Kelan päätöksien kestosta

KohtaOlenPeeAaa

Taitaa olla Kela tällä hetkellä Suomen ainoa työpaikka, jossa on hurja työvoimapula, mutta jonne ei siltikään palkata lisää väkeä.
Olen tässä odotellut päätöstä 7 kuukautta, ja aina soittaessa todetaan, että on ruuhkaa. Ymmärrän, mutta en kai minä huvikseni sitä tukea hae? Muutenkin joutuu hetken elämään kädestä suuhun, niin kyllä tuolle tuelle olisi käyttöä. Säästöt eivät riitä loputtomiin, ja kohta alkaa velkaantua väkisin! Minä en ymmärrä, millä perusteella lapsiperhettä odotutetaan tällä tavalla.
Mitään maksimiaikaa hakemusten käsittelylle ei liene olemassakaan.
Kyllä korpeaa, toivottavasti ei mikään kodinkone hajoa tässä odotellessa...

8

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • __________________________________

      etuudesta on kyse? Mitä päätös koskee?

    • jj djdhhfh

      Täytyypä olla hankala asia sulla, nun noi asiat normaalisti menee läpi viikko-kuukausi välillä.
      7 kuukautta on mahdollista vain, jos tarkoitat valitusasiaa. Ja niitähän ei kelan sisällä edes käsitellä.

      • Ap.

        Kyse ei todellakaan ole mistään valituksesta, vaan ihan tavallisesta kotihoidontuen hoitolisästä. Ei pitäisi olla kovin hankala asia. Eivät osaa sanoa, miksi kestää niin kauan. Eihän siinä suurista summista kyse ole, mutta ihan riittävistä kuitenkin, että sille löytyisi käyttöä.
        Kotihoidotuesta olen saanut päätöksen.


      • Kelatantta
        Ap. kirjoitti:

        Kyse ei todellakaan ole mistään valituksesta, vaan ihan tavallisesta kotihoidontuen hoitolisästä. Ei pitäisi olla kovin hankala asia. Eivät osaa sanoa, miksi kestää niin kauan. Eihän siinä suurista summista kyse ole, mutta ihan riittävistä kuitenkin, että sille löytyisi käyttöä.
        Kotihoidotuesta olen saanut päätöksen.

        Terve,

        Ei varmasti pidä tuo 7kk käsittelyaika paikkaansa. espoossa kotihoidontuen käsittelyaika on mm. tällähetkellä 1kk maksimissaan. hoitolisähän on se mikä tulee tulojen perusteella, olteko selvittanyt ajoissa tulot yms?

        ja mitä valitukseen tulee (vaikka sanoit että sinun ei ole) valitukset käsitellään aina ensin Kelassa ja katsotaan voidaanko päätökset oikaista ja mikäli ei voida lähetetään ne eteenpän korkeammalle asteelle ja siellä käsittely voi kestää vaikka 3 vuotta.

        Sinuna menisin lähimpään Kelan toimistoon kysymään mikä kestää, asiakas neuvojat pystyvät kiirehtimään asiaasi.


      • muumimamma**
        Kelatantta kirjoitti:

        Terve,

        Ei varmasti pidä tuo 7kk käsittelyaika paikkaansa. espoossa kotihoidontuen käsittelyaika on mm. tällähetkellä 1kk maksimissaan. hoitolisähän on se mikä tulee tulojen perusteella, olteko selvittanyt ajoissa tulot yms?

        ja mitä valitukseen tulee (vaikka sanoit että sinun ei ole) valitukset käsitellään aina ensin Kelassa ja katsotaan voidaanko päätökset oikaista ja mikäli ei voida lähetetään ne eteenpän korkeammalle asteelle ja siellä käsittely voi kestää vaikka 3 vuotta.

        Sinuna menisin lähimpään Kelan toimistoon kysymään mikä kestää, asiakas neuvojat pystyvät kiirehtimään asiaasi.

        Minä taas oon odottanut nyt 2,5 kk päätöstä lasten vammaistuesta. Eikä tämä ensimmäinen hakemus, se meni heti läpi, mutta loppui keväällä et piti hakea uudestaan. Pöljintä tässä että mikään ei ole muuttunut, et kun kerran viimeksi meni heti läpi niin pitäis nytkin, mut en tiiä mikä siellä kelas nyt taas kangertaa...


      • Ap.
        Kelatantta kirjoitti:

        Terve,

        Ei varmasti pidä tuo 7kk käsittelyaika paikkaansa. espoossa kotihoidontuen käsittelyaika on mm. tällähetkellä 1kk maksimissaan. hoitolisähän on se mikä tulee tulojen perusteella, olteko selvittanyt ajoissa tulot yms?

        ja mitä valitukseen tulee (vaikka sanoit että sinun ei ole) valitukset käsitellään aina ensin Kelassa ja katsotaan voidaanko päätökset oikaista ja mikäli ei voida lähetetään ne eteenpän korkeammalle asteelle ja siellä käsittely voi kestää vaikka 3 vuotta.

        Sinuna menisin lähimpään Kelan toimistoon kysymään mikä kestää, asiakas neuvojat pystyvät kiirehtimään asiaasi.

        Kyllä muuten pitää paikkansa tuo 7 kk. Ensin odotin päätöstä 3 kuukautta (hakemuksen jätin helmikuussa), jonka jälkeen soitin, että mikä mättää. Sitten sain kotihoidontuesta päätöksen, ja pyydettiin lisäselvitystä hoitolisään. Toimitin, ja olen varmistanut, että ne ovat perillä (menneet perille toukokuussa). Viimeksi soitin 2 viikkoa sitten, eikä mitään uutta.
        Mielestäni tämä on jo liiallista odotuttamista, vaan minkäpä minä sille voin, muuta kuin soitella perään ja pyytää kiirehtimään. Vaikka eipä sekään ole mitään auttanut.


      • fssdsdsds
        Ap. kirjoitti:

        Kyllä muuten pitää paikkansa tuo 7 kk. Ensin odotin päätöstä 3 kuukautta (hakemuksen jätin helmikuussa), jonka jälkeen soitin, että mikä mättää. Sitten sain kotihoidontuesta päätöksen, ja pyydettiin lisäselvitystä hoitolisään. Toimitin, ja olen varmistanut, että ne ovat perillä (menneet perille toukokuussa). Viimeksi soitin 2 viikkoa sitten, eikä mitään uutta.
        Mielestäni tämä on jo liiallista odotuttamista, vaan minkäpä minä sille voin, muuta kuin soitella perään ja pyytää kiirehtimään. Vaikka eipä sekään ole mitään auttanut.

        Missähän päin suomea tuollaista hidastelua. Tee valitus paikalliselle bossille sähköpostilla.


      • ellund0- 81
        fssdsdsds kirjoitti:

        Missähän päin suomea tuollaista hidastelua. Tee valitus paikalliselle bossille sähköpostilla.

        itse olen odotellut kelalta päätöstä 10kk eilen viimeksi soitin ja kysyin mikä mättää
        niin taas sanottiin että on teknisiä ongelmia, ois kiva tietää minne vois valittaa kelan tavasta hoitaa asiat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe