Vähempiarvoisen kalan hyötykäyttö

harrastelija verkottaja

Verkolla kalastaessa tulee usein ns. roskalaa ihan omiksi tarpeiksi asti. Jää joskus ylikin; niinpä kysyisinkin onko kellään antaa vinkkiä minne tällaiset saaliit voisi kaupata/lahjoittaa. On pientä lahnaa, sulkavaa, särkeä ym. Tuntuu niin pahalta laittaa kompostiinkaan, periaatteessa kaikki ihan ravinnoksi kelpaavia kaloja.

7

818

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläintäti

Minä ostaisin heti jos halvalla saisin:) Eli tarjoa vaikka jollekkin eläinten pitäjälle, meillä itse syöttäisin kanoille ja koirille. Olenkin miettinyt että mistä tuommoista voisi kysellä, tai jotain muuta ylijäämäkalaa jota voisin hyödyntää eläinten ruuaksi.

• harrastelija verkottaja

Kalat olisi tarjolla Pirkanmaalla, jos olet hakumatkan päässä niin kalaa kyllä löytyy, eikä maksa mitään!

• eläintäti
        harrastelija verkottaja kirjoitti:

Kalat olisi tarjolla Pirkanmaalla, jos olet hakumatkan päässä niin kalaa kyllä löytyy, eikä maksa mitään!

Pirkanmaalta voisi hyvinkin haku onnistua, tosin laaja aluehan se on, mutta reunalla ollaan itsekkin. Juteltaisiinko paikasta lisää sähköpostilla? Mun osoite on [email protected]

• harrastelija verkottaja
        eläintäti kirjoitti:

Pirkanmaalta voisi hyvinkin haku onnistua, tosin laaja aluehan se on, mutta reunalla ollaan itsekkin. Juteltaisiinko paikasta lisää sähköpostilla? Mun osoite on [email protected]

Laittelen illemmalla postia.

• smaamies
        harrastelija verkottaja kirjoitti:

Järkevää toimintaa. Ylimääräinen kala kannattaa hyödyntää(roskakalaa ei periaatteessa olekkaan) vähempiarvoinen kala käy esim. koirien evääksi, mutta ne on keittettävä matovaaran vuoksi.

• Ei kaupan ruokia enään
        smaamies kirjoitti:

Järkevää toimintaa. Ylimääräinen kala kannattaa hyödyntää(roskakalaa ei periaatteessa olekkaan) vähempiarvoinen kala käy esim. koirien evääksi, mutta ne on keittettävä matovaaran vuoksi.

Itse perkkaan kalat ja huuhdon hyvin ja senjälkeen jauhan lihamyllyllä ja sen paistan (voissa) koirallemme. Eipä ole jäänyt yhtään yli poisheitettäväksi. Onhan tällainen varmasti parempaa, kuin purkkiruoat ja ilmaista harrastuksen lisäksi.
        Siihen paistokseen voit lisätä hiukan kypsää perunaa, tai mielluummin jauhat perunat kalojen jälkeen myllyssä, niin avot. Piskisi on varmasti tyytyväinen

• Särkimies
        Ei kaupan ruokia enään kirjoitti:

Itse perkkaan kalat ja huuhdon hyvin ja senjälkeen jauhan lihamyllyllä ja sen paistan (voissa) koirallemme. Eipä ole jäänyt yhtään yli poisheitettäväksi. Onhan tällainen varmasti parempaa, kuin purkkiruoat ja ilmaista harrastuksen lisäksi.
        Siihen paistokseen voit lisätä hiukan kypsää perunaa, tai mielluummin jauhat perunat kalojen jälkeen myllyssä, niin avot. Piskisi on varmasti tyytyväinen

Minäkin perjaan särjet ja sitten lihamyllyyn, mutta sillä tavalla, että syön ne itse. Teen kalakeittoa ja välillä kalapihvejä. On suuri vahinko, että särkeä pidetään virheellisesti roskalana. Minäkin ennen olin tuota mieltä, mutta kun kokeilin kalakeittoon särkeä, niin siitähän tuli maittavaa. Jaakko Kolmonenkin sanoi Kalaruokaillassa, että Suomessa ei ole roskakaloja.

http://areena.yle.fi/audio/976270

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      99
      3181
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      51
      2600
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      58
      1470
    4. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      341
      1217
    5. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      43
      1151
    6. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      931
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      11
      921
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      750
    9. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      55
      718
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      718
    Aihe