Mis ova kaik kuka

Mysteriet

Kaik ova nii tehokkait nykysi
virma ja laitokse
ja ihmise

Ko o vissi pakko ol

Nee kattova mailma
lasi ja kromikiillo läpi
ja ajava hienoi autoi
pisi asvaltti

Kaik kiiltä
kiitä

Mut mis ova kaik kuka

Yks silkkilehtine kräki
töpinä nurkas
siin kaik

Eik kellä ol aikka
katto sihe
tarkemmi

Silittä se lehti
nuuhkast

Pohti onk see elävä oikke

Vaik kuihtu seeki vissi
voi kuallakki valla
kellasta lehtens
ja varist
pisi lattioi

Ilma rakkaut

Sit voi tul joku ihme
yks pikkune tyttö
kosketta kärel
ja syrämel

Ja pelasta koko mailma

19

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minanoita

      Mie menin ihan pökerryksiin,
      mithän en oikeasthan tästä värsystä ymmärtäny,
      mutta loppu oli jokatapauksessa loistava!!

      Piits sanon mää=)))

      • Mysteriet

        Sie ootki aina ollu vähä heikko ton nuppis kanssa ja sillai herkästi kupsahtaavaa sorttia :O

        Kuuleha Akka, kuinkahan mää ny osaisin kiitokseni tähä laittaa, ettes vaan taas pökkää siähe paikkaa...
        Jos mää kuiskaan sen vaa iha hiljaa - kiitosssh =)

        Wirn


    • mies-v57

      Kaikki voi olla paremmin kuin uskotkaan,
      ei tarvita kuin aamu ja se lyhyt hetki.

      Tuokio, kääntää katseen pois itsestä ja
      näkee ensi kerran toisen...sydämellä.

      Kuin vahingossa unohtaa pois oman
      itsekeskeisyytensä ja katsoo muualle.

      Niin, vain se lyhyt hetki, Rakastamisen
      aito kosketus, muutos, pitää vain katsoa...

      ja kaikki on paremmin kuin
      uskotkaan...

      http://www.youtube.com/watch?v=aXYZL2XJEnI&feature=related

      Kiitos Runostasi.

      Lapsen kosketuksessa aitous puhuttelee
      ja Rakkaudessaan vilpittömyys koettaa.

      Joku ääni sisällä kysyy: miksi
      en minä, aikuinen, yllä samaan.

      On se mahdollista, kun ottaa
      esimerkkiä lapsen Rakkaudesta...
      ja viisaudesta.

      Rakkausrunosi oli jälleen sympaattista
      Sinua, lämmöllä ja Naisen viisaudella.

      Hauska teksti, mutta samalla sanoma sisältävä
      ja Rakkauden.

      Kun oikein lukee ja oivaltaa, niin
      tämä on upea Runosi.

      Kesäisen lämmintä päivää Sinulle.

      • Mysteriet

        Sinä olet ihme mieheksesi =)
        Noin herkästi tajuat veteen piirrettyjä viivoja!!

        Miljoonat kiitokseni ja lämpöinen tuulahdus syksyysi täältä =)


    • AmandaK

      Tää niin taas kipristää tän pienen tytön sydäntä! Voi Mys, millo sä teet sen runokokoelman näistä murrerunoista. Kalpene Laaksonen, Mys porhaltaa!

      • Mysteriet

        Laaksosella ei ole kyllä häränpäivää näitten mun raapustusten rinnalla =)

        Minä olin muuten varma että joku lukijoista on se pikkuinen tyttö - ja melkein vielä arvasin että se olet Sinä =)

        Kiitos!!


    • ...Kunnolla keskittyä hämäläisen ...
      *Sit voi tul joku ihme
      yks pikkune tyttö
      kosketta kärel
      ja syrämel

      Ja pelasta koko mailma *

      Mahtavaa ... hämis kiittää...

      • Mysteriet

        Ihanasti sanottu!

        Kiitos


    • lindalinda1

      aineka vielä, tuol nee pihal oleva - moni.

      Mää tiärä, et Sul ja mul o aikka kattoo.
      Mut o niin pal moni, jokka vaa viipotta ohi
      vilkasematta, koskematta.

      Jos Sää olisi nähny Neta ( muistaakseni et )
      ni Hää olis voin olla se pikkune tyttö, kosketta
      kärel ja syrämel - oikiast. Hää rakasta luantto ja
      kukkasi.

      Ja mää - Su runois Mys.

      • Mysteriet

        Tää runo sai alkunsa tuolta Raisiosta...
        Sinne on rakennettu simmonen jumalattoman ruma lasikuutio keskelle toria :/
        Siin on pankki ja kai sinne tulee jotain huippumoderneja toimistoja kans...

        Se talo on niin tehokkaannäköinen että mua pelottaa ihan vaan ajaa ohika siitä =)

        Ei näy kukkia pöydillä siellä :O

        Tarvis oikeesti joku pikkuinen tyttö, vaaleanpunaisessa mekossa tekemään siitä paikasta rahtusen inhimillisempi!!!

        Uskon että Netta olis juur sopiva =)

        Kiitti Lin ♥


    • pakastamonmies

      tahokkait nykyse
      eik kellä ole aikka katto tarkemmi

      sää ole ja mää ole

      me olla ja te olla

      sitä se o
      ja ilm rakkaut ei voip olla

      mut jotku ole

      ja jotku torju se kokonas

      vaati vaan

      ole siin sit..............

      • Mysteriet

        Torentot - ol siin si =)

        Määkä en tiä kuippäi mää olisi ko lui Su teksti...
        Taivu mitä syvimmä kiitokse kumarrukse!!

        =)


    • lumileijona

      Kiitti Mys.
      kun katson päältä tunturin,
      niin toisenlaisen maan mä nään.
      Ei täällä myöskään ole aina kiire,
      päin vastoin.
      Mutta tunnen jostain meneestä tuon ajan ja kuvan.
      Kiitti että annoit minulle syyn iloita osastani.

      • Mysteriet

        Minulla on oikeastaan sama tilanne täällä kotona... metsää ja järviä täällä on silmänkantamattomiin ympärillä ja seurana kettujen haukahdukset ja kurkien huudot =)

        Töissä olen sitävastoin seurannut erään, maailman rumimman, talon valmistumista - voi luoja, miten osaakaan olla kolkko paikka - siitä on vaikea kulkea ohi ilman vilunväristyksiä :/

        Kirjoitin tuon osaksi itselleni - samasta syystä kun minua kiittelet =)

        Ja nyt on minun vuoroni kiittää Sinua;

        Kiitos!


    • tee.

      Mukava kun olet palannut kesälomalta. Runojesi kieltä ja näkökulmia on aina ilo lukea.

      • Mysteriet

        Ja samat sanat Sinulle!


    • Tähdenlento.

      Mie kerran katupenkill’ istuin
      ja ihan sammoi juttui pohin.
      Ett’ eihä täss’ oo mittää järkee,
      ei monessakkaa kohin.

      Ihmisest’ kaikk veto pois imetään,
      ja käteen vaan tyhjä elämä jätetään.

      Sitt’ tul tuo fiini rouva ja penskansa
      viereeni istutti. Ei hää miulle mittää
      sanont’, kädellään vaan jälkeensä
      huiskautti, ja kauppaan kiiruhti.

      Mie kyll’ tätä vähä ihmettelin.

      No, siin’ myö sitt kahestaan vaa istuttii, ja
      toisiamme kaheltii. Penska jalkojaan heilutti,
      sitt’ yht’äkkii tokasi: Sie oot kyll’ kiva täti.

      Mie kyll’ ens himpun hämmennyin.
      Mutt’ sitt’ mie kysyin, ett’ mitähä hää
      oikee tarkotti. Ett’ ihan oikee kiva ja
      viel’ täti.

      Ei tuo penska mittää vastant, silmillää
      vaan napitti ja nyrkissään jottai kovasti
      puristi. No, siin’ myö vaa sitt’ kahestaa
      istuttii ja maailman mennoo kaheltii.

      Jommosen tovin peräst’ tuo fiini rouva sitt’
      palasi, kassiaan kanto, toisella käellään jo
      kovasti huiskutti.

      Tuo penska penkiltä nousi, nyrkkinsä avasi.
      Käteeni tarttui, miulle kiven siihen tyrkkäsi.
      Tokasi: mie sen rannalta poimin ja siulle mie
      sen annan, ku sie oot niin kiva täti.

      Sitt’ tuo penska juoksuksi pisti, viel’ kääntyi
      ja hää miulle hymyili. Mie kiveä katsoin, sen
      nyrkkiini puristin. Ja miekii hymyilin.

      Tuo yks’ pikkune penska päiväni pelasti. Hää
      silmillään kait jotakin näki, hää miun sydäntäni
      kosketti.

      • Mysteriet

        Upea runo - kiitos!

        Tämä pitää tallettaa oikein =)


      • Tähdenlento.
        Mysteriet kirjoitti:

        Upea runo - kiitos!

        Tämä pitää tallettaa oikein =)

        runostani pidit! Mutta joskus mietinkin sitä, että kuinka helppoa runo on väsätä ihan näistä arkipäivän jutuista. Tämäkin runon muodossa esitetty tarina on täyttä totta, ja sitä kiveäkin vielä säilyttelen.

        Toki nyt näin kun uudestaan runoani luen, niin murre ei tahdo siinä kyllä millään pysyä kohdallaan. Yksi värssy menisi täysin uusiksi.

        Sinun käyttämääsi murretta en ole koskaan kuullut, siis arkipäivän elämässä. Liekö nyt niin, että tämä fiini maailma 'tuhoaa' tämänkin perinteen?

        Ps. Kauniin runosi viimeinen säkeistö innoitti myös minun runosuontani!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe