Melkein joka aamu kuuluu naapurista kolinaa ja lapsen rääkymistä ja kiljumista. Siitä en ole varma onko se lapsen kiukuttelua vai pahoinpidelläänkö häntä.
Ongelma on kuitenkin se etten tarkalleen ottaen tiedä missä asunnossa tätä tapahtuu...
Olisin siis tehnyt jo ilmoituksen jos tietäisin.
Viitataankohan tätä kintaalla jos teen sen ilmoituksen silti vaikken tiedäkkään?
Huoli naapurin lapsesta
6
795
Vastaukset
- Lissu-naapuri
Jos sä olet niin kovin huolissasi sun nappuris lapsesta, soita ovikelloa ja sano päivää.
Onko kaikki hyvin? - eräs vaan
Jos kiukuttelua kuuluu joka aamu samoihin aikoihin samasta suunnasta on kyse luultavasti kiukuttelusta, aika harva vanhempi pahoinpitelee lastaan systemaattiisesti joka aamu.
Periaatteessa lastensuojeluviranomaisten on tarkastettava kaikki ilmoitukset, mutta käytännössä resursseja on sen verran niukasti, etteivät he ehdi ainakaan useampana aamuna rappukäytävään kuulostelemaan, mistä asunnosta äänet kuuluu, kun vielä on aika todennäköistä, että kyse on kiukuttelusta, ei pahoinpitelystä tai heitteille jätöstä. Ilmoituksestasi on hyötyä lähinnä, jos joku muu on jo tehnyt ilmoituksen, jolloin enesimmäisen ilmoituksen viesti vahvistuu, kun muutkin ovat huomanneet saman ongelman. Suosittelisin, että menet itse rappukäytävään, kun huutoa kuuluu seuraavan kerran ja yrität paikallistaa mistä ääni tulee, sen jälkeen jos suinkin vain mahdollista jututa vanhempia esim. rappukäytävässä, niin tiedät missä mennään. Jos vielä sen jälkeen epäilyttää niin ota sitten yhteys lastensuojeluviranomaisiin.- äippä vm.06 ja 07
meillä on 2 ja 3 vuotiaat lapset siis pahimmassa uhmassa. "rakas" naapuri oli tehnyt ilmoituksen ja kuinkas sitten kävikään... kirje sossusta ja jnejne! musta olisi tosi reilua käydä kysymässä asiasta ensin....
- daide
Mikäli tulisi noin epämääräinen soitto lastensuojeluviranomaiselle, että jostakin kuuluu sitä itkua mutta en nyt tiedä mistä?
Ja onko tuo nyt "normaalia kiukuttelua tai pahoipidelläänkö" ei yksikään viranomainen ota sinua tosissaan vaan pitää sinua jonakin naapurikyylänä jolla ei ole omia lapsia.
Harmi että sinunkaltaiset aiheuttavat pajon vääriä hälyjä...ja kun tosissaan joku soittaa sinun jälkeesi saattaa olla pientä tylsistymistä heillä. Vaikka kyse olisi jo eri tapauksesta.
Suosittelen ehdottomasti että menet sinne rappuusi ja paikallistat äänet ja ota vaan rohkeasti yhteyttä naapuriisi ja sano että itku häiritsee, jos siellä opnkin humalainen äiti avaamassa sitä ovea silloin tekisin ilmoituksen heti.
Mutta muista että aiheeton ilmoitus tuottaa aina vain hankaluuksia, muutenkin henkilöstöpulasta kärsivälle kaupungille. - -Omppu-
Yritä ihmeessä jotenkin selvittää asiaa. Kun olin lapsi ja varhaisteini, isäni pahoinpiteli minua. Kerran yhtiökokouksessa meidän naapuri huomautti liiallisesti lapsen huudosta ja itkusta. Toki minä sain siitä syyt niskoille. Äitini torui minua liiallisesta metelöinnistä. Voi kun joku ulkopuolinen olisi huomannut ja puuttunut asiaan. Nyt aikuisena olen sisältä rikkinäinen. Kerran ala-aste ikäisenä olin menossa kertomaan terkkarille, mutta jänistin. Olisi sittenkin pitänyt...
Lapsen kiukuttele saattaa johtua ahdistuksesta ja masennuksesta. Ja juurikin se vanhemmilta saatu kohtelu aiheuttaa tätä. Monissa perheissä lemmikeistä välitetään enemmän kuin omista lapsista. - Anonyymi
Joka aamu huoli oma lapsi P kirjain
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936617Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652049- 1801790
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691170Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531037Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972