Asutko kesät Marmariksessa/Alanyassa

Linda

Hei! Asutko kesät Marmariksessa/Alanyassa?Kerro kokemuksia?Paljon kämpän vuokra?Mistä sait kämpän?Teetkö töitä sillä samalla kun asut että pärjäät?Kakki kokemukset tervetulleita..

3

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtava kesä

      Moi !

      Asuin Marmariksessa kesän 2000. Olin työstäni vuorotteluvapaalla, ja elelin sillä rahalla siellä tosi hyvin. Vuorkasin asuntoni täällä 4 kuukaudeksi, joten en joutunut maksamaan vuokraani täällä. Asuin Marmariksessa pienessä Turkkilaisen perheen omistamassa "matkustajakodissa". Niitä on Marmariksessa tosi paljon. Maksoin asumisesta 100 euroa/kk. Huone oli tosi pieni. Suihku löytyi ja huoneen nurkassa oli jääkaappi ja pieni "hella". Mutta mitäs sitä muuta tarvittiinkaan. Ulkonahan sitä melkein kaiken aikansa vietti. Olin siellä siis 4 kuukautta. Virallisesti matkailija saa olla Turkissa 3 kuukautta ilman viisumia. Kävin hieman ennen 3 kuukauden aikarajaa Rohdoksella kantosiipialuksella ja vietin siellä yhden yön. (pakollista, että saa jatkaa maassa oloa vaikka seuraavat 3 kk.) Menin Marmarikseen matkatoimiston 2 viikon matkalle ja kyselin heti paikallisilta, mistä asunnon saan. Kiertelin ja löysin sopivan tosi pian. Nykyään pääsee varmaan jo suoraa Suomeen Turkish airlinesin lennolla, silloin jouduin palaamaan Suomeen Rohdoksen kautta. Joku ihmeen Eu-sääntö, että lippuja ei Finnairille saa myydä vain yhteen suuntaan ? Tai jotain muuta älytöntä... Mutta, suosittelen ! Kesä oli tosi upea !!! (minulla ei siis miestä siellä ! ei ennen matkaa, eikä matkan jälkeen !) Vietin vaan upean kesän siellä ! Hyvää jatkoa !

      • Marmaris

        Hei, mitä kautta hankkiuduit matkustajakotiin? Olisin itse kenties ensi kesänä menossa Turkkiin töihin, mutta sitä ennen pitäisi hankkia tietysti työlupa ja asunto. Mistä kannattaa aloittaa työluvan metsästys? Olen käynyt jo työvoimatoimistossa, mutta koska Turkki ei kuulu EU:n minua käskettiin ottaa yhteyttä Turkin suurlähetystöön, joka taas käski puhua työnantajan kanssa. Mutta mistä voin itsenäisesti hankkia luvan?


    • nina

      Olen asunut Alanyassa muutamia vuosia takaperin sekä talvella että kesällä ja täytyy sanoa, että en kyllä vaihtais niitä aikoja pois. Mulla oli mahdollisuus asua sukulaisten luona, mutta muutamat tuttuni ovat asuneet ns. matkakodeissa/halpishotelleissa. Ja jotkut ovat lähteneet muutaman hengen porukassa ja vuokranneet kimpassa asunnon paikallisten tuttujensa avustuksella. Asuntojen vuokrista en tällä hetkellä tiedä, mutta kannattaa ottaa selvää, ettei vedetä ylihintaa. Ja vuokrasopimus on muutenkin hyvä tehdä tarkasti,ettei tule yllätyksiä.
      Työlupaa Turkkiin on lähes mahdoton saada, ellei tee opashommia. Joten varovainen pitää olla siltä osin, ettei tule ongelmia viranomaisten kanssa. Itse olin parina kesänä töissä (ilman työlupaa) ja olihan se mukava kokemus, vaikkei siellä kyllä rahoiks pääse lyömään ;) Omat kokemukseni asumisesta ja työstä Alanyassa ovat positiivisia, mutta tiedän, että jollain on tullut ongelmia työnantajan kanssa. Esim. palkka kannattaa sopia maksettavaksi kerran viikossa tai jopa joka päivä, jos meinaat mennä töihin.
      Eli rohkeasti vaan matkaan, mutta tervettä järkeä käyttäen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe