Ensimmäinen syksyntuntuinen päivä tänään.

Vettä satoi kovan etelätuulen saattelemana. Se runteli vanhan koivunkin ajotielle. Oli kuitenkin melko lämmintä. On oikea sienisyksyn mahis näillä ilmoilla. Kuulemma puolukoita on paikoin runsaasti.

8

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

Oikein nautin vielä illalla, kun aurinko paistoi ja menin ulos istumaan aurinkoon. Pikkunen lintu viserteli niin somasti, ja minä vastasin sille.
      Kimpsut ja kampsut pitäisi kerätä ja muuttaa, mutta kun en raaski.Eilen kutsui naapurikin istumaan ja turisemaan, kun vaimo oli kaupungissa. Mukava maalaismies, niin avulias ja talkoohenkinen kun olla voi :)

Jatkukoon vaan tämä lämmin kausi, vielä se kylmäkin taas tulee!

• Seku

Jatkuisi vaan! Minäkin pääsen pikkuisen käppäilemään ulkona. Poimin vaikka kesäkukkien siemeniä ensi kevään esikasvatusta varten.

Minulle tulee joka perjantai "puutarhurin palsta" s-postiini.

Ihastuin sellaiseen uutuustulppaaniin, kuin ice- cream. Se on aivan mansikka- vanilja jäätelötotterön näköinen.

Tilaan sipuleita, kunhan saan kuvaston ja hinnaston sieltä puutarhalta.
        Kukkasipulit istutetaan kuulemani mukaan vasta silloin kun käsiä jo pikkuisen palelee.
        Ei siis mitään kiirettä vielä.

• Sade loppui kyllä iltapäivällä, mutta pilvistä täällä päin on. En ehtinyt nähdä sääennustetta, mutta onhan se tuolla etusivullakin, myös paikallinen ennuste.
        Tiedä miten sitä talvella tarkenee kun nytkään ei ol toppatakki ulkona liikuttaessa yhtään liikaa.

En saa onnistumaan näitä uusia 'laskutoimitusviestejä' ensinkään. Aina kone sanoo: tulos on väärä. Mut rekatulla näköjään toimii.

• Tv-2 esittää juuri kalastusmatkaa Itä-Afrikan Turkanajärvellä. Se on maailman suurin aavikkojärvi ohjelman mukaan. Tällä ruotsalaisella kalastajalla on käytössään pienkone, jolla lentää järveltä toiselle.

Niin ne eräät.

• radiosta kuuntelen,
        kuu tuli esiin pilven takaa näyttää olevan ihan täysikuu.

Päivä meni melkein sisällä kun siirsin kirjahyllyn takaisin alkuperäiseen paikkaan huoneessani.
        Aamulla näytti niin sateiselta niin tulin aloittaneeksi sellaisen urakan, tehtävää jäi huomiseksikin.
        Tulihan todistetuksi taasen että alkuperäinen paikka on se paras paikka.

Toivottavasti tämä hieno syksy jatkuu ja jatkuu.

• pilvi*
        jjoutava5 kirjoitti:

radiosta kuuntelen,
        kuu tuli esiin pilven takaa näyttää olevan ihan täysikuu.

Päivä meni melkein sisällä kun siirsin kirjahyllyn takaisin alkuperäiseen paikkaan huoneessani.
        Aamulla näytti niin sateiselta niin tulin aloittaneeksi sellaisen urakan, tehtävää jäi huomiseksikin.
        Tulihan todistetuksi taasen että alkuperäinen paikka on se paras paikka.

Toivottavasti tämä hieno syksy jatkuu ja jatkuu.

Joskus on käynyt minulle samalla lailla, että alkuperäinen järjestys on toimivampi. Liikuntaa siinäkin tulee, ja pölyt saa kuriin samalla. Hoikistuhan maltilla :D Moi...

• *Kukkahame*
        pilvi* kirjoitti:

Joskus on käynyt minulle samalla lailla, että alkuperäinen järjestys on toimivampi. Liikuntaa siinäkin tulee, ja pölyt saa kuriin samalla. Hoikistuhan maltilla :D Moi...

Vaikuttaisi tulevan aurinkoinen päivä, olisi hyvä liikkua hissukseen poluilla ja saada happitarjoukset talteen ;-D.

Illat alkaa jo pimentyä, nyt sentään tuntuu valoisalta ennen kuin tuo iso taivaan melkein kokonaan peittävä pilvi hiipii auringon eteen, eihän tälle päivälle ollut ainakaan tutkan mukaan sadetta luvattu.

Olen tehnyt 2 pitempää matkaa ja seurannut lehtipuita, ei näy keltaisia, mutta koivuissa on ruosteen väriä ilmestynyt lehtiin paikka paikoin, mikä sekin ilmiö on, vesikö?

Muutamat aitapensaat ja vaahterat ovat valopilkkuja tuolla teiden varsilla, niissä upea oranssin puna näkyy kauas.

Pitänee aamusta lähteä hiljaiseen liikuntaan, autoliikenne tuntuu vielä olemattomalta, lauantai monille vapaapäivä, niinhän se toki mullekin.

Kyllä ne isot ostoskeskukset täyttyy autoista ja ihmisistä ääriään myöten, sieltä kun saa ruuat ja kaikki muutkin tarvikkeet, liikkeitä löytyy joka lähtöön.

Niin, -syksy on tulossa vauhdilla.

• *Kukkahame* kirjoitti:

Vaikuttaisi tulevan aurinkoinen päivä, olisi hyvä liikkua hissukseen poluilla ja saada happitarjoukset talteen ;-D.

Illat alkaa jo pimentyä, nyt sentään tuntuu valoisalta ennen kuin tuo iso taivaan melkein kokonaan peittävä pilvi hiipii auringon eteen, eihän tälle päivälle ollut ainakaan tutkan mukaan sadetta luvattu.

Olen tehnyt 2 pitempää matkaa ja seurannut lehtipuita, ei näy keltaisia, mutta koivuissa on ruosteen väriä ilmestynyt lehtiin paikka paikoin, mikä sekin ilmiö on, vesikö?

Muutamat aitapensaat ja vaahterat ovat valopilkkuja tuolla teiden varsilla, niissä upea oranssin puna näkyy kauas.

Pitänee aamusta lähteä hiljaiseen liikuntaan, autoliikenne tuntuu vielä olemattomalta, lauantai monille vapaapäivä, niinhän se toki mullekin.

Kyllä ne isot ostoskeskukset täyttyy autoista ja ihmisistä ääriään myöten, sieltä kun saa ruuat ja kaikki muutkin tarvikkeet, liikkeitä löytyy joka lähtöön.

Niin, -syksy on tulossa vauhdilla.

Illalla oli osin pilvistä kaakontaivaalla. Kuitenkin kuu pääsi valaisemaan maisemaa. Hyvin tunnelmallista ulkona näytti olevan.
        Faniuduin kuuriippuvaiseksi jo 'tervakapan' korkuisena. Eipä tämä vielä paljon. HS tänään kertoi, että Japanin pääministerin vaimo ahmii aurinkoa.
        Hän ottaa ilmaa "auringon paloja" käsiinsä ja ahmii niitä rouskis rouskis, nam nam tyyliin. Ehkä hän on zen-budhalaisia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      133
      2841
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2267
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      28
      1829
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1558
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1328
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1303
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      73
      1302
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1085
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1009
    10. 131
      969
    Aihe