Olen hieman tutustunut pohjois-saameen... Tuntuu mahdottomalta oppia lausumaan kirjoitettua tekstiä! Milloin vokaali kahdentuu, vaikkei sitä kirjoiteta, milloin sekaan tulee kirjoittamaton švaa-vokaali, ja apua! Onko jollakulla kieltä opiskelleella kokemusta kuinka helposti nämä erikoisuudet sisäistää? No, eiköhän ne ala sujua, vaikka onkin turhauttavaa lukea tekstiä kun ei kummiskaan muista miten tuo ja tuo nyt sitten lausuttiinkaan... Olen kyllä vakaasti päättänyt oppia.
Saamen kirjoittaminen ja lausuminen
3
563
Vastaukset
- Koudiksessa ollut shuoshittelija
Hienoa että opiskelet! Kyl se siitä.
Vihjeeksi: Koutokeinossa (norjassa) on semmonen puhumiseen painottunut saamen alkeiskurssi (2 2 viikkoa kesällä). Sellanen "hauki on kala" periaatteella, kunnes se kieli aukeaa. Moni kaveri on käyny sielä ja rohkeaa nykyään puhumaan. Sielä mennään retkille ja kalaan ja vaikka minne, että sen kielen oppii. Suosittelen. Sielä on ympäristö, jossa oppia.
Tsemppiä!!!- <^>Lalla<^>
Kiitos tuosta vinkistä! Jotain sellaista kurssia ehkä kaipaankin, mutta enpä tiennyt sellaisen olemassaolosta ennen:) Täytyy katsoa, josko netistä löydän siitä lisää tietoa...
- koudis
The North-Sámi Language in Practical Situation- Beginning level study
1. part, 15 ECTS
2. part, 15 ECTS
http://www.samiskhs.no/index.php?c=218&kat=Studies
Sie voit hakea vaikka suomeksi, koska opintotoimistossa osaavat suomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974