Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vähempiarvoisen kalan hyötykäyttö

harrastelija verkottaja

Verkolla kalastaessa tulee usein ns. roskalaa ihan omiksi tarpeiksi asti. Jää joskus ylikin; niinpä kysyisinkin onko kellään antaa vinkkiä minne tällaiset saaliit voisi kaupata/lahjoittaa. On pientä lahnaa, sulkavaa, särkeä ym. Tuntuu niin pahalta laittaa kompostiinkaan, periaatteessa kaikki ihan ravinnoksi kelpaavia kaloja.

7

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläintäti

      Minä ostaisin heti jos halvalla saisin:) Eli tarjoa vaikka jollekkin eläinten pitäjälle, meillä itse syöttäisin kanoille ja koirille. Olenkin miettinyt että mistä tuommoista voisi kysellä, tai jotain muuta ylijäämäkalaa jota voisin hyödyntää eläinten ruuaksi.

      • harrastelija verkottaja

        Kalat olisi tarjolla Pirkanmaalla, jos olet hakumatkan päässä niin kalaa kyllä löytyy, eikä maksa mitään!


      • eläintäti
        harrastelija verkottaja kirjoitti:

        Kalat olisi tarjolla Pirkanmaalla, jos olet hakumatkan päässä niin kalaa kyllä löytyy, eikä maksa mitään!

        Pirkanmaalta voisi hyvinkin haku onnistua, tosin laaja aluehan se on, mutta reunalla ollaan itsekkin. Juteltaisiinko paikasta lisää sähköpostilla? Mun osoite on [email protected]


      • harrastelija verkottaja
        eläintäti kirjoitti:

        Pirkanmaalta voisi hyvinkin haku onnistua, tosin laaja aluehan se on, mutta reunalla ollaan itsekkin. Juteltaisiinko paikasta lisää sähköpostilla? Mun osoite on [email protected]

        Laittelen illemmalla postia.


      • smaamies
        harrastelija verkottaja kirjoitti:

        Kalat olisi tarjolla Pirkanmaalla, jos olet hakumatkan päässä niin kalaa kyllä löytyy, eikä maksa mitään!

        Järkevää toimintaa. Ylimääräinen kala kannattaa hyödyntää(roskakalaa ei periaatteessa olekkaan) vähempiarvoinen kala käy esim. koirien evääksi, mutta ne on keittettävä matovaaran vuoksi.


      • Ei kaupan ruokia enään
        smaamies kirjoitti:

        Järkevää toimintaa. Ylimääräinen kala kannattaa hyödyntää(roskakalaa ei periaatteessa olekkaan) vähempiarvoinen kala käy esim. koirien evääksi, mutta ne on keittettävä matovaaran vuoksi.

        Itse perkkaan kalat ja huuhdon hyvin ja senjälkeen jauhan lihamyllyllä ja sen paistan (voissa) koirallemme. Eipä ole jäänyt yhtään yli poisheitettäväksi. Onhan tällainen varmasti parempaa, kuin purkkiruoat ja ilmaista harrastuksen lisäksi.
        Siihen paistokseen voit lisätä hiukan kypsää perunaa, tai mielluummin jauhat perunat kalojen jälkeen myllyssä, niin avot. Piskisi on varmasti tyytyväinen


      • Särkimies
        Ei kaupan ruokia enään kirjoitti:

        Itse perkkaan kalat ja huuhdon hyvin ja senjälkeen jauhan lihamyllyllä ja sen paistan (voissa) koirallemme. Eipä ole jäänyt yhtään yli poisheitettäväksi. Onhan tällainen varmasti parempaa, kuin purkkiruoat ja ilmaista harrastuksen lisäksi.
        Siihen paistokseen voit lisätä hiukan kypsää perunaa, tai mielluummin jauhat perunat kalojen jälkeen myllyssä, niin avot. Piskisi on varmasti tyytyväinen

        Minäkin perjaan särjet ja sitten lihamyllyyn, mutta sillä tavalla, että syön ne itse. Teen kalakeittoa ja välillä kalapihvejä. On suuri vahinko, että särkeä pidetään virheellisesti roskalana. Minäkin ennen olin tuota mieltä, mutta kun kokeilin kalakeittoon särkeä, niin siitähän tuli maittavaa. Jaakko Kolmonenkin sanoi Kalaruokaillassa, että Suomessa ei ole roskakaloja.

        http://areena.yle.fi/audio/976270


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe