Espoonlahden lukio

mmee

Onko täällä ketään joka opiskelee tai on opiskellut Espoonlahden lukiossa? Olen harkinnut sitä opiskelupaikkana, mutta en asu Espoossa tai ees kauheen lähellä sitä ja sen takia tarvitsisin mielipiteitä. Haluaisin kielipainoitteiseen lukioon ja sen takia tota harkitten... Niin onko minkäänlaisia kokemuksia kyseisestä koulusta? Kiitos jos joku vastaa:))

7

3687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elahtelainen

      nyt on kyllä ihan pakko vastaa, koska ite etin noin puol vuotta sitten espoonlahden lukiosta keskusteluja, mutta mitään ei löytynyt. mutta tänne hain ja nyt oon espoonlahden lukion ykkösellä!:) eli vasta pari viikkoo oon ollu, eli en ehkä osaa kovin hyvin kertoa, mutta parempi kun ei mitään?

      mitähän sitä kertois..hmm.. ihan kivalta koululta vaikuttaa, ei mitään "kaikkien on pakko saada vähintään ysi kokeesta" vaan enemmänki sellasta "rentoo". opettajista tiedän vasta alle kymmenen, osa vaikuttaa kauheilta, mutta mukaviakin löytyy! kouluruokakin näyttää/maistuu paremmalta kun yläasteella. ja ruokalaan mahtuu istumaan, ruokaa jonottamaan tosin voi joutua. kauppaan et täältä varmaan normaalivälkällä ehdi, ellet sitten juokse(ylämäki). mutta koulussa on kaks limuautomaattia ja kahvikone, välipalamyynti kahdella välkällä. joillain tunneilla saa vähän puhua kaverille, juoda, syödä purkkaa, olla kengät jalassa, jotkut opet anta pitää takkia ja lippistäkin päässä. tähän mennessä kukaan ei ole tarkistanut, onko läksyt tehty vai ei, englannin opettaja kyllä kuulustelee. ja jos röökiä poltat niin täällä ei kai tulla alaikäisillekään valittaa polttamisesta jos polttaa oikeassa paikassa(paikka kerrotaan ekana päivänä). jotkut opettajat antaa ainakin vielä tulla tunnille vähän myöhässä(yleensä lukiossa ei saa tulla myöhässä yhtään!) espoonlahdessa riittää kaappeja melkein kaikille (ei kovin yleistä espoon lukioissa) jos tulet skootterilla/mopolla kouluun, saat luultavasti isomman kaapin johon kypärä mahtuu. ensin rakennus vaikuttaa sekavalta, mutta itse opin tokan päivän aikana löytämään luokkiin. jotkut ysiluokkalaiset(ja vanhemmat) kattoo tota sisäänpääsykeskiarvoa, mutta se ei kerro mitään. täällä on yli ysin keskiarvon oppilaita, mulla itelläki yli kasin oli päättärissä:)
      ja täällä ykköset, kakkoset, abit kaikki pääsee risteilylle(omakustanteisesti tietenki ja itse pitää järjestää)
      koulu on kyllä ulkonäöltään _ruma_ ja välillä on kylmä ja välillä taas kuuma ja huono ilma:( ja ykkösten lukujärjestyksiä ei olla vieläkään tehty koulussa, mutta saa niitä ite kotonaki tehä

      itse hain tänne juuri tuon kielipainotteisuuden takia, mutta vähän pettymys ainakin vielä on ollut. olin kuvitellut, että suurin osa täällä olisi hyvä kielissä mutta ei ainakaan englannnin tuntien perusteella ole. tosin laaja kielitarjonta täällä on! ja paljon erilaisia kieliä. (ranska, espanja, saksa, japani, venäjä, englanti, ehkä kiina) tosin kiina&japani kai espoon yhteisessä kurssitarjottimessa. kielistä myös paljon koulukohtaisia kursseja. ikävä kyllä kielien lukiostipendit taitaa olla poistettu? nyt en kyllä varmaksi sano kuitenkaan:D meillä on nyt tähän mennessä ollut englannin tunneilla paljon kuunteluita, en tosin tiedä onko niitä muissakin lukioissa paljon..
      en tiiä mihin uskontoon kuulut, mutta täällä on myös paljon eri uskontojen kursseja, että jos olet vaikka ortodoksi, et joudu matkustamaan toiselle puolelle espoota sen takia.
      ja täällä on pieni oppilaskunnan huone, jonne voit päästä luultavasti esim nukkumaan hyppärin aikana, jos pyydät oppilaskunnanhallituksen jäsenen aukaisemaan oven. ainaki nykyiset oppilaskunnanhallituksen jäsenet ja tutorit ovat mukavia:)
      oi kauhee miten pitkä viesti, mut sait nyt ainaki paljon kuulla espoonlahdesta.

      jos tulee vielä joku kysymys, mä voin vastata, jos osaan:)

    • Abi 2014

      Ajat muuttuu ja niin asiatkin. Espoonlahden lukio on saanut upouudet tilat keväällä 2014 ja alin sisäänottokeskiarvo on noussut, ollen 8,17 keväällä 2014.

      Juuri Jyllasta (lukion lempinimi) valmistuneena voin todeta, että lukion saatua uudet upeat tilat oli siellä todella hienoa ja mukavaa opiskella, koska tiloihin yhdistyi jo kauan vallinnut hyvä yhteishenki ja fiilis. Suosittelen, Espoon upein lukio tällä hetkellä!

      • -99

        8,17?! Voi ei... Ite oon suunnitellu sinne menoo ku luulin et se olis 7,77 ku jostain nii luin.. Täytyypä sit ruveta nostaan niitä numeroita et pääsee tuonne ku muutto espoosee on ollu nii kaua jo suunnitelmis:D


    • Jyllaan
    • myöskinelahtelainen

      paska lukio

    • Böördi

      Vastaanpa tähän koska huonosti löytyy mitään kokemuksia jyllasta. Olen siis ykkönen ja vähän huonosti vielä tiedän mistään mutta kai tämäkin jotenkin auttaa.

      Pakko sanoa että paska yhteishenki ainakin meidän luokalla. Ei olla oikein tutustuttu ja jostain syystä kukaan ei järjestä kemuja tai muita ryyppäjäisiä oikein ikinä. On muodostunut klikkejä ja sekin vaikeuttaa tutustumista. Tämä toki koskee vain meidän luokkaa en tiedä muista koska muihin luokkiin ei olla oikein päästy tutustumaan.
      Kavereita kuitenkin löytää helposti mutta jostain syystä kaiken lukio hehkutuksen jälkeen ajattelin että niitä olisi enemmän tullut
      Jos on sellanen persoona ettei tykkää tai tarvii bilettää niin oiva valinta, täällä ei ole yksiäkään pirskeitä minun tietääkseni järjestetty vielä.

      Opettajat on tosi kivoja, ei mitään valittamista.
      Ruoka: joskus vähän pahaa ja joskus ihan hirveää. Pääasiassa ihan syötävää

    • sdfghyjuklöä

      Ite oon elahesta valmistunut pari vuotta sitten ja ihan kiva lukio oli mun mielestä! Hyvät muistot jäi. Jos kielet kiinnostaa, niin ehdottomasti hyvä valinta. Itse olen surkea kielissä ollut aina, joten kuten selvisin enkun ja ruotsin ja ylppäreistäkin ykkösellä läpi. Opettajat ihan mukavia kaikki mitä nyt muistelen, ainakin sillon oli kun itse siellä opiskelin. Ehkä lukion ykkösellä on vielä vähän paineita, mutta voin taata että meno muuttuu rennommaks sitte myöhemmillä vuosilla! :D
      Sinne vaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe