Heippa!
Tarviisin nyt neuvoa kun olen muuttamassa, enkä ole yleensä hirveästi panostanut sisustamiseen. Ajattelin kuitenkin nyt uudessa asunnossa että aloittas vaikka seinistä. Minulla on musta nahkasohva ja kirjahylly on muuten pähkinänruskea mutta ovet on valkoiset. Haluaisin sisustukseen myös hieman violettia. Käykö nämä värit yhteen milläänlailla? Millä värillä voisi seiniä maalailla, tai sopisiko jos maalaisi vaikka yhden seinän jollan värillä ja jättäisi muut valkoiseksi? Toinen juttu kun minulla on makuhuoneessa paljon sinistä.. verhot, päiväpeite, lamppu yms.. mikähän seinienväri kävisi niihin...
Sisustusvinkkejä
6
559
Vastaukset
- malla244
Hei! Päättäisin ehkä ensimmäiseksi minkä tyylisen ja värisen sisustuksen haluaisin. Modernin mustan sohvan kanssa käy ihan valkoisetkin seinät. Väriä voi tuoda esim. violeteilla sohvatyynyillä, matolla tai verhoilla. Noilla väreillä laittaisin itse esim. valkoisen nukkamaton, valkoiset seinät, hennon violetit verhot ja mustan sohvan. Kirjahyllyn väri ei ehkä ole tuohon paras mahdollinen. Vai minkä väriset puuosat asunnossa muuten on? Sama teema voisi jatkua keittiössä teeman mustavalkoisilla astioilla jne. Asunto tuntuu yhtenäisemmältä, jos kaikissa huoneissa on samantyylinen sisustus. Itse en siis käyttäisi violettisävyisen olohuoneen lisäksi makuuhuoneessa sinistä. Katsele sisustuslehtiä ja ota mallia, jos löytyy mieleinen sisustus.
- sisustus
Aiemmin joku jo vastailikin, että mieti hieman, minkä tyylisen sisustusksen haluat: Lähde vaikka siitä, millaisen tunnelman asuntoosi haluat (lämmin, kylmä, kutsuva, kotoisa, pelkistetty, minimalistinen, runsas jne.)
Kuvailemiesi huonekalujen yhdisteltävyys voi olla hiukan haastavaa, mutta onnistuu kyllä. Violettia voi mielestäni mainiosti käyttää, jos itse siitä pidät. Violetti on värinä (sävystä riippuen) yleisesti aika kylmä, samoin musta sekä nahka materiaalina, joten nyt ainoa elementti joka tuo lämpöä on pähkinäpuu kirjahyllyssä.
Sisustus riippuu aika paljon myös siitä, minkä tyylisiä huonekalusi ovat, onko niiden "tyylisuuntaus" ollenkaan sama vai ei. Ja mikä on n. budjettisi sisutukselle. Ja tietysti tilan koko ja valon määrä.
Edellisen kirjoittajan idea vaaleasta pörrömatosta on mielestäni hyvä, se tuo vähän lämpöä tilaan. Itse valitsisin sohvatyynyiksi tummia violetteja ja valkoisia tyynyjä, runsaasti. Materiaalina näissä olisi puuvilla. Se lisäksi laittaisin varmaankin hieman voimakkaamman väriset verhot, esim. juuri violettia, mutta materiaalina käyttäisin jotakin kevyttä ja hieman "rosoista" esim. pellavaa tai pellavasekoitetta. Seinien maalamisen sijasta kiinnittäisin seinälle huoneen koosta riippuen 2-3 pinkopohjaa,( n. 60cm x 60 cm) jotka olisin maalannut sisustukseen sopivilla sävyillä (esim. vaalealla lilalla, vaalealla violetilla, ja vähän tummemmalla violetilla)
Voisit etsiä jostakin kaverin pähkinäpuulle, esim. tv-taso samaa puutaa yms. (jos siis siitä pidät) Jos et pidä pähkinäpuusta, vaan musta on enemmän juttusi, voisit kokeilla tapetoida kirjahyllyn pähkinäpuun väsiset osat jollakin itseäsi miellyttävällä musta-valkosella tapetilla. Itselläni on kirjahyllyn päädyt tapetoitu, ja oikein hauskannäköinen tuli, sekä tilaan sopiva.
Makuuhuoneeseen toisin myös hieman violettia olohuoneesta, se sitoo huoneet hyvin yhteen. Sinistäkin voit toki jättää esim. tyynyihin, se tuo taas hieman erilaista tunnelmaa. Voit myös tehdä samasta tapetista kuin kirjahyllyssä suuren taulun makuuhuoneeseen, jolloin huoneet linkittyvät kivasti yhteen.
Toivottavasti tästä oli apua! - Johanna18
Tyylikkäin sisustuskokonaisuus saadaan aikaan sillä, että valitaan yksi mieleinen kuva, josta teetetään kotiin sisustuselementtejä, esim alla olevassa kuvassa on samaa kaunista kukkakuvaa hyödynnetty sekä sisustustaulussa, että kellossa ja samasta kuvasta voidaan tehdä kahvimukeista lähtien kaikki yhteensopivat kodin sisustukseen liittyvät asiat, kuten esimerkiksi vaikka valokuvatapetti, joka on olohuoneen katseenvangitsija ja samasta kuvasta teetetyt sohvan koristetyynyt sekä vaikkapa keittiöön pöytäliina taikka paneeliverhot ym edes mielikuvitus ei ole sisustamisessa rajana!
http://www.ateljeeamnelin.fi/ - Atel Jee
^ Kannattaisi panostaa myöskin kirjalliseen ilmaisuun. Kaikki edelläoleva on kirjoitettu yhteen ja samaan virkkeeseen. Siinä miltei hengästyy kun yrittää lukea tuon pötkön läpi.
- valkoisin purjein
Kysyn sopisiko tuohon harmaa nukkamatto ?
Itsellä samantyylinen sisustus, mutta uusi matto on hakusessa. - tietoa vaikka mistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862