Olen täysin pihalla vesimittarisysteemistä, minun täytyisi tarkistaa sen lukema, ja ilmoittaa siitä käsittääkseni isännöintitoimistoon. Ongelmana on, että en tiedä missä se mittari sijaitsee. Olen etsinyt asunnon läpi, luin jostain luin että se on kylpyhuoneen katossa avattavassa luukussa. Kylpyhuoneessa on katossa joku ruuvilla kiinni oleva luukku, yritin avata sitä, ruuvi liikkuu, mutta se ei meinaa aueta. Voisiko se sijaita myös kellarissa? Haittaako, jos olen kuluttanut vettä ennen mittarin tarkistusta? tuleeko siitä korvausmaksua? Olen kokematon näissä asioissa, vasta toinen asuntoni. Entäs sitten vesiennakko, se on 15e/kk, eli pitääkö minun maksaa avauksena tuo vuokranantajalle, ennen kuin aletaan laskemaan veden todellista kulutusta?
Kyllä, olisi pitänyt ottaa paremmin selvää tuosta asiasta. Kuvittelin vain, että kulutuksen mukainen vesilasku olisi jotenkin simppelimpi juttu
Missä sijaitsee vesimittari?
Tietämätön00001
3
15406
Vastaukset
- <
naapuriltasi.
- Gunnar Mullkvist
Todennäköisesti se on siellä kylpyhuoneen katossa huoltoluukun alla.
Sitä sinun on turha avata, et löydä sieltä mitään numerotietoa, mittarit kun luetaan keskitetysti useimiten lämmönjakohuoneesta.
Useimiten ne luetaan PC.llä kerran kuukaudessa.
Varmista asia isännöitsijän toimistosta.- yksristi
kaksi mittaria näyttää lukeman m3: merkitty sininen/kylmä ja punainen/lämmin vesi. Kokeile varmuutes KÄDELLÄ, kumpi. Ei aina merkitty oikein. Harvoissa vanhemmissa taloissa kaukolukua uusista puhunattakaan säästetty tässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565