Olen hieman tutustunut pohjois-saameen... Tuntuu mahdottomalta oppia lausumaan kirjoitettua tekstiä! Milloin vokaali kahdentuu, vaikkei sitä kirjoiteta, milloin sekaan tulee kirjoittamaton švaa-vokaali, ja apua! Onko jollakulla kieltä opiskelleella kokemusta kuinka helposti nämä erikoisuudet sisäistää? No, eiköhän ne ala sujua, vaikka onkin turhauttavaa lukea tekstiä kun ei kummiskaan muista miten tuo ja tuo nyt sitten lausuttiinkaan... Olen kyllä vakaasti päättänyt oppia.
Saamen kirjoittaminen ja lausuminen
3
582
Vastaukset
- Koudiksessa ollut shuoshittelija
Hienoa että opiskelet! Kyl se siitä.
Vihjeeksi: Koutokeinossa (norjassa) on semmonen puhumiseen painottunut saamen alkeiskurssi (2 2 viikkoa kesällä). Sellanen "hauki on kala" periaatteella, kunnes se kieli aukeaa. Moni kaveri on käyny sielä ja rohkeaa nykyään puhumaan. Sielä mennään retkille ja kalaan ja vaikka minne, että sen kielen oppii. Suosittelen. Sielä on ympäristö, jossa oppia.
Tsemppiä!!!- <^>Lalla<^>
Kiitos tuosta vinkistä! Jotain sellaista kurssia ehkä kaipaankin, mutta enpä tiennyt sellaisen olemassaolosta ennen:) Täytyy katsoa, josko netistä löydän siitä lisää tietoa...
- koudis
The North-Sámi Language in Practical Situation- Beginning level study
1. part, 15 ECTS
2. part, 15 ECTS
http://www.samiskhs.no/index.php?c=218&kat=Studies
Sie voit hakea vaikka suomeksi, koska opintotoimistossa osaavat suomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283396- 973176
- 763014
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim702948"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532881Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862658- 352470
- 572341
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432195- 321953