Mulle tuli jostain voimakas mieltymys nimeen Greta, vaikka yleensä olen "suomalaisilta" kuulostavien nimien kannalla. En oikein osaa suhtautua yllättävään mieltymykseeni joten siksi kirjoittelen täällä.
Eli mitä mieltä te olette kyseisestä nimestä? Antaisitko omalle lapsellesi?
Mitä mieltä nimestä Greta
4
1081
Vastaukset
- sisiliskosisko
ja sopii mielestäni suomalaisellekin muksulle, tunnenkin erään alaluokkalaisen Greta-tytön jolla ihan normaali suomalainen sukunimi. Jos Greta tuntuu liian "fiiniltä" niin sitten vaikka Kreeta tai Reetta.
- ei omaan makuun
en tykkää, mieluummin Frida tai Sandra.
tai sitten suomalaiset versiot Gretasta: Kreeta tai Kreetta tai Reeta tai Reetta. - Marianne-
Kuuluu vähän samaan sarjaan kuin Frida, TIlda ja Karla. Kauniita kaikki, voisin antaa omallekin tytölle nimeksi. :)
- tykkään
Olemme antamassa kyseistä nimeä lapsellemme toiseksi nimeksi. Nimi on kaunis ja sitä löytyy erilaisina versioina meidän molempien suvuista, siksi se tulee myös lapsellemme. Olen myös kuullut version Gretel ihan suomalaisen sukunimen kanssa ja sekin on mielestäni kaunis nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159