Painepesurin liittäminen vesijohtoon

Tumpelo amatööri

Ostimme Kärcherin painepesurin. Käyttöohjeessa sanotaan, että jos sen liittää vesijohtoon, pitäisi käyttää järjestelmäerotinta. Mikä ihme se on? Eikö pesuria voi liittää suoraan letkulla vesihanaan?

8

15610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

no enpä ole ennen moista kuullut,minä olen liittänyt suoraan vesijohtoon enkä ole käyttänyt mitään erottimia ja hyvin on toiminut

• taitaa olla...

Eiköhän tuossa pesurin valmistaja varmista oman selustansa jos jotain sattuisi. Ymmärtääkseni tuo järjestemäerotin toimii mm. takaiskuventtiilinä. Se siis estää veden joutumisen pesurilta vesijohtoon (jos paine katoaisi jostain ihme syystä putkistosta) ja samalla se kai vaimentaa "iskuja" putkien suuntaan kun pesuri ottaa nopeasti vettä ja yhtä nopeasti lyö vedensaannin poikki kun irroitat sormen liipasimelta.
      Jossain varoiteltiin noista iskuista vaikkapa pesukonetta käyteltäessä vanhojen talojen johdoissa. Ne voivat aikaa myöden heikentää putkien liitoksia tärinöillään.
      Jos et käytä tuollaista erotinta ja pesurisi joko rikkoo putkia tai laskee juomavesiverkkoon jotain mömmöjä, niin valmistaja ei sitten ole vastuussa vahingoista. Tätä siinä kai haetaan.
      Eipä tuollaista taida oikeasti käydä juuri koskaan, mutta ihan kaiken varalta...

Aika harvassa taitaa olla tämän maan kotipainepesijät joilla tuollainen erotin olisi.

• ?

puhui jostain takaiskuventtilistä, kun ostin pesukoneen, että likavesi joutuisi juomaveteen ilman sitä.

• t

Oraksen hanojen "käyttöoppaassa" sanotaan, ettei painepesuria saa liittää Oraksen hanoihin.
      Muista hanavalmistajista en tiedä, mutta mitä järkee - mihin se painepesuri sitten liitetään? Haloo...

• vaihteeksi kerran

Jaa, jaa, taas on yksi tunari itkemässä, kun ei saa pesualtaan hanaan liittää laitteita....

Syynähän on just se takaisinimusuojan puute. Mutta löytyy painepesurille ihan laillinenkin liitospaikka, joka on yllättäen se puutarhalletkun hana, jossa - tietenkin - on tarvittava suojaus sisäänrakennettuna.

Mut lienee liian helppoa/ilmeistä virimiehille...

• painepesijä
        vaihteeksi kerran kirjoitti:

Jaa, jaa, taas on yksi tunari itkemässä, kun ei saa pesualtaan hanaan liittää laitteita....

Syynähän on just se takaisinimusuojan puute. Mutta löytyy painepesurille ihan laillinenkin liitospaikka, joka on yllättäen se puutarhalletkun hana, jossa - tietenkin - on tarvittava suojaus sisäänrakennettuna.

Mut lienee liian helppoa/ilmeistä virimiehille...

Mikä suojaus siellä puutarhaletkun hanassa onkaan? Siellä ei suinkaan ole vakiona takaiskuventtiiliä, vaan hanan tyhjentävä jäätymissuoja.
        Painepesurin olen liittänyt aina ihan mistä vettä helpoiten on ollut saatavilla - lavuaarin hanasta, puutarhaletkun hanaan ja kaikkea siltä väliltä. Jopa järvestä olen ottanut pesurille vettä pumpun avulla, suodatettuna tosin.

Eikä siinä mitään takaiskuventtiileitä, erottimia ja imusuojia tarvita kuin korkeintaan teoriassa.

• Anonyymi

sitten ei losteta oraksen hanoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitten ei losteta oraksen hanoja

sitten ei lnosteta vuosikymmeniä vanhoja ketjuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe