kumpi vai kampi?

lirppu

uros vai naaras? ja miksi?
cavalier vai pienempi kingcharles?

meillä kolmelapsinen perhe.
mites sitten noi sijoituskoirat, mistä sellasia löytääpi?

Kiitos!

11

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cavacalle

Uros, suosittelen, ainakin itse ottaisin. Ja cavalier, ainakin itse tykkään enemmän, näillähän on kyllä joillain yksilöillä sydänsairauksia, mutta uskon että kingcalleillakin niitä löytyy. Calleilla _saattaa_ olla hengitysvaikeuksia lyhyen kuonon takia, joten itse ottaisin cavalierin, ainakin siksi että hengitys niillä on helpompaa..

Kasvattajilta saa sijoitukseen koiria, kysele ja katsele..

• lirppu

perustele vielä miksi poika cavalier eikä tyttö, ihan mielenkiinnosta haluisin tietää!
        kiitos!

• Cavacalle
        lirppu kirjoitti:

perustele vielä miksi poika cavalier eikä tyttö, ihan mielenkiinnosta haluisin tietää!
        kiitos!

Uroksen ottaisin siksi, koska uroksilla ei ole juoksuja, elämä voi siltä kantilta ainakin olla helpompaa. ;) Jos esim. haulaa käydä näyttelyissä tai harrastaa muuta, niin ne estyvät aina silloin kun koiralla on juoksu.
        Toki naaras on myös hyvä vaihtoehto, jotkut naaraat saattavat olla hieman itsepäisempiä, mutta se riiippuu ennemmin yksilostä. (oon tavannut sellaisen koiraleidin joka loukkaantui kun ei saanut huomiota, kun muut paapoivat pienempää koiravauvaa :D Se oli jollaintapaa söpöä

• Hukka-Musti
        Cavacalle kirjoitti:

Uroksen ottaisin siksi, koska uroksilla ei ole juoksuja, elämä voi siltä kantilta ainakin olla helpompaa. ;) Jos esim. haulaa käydä näyttelyissä tai harrastaa muuta, niin ne estyvät aina silloin kun koiralla on juoksu.
        Toki naaras on myös hyvä vaihtoehto, jotkut naaraat saattavat olla hieman itsepäisempiä, mutta se riiippuu ennemmin yksilostä. (oon tavannut sellaisen koiraleidin joka loukkaantui kun ei saanut huomiota, kun muut paapoivat pienempää koiravauvaa :D Se oli jollaintapaa söpöä

Minun käsitykseni mukaan urokset ovat narttuja itsepäisempiä, ainakin yleensä, mutta riippuu tistysti monesta asiasta. Eipä kumminkaan pidä kumpaakaan sukupuolta arvostella ja toiseen verrata, ei sillä niin paljoa väljä ole, ellei meinaa ryhtyä kasvattajaksi. Molemmista yksilöistä löytyy kaiken luonteisia yksilöitä mitä toisestakin.

• cavariina

Ei ne juoksut mitään ongelmia ole, ainakaan meillä ei ole mitään sotkenut vaikkei vaippaa ole ollukaaan. Itse huolehtii oman puhtautensa kiitettävästi.

Tyttö siksi, ettei minusta henk.koht. olisi kivaa, jos koira suttaisi lenkillä neliveto päällä jokaisen juoksutytön perään, niitä kun on ympri vuoden liikenteessä.

Lisäksi haluan lenkillä kävellä eteenpäin, en pysähtyä odottelemaan koivennostajaa joka ikisellä koivulla, kivellä, betonipossulla...

Ja onhan se vielä sekin, että ei tarvii nolostua, että koiruua innostuu nylkyttämään jonkun vieraan jalkaa kahvipöydän alla.

Näiden syiden vuoksi meillä tyttö.

• lirppu

helpommin koulutettavia?
        tykkääkö teidän tyttö lapsista?
        mites ne juoksut, kuin usein ja onko vaippoja mahdollista käyttää?

• Cavacalle

Meillä cavapoika on kouluttettu > ei vedä 'neliveto päällä jokaisen nartun perää'. Koiven nostaminen on kyllä uroksilla, mutta ei siinä pitkään mene, ainakkan meillä tämä aina välillä käy koipea nostamassa kun saa luvan, muuten tää kulkee vierellä eikä rähise muille ym.

Eli se taitaa vähän riippua kumman itse tahtoo, minä vain enemmän pidän uroksista, naaraistakin on kokemusta, valeraskausajat oli vaikeimpia.

Eli kukin päättäköön itselleen sopivan sukupuolen :)

• Cavacalle
        Cavacalle kirjoitti:

Meillä cavapoika on kouluttettu > ei vedä 'neliveto päällä jokaisen nartun perää'. Koiven nostaminen on kyllä uroksilla, mutta ei siinä pitkään mene, ainakkan meillä tämä aina välillä käy koipea nostamassa kun saa luvan, muuten tää kulkee vierellä eikä rähise muille ym.

Eli se taitaa vähän riippua kumman itse tahtoo, minä vain enemmän pidän uroksista, naaraistakin on kokemusta, valeraskausajat oli vaikeimpia.

Eli kukin päättäköön itselleen sopivan sukupuolen :)

Jooh, unohin vielä sen, että naaraat ovat _joskus_ itsepäisiä, tarkoitan että vähän omanarvontuntevia, vai kuin se sanoisin :D Mutta siis sehän riippuu ihan koirasta ;)

• Hukka-Musti
        Cavacalle kirjoitti:

Jooh, unohin vielä sen, että naaraat ovat _joskus_ itsepäisiä, tarkoitan että vähän omanarvontuntevia, vai kuin se sanoisin :D Mutta siis sehän riippuu ihan koirasta ;)

Tuolla ylempänä minä mainitsinkin jo olevani asiasta päinvastaista mieltä, mutta ei sillä niin väljä ole, kun molemmilla sukupuolilla tietsyti on yksilöllisiä eroja niin paljon, että urokset voivat olla narttuja ja nartut uroksia kiltempiä:-)

• uros vai

Meillä kaksilapsinen perhe ja vuoden ikäinen cavalier uros. Sekä 3 kk kissanpentu.

Ei voisi paremmin mennä, koira on ystävällinen hyväluontoinen peruskoulutettu ihanuus joka suojelee kissanpentua ulkona liikenteeltä ym ja meitä perheenjäseniä pusii ja halii =)

• Cavacalle

On tuo pusuttelu ihan IN! Välillä tuntuu että 'kumpa se ei noin paljon nuolis'.

Jostain olen kuullut että nuoleminen osoittaa jotain alemmuutta/alistumista tms.. :>

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      122
      1720
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      652
      1591
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1457
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1333
    5. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1278
    6. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      322
      1274
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1238
    8. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1155
    9. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1155
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1132
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (72) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja