HUKKUNUT MATKALAUKKU!!!

Liisa 123

Onko jollakin hukkunut matkalaukku finnairin lennolla nyt lähi aikoina?
Itse tulin toissa päivänä matkalta ja matkalaukkunani ei kuulunut kun sitä helsinki-vantaan kentällä odoteltiin...Muiden samassa seurueessa olleiden laukut kyllä saapuivat,mutta omaani ei. Sanoivat siellä että menee 1-2 päivää että laukku löytää perille ja se toimitetaan koti ovelle.
Ollaan oltu sinne yhteyksissä koko ajan puhelimitse ja s-postitse mutta aina vaan kuuluu sama juttu että kyllä se parissa päivässä tulee mutta kun kysyy että onko sitä löytynyt niin sanovat että ei vielä...Miten ne voi sit luvata että kyllä se sieltä tulee?! (OK ettehän tekään sitä tiedä mutta avaudun ja ihmettelen silti)
Se oli todella iso uusi laukku (saatu joululahjaksi viime jouluna) ja siellä on melkein koko vaatekaappini sisältö ja monet korkkarit&laukkuja&meikit&hygieni tavarat jne...eli arvoltaan todella kallis paketti,itse laukkukin maksoi 250e. Kysynkin että miten finnair korvaa/on korvannut jos laukku jää löytymättä?!
Kertokaa ihmeessä kokemuksia jos jollekin on käynyt näin esim.tämän vuoden puolella.
Kiiotksia etukäteen!

15

2905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan laukku

toivottavasti sulla on matkavakuutus, lentoyhtiö korvaa noin enintään 1200egee,,,vaikka olis Silvian tiara laukussa :)

• wysig

Harva laukku joutuu täysin lopullisesti kadoksiin. Ainoastaan Venäjällä on suuremmat mahdollisuudet siihen.
      Toivottavasti vakuutus on kunnossa, sillä lentoyhtiöltä saa vain kilokorvauksen.
      Mitä vähemmän erikoistuntomerkkejä ja nimilappuja oli laukussasi, sitä kauemmin sen löytyminen kestää.
      Mustia Samsonite-laukkuja kun on hihnat täynnä.

• matkamiessss

kyllä mä sanon että on kuule ihan oma vika jos laukkunsa kadottaa, ite oon matkustellu 15 vuotta säännöllisesti työn merkeissä eikä oo koskaan laukut kadonnu.

kaikenlaista porukkaa tuolla maailmalla painelee, voi jessus.

• Sattuuhan sitä

Finnairin lennolla ei ole koskaan kadonnut yhtään matkalaukkua. Ajatuksenakin absurdi, koska Finnair ei ole ollut joutunut onnettomuuteen. Laukut katoavat maassa tapahtuvan käsittelyn aikana. Sellaista sattuu ja jos on kallista tavaraa mukana, pitää olla vakuutus.

• Itse jumala

itsellesi. Kerroppa miten itse vaikutat siihen, että matkalaukku ei katoa? Kuskaat varmaan laukkua koneen sisälle itse? Ruumaan menevän laukun kun jätät lähtöselvitykseen niin sen jälkeen kaikki on herran hallussa, johon et itse voi mitenkään vaikuttaa. Et semmosta...

Ihan sama kun väittäisin, että on ihan oma vika kun lentosi on myöhässä. Oon 15 vuotta matkustanut ja jokakerta on lennot olleet aikataulussa. Kaikenlaista myöhästelijä porukkaa sitä maailmalla painelee, voi jeesus.

• Aina perille

mutta laitoitko myös laukun sisään sinun yhteystiedot? Mutta takuulla löytyy eli et saa roinastasi mitääm korvausta. Ja jos laukku maksoi 250 euroa niin nyt sen arvo on 35 eur vai paljonko sinä maksoisit käytetystä matkalaukusta vaikka olisi kuinka hieno?

• Liisa123...(alkup.)

Matkalaukkuni ei ole onneksi ihan peruslaukun näköinen...se on totta että tummia samankaltaisia matkalaukkuja on hihnat pullollaan. Oma laukkuni todella suuri,harvinainen merkiltään ja erittäin kirkkaan turkoosi. Kaikki tiedot laukusta on annettu. Nyt vaan toivotaan parasta,juuri sinne soittelin eikä vielä mitään ole kuulunut.

Ja ylempään 15 vuotta matkustaneelle=Olen minäkin reissannut elämäni aikana paljo, mutta se ei ole mikään takuu ettei laukku voisi tulevaisuudessa sinultakin hukkua. Näin nyt pääsi käymään minulle jostain kumman syystä vaikka kaiken tein aivan kuten ennnenkin ja aivan kuten seurueen muut henkilöt tällä samalla reissulla. Paska mäihä :/

Ja kyllä vakuutus onneksi löytyy...sillä vaan kyselin alustavasti onko jollekin käynyt näin lähiaikoina jollekin että onko kuinka yleistä ettei laukkua OLLENKAAN löydy...mietin että kuinka kauan sitä kannattaa odottaa?! Tuttavaltani hävisi laukku ja hän sai sen takaisin seuraavana päivänä...mietin vain että ei kai toivoa ole vielä menetetty..sillä kyselin :)

• kello kaulassa
        Liisa123...(alkup.) kirjoitti:

Matkalaukkuni ei ole onneksi ihan peruslaukun näköinen...se on totta että tummia samankaltaisia matkalaukkuja on hihnat pullollaan. Oma laukkuni todella suuri,harvinainen merkiltään ja erittäin kirkkaan turkoosi. Kaikki tiedot laukusta on annettu. Nyt vaan toivotaan parasta,juuri sinne soittelin eikä vielä mitään ole kuulunut.

Ja ylempään 15 vuotta matkustaneelle=Olen minäkin reissannut elämäni aikana paljo, mutta se ei ole mikään takuu ettei laukku voisi tulevaisuudessa sinultakin hukkua. Näin nyt pääsi käymään minulle jostain kumman syystä vaikka kaiken tein aivan kuten ennnenkin ja aivan kuten seurueen muut henkilöt tällä samalla reissulla. Paska mäihä :/

Ja kyllä vakuutus onneksi löytyy...sillä vaan kyselin alustavasti onko jollekin käynyt näin lähiaikoina jollekin että onko kuinka yleistä ettei laukkua OLLENKAAN löydy...mietin että kuinka kauan sitä kannattaa odottaa?! Tuttavaltani hävisi laukku ja hän sai sen takaisin seuraavana päivänä...mietin vain että ei kai toivoa ole vielä menetetty..sillä kyselin :)

hävinnyt osoitetiedot ja ei ole edes laukun sisällä niin ei takuulla löydy? Ja miten se nyt voi olla niinn harvinainen? Kai niitä on nyt on satoja vai sinua vartenko laukku on tehty? Kyllä laukku löytyy alle viikon tai sitten ei ikinä sen jälkeen. Olisi ollut se pieni lappu laukun sisällä niin laukku olisi jo kotona...niinpä.

• kadoksissa...
        Liisa123...(alkup.) kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitä täytyy yhtenään soitella ja kysellä laukun perään. Olet ilmottanu laukun kadonneeksi ja jättänyt osoitteesi ja yhteystietosi. Laukku tuodaan sulle kotiin tai työpaikalle kuriirin toimesta kun se löytyy. Mulla pariin otteeseen jääny laukku paluumatkalla Pariisiin tänä vuonna ja mikäs sen mukavampaa kun ei tarvitse itse raahata painavaa laukkua kentältä kotiin.

• Syypää
        kadoksissa... kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitä täytyy yhtenään soitella ja kysellä laukun perään. Olet ilmottanu laukun kadonneeksi ja jättänyt osoitteesi ja yhteystietosi. Laukku tuodaan sulle kotiin tai työpaikalle kuriirin toimesta kun se löytyy. Mulla pariin otteeseen jääny laukku paluumatkalla Pariisiin tänä vuonna ja mikäs sen mukavampaa kun ei tarvitse itse raahata painavaa laukkua kentältä kotiin.

Eihän se enää tänäpäivänä ole lentoyhtiön vika, ei Finnairin, eikä minkään muun, jos laukku katoaa tai viivästyy. Kaikilla suurilla kentillä laukut käsittelee joku ulkopuolinen yritys, joka on erikoistunut siihen työhön. Ei kai voi kuvitella, että esim. Pariisissa jokaisella lentoyhtiöllä olisi omat miehet paimentamassa laukkuja sisään tsekkauksesta koneen ruumaan asti. Yli 40:n vuoden ja vähintään viidensadan matkan aikana laukkuni on lähtenyt omille teilleen neljä kertaa ja joka kerran olen sen saanut takaisin alle vuorokauden sisällä. joko kotiin tai hotelliin.

• Kotona eikun matkoilla
        Syypää kirjoitti:

Eihän se enää tänäpäivänä ole lentoyhtiön vika, ei Finnairin, eikä minkään muun, jos laukku katoaa tai viivästyy. Kaikilla suurilla kentillä laukut käsittelee joku ulkopuolinen yritys, joka on erikoistunut siihen työhön. Ei kai voi kuvitella, että esim. Pariisissa jokaisella lentoyhtiöllä olisi omat miehet paimentamassa laukkuja sisään tsekkauksesta koneen ruumaan asti. Yli 40:n vuoden ja vähintään viidensadan matkan aikana laukkuni on lähtenyt omille teilleen neljä kertaa ja joka kerran olen sen saanut takaisin alle vuorokauden sisällä. joko kotiin tai hotelliin.

melkoinen hätävale sillä jos tekee 40 vuoden aikana 500 matkaa niin on aika paljon reissussa. Laske kuule uudelleen ihan koneella ja kerro sitten oikea luku...kuolen nauruun.

• On mahdoton
        Kotona eikun matkoilla kirjoitti:

melkoinen hätävale sillä jos tekee 40 vuoden aikana 500 matkaa niin on aika paljon reissussa. Laske kuule uudelleen ihan koneella ja kerro sitten oikea luku...kuolen nauruun.

Ei ole tarvis todistella mitään, mutta sattui tuo työ ( onko sana "työ" tuttu?) olemaan sellainen ,että matkoja kertyi. Eihän se tarkoita kuin n. yksi matka kuukautta kohti. Mutta voihan se tuntua paljolta jos kerran vuodessa käy valmismatkalla. Ei aihetta enempään.

• Kapiin klas

Korvauksia maksetaan kirjoitustaidon mukaan.

• kassit katoo aina välillä

Ehkä laukku löytyy, ehkä ei.
      Tosiaan, aika turhaan sinne on jatkuvalla syötöllä soitella ja mailailla.
      Olet tehnyt laukusta katoamisilmoituksen ja antanut matkalaukun/lennon tunnistetarrat.

laukku on näin lentoyhtiön toimesta julistettu kadotetuksi. se toimitetaan sinulle taksilla kotiin kun se löytyy (jos se löytyy).
      Kyllä niitä kaseeja katoaa monia viikossa, minulla on työreissuilla kadonnut tässä viimeisen 10v aikana viisi-kuusi kertaa. Näistä viisi kertaa laukku löyty parin pvän-enimmillään kahden kk viiveellä. yksi laukku on edelleen tiellä tietämättömällä.

Ruumaan menevään laukkuun ei koskaan kannata laittaa mitään perintökalleuksia, kameraa, tai mitään mistä ei voisi luopua. Aina kassi voi kadota ja mitä etelämmäs mennään, astuu mukaan varkaudet ja muut hävikit.

Eli korvauksen saat omasta matkavakuutuksestasi, lentoyhtiö maksaa vain oman standarditaksan mukaan per kassin paino.

Toivotaan siis, että kassi löytyy, mutta voi olla että ei löydy. Sitten vaan rustaamaan hakemusta vakuutusyhtiölle ja uutta kassia ja karderoobia shoppaamaan. Se on kuitenkin vaan tavaraa!

• Liisa 123....(alkp...)

Tottahan se on että kassissa on vain tavaraa mutta onhan se harmi jos sen myötä katoaa hyviä vaatteita mitä ei enään esim.saa tai kaikki tavara/matkamuistot matkasta,muistot onneksi säilyy mielessä :)
        Sitten tieteysti olisi inhottavaa alkaa säätää ns.turhaa vakuutus rumpaa ja uusia vaatteden ostoa jne...
        Pääasia että matkalaukkuni löytyi ja se minulle eilen illalla kotia tuotiin,kaikki on nyt siis kunnossa :)
        Toivottavasti on omalla kohdallani viimeinen kerta kun laukku jää matkasta,vaikka se sieltä kyllä myöhemmin löytyiskin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3646
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      855
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe