Tunteeko kukaan moista taiteilijaa?

Arnold

Onko kennelläkään tieto taiteilijasta, joka on signeerannnut taulunsa pelkästään nimellä Vuolas (tai pikemminkin V=las). Taulu on vanha, ~40-60 -luvuilta??. Tulin sellaisen hankkineeksi ja nyt haluaisin tietää onko teoksella jonkilaista arvoa?

40

13977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä

      Olisiko R.Vuolas joka on maalannut mm. meriaiheisia tauluja. Itselläni on ollut joskus kyseisen maalarin taulu.

      Laita Googleen hakusanaksi R.Vuolas

      Niitä näkyy olevan myynnissä hintaan 40-250€

      • hansanvil

        Lisätietoa: Risto ja Isto Vuolas saamani tiedon mukaan asuvat Vantaan Tikkurilassa. Risto maalaa silloin tällöin tauluja ja kenties myös Isto Vuolas. Riston olen tavannut usein kävelyllä Tikkurilassa ihan viime aikoina.


      • Anonyymi
        hansanvil kirjoitti:

        Lisätietoa: Risto ja Isto Vuolas saamani tiedon mukaan asuvat Vantaan Tikkurilassa. Risto maalaa silloin tällöin tauluja ja kenties myös Isto Vuolas. Riston olen tavannut usein kävelyllä Tikkurilassa ihan viime aikoina.

        Miten saan yhteyden?


    • Ex vuolas

      Tunnistan tekijän joka on isäni Isto Vuolaksen isä Oiva Vuolas. Hän on myös maalannut signeerauksilla V-las ja Ax. Yritin muuten huutonetistä huutaa Iston maalaamaa lapin maisemaa mutta linkki ei toiminut ja taisin jäädä nuolemaan näppejäni. Oiva Vuolaksen taulun arvot vaihtelevat 100eurosta vajaaseen 400:n euroon, aiheesta ja koosta sekä maalausvuodesta riippuen. Kun olisi vakituinen työ ostaisin tuon vaarini maalaaman taulun.

      • Arnold

        Maalaus esittää talvimaisemaa ja sen koko on 42cm (leveys)x 58cm (korkeus) raamit. Kysy ihmeessä myynkö, jos joskus "vaurastut". Muuten en ole sitä markkinomassa, mutta voin harkita myyväni sen sinulle.


      • Ansku h

        Hei, minulla on isäsi Isto Vuolaksen vesivärimaalaus vuodelta -62 "Ruukunkantaja menossa temppeliä kohti". Koko 35x50 cm. Olisitko kiinnostunut ostamaan?


      • hansanvil

        Mulla on tiedossa tällä hetkellä Isto Vuolas signeerattu iso öljyvärimaalaus Lapin maisema/tunturi


      • sukututkija

        Terve Ex vuolas
        Isoisäsi Oivan vaimo oli Margaretha Lindblad ja
        hän taas äitini serkku.Sukututkimuksessani puuttuu tiedot hänestä ja hänen lapsistaan ja
        näitten lapsista.Voitko auttaa?
        terveisin
        teg


      • hansanvil

        Risto ja Isto Vuolas asuvat Vantaan Tikkurilassa. Risto maalaa edelleen silloin tällöin ja kenties myös Isto Vuolas. Riston olen tavannut kävelemässä Tikkurilassa ihan viime aikoina.


      • nollanollanolla
        hansanvil kirjoitti:

        Risto ja Isto Vuolas asuvat Vantaan Tikkurilassa. Risto maalaa edelleen silloin tällöin ja kenties myös Isto Vuolas. Riston olen tavannut kävelemässä Tikkurilassa ihan viime aikoina.

        Satuin sivuille kun kiinnostuin R.Vuolaksen maalaaman taulun arvosta.
        Olen saanut perinnöksi vanhemmiltani R.Vuolaksen maalaaman lapinmaisema taulun.
        86 x 46 cm.
        Mikä mahtaa olla arvo?


      • ustavu
        sukututkija kirjoitti:

        Terve Ex vuolas
        Isoisäsi Oivan vaimo oli Margaretha Lindblad ja
        hän taas äitini serkku.Sukututkimuksessani puuttuu tiedot hänestä ja hänen lapsistaan ja
        näitten lapsista.Voitko auttaa?
        terveisin
        teg

        Lähipiirini omistaa muutamia O.Ax.-signeerattuja öljyväritöitä merentantamaisemista ja yhden karjalaisesta? pihapiiristä. Samaan sarjaan kuuluu jylhän kalliorantainen jokimaisema, jonka takana on omistusteksti ”målat i Viborg av J.F. Olof Öhborg Gåva till syster Hilda Öhborg 1918”. Kysyisinkin sukututkijalta tai muilta asiaa tietäviltä, kuuluivatko Öhborgit Vuolasten lähipiiriin? Olof esiintyy sivuilla http://www.vsviulunrakentajat.fi/vs_suomrak.html Viipurissa myös viulun tekijänä vuonna 1913. Hän on siten Oiva Vuolasta noin sukupolven vanhempi. Millainen hän oli maalaustaustaltaan?


      • reboken
        hansanvil kirjoitti:

        Mulla on tiedossa tällä hetkellä Isto Vuolas signeerattu iso öljyvärimaalaus Lapin maisema/tunturi

        Saimme myös häälahjaksi v. 1974 I. Vuolaan maalaaman tunturimaiseman. En ole myymässä taulua mutta muuten vaan kiinnostunut taiteilijasta ja hänen töistään. En ole nähnyt yhtään kuvaa netissä.


      • p.salste
        nollanollanolla kirjoitti:

        Satuin sivuille kun kiinnostuin R.Vuolaksen maalaaman taulun arvosta.
        Olen saanut perinnöksi vanhemmiltani R.Vuolaksen maalaaman lapinmaisema taulun.
        86 x 46 cm.
        Mikä mahtaa olla arvo?

        ensimmäinen kysyjä työ on oiva vuolaksen ja hinnat nykysin n.500-1000 euron lukkaa aiheesta ja koosta riippuen risto vuolaksen hinnat ovat edullisempia n.150 500 samoin kriteerein.


      • atiina
        ustavu kirjoitti:

        Lähipiirini omistaa muutamia O.Ax.-signeerattuja öljyväritöitä merentantamaisemista ja yhden karjalaisesta? pihapiiristä. Samaan sarjaan kuuluu jylhän kalliorantainen jokimaisema, jonka takana on omistusteksti ”målat i Viborg av J.F. Olof Öhborg Gåva till syster Hilda Öhborg 1918”. Kysyisinkin sukututkijalta tai muilta asiaa tietäviltä, kuuluivatko Öhborgit Vuolasten lähipiiriin? Olof esiintyy sivuilla http://www.vsviulunrakentajat.fi/vs_suomrak.html Viipurissa myös viulun tekijänä vuonna 1913. Hän on siten Oiva Vuolasta noin sukupolven vanhempi. Millainen hän oli maalaustaustaltaan?

        Mr Rahkonen? Olemme jo ollut tästä asiasta/taulusta yhteydessä?
        J.F.Olof on minun isoisä /farfar.
        - - . .
        Hälsningar anita öhborg


      • 25
        p.salste kirjoitti:

        ensimmäinen kysyjä työ on oiva vuolaksen ja hinnat nykysin n.500-1000 euron lukkaa aiheesta ja koosta riippuen risto vuolaksen hinnat ovat edullisempia n.150 500 samoin kriteerein.

        Minulla on kaksi R Vuolasta toinen lato talvimaisemassa ja toinen vene meren rannassa kallliolla, en niistä paljon välitä, vaan empä ole poiskaan laittanut. Terv R Erikivi


      • ps
        25 kirjoitti:

        Minulla on kaksi R Vuolasta toinen lato talvimaisemassa ja toinen vene meren rannassa kallliolla, en niistä paljon välitä, vaan empä ole poiskaan laittanut. Terv R Erikivi

        Se lato on hieman korkeampi hinnaltaan johtuen että R.Vuolaksella on enemmän niitä meriaiheisia.Kyllä niistä eroon pääsee tosin mihinkään suuriin rahoihin ei tarvitse varautua,en myisi nyt jos ei ne tilaa vie sillä tällä hetkellä on raha tiukassa ja ostajan markkinat.Aika ei juuri nyt ole myyjän puolella.Jos haluat välttämättä eroon niistä laita ne huuto-nettiin ilman hintavarausta ja pohjahintaa kyllä ne johonkin hintaan menevät.


      • rajala.tuula
        sukututkija kirjoitti:

        Terve Ex vuolas
        Isoisäsi Oivan vaimo oli Margaretha Lindblad ja
        hän taas äitini serkku.Sukututkimuksessani puuttuu tiedot hänestä ja hänen lapsistaan ja
        näitten lapsista.Voitko auttaa?
        terveisin
        teg

        Hei Teg!

        Margaretha Lindblad on isoäitini, jota en ikävä kyllä koskaan saanut tavata, synnyin liian myöhään...
        Hänellä on kaksi poikaa, Isto, isäni s 1932 ja Riston syntymäaika ei ole edes tuossa Axin suvusta tehdyssä kirjassa...
        Ristolla tytär Kirsi-Marja Vuolas s 17.4.1968
        Istolla kaksi lasta: Pentti s 1960 ja minä Tuula s1959 Vähän viiveellä tämä vastaus mutta toivottavasti jotain hyötyä

        Ex Vuolas


      • Heluna1949

        Minulla on Vuolaksen maalaama kukka-asetelma, öljyvärityö. En oikein saa selvää onko Risto? Maalattu v 1969, olen hankkinut sen 1971


      • Coke
        25 kirjoitti:

        Minulla on kaksi R Vuolasta toinen lato talvimaisemassa ja toinen vene meren rannassa kallliolla, en niistä paljon välitä, vaan empä ole poiskaan laittanut. Terv R Erikivi

        Oma veneeni makaa hiekkarannalla meren rannalla.J.Vuolas taulussa mielestäni lukee ja tehty kauan sitten.Ruma kuin mikä ja koko a kin liiiikaa.


      • Jone67n
        Arnold kirjoitti:

        Maalaus esittää talvimaisemaa ja sen koko on 42cm (leveys)x 58cm (korkeus) raamit. Kysy ihmeessä myynkö, jos joskus "vaurastut". Muuten en ole sitä markkinomassa, mutta voin harkita myyväni sen sinulle.

        Minulla on yksi 31vuodelta olisi kiva saada sen hintaarvioa Oiva Vuolas v31


      • Anonyymi
        Arnold kirjoitti:

        Maalaus esittää talvimaisemaa ja sen koko on 42cm (leveys)x 58cm (korkeus) raamit. Kysy ihmeessä myynkö, jos joskus "vaurastut". Muuten en ole sitä markkinomassa, mutta voin harkita myyväni sen sinulle.

        Meri ollut tärkeä, ikäni asunut meren äärellä. Huipputöitä Ristolta, yksi hänen tauluistaan minulla vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        hansanvil kirjoitti:

        Risto ja Isto Vuolas asuvat Vantaan Tikkurilassa. Risto maalaa edelleen silloin tällöin ja kenties myös Isto Vuolas. Riston olen tavannut kävelemässä Tikkurilassa ihan viime aikoina.

        Päivitystä, 10 v sitten?


    • vp

      Taulusi on Oiva Vuolaksen tekemä,niideden hinnat ovat vähän laskeneet tämän laman myötä mutta kyllä niistä on maksettu 350-500 euroon koosta ja aiheesta riippuen suomaisemat ja rämeet ovat hyvinkin haluttuja.

    • sprad

      Hej ! Minulla on yksi Oiva vuolas öljy maalaus vuodelta 73. Se on meri maalaus ja kaksi pikkuista saarta ja auringon lasku ja 3 lokkia lentäen. Koko on suunillen 50-60x 100-120. Olen muutamassa ja ej sattunut olemaan yhtän mittaa kotona.Anteeksi mun suomen kielen kirjottaminen asun ruottissa Haparannalla ja asunut ruotissa koko elämän ett suomen kirjotus on vähän vaikeaa.
      Jos joku on kiinostunut ostaa sen niin se on myynissä.Voin lähettää kuvan puhelimella.
      Miinun saa yhteyttä kirjottaen ( [email protected] ) osoittesen.Terv Marko.

    • Tauluaantutkiva

      Voiko Oiva Vuolas olla sama kuin Oiva Wuolas? Minulla on akvarelli, jonka paspiksessa lukee W-las, takana Oiva Wuolas, Parikkala 1934 (paikannimestä en aivan varma).

      • rajala.tuula

        Sama henkilä on kyseessä, vaari käytti useampaa eri taiteilija nimeä...

        Ex Vuolas


      • säkylä
        rajala.tuula kirjoitti:

        Sama henkilä on kyseessä, vaari käytti useampaa eri taiteilija nimeä...

        Ex Vuolas

        Toivottavasti vielä luet tätä sivua. Minulla on monta Oiva ja Risto Vuolaksen taulua, olen keräillyt niitä .Isoisäsi Oiva Vuolas oli Säkylässä kotonani kesällä 1950 ja maalasi aika monta taulua.
        Isäni tunsi hänet ja siksi hän vietti jonkun aikaa kotonani.


      • T.T.M
        säkylä kirjoitti:

        Toivottavasti vielä luet tätä sivua. Minulla on monta Oiva ja Risto Vuolaksen taulua, olen keräillyt niitä .Isoisäsi Oiva Vuolas oli Säkylässä kotonani kesällä 1950 ja maalasi aika monta taulua.
        Isäni tunsi hänet ja siksi hän vietti jonkun aikaa kotonani.

        Omistan yhden taulun ja en myisi kuin keräilijälle. Vene airoineen hiekkasärkällä ja taustataivaalla pilvet valtaamassa alaa. Heijastuma molemminpuolisista rannoista eri puineen ja etäisyyksineen , sekä taivaasta veteen ja kuvaan on yritetty saada tunne tuulesta ja taiteilijan mahd. tuntemuksista hetkessä , joka piirtyy vedessä. Taulu on kokoa olkkarin tv . Oletko kiinnostunut?


    • Jusa 51

      Minulta löytyy muutama Vuolasten taulu. Vuolas-51 Maisema järven rannalta jossa rysä aitan seinällä, R Vuolas talvimaisema vinttikaivosta ja kaksikerroksisesta aitasta sekä kaksi I Vuolaksen taulua toisessa vene ja venevaja lammen rannalla ja toisessa lato pellon reunassa.

    • lillis-60

      sain perinnöksi meri aiheisen taulun O.Vuolas/64 kooltaan 99x54 mikähän mahtaa olla arvo?

    • kiinnostunut3

      Minä sain lahjaksi vuonna -75 maalaismaisema taulun jossa lukee vaan Vuolas-42 siinä on kaksi heinälatoa pisteaitaa ja viljapeltoa ,onkohan tuolla minkä verran arvoa.

    • aixham

      Sanoisin 700 kpl

    • Eesa

      On ollut mielenkiintoista lukea erilaisista Vuolaksista,kun minullakin on mieheni isovanhempien,jotka asuivat Kotkassa, jäämistöstä merimaisema,kuvassa etualalla saaren kappale,jolla kasvaa kaunis käkkärämänty.En ole myymässä sitä.

      • Mieliharmi

        Ostin talvella huutokaupasta taulun, jossa nimi Vuolas.-53. Merimaisema, jonka oikealla puolella rantakalliot ja tyrskyt lyövät niitä vasten. Taustalla kaukana saari ja höyryalus savuineen. Taulun koko 65x50 x kehykset. Kumpi taulun lienee maalannut, Oiva vai Risto ? Maksoin siitä 40 euroa, jota pidän halpana niinkin komeasta taulusta.


      • Sakkekissa

        Minulla taulu jossa ranta hirsinen laituri ja oikealla puu jonka vierellä horsman kukkia. oikealla venesuoja . nimimerkki Vuolas-56 , 50 cmx 60 vanhoissa raameissa. ollut aina olohuoneeni seinillä. Ihimiset ovat taulua ihastelleet siinä on jokin rauha Olen sen saanut anopiltani sisustus aiheeksi v. 1969 . Olen itse rakastanut taulua ja sen rauhallisuutta. On minun mukana kulkenut melkein 40 vuotta. Nyt olen itse iäkäs ei lapsia voisin taulusta luopua kun ajattelen pienempään asuntoon muuttoa. Tänä päivänä on omakotitaloni paraati seinällä.
        On myös Käkkärämänty rannassa, kallio oikealla ja saari moikealla.Jonka nimimerkki on Vuolas- myös ihana. Anoppini kertoman mukaan iso taulu no 1 olisi vastakkaisen rannan suvun ranta myös jossa kaivo taulussa sukuriita rajasta on vain hämärä muistikuva . On myös mieheni veljellä ko, taulu.
        Näistä en tiedä totuutta vain v. 1969 20 likalle kerrotut. Isosta taulusta viihin pölyt nuorena kostealla joten kultaus katosi. Hm... enenkuin äiti ja anoppi kertoi miten tauluja pitää hoitaa. t Sini


    • RI.N

      Minulla on o.vuolaksen taulu merimaisema jossa kauempana näkyy majakkasaari,taulu on kooltaan lev.68cm ja kork.58cm singneeraus o.vuolas -63 onko taululla minkäänlaista rahallista arvoa,osaako kukaan vastata.

    • Sakkekissa

      Hei, käy katsomassa kommenttini enempää en tiedä taitellijasta jota itsekin lähdin kyselemään.

      • Anonyymi

        Minulla on aika iso taulu, taulun nurkassa Risto Vuolas ..heinälato heinäpeltomaisema , jos oikein muistan pisteaitaa ,kaunis on t yö...paljonko voisi pyytää kiinnostaako ketään?ruskeat nätit taulunreunukset..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aika iso taulu, taulun nurkassa Risto Vuolas ..heinälato heinäpeltomaisema , jos oikein muistan pisteaitaa ,kaunis on t yö...paljonko voisi pyytää kiinnostaako ketään?ruskeat nätit taulunreunukset..

        Jatkan edelliseen ,työ on iso,iso taulu kaunis.Joku sanoi kehysten jo maksavan taulun verran mitä maksoin.Löytyi lohjaln virkkalasta antiikkiliikkeestä aikoinaan.


    • Moi. Mielenkiitoinen aihe tämä Vuolas. Minulla on Risto Vuolas (R.Vuolas) singneerama taulu. Koko n 70 cm x 120 cm. Komeat kullatut kehykset. Painava öljyväriteos. Aihe on merenranta. Erittäin kaunis teos. Taulun takana teksti tyyliin: " Joulukuussa 1930 Mirjamille suomeen muuton kunniaksi..." Kehystetty 1967 ilmeisesti juhlavammin. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Esimerkiksi nimimerkki Ex vuolas?
      Kiitoksia jo etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe