Olen hieman tutustunut pohjois-saameen... Tuntuu mahdottomalta oppia lausumaan kirjoitettua tekstiä! Milloin vokaali kahdentuu, vaikkei sitä kirjoiteta, milloin sekaan tulee kirjoittamaton švaa-vokaali, ja apua! Onko jollakulla kieltä opiskelleella kokemusta kuinka helposti nämä erikoisuudet sisäistää? No, eiköhän ne ala sujua, vaikka onkin turhauttavaa lukea tekstiä kun ei kummiskaan muista miten tuo ja tuo nyt sitten lausuttiinkaan... Olen kyllä vakaasti päättänyt oppia.
Vastaukset 3
- Koudiksessa ollut shuoshittelija
Hienoa että opiskelet! Kyl se siitä.
Vihjeeksi: Koutokeinossa (norjassa) on semmonen puhumiseen painottunut saamen alkeiskurssi (2 2 viikkoa kesällä). Sellanen "hauki on kala" periaatteella, kunnes se kieli aukeaa. Moni kaveri on käyny sielä ja rohkeaa nykyään puhumaan. Sielä mennään retkille ja kalaan ja vaikka minne, että sen kielen oppii. Suosittelen. Sielä on ympäristö, jossa oppia.
Tsemppiä!!!- <^>Lalla<^>
Kiitos tuosta vinkistä! Jotain sellaista kurssia ehkä kaipaankin, mutta enpä tiennyt sellaisen olemassaolosta ennen:) Täytyy katsoa, josko netistä löydän siitä lisää tietoa...
- koudis
The North-Sámi Language in Practical Situation- Beginning level study
1. part, 15 ECTS
2. part, 15 ECTS
http://www.samiskhs.no/index.php?c=218&kat=Studies
Sie voit hakea vaikka suomeksi, koska opintotoimistossa osaavat suomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591260
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust571188Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1331132Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,71010- 1011004
- 49827
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5815Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista27771Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it192706- 71669