Mistä henkivakuutusta enää?

Jahwetto

Entinen vakuutus loppui kun täytin 65. Saako sellaista enää ollenkaan kun ylittänyt tuon iän?

16

872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herbertus

Eikö kenelläkään ole mitään sairaus/henkivakuutusta enää?

Merkillistä piittaamattomuutta !!

• Pirre*

mittää henkivakuutuksia, ja onneksi ei - neki rahat saanu käyttää tarpeellisempaan.

Eläkevakuutus oisi ollu paikallaan tehä..jää nuo eläkkeet aika pieniksi, olin kotona lastemme pieninä ollessa..no eiköhän tuota eläne..vanhana ruokaka maistu..:)

• Tilja

Onko jonkun henkilön toimeentulo sinusta kiinni? Jos niin on, silloin varmaankin henkivakuutus olisi paikallaan.

• ibiza*

Eipä minulla koskaan moista ole ollut ja empä olisi tarvinnutkaan koskapa hengissä olen... Tuskimpa tuo minua auttaneekaan sitten kun "Elias" saapuu aikanaan noutamaan... :)

• kellokaula

Luulenpa että se 65 vuotta on maksimi-ikä, siihen loppuvat henkivakuutukset sun muut henkilökohtaiset vakuutukset. Ja uusiahan ei enää 65 ikävuoden jälkeen tietämäni mukaan myönnetä.

Minulla on ollut sekä henki- että yksityinen sairauskuluvakuutus. Ja sen parempaa ratkaisua en olisi koskaan voinut tehdäkkään kuin nuo vakuutukset.

Henkivakuutettu olin tuplaana, tai oikeastaan 2*tupalan parhaimmillaan. Työeläkevakuutus sisälsi henkivakuutuksen, ja molemmat, sekä minun henkilökohtainen henkivakuutukseni että tyeläkelaitoksen henkivakuutus sisälsivät äkillisen kuoleman varalta tuplavakuutuksen.

Eli jos olisin kuollut ns. äkillisesti, joko tapaturmaisesti, tai äkillisen sairauskohtauksen aiheuttamana, niin kumpikin vakuutusyhtiö olisivat maksaneet perheelleni tupalana henkivakuutussumaan.

Minun yksityishenkivakuutuksen loppumisikä oli 60 vuotta. Ja sain hyvät rahat sieltä takain. Sairausvakuutus jatkuu vielä. Sen parempaa vakuutusta ei olisi voinut mistään saada.
      Kun syöpään sairastuin, tuli hirvittävät kustannukset. Jos ei olisi ollut vakuutusta, olisi se ollut kamalaa kituuttamista. Meidän kunta kun ei vielä osallistunut syöpäpotilaiden kustannuksiinkaan mitenkään ylimääräisesti, kuin mitä sairaalapaikan osuudelta tietty. Mutta niinkuin tässä ympäristökunnan maksoivat avustusta, kun sairaalahoidot ylittivät tietyt kustannukset.

Nyt syövän jälkitilasta olen 15 vuotta käynyt hoidossa, ja joudun koko ikäni käymään hoidossa, sillä syövän hoitojen hoitovauriot aiheuttavat kovaa neuropaattista kipua ja nesteen kertymistä kehoon, jota joudun joka viikko hoidattamaan. Tuo joka viikkoinen hoito maksaa vuodessa n. 2700 euroa. Lisäksi parin kolmen vuoden välein tehdyt syöpäkontrollit yksityislääkäriasemalla. Maksavat muutaman tonnin.

Monta leikkausta on jouduttu tekemään yksityissairaalassa. Alkuun Mehiläisessä Helsingissä, ennenkuin Mehiläinen levittäytyi ympäri maata. Siellä ne syöpäleikkauksetkin on tehty, Helsingin Mehiläisessä.
      Jalkojen verisuonileikkaukset Mehiläisessä. Kaikki yksityisvakuutuksen piikkiin.

Vaikea-asteisen laskimovajaatoiminnan hoito on kans kestänyt jo 20 vuotta, ja jatkuu läpi elämän. Tähän saakka senkin maksaa vakuutus. Mutta se loppuu 65 ikävuoteen, sitten on totiset paikat. Sillä eläke ei riitä näiden ylläpitohoitojen rahoitukseen.

Nyt viime vuonna tuli sairaalassaoloa 3,5 kk ja vakuutus maksaa.
      Minä tein aikananin vakuutukselle lisävakuutuksen, että työkyvyttömyyden sattuessa työkyvyttömyysvakuutus maksaa minun vakuutusmaksut.
      Niinpä olen ollut maksuvapautettu vakuutusmaksuista 18 vuotta. Ja siitä huolimatta sain henkivakuutuspalautuksia, vaikka maksamani osuus oli olemattoman pieni, mutta kun tuo työkyvyttömyysvakuutus maksoi sen, niin se luettiin minun maksamakseni.

• mussukka kaukana

"Nyt syövän jälkitilasta olen 15 vuotta käynyt hoidossa, ja joudun koko ikäni käymään hoidossa, sillä syövän hoitojen hoitovauriot aiheuttavat kovaa neuropaattista kipua ja nesteen kertymistä kehoon, jota joudun joka viikko hoidattamaan. Tuo joka viikkoinen hoito maksaa vuodessa n. 2700 euroa."

Onko sinulla se cauda-syndrooma, että jalkojen yläosat ovat raskaat, pitempi kävely vaikeata, lyhyetkin matkat vain hitaasti, ym. Mitä hoitoa olet saanut? Minä en mitään, kun asun Saksassa. Mies hieroo joka päivä jalat, mutta eihän se osaa vissiin oikealla tavalla. Cauda-syndrooma tulee hermojen vahingoittumisesta vatsan pohjassa ja lymfasolmujen poistosta?

• kellokaula
        mussukka kaukana kirjoitti:

"Nyt syövän jälkitilasta olen 15 vuotta käynyt hoidossa, ja joudun koko ikäni käymään hoidossa, sillä syövän hoitojen hoitovauriot aiheuttavat kovaa neuropaattista kipua ja nesteen kertymistä kehoon, jota joudun joka viikko hoidattamaan. Tuo joka viikkoinen hoito maksaa vuodessa n. 2700 euroa."

Onko sinulla se cauda-syndrooma, että jalkojen yläosat ovat raskaat, pitempi kävely vaikeata, lyhyetkin matkat vain hitaasti, ym. Mitä hoitoa olet saanut? Minä en mitään, kun asun Saksassa. Mies hieroo joka päivä jalat, mutta eihän se osaa vissiin oikealla tavalla. Cauda-syndrooma tulee hermojen vahingoittumisesta vatsan pohjassa ja lymfasolmujen poistosta?

Ei ole sama vaiva. Ei lainkaan alaraajoista kyse, vaan ylävartalosta.

• auDio
        kellokaula kirjoitti:

Ei ole sama vaiva. Ei lainkaan alaraajoista kyse, vaan ylävartalosta.

Tuntisikohan sitä itsensä arvokkaaksikin jos vakuuttaisi henkensä . Olisihan sitä kuolleena paremmin
        arvostettu ja muistettu perinnönjaossa.

• laskutehtävä onnistui
        auDio kirjoitti:

Tuntisikohan sitä itsensä arvokkaaksikin jos vakuuttaisi henkensä . Olisihan sitä kuolleena paremmin

Mul on sellainen,josta lapset( 3kpl) saa yhteensä 10000,saavat laitettua monttuun ja tarjottua kahvit.

• mamman pentu
        laskutehtävä onnistui kirjoitti:

Mul on sellainen,josta lapset( 3kpl) saa yhteensä 10000,saavat laitettua monttuun ja tarjottua kahvit.

vielä kuoltuaankin. Äidin hautaus maksoi 1500,- ja haudanhoito 550, - 5 vuotta. Kun oli joulun alla, paistettiin kinkku kahvipöydälle, joasta kukin sai voileivän päälle siivuja. Juomaksi kahvit ja snapsit, ja oikein näin sieluni silmillä, kun äiti motkotti niistä snapseista.

• kellokaula
        auDio kirjoitti:

Huomaan, että arvomaailmassasi ei ole päätä eikä häntää. Et näytä tajuavan asioita tuon taivaallista, miksi vakuutetaan. Eikö Sinun elämässäsi ole ihmisiä, jotka olisivat joutuneet vastaamaan tekemättömistä ja tehdyistä asioistasi, jos lähtö olisi aktiivielämän aikana tullut? Etkö todella kykene ajattelemaan omaa napaasi laajemmalle?

Minä vakuutin itseni aikanaan sen vuoksi, jos minulle jotain sattuu, perhe voi palkata "sijaisen", eli hoitamaan kaikki kirjanpidolliset ammatti-asiat ammatti-ihmisellä kuntoon.

Ohjeet olin tehnyt, että jos niin huonosti käy että elämänlanka katkeaa yllättäen, niin ette ala edes tuskailemaankaan, mitä asioita pitäisi hoitaa ja miten, vaan palkkaatte suoraan tilitoimistoammattilaisen setvimään tämän toimiston kansiot läpi. Hän kyllä ymmärtää kaikki yrityksen että yksityiset vakuutukset, pankkiasiakirjat, osakekirjat yms. kaiken, mikä kuuluu tähän yritystoimintaan ja perheen yksityisasioihin, ja jotka minä olen hoitanut.

No sitten kun se syöpä paukahti, ja tästä naapurustoista oli ikäsiäni nuorehkoja ihmisiä mennyt syöpään useita perheen äitejä lyhyessä ajassa, voitte arvata, miten mies ahdistu.
        Minä tein vielä listat ja kysyin tuossa lähellä asuvaa alan ammattilaista, että jos mulle huonosti käy, tuletko tsekkaamaan tämän meidän toimiston ja otat hoitoosi asiat. Jos tuolloin lähtö olisi tullut, olisi tosiaan lastenhoitajaa myöten tarvittu ulkopuolista apua. No onneksi huonosti ei kuitenkaan käynyt.

Vakuutusrahani olisivat hyvin riittäneet lastenhoitajan palkkaamiseen, miehen ei yksin olsi tarvinnut yrittää marttyyrimaisesti selvitä yrityksen pyörittämisestä ja lasten hoidosta.
        Olisi se ollut katstrofaalista, jos minulle olisi sattunut äkillinen kuolema, eikä mitään vakuutuksia olisi ollut, niin perhe olisi ollut katastrofaalisessa kaaoksessa.

Niin että viisas ajattelee myös ympärillä olevia jälkeen jääviään, kun vakuuttaa itsensä. Jos arvomaailma lähtee noilta ajatuksilta, että minä hankin arvostusta itselleni, niin kyllä silloin olisi asiaa jo kipittää pikkusen tsekkauttamaan sitä vinttikamariaan.

Niin, ja toisaalta, mitähän yritit sanoa, kun eihän enää tässä iässä mitään henkivakuutuksia myönnetä, niin mitä pyrit niinkuin tuolla oman arvostuksesi kalastelemisella sanomaan?

• erilaisia arvoja
        laskutehtävä onnistui kirjoitti:

Olet tehnyt tosi viisaasti.

Äidilleni pidettiin kunnon hautajaiset. Linja-auto hankittiin kuljettamaan autottomia ystäviä naapurikaupungista, jossa äiti asui, mutta haudattiin toiseen pitäjään, koska isäkin oli sinne kotipitäjään haudattu.

Ruokaa tietenkin tarjottiin, koska oli hyvinkin pitkämatkalaisia aina 500 km päästä saakka. Äiti oli hyvin sosiaalinen ihminen, ja mieluusti ystävät tulivat viimeiseen muistelutilaisuuteen. Ja mukavahan se oli meille omaisillekkin, kun niin suuri äidin ystäväpiiri oli saattamassa äitiä.

Kyllä siihen kuolemaan liittyy niin paljon kustannuksia, aina asioiden selvittämisestä saakka. Monta reissua saa tehdä, ennenkuin asiat ovat järjestyksessä.

• lukea ..
        mamman pentu kirjoitti:

vielä kuoltuaankin. Äidin hautaus maksoi 1500,- ja haudanhoito 550, - 5 vuotta. Kun oli joulun alla, paistettiin kinkku kahvipöydälle, joasta kukin sai voileivän päälle siivuja. Juomaksi kahvit ja snapsit, ja oikein näin sieluni silmillä, kun äiti motkotti niistä snapseista.

aitoa, ketään loukkaamatonta huumoria, toivon.

.

• O - Orvokki

jos matkustaa ikääntyneenä yli kolmen kuukauden ajaksi EU:n ulkopuolelle. Jos jotain sattuu, kotimatka voi viedä puolet omaisuudesta ja erityisesti pitkäaikainen sairastaminen joissain maissa vielä enemmän. Yksi 70-vuotias ystäväni oli unohtanut ottaa matkavakuutuksen ja joutui sairauskohtauksen vuoksi ensin muutamaksi viikoksi sairaalaan Madeiralla ja hänelle jouduttiin järjestämään erikoiskuljetus lääkärin valvonnassa Suomeen. Ylimääräistä rahanmenoa kuului kertyneen komea viisi numeroinen eurosumma, joka ei alkanut ykkösellä.

Matkavakuutuksen voi ottaa vaikka 100-vuotiaana lyhyemmälle matkalle, mutta ainakaan minä en tiedä miten voisi saada pitemmälle matkalle vakuutuksen. Se ongelma saattaa osua kohdalle tulevaisuudessa, jos terveenä saan vanheta. Onko teillä hyviä ehdotuksia ongelman ratkaisemiseksi?

Onko joku löytänyt ratkaisun ongelmaan?

• tietoa

ovat aivan eri asia. Vanhoilla ei ole mitään arvoa oli kysymyksessä mikä asia tahansa ex. talo, auto jne. ihminen kuuluu samaan luokkaan.

• Pelle1Peloton

...erityisneuvotteluilla, mutta hinta voi olla niin "suolainen", ettei sitä voi ottaa. Kas kun tuo kuolemisen todennäköisyys on jo melko suuri tuossakin iässä ja sen jälkeen.

Itseäni harmittaa, kun tuo matkavakuutus lakkaa olemasta voimassa kohtsiltään, kun täytän seisemänkymmentä. mutta ei sille voi mitään. Eivät vakuutusyhtiötkään ihan mielettömiä riskejä ota.

Terv. PellePeloton

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe