uros vai naaras? ja miksi?
cavalier vai pienempi kingcharles?
meillä kolmelapsinen perhe.
mites sitten noi sijoituskoirat, mistä sellasia löytääpi?
Kiitos!
kumpi vai kampi?
11
432
Vastaukset
- Cavacalle
Uros, suosittelen, ainakin itse ottaisin. Ja cavalier, ainakin itse tykkään enemmän, näillähän on kyllä joillain yksilöillä sydänsairauksia, mutta uskon että kingcalleillakin niitä löytyy. Calleilla _saattaa_ olla hengitysvaikeuksia lyhyen kuonon takia, joten itse ottaisin cavalierin, ainakin siksi että hengitys niillä on helpompaa..
Kasvattajilta saa sijoitukseen koiria, kysele ja katsele..- lirppu
perustele vielä miksi poika cavalier eikä tyttö, ihan mielenkiinnosta haluisin tietää!
kiitos! - Cavacalle
lirppu kirjoitti:
perustele vielä miksi poika cavalier eikä tyttö, ihan mielenkiinnosta haluisin tietää!
kiitos!Uroksen ottaisin siksi, koska uroksilla ei ole juoksuja, elämä voi siltä kantilta ainakin olla helpompaa. ;) Jos esim. haulaa käydä näyttelyissä tai harrastaa muuta, niin ne estyvät aina silloin kun koiralla on juoksu.
Toki naaras on myös hyvä vaihtoehto, jotkut naaraat saattavat olla hieman itsepäisempiä, mutta se riiippuu ennemmin yksilostä. (oon tavannut sellaisen koiraleidin joka loukkaantui kun ei saanut huomiota, kun muut paapoivat pienempää koiravauvaa :D Se oli jollaintapaa söpöä - Hukka-Musti
Cavacalle kirjoitti:
Uroksen ottaisin siksi, koska uroksilla ei ole juoksuja, elämä voi siltä kantilta ainakin olla helpompaa. ;) Jos esim. haulaa käydä näyttelyissä tai harrastaa muuta, niin ne estyvät aina silloin kun koiralla on juoksu.
Toki naaras on myös hyvä vaihtoehto, jotkut naaraat saattavat olla hieman itsepäisempiä, mutta se riiippuu ennemmin yksilostä. (oon tavannut sellaisen koiraleidin joka loukkaantui kun ei saanut huomiota, kun muut paapoivat pienempää koiravauvaa :D Se oli jollaintapaa söpöäMinun käsitykseni mukaan urokset ovat narttuja itsepäisempiä, ainakin yleensä, mutta riippuu tistysti monesta asiasta. Eipä kumminkaan pidä kumpaakaan sukupuolta arvostella ja toiseen verrata, ei sillä niin paljoa väljä ole, ellei meinaa ryhtyä kasvattajaksi. Molemmista yksilöistä löytyy kaiken luonteisia yksilöitä mitä toisestakin.
- cavariina
Ei ne juoksut mitään ongelmia ole, ainakaan meillä ei ole mitään sotkenut vaikkei vaippaa ole ollukaaan. Itse huolehtii oman puhtautensa kiitettävästi.
Tyttö siksi, ettei minusta henk.koht. olisi kivaa, jos koira suttaisi lenkillä neliveto päällä jokaisen juoksutytön perään, niitä kun on ympri vuoden liikenteessä.
Lisäksi haluan lenkillä kävellä eteenpäin, en pysähtyä odottelemaan koivennostajaa joka ikisellä koivulla, kivellä, betonipossulla...
Ja onhan se vielä sekin, että ei tarvii nolostua, että koiruua innostuu nylkyttämään jonkun vieraan jalkaa kahvipöydän alla.
Näiden syiden vuoksi meillä tyttö.- lirppu
helpommin koulutettavia?
tykkääkö teidän tyttö lapsista?
mites ne juoksut, kuin usein ja onko vaippoja mahdollista käyttää? - Cavacalle
Meillä cavapoika on kouluttettu > ei vedä 'neliveto päällä jokaisen nartun perää'. Koiven nostaminen on kyllä uroksilla, mutta ei siinä pitkään mene, ainakkan meillä tämä aina välillä käy koipea nostamassa kun saa luvan, muuten tää kulkee vierellä eikä rähise muille ym.
Eli se taitaa vähän riippua kumman itse tahtoo, minä vain enemmän pidän uroksista, naaraistakin on kokemusta, valeraskausajat oli vaikeimpia.
Eli kukin päättäköön itselleen sopivan sukupuolen :) - Cavacalle
Cavacalle kirjoitti:
Meillä cavapoika on kouluttettu > ei vedä 'neliveto päällä jokaisen nartun perää'. Koiven nostaminen on kyllä uroksilla, mutta ei siinä pitkään mene, ainakkan meillä tämä aina välillä käy koipea nostamassa kun saa luvan, muuten tää kulkee vierellä eikä rähise muille ym.
Eli se taitaa vähän riippua kumman itse tahtoo, minä vain enemmän pidän uroksista, naaraistakin on kokemusta, valeraskausajat oli vaikeimpia.
Eli kukin päättäköön itselleen sopivan sukupuolen :)Jooh, unohin vielä sen, että naaraat ovat _joskus_ itsepäisiä, tarkoitan että vähän omanarvontuntevia, vai kuin se sanoisin :D Mutta siis sehän riippuu ihan koirasta ;)
- Hukka-Musti
Cavacalle kirjoitti:
Jooh, unohin vielä sen, että naaraat ovat _joskus_ itsepäisiä, tarkoitan että vähän omanarvontuntevia, vai kuin se sanoisin :D Mutta siis sehän riippuu ihan koirasta ;)
Tuolla ylempänä minä mainitsinkin jo olevani asiasta päinvastaista mieltä, mutta ei sillä niin väljä ole, kun molemmilla sukupuolilla tietsyti on yksilöllisiä eroja niin paljon, että urokset voivat olla narttuja ja nartut uroksia kiltempiä:-)
- uros vai
Meillä kaksilapsinen perhe ja vuoden ikäinen cavalier uros. Sekä 3 kk kissanpentu.
Ei voisi paremmin mennä, koira on ystävällinen hyväluontoinen peruskoulutettu ihanuus joka suojelee kissanpentua ulkona liikenteeltä ym ja meitä perheenjäseniä pusii ja halii =)- Cavacalle
On tuo pusuttelu ihan IN! Välillä tuntuu että 'kumpa se ei noin paljon nuolis'.
Jostain olen kuullut että nuoleminen osoittaa jotain alemmuutta/alistumista tms.. :>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822