Saako mopokorttia 14v

lollero21

Moi saisinkohan mopoauto kortin 2kk ennen kun täytän 15? millon se uudistus tulee voimaan? toivottavasti ei tänä vuonna

18

3280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Gasp*

      ette te koskaan suostu uskomaan että sen saa vasta kun on TÄYTTÄNYT 15v!!

      • sdaasddasqweqrert

        saihan TOMMI AHVALA A-kortin(moottoripyörä) jo 17 vuotiaana. Hänelle myönnettii lupa saada kortti aikasemmi jotta pääsi ajamaan kisoissa ja en muista nyt nimeä mutta suomessa tunnettu hyvä yleiurheilija?!?! sai C-kortin(auto) jo 16-17v sillä hänen piti päästä kisoihin omin voimin.


      • 454654545465465
        sdaasddasqweqrert kirjoitti:

        saihan TOMMI AHVALA A-kortin(moottoripyörä) jo 17 vuotiaana. Hänelle myönnettii lupa saada kortti aikasemmi jotta pääsi ajamaan kisoissa ja en muista nyt nimeä mutta suomessa tunnettu hyvä yleiurheilija?!?! sai C-kortin(auto) jo 16-17v sillä hänen piti päästä kisoihin omin voimin.

        eli ei C-kortti van Bkortti


    • mopoautokortti lol

      Kerro toki, mistä aiot saada tällaisen "mopoauto kortin"? Et varmaan tiennytkään vielä, että MOPOautoa saa kuljettaa MOPOkortilla(eli M-luokan ajokortti)

      • EI ole mahdollista

        Itseasiassa tulevaisuudessa mopoauton kuljettamiseen tullaan vaatimaan autokortti.


        Ja sellaista viellä aloittajalle, ei ole mahdollista saada m-korttia 14-vuotiaana. Vasta 15-vuotiaana, mitään kiertelyä ei ole olemassa.


      • f<asdf<AewFAREW
        EI ole mahdollista kirjoitti:

        Itseasiassa tulevaisuudessa mopoauton kuljettamiseen tullaan vaatimaan autokortti.


        Ja sellaista viellä aloittajalle, ei ole mahdollista saada m-korttia 14-vuotiaana. Vasta 15-vuotiaana, mitään kiertelyä ei ole olemassa.

        Ei missään ole sanottu et tarvis autokortin mopo auton ostoon. mistähän ihmeestä tota paskaas oot keksiny.


      • Poliisin veljenpoika
        EI ole mahdollista kirjoitti:

        Itseasiassa tulevaisuudessa mopoauton kuljettamiseen tullaan vaatimaan autokortti.


        Ja sellaista viellä aloittajalle, ei ole mahdollista saada m-korttia 14-vuotiaana. Vasta 15-vuotiaana, mitään kiertelyä ei ole olemassa.

        Tähän asti on ollut mahdollista saada pakottavien syiden vuoksi ajokortteja nuorempanakin, mutta ne syyt täytyy olla todella perusteltuja, että menee läpi, yleensä kuoleman tapaukset perheessä, joissa sitten ko. alaikäisen työpanosta tarvitaan esim. perheen yrityksen pyörittämiseen. Kaverini sai ajokortin melkoisen nuorena, kun hänen isänsä kuoli yllättäen ja perheen toimeentulo oli taksiauton varassa. Siis mitenkään helppoa ei ole saada mitään ajokorttia normaalista poiketen alaikäisenä.
        Voisi kuvitella, että mopokortin saisi alaikäisenä, jos perheessä on sattunut kuolemantapaus taikka joku muu vakava onnettomuus ja tämä mopokortti auttaisi perhettä selviytymään ilman kohtuutonta elämän vaikutumista.
        Jos kyseessä ei ole mitään muuta, kuin "mopokuumetta", niin voi unohtaa haikailut alaikäisenä mopokortista!


      • hankkii pian kortin
        f<asdf<AewFAREW kirjoitti:

        Ei missään ole sanottu et tarvis autokortin mopo auton ostoon. mistähän ihmeestä tota paskaas oot keksiny.

        Mopoauton ajamiseen tarvittan tietojeni mukaan vuoden 2010 alusta MOPOAUTOkortti. Sillä saisi sitten ajaa vain mopoautoa, ei tavallista mopoa. Tähän korttiin täytyy suorittaa kirjallinen koe ja ajokoe. Tietty määrä ajotunteja pitää ottaa. Mopoautokortin hinta siis nousee ajotunteineen yli 500 euroon. Se siis maksaa ensi vuonna paljon enemmän kuin tavallinen mopokortti.


      • 21
        hankkii pian kortin kirjoitti:

        Mopoauton ajamiseen tarvittan tietojeni mukaan vuoden 2010 alusta MOPOAUTOkortti. Sillä saisi sitten ajaa vain mopoautoa, ei tavallista mopoa. Tähän korttiin täytyy suorittaa kirjallinen koe ja ajokoe. Tietty määrä ajotunteja pitää ottaa. Mopoautokortin hinta siis nousee ajotunteineen yli 500 euroon. Se siis maksaa ensi vuonna paljon enemmän kuin tavallinen mopokortti.

        Ei oo tulossa 2010 alussa mitään mopoautokorttia! se normi mopokortti nousee 500 egeen. eikä tule koskaan tulemaankaan mopoautokorttia...


    • imase

      Vit*u kyllä M-kortin saa puol vuot enne ku oot täyttäny 15v

    • imase vaan

      unissas

    • Anonyymi

      saako 14v mopoauto korttia jos on pätevät syyt??

      • Saa, mutta se pitää erikseen anoa. Nykyään kuitenkin normi meininkiä jo.


      • Anonyymi

        En ole varma


    • Anonyymi

      Saako 14 vuotiaalla olla mopo auto

      • Saa mutta siihen ei saa korttia kuin vasta 15v iässä.


    • Anonyymi

      Saako 14 vuotias homma mönkijä

      • Saa mutta siihen ei saa korttia kuin vasta 15v iässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe