kumpi vai kampi?

lirppu

uros vai naaras? ja miksi?
cavalier vai pienempi kingcharles?

meillä kolmelapsinen perhe.
mites sitten noi sijoituskoirat, mistä sellasia löytääpi?

Kiitos!

11

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cavacalle

      Uros, suosittelen, ainakin itse ottaisin. Ja cavalier, ainakin itse tykkään enemmän, näillähän on kyllä joillain yksilöillä sydänsairauksia, mutta uskon että kingcalleillakin niitä löytyy. Calleilla _saattaa_ olla hengitysvaikeuksia lyhyen kuonon takia, joten itse ottaisin cavalierin, ainakin siksi että hengitys niillä on helpompaa..

      Kasvattajilta saa sijoitukseen koiria, kysele ja katsele..

      • lirppu

        perustele vielä miksi poika cavalier eikä tyttö, ihan mielenkiinnosta haluisin tietää!
        kiitos!


      • Cavacalle
        lirppu kirjoitti:

        perustele vielä miksi poika cavalier eikä tyttö, ihan mielenkiinnosta haluisin tietää!
        kiitos!

        Uroksen ottaisin siksi, koska uroksilla ei ole juoksuja, elämä voi siltä kantilta ainakin olla helpompaa. ;) Jos esim. haulaa käydä näyttelyissä tai harrastaa muuta, niin ne estyvät aina silloin kun koiralla on juoksu.
        Toki naaras on myös hyvä vaihtoehto, jotkut naaraat saattavat olla hieman itsepäisempiä, mutta se riiippuu ennemmin yksilostä. (oon tavannut sellaisen koiraleidin joka loukkaantui kun ei saanut huomiota, kun muut paapoivat pienempää koiravauvaa :D Se oli jollaintapaa söpöä


      • Hukka-Musti
        Cavacalle kirjoitti:

        Uroksen ottaisin siksi, koska uroksilla ei ole juoksuja, elämä voi siltä kantilta ainakin olla helpompaa. ;) Jos esim. haulaa käydä näyttelyissä tai harrastaa muuta, niin ne estyvät aina silloin kun koiralla on juoksu.
        Toki naaras on myös hyvä vaihtoehto, jotkut naaraat saattavat olla hieman itsepäisempiä, mutta se riiippuu ennemmin yksilostä. (oon tavannut sellaisen koiraleidin joka loukkaantui kun ei saanut huomiota, kun muut paapoivat pienempää koiravauvaa :D Se oli jollaintapaa söpöä

        Minun käsitykseni mukaan urokset ovat narttuja itsepäisempiä, ainakin yleensä, mutta riippuu tistysti monesta asiasta. Eipä kumminkaan pidä kumpaakaan sukupuolta arvostella ja toiseen verrata, ei sillä niin paljoa väljä ole, ellei meinaa ryhtyä kasvattajaksi. Molemmista yksilöistä löytyy kaiken luonteisia yksilöitä mitä toisestakin.


    • cavariina

      Ei ne juoksut mitään ongelmia ole, ainakaan meillä ei ole mitään sotkenut vaikkei vaippaa ole ollukaaan. Itse huolehtii oman puhtautensa kiitettävästi.

      Tyttö siksi, ettei minusta henk.koht. olisi kivaa, jos koira suttaisi lenkillä neliveto päällä jokaisen juoksutytön perään, niitä kun on ympri vuoden liikenteessä.

      Lisäksi haluan lenkillä kävellä eteenpäin, en pysähtyä odottelemaan koivennostajaa joka ikisellä koivulla, kivellä, betonipossulla...

      Ja onhan se vielä sekin, että ei tarvii nolostua, että koiruua innostuu nylkyttämään jonkun vieraan jalkaa kahvipöydän alla.

      Näiden syiden vuoksi meillä tyttö.

      • lirppu

        helpommin koulutettavia?
        tykkääkö teidän tyttö lapsista?
        mites ne juoksut, kuin usein ja onko vaippoja mahdollista käyttää?


      • Cavacalle

        Meillä cavapoika on kouluttettu > ei vedä 'neliveto päällä jokaisen nartun perää'. Koiven nostaminen on kyllä uroksilla, mutta ei siinä pitkään mene, ainakkan meillä tämä aina välillä käy koipea nostamassa kun saa luvan, muuten tää kulkee vierellä eikä rähise muille ym.

        Eli se taitaa vähän riippua kumman itse tahtoo, minä vain enemmän pidän uroksista, naaraistakin on kokemusta, valeraskausajat oli vaikeimpia.

        Eli kukin päättäköön itselleen sopivan sukupuolen :)


      • Cavacalle
        Cavacalle kirjoitti:

        Meillä cavapoika on kouluttettu > ei vedä 'neliveto päällä jokaisen nartun perää'. Koiven nostaminen on kyllä uroksilla, mutta ei siinä pitkään mene, ainakkan meillä tämä aina välillä käy koipea nostamassa kun saa luvan, muuten tää kulkee vierellä eikä rähise muille ym.

        Eli se taitaa vähän riippua kumman itse tahtoo, minä vain enemmän pidän uroksista, naaraistakin on kokemusta, valeraskausajat oli vaikeimpia.

        Eli kukin päättäköön itselleen sopivan sukupuolen :)

        Jooh, unohin vielä sen, että naaraat ovat _joskus_ itsepäisiä, tarkoitan että vähän omanarvontuntevia, vai kuin se sanoisin :D Mutta siis sehän riippuu ihan koirasta ;)


      • Hukka-Musti
        Cavacalle kirjoitti:

        Jooh, unohin vielä sen, että naaraat ovat _joskus_ itsepäisiä, tarkoitan että vähän omanarvontuntevia, vai kuin se sanoisin :D Mutta siis sehän riippuu ihan koirasta ;)

        Tuolla ylempänä minä mainitsinkin jo olevani asiasta päinvastaista mieltä, mutta ei sillä niin väljä ole, kun molemmilla sukupuolilla tietsyti on yksilöllisiä eroja niin paljon, että urokset voivat olla narttuja ja nartut uroksia kiltempiä:-)


    • uros vai

      Meillä kaksilapsinen perhe ja vuoden ikäinen cavalier uros. Sekä 3 kk kissanpentu.

      Ei voisi paremmin mennä, koira on ystävällinen hyväluontoinen peruskoulutettu ihanuus joka suojelee kissanpentua ulkona liikenteeltä ym ja meitä perheenjäseniä pusii ja halii =)

      • Cavacalle

        On tuo pusuttelu ihan IN! Välillä tuntuu että 'kumpa se ei noin paljon nuolis'.

        Jostain olen kuullut että nuoleminen osoittaa jotain alemmuutta/alistumista tms.. :>


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe