satulat ovat usein hevosille vääränkokoisia ja se kipeyttää lihaksia. Epäsopivuutta koitetaan paikata tunkemalla selän ja rungon väliin kaikenkarvaisia romaaneja pehmustamaan. Jos uudet varusteet hankitaan (usein kuitenkin ennestään käytetyt) on jo liian myöhäistä terveyden kannalta. Vaikka lihasjumit olisivat kuinka pahoja ja estäviä, hevoset eivät saa hierontaa.
      Olen myös huomannut osalla liian lyhyet kuolaimet, jotka voivat vahingoittaa suuta tai suupieliä. Kerran yksi hevonen joutui lähtemään tunnilta talliin revenneen suupielen takia.
      Jos hevosella todetaan jotain, ei se vähäisistä yrittämistä lukuunottamatta saa asianmukaista hoitoa. Joskus ei tehdä edes tutkimuksia. Jos hevonen ontuu, se menee tarhaan seisomaan ja takaisin tunneille jos ei onnu enää. Nytkin puolivuotta ollut tuntikäytöstä pois hevonen, jolla ontumista.
      Kentälle tultuaan osa hevosista nuokkuu niin masentuneesti, että hevosmiestaitoisilla repii sydäntä katsoa sitä.
      Älkää olko sinisilmäisiä ja turvautuko siihen, että joku on SRL:n hyväksymä, tai joku suosittelee. Siellä ei ole alusta lähtienkään ollut asiat ihan hallinnassa ja hyvin.
      Puheenjohtokin vain tappelee keskenään maksuasioista ja hallitus on yhtä hullunmyllyä aina välillä. Hinnatkin nousee jatkuvasti.

      • Sitäsopiimiettiä

        Nyt oot tainnu vähän tuota tarinaa värittää


      • Huhuhuh

        Toivottavasti ihmisillä on lähdekritiikki kunnossa, tän tekstin kirjoittajalla ei kyllä vaikuta olevan mitään hajua mistä kirjoittaa..


      • Aihyvääpäivää

        Onpa aika värikästä tekstiä kyllä. Huomaa kyllä, että kirjoittaja on tallilainen, mutta huomaa myös ettei kirjoittajalla selkeästikään ole tietoa siitä, mitä seuran johtoryhmä tekee ja mitä tallissa tapahtuu päivittäin. Kaikkia hevosten lääkärikäyntejä tai hoitotoimenpiteitä kun esimerkiksi ei kerrota ratsastajille tai hoitajille. Sitäpaitsi netissä nimettömänä haukkuminenhan on aika typerää ja turhaa, jos on nokankoputtamista niin laita vaikka sähköpostia hallitukselle, luulen yhteystietojen löytyvän nettisivuilta.
        Ja kyllä, tallien hinnat nousevat silloin tällöin _tarpeen_ mukaan, en usko että niitä mielivaltaisesti missään yrityksessä nostettaisiin.


      • Anonyymi
        Aihyvääpäivää kirjoitti:

        Onpa aika värikästä tekstiä kyllä. Huomaa kyllä, että kirjoittaja on tallilainen, mutta huomaa myös ettei kirjoittajalla selkeästikään ole tietoa siitä, mitä seuran johtoryhmä tekee ja mitä tallissa tapahtuu päivittäin. Kaikkia hevosten lääkärikäyntejä tai hoitotoimenpiteitä kun esimerkiksi ei kerrota ratsastajille tai hoitajille. Sitäpaitsi netissä nimettömänä haukkuminenhan on aika typerää ja turhaa, jos on nokankoputtamista niin laita vaikka sähköpostia hallitukselle, luulen yhteystietojen löytyvän nettisivuilta.
        Ja kyllä, tallien hinnat nousevat silloin tällöin _tarpeen_ mukaan, en usko että niitä mielivaltaisesti missään yrityksessä nostettaisiin.

        Joo kyllähän se pitäisi hallitukselle laittaa sähköpostia ettei totuus vaan leviä ja asioita hyssytellä. Edelleen täysin tuo meno. Eräälläkin hevosella 2 romaania satulan alla kun ei hankita sopivaa ja silti selkä kipeä. Lisäksi hirveän likainen talli ja osaltaan homessa. Paikat rempallaan yms. Ei oikein olla huomattu, että ollaan 2022 vuodessa eikä enää 2000 luvun alussa ja pitäisi asioita muuttaa. Kamala hallitus !


    • KisuS7

      Joo siellä on aika ärsyttävää porukkaa nykyisin pätemässä. Varsinkin hallitus ja pj. Itse olen siirtynyt einolaan. Sääliksi käy iran heppoja kun niitä hoitelee milloin kukakin ehtii muilta töiltään. Eipä tuo kauaa pyöri ainakaan tuolla porukalla.

    • parrua

      Hevosilla on isot kyrvät! Minkähän takia naiset tykkää hevosista...

      • Uuhaahuuh

        No just sen, uuh aah ihanaa hepan kyrpää, kukaan halua enää mitään säälittävää miestä kun on saanu vähän ponia kokeilla!


    • ex-iralainen

      Eipä ole Imatran Ratsastajat enää sama talli kuin aikoinaan 1990-2000-luvun taitteessa. Silloin oli osaavat opettajat ja kivat hevoset. Olin harjoittelijana siellä eikä tallityöntekijä tahtonut tehdä yhteistyötä kanssani. Koko harjoittelu meni yksin pärjätessä, en kokenut olevani tervetullut vaikka monia vuosia siellä olin siellä ratsastusta harrastanut. :(

      Omaan elämänkatsomukseeni kuuluu ystävällisyys ja kohteliaisuus muita kohtaan mutta enpä sellaista kohtelua itselleni saanut, vaikka tein parhaani. Olisin oikeasti halunnut opetella hevosten hoitoa siellä. Olisin halunnut olla osa porukkaa. Mutta koin, että tuolla tallilla on hyvin sisäänpäinkääntynyt tunnelma.

    • Anonyymi

      Käyn Einolassa,tosi mukava talli.Ryhmäkoko saattaa olla iso mutta siinä on opittava ratsastamaan.Ei ole pelon aihe.Paljon poneja ja hevosia super kilttejä.Vain 2 hieman ikävää hevosta.Kivoja melkein viikon kestäviä leirejä!Kokemusta 30 vuotta.

    • Anonyymi

      Onko tuolla einolan tallilla jotkut painorajat hevosille?

      • Anonyymi

        Hevosen elopaino voidaan määrittää seuraavin menetelmin:
        1) Punnitsemalla hevosvaa’alla
        Luotettavin ja tarkin tapa määrittää hevosen paino, mutta hevosvaakoja löytyy lähinnä hevosklinikoilta.

        2) Painomittanauhalla
        Painomittanauhan antama lukema voi erota hevosen todellisesta painosta useita kymmeniä kiloja (jopa 60 kg), joten tarkan painon määrittäminen ei ole sillä mahdollista. On myös huomioitava, että mittanauhaa voidaan käyttää vain täysikasvuisilla hevosilla. Varsoilla painomittanauhan tulos heittää todellisesta painosta suhteellisesti vielä enemmän. Varsojen painoa ei kuitenkaan tarvitse määrittää esim. ruokintasuunnitelman laatimista varten, sillä niillä ruokintanormi valitaan odotetun aikuispainon perusteella.

        Sanoisin että.jos epäillään hevosella olevan ylipainoa niin ruokasuunnitelmaa pitää fixata ja lisätä liikuntaa. En ole Einolassa käynyt,mutta uskon että ei sielläkään hevosilla mitään painorajaa ole.


    • Anonyymi

      Einola varmasti Imatran laadukkain rats. koulu. Itse ratsastin siellä sen 11 vuotta, sain kaikki valmiudet omaan hevoseen ja nyt ollut muutaman vuoden hevonen toisella yksärillä. Minna mailman mukavin ja tällähetkellö kaikki ooettajat&tallityöntekijätkin ihan fiksun oloisia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe