Miksi Snow Leopard laskee ja näyttää väärin tiedostojen ja kiintolevyjen koot?
Snow Leopard laskee väärin
6
565
Vastaukset
Kumpaa se näyttää, kaupallisia vai todellisia gigatavuja? Todellinen gigatavu on 1024³ tavua, kun kaupallinen gigatavu on 1000³ tavua.
- käyttää SnowLeopard
Snow Leopard näyttää kovalevyn koon nyt samaan tapaan kuin kovalevyvalmistajat ilmoittavat sen:
http://lifehacker.com/5349204/snow-leopard-reports-hard-drive-capacity-correctly-in-base-10 käyttää SnowLeopard kirjoitti:
Snow Leopard näyttää kovalevyn koon nyt samaan tapaan kuin kovalevyvalmistajat ilmoittavat sen:
http://lifehacker.com/5349204/snow-leopard-reports-hard-drive-capacity-correctly-in-base-10Selevä, eli väärin. Aika erikoista, että Apple sitten olisi ainoa suuri käyttöjärjestelmien valmistaja, joka olisi taipunut kaupalliseen määritteeseen. Jopa Windows ainakin vielä ilmoittaa massamuistien koot oikein kuntaas monet Linuxin distrot ovat menneet tähän aika hassuun MiB/GiB -fuulaan, jota itse en kyllä todellakaan tue, vaikka ehkä kohta on pakko.
Yksi sulka hattuun lisää markkinavoimille totuuden sijaan...- mac..
Kollimaattori kirjoitti:
Selevä, eli väärin. Aika erikoista, että Apple sitten olisi ainoa suuri käyttöjärjestelmien valmistaja, joka olisi taipunut kaupalliseen määritteeseen. Jopa Windows ainakin vielä ilmoittaa massamuistien koot oikein kuntaas monet Linuxin distrot ovat menneet tähän aika hassuun MiB/GiB -fuulaan, jota itse en kyllä todellakaan tue, vaikka ehkä kohta on pakko.
Yksi sulka hattuun lisää markkinavoimille totuuden sijaan...Mutta eikö se "kaupallinen" giga ole kohta ihan oikea giga, kun se menettää merkityksensä? Ei tarvi enään ihmetellä, että mihin ne gigat häviää, kun ostaa uuden levyn.
- Standardisoija
Kollimaattori kirjoitti:
Selevä, eli väärin. Aika erikoista, että Apple sitten olisi ainoa suuri käyttöjärjestelmien valmistaja, joka olisi taipunut kaupalliseen määritteeseen. Jopa Windows ainakin vielä ilmoittaa massamuistien koot oikein kuntaas monet Linuxin distrot ovat menneet tähän aika hassuun MiB/GiB -fuulaan, jota itse en kyllä todellakaan tue, vaikka ehkä kohta on pakko.
Yksi sulka hattuun lisää markkinavoimille totuuden sijaan...Vanhasta gigasta suositellaan nimitystä gigibyte.
Jatkossa gigabyte on siis 1000 000 000 tavua
http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabyte - just ju
mac.. kirjoitti:
Mutta eikö se "kaupallinen" giga ole kohta ihan oikea giga, kun se menettää merkityksensä? Ei tarvi enään ihmetellä, että mihin ne gigat häviää, kun ostaa uuden levyn.
Juu ja hakkeri on krakkeri sekä IRC-galleria on irkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412615Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3982120Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201902Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1221610Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151541Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211113Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112- 741019
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915