DVD asema sökö

hurååå

DVD asema meni sököks. Tai no se on oireillu jo jonki aikaa. Yritin puhdistaa ei auttanut.

Mites Macbook Pro:ssa (2006 tammikuu) toimis joku ulkoinen USB DVD härdelli. Joku Lacien Firewire ois olemassa, mut on loppu verkkokaupan varastoista. Siellä oli joku Samsung USB, mut en uskaltanu ostaa ku en tienny toimisko.

16

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      kyllä noi ulkoiset DVD-asemat toimii.

    • rrr

      mitä tulis kustantamaan uuden vaihtaminen rikkoutuneen tilalle?
      Vähän se ikäänkuin katoaa se kannettavan idea, kun ulkoisia asemia mukanaan raahailee...

      • hurååå

        No ohan seki käyny mielessä. Pikainen googletus anto hinnaks 300-500, mikä varmaan on aika lähellä totuutta. DVD asemaa vaan ei tarvii niinq ikinä.


      • hurååå
        hurååå kirjoitti:

        No ohan seki käyny mielessä. Pikainen googletus anto hinnaks 300-500, mikä varmaan on aika lähellä totuutta. DVD asemaa vaan ei tarvii niinq ikinä.

        Tietty jos jostain sais sen aseman niin voishan sen itekki vaihtaa.


      • hurååå kirjoitti:

        Tietty jos jostain sais sen aseman niin voishan sen itekki vaihtaa.

        Saahan noita asemia, käy vaikka katsomassa www.macsales.com. En tiedä sopivatko nuo MacBookiin mutta olen itse vaihtanut vanhaan PowerBookiin parikin kertaa uuden aseman eikä tuohon tarvita muuta kuin kelloseppäkoon ruuvimeisseli. Hinta uudelle asemalle oli 87 dollaria.


    • Aleksanteri äärettömän suuri

      Ei maksa montaa kymppiä- Kannettavat nyt on vittumaisia just sen takia, että paljoa ei ite voi tehdä kun osat on jotain "erikoisia", siis laitekohtaisia pikkujuttuja, asemissa sinällään ei ole paljoa eroja. Veikkaan, että säästät vähintään parisataa kun ostat ulkoisen, työ maksaa ja mäkkiin on tunnetusti järkyttävän kalliit osat. Niin ja kun huoltoa ei ole juuri missään, reissu saattaa kestää ikuisuuden, helpolla lähettävät jonnekin euroopan matkalle koko koneen.

      Usb on tietenkin hitaanpi, mutta kuinka paljon yleensä käytät asemaa?

      • sen kun tiedostaa on HYVÄ

        ulkoiselta asemalta ei pysty mitenkään asentamaan käyttöjärjestelmää. Muut hommelit kyllä onnistuu


      • käyttöjärjestelmän usb:ltä
        sen kun tiedostaa on HYVÄ kirjoitti:

        ulkoiselta asemalta ei pysty mitenkään asentamaan käyttöjärjestelmää. Muut hommelit kyllä onnistuu

        Ulkoiselta usb-levyltä pystyy asentamaan käyttöjärjestelmän Intel-koneissa.


      • hurååå
        käyttöjärjestelmän usb:ltä kirjoitti:

        Ulkoiselta usb-levyltä pystyy asentamaan käyttöjärjestelmän Intel-koneissa.

        Vielä yks kysymys. Tarviikohan semmonen poltin haarotetun USB:n. Mulla on joku ulkonen USB levy ja se kyllä toimii ihan pelkällä yhdellä USB johdolla.


      • Ei
        hurååå kirjoitti:

        Vielä yks kysymys. Tarviikohan semmonen poltin haarotetun USB:n. Mulla on joku ulkonen USB levy ja se kyllä toimii ihan pelkällä yhdellä USB johdolla.

        Ei


      • joopajoo.
        sen kun tiedostaa on HYVÄ kirjoitti:

        ulkoiselta asemalta ei pysty mitenkään asentamaan käyttöjärjestelmää. Muut hommelit kyllä onnistuu

        Paitsi, että täysin väärä.


      • hurååå
        Ei kirjoitti:

        Ei

        Joo ei toimi ei =)


      • MacBook Pro

        Minä olen tarvinnut muutaman kerran huoltoa Mac koneelle vuosien varrella. Joka kerta huolto on tehty heti samana päivänä (Jyväskylässä) eikä konetta ole lähetetty mihinkään. Tuskin millään muulla merkillä on yhtä hyvä palvelu.

        Acerin huollostakin on kokemusta, kuukausi sillä merkillä on vasta alkua.


      • Toisin kuin monet muut merkit Applet huolletaan ja korjataan Suomessa. Huoltoja on Helsingissä (useita), Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa... ne on ihan muut merkit jotka lähtee Eurooppaan pienestäkin viasta ja viikoiksi.


      • sen kun tiedostaa on HYVÄ kirjoitti:

        ulkoiselta asemalta ei pysty mitenkään asentamaan käyttöjärjestelmää. Muut hommelit kyllä onnistuu

        Ulkoiselta USB-asemalta on pystynyt asentamaan käyttiksen uusiin Maceihin vuodesta 2006 ja vanhempiinkin SCSI- tai FireWire-asemilta noin 15 vuotta.

        Onko pakko vastailla, vaikka ei mitään tiedä?


    • hurååå

      Fml taas tätä mun säätämistä. No ostin ulkosen burnerin ja ei se mitään toimi jotain haarottimia pitää laittaa ja kone käy kuumana ku eläin ja ei toimi.

      Noh päätin tehdä koneeseen ekan vuosihuollon (3,5 vuoden jälkee) eli avasin, pölyt veke ja yleinen kuntotarkistus. Noh avasin sisäisen dvd-aseman siinä samalla ku se oli siinä. Ammuin pölyt veke ja putsasin linssin bensalla. Toimii taas ku ois uus.

      Pitää varmaa putsata bensalla noi usb ja muut pistokkeetki ja näköjää vääntää eth pistokkeesta langat takas ylös ku joku(tm) on vissii yrittäny tunkee sinne jotain mikä ei sinne kuulu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe