Kuka kukin on?

Viime viikolla ihmettelin palstalaisten yrityksiä määritellä kuka kukin on ja sitä, kirjoittavatko nuo sekä nimimerkillä, että ilman.

Arvailujen kohteena oli ainakin Katleija, joka määriteltiin ainakin Tähdykäksi ja Kukkahameeksi, ehkä muiksikin.

Tunnen Katleijan jo vuosien takaa ja aina hän on ollut hyvin oma itsensä. Humalaisena voi tietysti nähdä henkilön monena mutta kaikki samannäköisinä.

Ihmettelen siis tuota jo tavaksi muuttunutta arvailua.

Nukkukaa itsenänne!

30

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Alkukesästä kirjoittaessani en ollut minä vaan aina joku muu, minua se ei haittaa, en halua loukata ketään, enkä käytä härskiä kieltä.
      Kirjoitusvirheitä teen ja se ei kai loukanne ketään, tuo oikoluku ohjelma on, mutta senkin saan 'lankaan' joku muoto sanasta voi merkitä aivan toista, lukija hyväksyy ja se on meidän yhteistyötä.
      Joku täällä näyttää taas ohjailevan virheitä, ei ne paljon paina asia tulee ymmärretyksi ja seuraavassa kirjoituksessa voi tulla sama virhe ;-D...onneksi!

      Hyvää Huomenta Kaikille!

    • pilvi*

      Ihan omana itsenä on nukuttu, ja hyvään aamuun herätty.Tuohon toivotukseen yhdyn täysillä, että uskottaisi
      nimimerkillään kirjoittavan olevan sen takana, hassuahan se muuten olisi! Jos joku leikillään, mtä myöskin tuntuu tapahtuvan, käyttää huumorimielessä nimimerkkiäni, stoppaan sen ilmoittamalla, etten tuota ole kirjoittanut.

      Pahansuopuuttakin on joskus ilmennyt, mikä on jo ikävämpi piirre ihmisessä, joka niin toimii.
      Muutenhan minusta on aika kivasti toimineet uudetkin kirjoittajat, palstan "henki" on ollut myönteinen ja humoristinen!

      • 1-Katleija

        Kukkahame=katleija tai Reetta?
        Vai kuka?9.7.2009 08:54
        ei tiijjetä

        Katleija = monica
        he ovat31.5.2009 15:08
        vaan sellasii niin ko luonteeltaa. kovasuisii taikka kovasisusii.
        ja heillon muitakkii nikkilöi.


        Tää "akka" = Katleija, hää ol suivaantunt
        @@@@@@18.6.2009 12:33
        Rperiin taase.
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        (ett tämmötei on vastaan otettu, juu..)

        On luultu ja luuloteltu. Sitä määki välil harrastanu ole, kat ku on sitä nti Marplen sukku. Sit mää taas laita itten järjestykse ja ole ihmisiks. Niinku olett varmaste viime aikoin huamannu.
        Onk joku tääl sit niii tasane luanne, etei ikinä kuun kullan valkken kiivastu, jos on ni suuret kunnioittavat onnittelun sil ihmisel annan.

        Näi olen kans kesäkuus sanonu:

        Ajatteles ny
        k-leija3 18.6.2009 10:50
        Jos me olttais nii paljo haukui ja sylkke niskassemme saanu ko Ruuneperi, ni mää luulen ettei me kumpikas alotettas enä yht ainut värssy tääl. Sen tähre mää kato Ruunet eri vinkkelist ko moni muu. Hänel on ikioma tyyli ja huumorins. Ne moni ärsyttää ja mää olen seuranu ett, jos jonku nimi yhtenäs tääl näkky nii seeki otta monel koppa.
        Kato sillo tuntu, ett ny toi yrittää olla jottai erinomais ja muit parempi. Sillo oteta leiplappio ja kumauteta nii ett tuntu, päät tartte tasaseks saara.

        Sit taas yritetä tulla toimen, kun ain on joukos noit kultassi rauhaenkelei, jotka puhuva tasa-arvost, sanavapaurest, suvaitsevaisuurest,sallimisest ja ties mist. Paljo kiitoksi heil. Te teette tääl arvokast sosiaalist tyät. Se o vapaaehtostyötä se parhammast pääst.
        Tämä kaikk on niin pal ihnmillist, eik vaa. Jos hiukka kauemppa tätä touhu katto, ni munt ainasti ruppe nauruttama. Mun elämätän on ain helpottanu simmone luavuus, ett mää näe pahoiski assiois humoristissi piirtei. Joskus ku olen liian kaua palstal ollu ja siihe täysil eläytyny, ni olen ruvennu ottama liia tosissan tätä meirä kommunikaatiot.
        Sit vaa täyty sanno ittelles, et lopet nyy ja tee ihmine jottai muut. Nyy munt on pelastanu se, ett metis on paljo marjoi ja siäni.
        Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää


      • 1-Katleija kirjoitti:

        Kukkahame=katleija tai Reetta?
        Vai kuka?9.7.2009 08:54
        ei tiijjetä

        Katleija = monica
        he ovat31.5.2009 15:08
        vaan sellasii niin ko luonteeltaa. kovasuisii taikka kovasisusii.
        ja heillon muitakkii nikkilöi.


        Tää "akka" = Katleija, hää ol suivaantunt
        @@@@@@18.6.2009 12:33
        Rperiin taase.
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        (ett tämmötei on vastaan otettu, juu..)

        On luultu ja luuloteltu. Sitä määki välil harrastanu ole, kat ku on sitä nti Marplen sukku. Sit mää taas laita itten järjestykse ja ole ihmisiks. Niinku olett varmaste viime aikoin huamannu.
        Onk joku tääl sit niii tasane luanne, etei ikinä kuun kullan valkken kiivastu, jos on ni suuret kunnioittavat onnittelun sil ihmisel annan.

        Näi olen kans kesäkuus sanonu:

        Ajatteles ny
        k-leija3 18.6.2009 10:50
        Jos me olttais nii paljo haukui ja sylkke niskassemme saanu ko Ruuneperi, ni mää luulen ettei me kumpikas alotettas enä yht ainut värssy tääl. Sen tähre mää kato Ruunet eri vinkkelist ko moni muu. Hänel on ikioma tyyli ja huumorins. Ne moni ärsyttää ja mää olen seuranu ett, jos jonku nimi yhtenäs tääl näkky nii seeki otta monel koppa.
        Kato sillo tuntu, ett ny toi yrittää olla jottai erinomais ja muit parempi. Sillo oteta leiplappio ja kumauteta nii ett tuntu, päät tartte tasaseks saara.

        Sit taas yritetä tulla toimen, kun ain on joukos noit kultassi rauhaenkelei, jotka puhuva tasa-arvost, sanavapaurest, suvaitsevaisuurest,sallimisest ja ties mist. Paljo kiitoksi heil. Te teette tääl arvokast sosiaalist tyät. Se o vapaaehtostyötä se parhammast pääst.
        Tämä kaikk on niin pal ihnmillist, eik vaa. Jos hiukka kauemppa tätä touhu katto, ni munt ainasti ruppe nauruttama. Mun elämätän on ain helpottanu simmone luavuus, ett mää näe pahoiski assiois humoristissi piirtei. Joskus ku olen liian kaua palstal ollu ja siihe täysil eläytyny, ni olen ruvennu ottama liia tosissan tätä meirä kommunikaatiot.
        Sit vaa täyty sanno ittelles, et lopet nyy ja tee ihmine jottai muut. Nyy munt on pelastanu se, ett metis on paljo marjoi ja siäni.
        Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää

        Niinkuin sanot! Jos tämä palstaelämä on ainut elämä, menee liian "syvälle" asioihin. Ottaa ne liian vakavasti. Ja kirjaimellisesti !
        Kun välillä touhuaa muuta- näkee ja katsoo kuin ulkopuolinen.
        Silloin voi vain hymyillä- näkee asiat eri valossa.
        Tämähän on vapaaehtoista oleskelua, ja ajatusten ja (erilaisten) mielipiteiden vaihtoa täällä palstoilla.
        Jossa huumoria kehiin ja kaikkea muuta,,
        Mukavaa päivän jatkoa kaikille.


      • 1-Katleija kirjoitti:

        Kukkahame=katleija tai Reetta?
        Vai kuka?9.7.2009 08:54
        ei tiijjetä

        Katleija = monica
        he ovat31.5.2009 15:08
        vaan sellasii niin ko luonteeltaa. kovasuisii taikka kovasisusii.
        ja heillon muitakkii nikkilöi.


        Tää "akka" = Katleija, hää ol suivaantunt
        @@@@@@18.6.2009 12:33
        Rperiin taase.
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        (ett tämmötei on vastaan otettu, juu..)

        On luultu ja luuloteltu. Sitä määki välil harrastanu ole, kat ku on sitä nti Marplen sukku. Sit mää taas laita itten järjestykse ja ole ihmisiks. Niinku olett varmaste viime aikoin huamannu.
        Onk joku tääl sit niii tasane luanne, etei ikinä kuun kullan valkken kiivastu, jos on ni suuret kunnioittavat onnittelun sil ihmisel annan.

        Näi olen kans kesäkuus sanonu:

        Ajatteles ny
        k-leija3 18.6.2009 10:50
        Jos me olttais nii paljo haukui ja sylkke niskassemme saanu ko Ruuneperi, ni mää luulen ettei me kumpikas alotettas enä yht ainut värssy tääl. Sen tähre mää kato Ruunet eri vinkkelist ko moni muu. Hänel on ikioma tyyli ja huumorins. Ne moni ärsyttää ja mää olen seuranu ett, jos jonku nimi yhtenäs tääl näkky nii seeki otta monel koppa.
        Kato sillo tuntu, ett ny toi yrittää olla jottai erinomais ja muit parempi. Sillo oteta leiplappio ja kumauteta nii ett tuntu, päät tartte tasaseks saara.

        Sit taas yritetä tulla toimen, kun ain on joukos noit kultassi rauhaenkelei, jotka puhuva tasa-arvost, sanavapaurest, suvaitsevaisuurest,sallimisest ja ties mist. Paljo kiitoksi heil. Te teette tääl arvokast sosiaalist tyät. Se o vapaaehtostyötä se parhammast pääst.
        Tämä kaikk on niin pal ihnmillist, eik vaa. Jos hiukka kauemppa tätä touhu katto, ni munt ainasti ruppe nauruttama. Mun elämätän on ain helpottanu simmone luavuus, ett mää näe pahoiski assiois humoristissi piirtei. Joskus ku olen liian kaua palstal ollu ja siihe täysil eläytyny, ni olen ruvennu ottama liia tosissan tätä meirä kommunikaatiot.
        Sit vaa täyty sanno ittelles, et lopet nyy ja tee ihmine jottai muut. Nyy munt on pelastanu se, ett metis on paljo marjoi ja siäni.
        Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää

        "Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää "

        Vaikeaa on. Murteella kirjoittaminen ja varsinkin lukeminen on tarkkaa puuhaa.
        Usein koko ajatus katoaa, niin että jäljelle jää vain murre. Vaikka luin tekstin puoliäneen, en tajunnut, mikä on se punainen lanka. Panee kysymään, onko joku lainannut tässä Katleijan nimmaria.

        Tunnustaudun tosikoksi.


      • Minä=Minä
        Makriina kirjoitti:

        "Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää "

        Vaikeaa on. Murteella kirjoittaminen ja varsinkin lukeminen on tarkkaa puuhaa.
        Usein koko ajatus katoaa, niin että jäljelle jää vain murre. Vaikka luin tekstin puoliäneen, en tajunnut, mikä on se punainen lanka. Panee kysymään, onko joku lainannut tässä Katleijan nimmaria.

        Tunnustaudun tosikoksi.

        Just paljastuit yhdeksi epäileväksi, sitä voi olla niin fiksu että lankeaa omaan ansaan!


      • tykkään kuunnella.
        Minä=Minä kirjoitti:

        Just paljastuit yhdeksi epäileväksi, sitä voi olla niin fiksu että lankeaa omaan ansaan!

        kirjoitettu, että ihan nautin lukiessani. En ole ennen tajunnutkaan kuinka elävää on aito murre! Totta kai olen aiemmin kuunnellut murteella puhuvia, eikä ole jäänyt ymmärtämisvaikeuksia, pikemminkin k1innostavia uusia aspekteja, ihan kuin Kalevalaa/Kanteletarta lukiessa avautuu aivan uusia näkökulmia kieleen. Ihmisluonteesthan se kiinni on, miten kieltä käyttää.

        Ilahtuneena huomasin " Murteella mukavasti" ketjun myös avatuksi.


      • Kallis lukija
        Makriina kirjoitti:

        "Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää "

        Vaikeaa on. Murteella kirjoittaminen ja varsinkin lukeminen on tarkkaa puuhaa.
        Usein koko ajatus katoaa, niin että jäljelle jää vain murre. Vaikka luin tekstin puoliäneen, en tajunnut, mikä on se punainen lanka. Panee kysymään, onko joku lainannut tässä Katleijan nimmaria.

        Tunnustaudun tosikoksi.

        Murre vie tiheikköön, jossa suunnat katoavat.

        Mikä oli homman nimi?
        Mikä oli punainen lanka,
        joka katosi sekä Makriinalta että allekirjoittaneelta?


      • 1-Katleija kirjoitti:

        Kukkahame=katleija tai Reetta?
        Vai kuka?9.7.2009 08:54
        ei tiijjetä

        Katleija = monica
        he ovat31.5.2009 15:08
        vaan sellasii niin ko luonteeltaa. kovasuisii taikka kovasisusii.
        ja heillon muitakkii nikkilöi.


        Tää "akka" = Katleija, hää ol suivaantunt
        @@@@@@18.6.2009 12:33
        Rperiin taase.
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        (ett tämmötei on vastaan otettu, juu..)

        On luultu ja luuloteltu. Sitä määki välil harrastanu ole, kat ku on sitä nti Marplen sukku. Sit mää taas laita itten järjestykse ja ole ihmisiks. Niinku olett varmaste viime aikoin huamannu.
        Onk joku tääl sit niii tasane luanne, etei ikinä kuun kullan valkken kiivastu, jos on ni suuret kunnioittavat onnittelun sil ihmisel annan.

        Näi olen kans kesäkuus sanonu:

        Ajatteles ny
        k-leija3 18.6.2009 10:50
        Jos me olttais nii paljo haukui ja sylkke niskassemme saanu ko Ruuneperi, ni mää luulen ettei me kumpikas alotettas enä yht ainut värssy tääl. Sen tähre mää kato Ruunet eri vinkkelist ko moni muu. Hänel on ikioma tyyli ja huumorins. Ne moni ärsyttää ja mää olen seuranu ett, jos jonku nimi yhtenäs tääl näkky nii seeki otta monel koppa.
        Kato sillo tuntu, ett ny toi yrittää olla jottai erinomais ja muit parempi. Sillo oteta leiplappio ja kumauteta nii ett tuntu, päät tartte tasaseks saara.

        Sit taas yritetä tulla toimen, kun ain on joukos noit kultassi rauhaenkelei, jotka puhuva tasa-arvost, sanavapaurest, suvaitsevaisuurest,sallimisest ja ties mist. Paljo kiitoksi heil. Te teette tääl arvokast sosiaalist tyät. Se o vapaaehtostyötä se parhammast pääst.
        Tämä kaikk on niin pal ihnmillist, eik vaa. Jos hiukka kauemppa tätä touhu katto, ni munt ainasti ruppe nauruttama. Mun elämätän on ain helpottanu simmone luavuus, ett mää näe pahoiski assiois humoristissi piirtei. Joskus ku olen liian kaua palstal ollu ja siihe täysil eläytyny, ni olen ruvennu ottama liia tosissan tätä meirä kommunikaatiot.
        Sit vaa täyty sanno ittelles, et lopet nyy ja tee ihmine jottai muut. Nyy munt on pelastanu se, ett metis on paljo marjoi ja siäni.
        Lukija kallis, koit saar selvä, nii ja hyvä paiväjatko iha kaikill, nii erikoisest Ruuneperil...mää, mää mää

        Voijestasvarjele, ku mää sitt tykkäse täst kirjotuksest. Iha ruppes sisällä soihmaan eiku soimmaan eiku mitenkä sen nyt sannois, sanonpa kirjakielell: Soimaan. Ja hykerryttämään.

        Munst eiku miust o nii lyst mekasta kaikel semmosel sekamettelimurteell elikkä melkein siis niinku siansaksalla. Ko mää silleen höpäjän, on mul itellä kait kaikken haaskinta, en tiijä eiku tiä muist niinku silleen. Oma vits parrein vits, sanothaan eiku sanovatten.

        Taijan eiku saatanpahäntä menhä tuonhe eiku tonne Lukutaidon ketjuun viäl höpäjämään, tuu siekii Nikillinen Nikitön KatleijaKukkahame-KukaLie. Ja mie meen sine puskamerkiläni, etei päätsä miun ittein kimpuun taas niinku silleen hyökään. Ihhannaa, ku ei tarvii ola nimmarinsa vangi!


    • rofeetta

      Tärkeintä ei ole se kuka sanoo, vaan se mitä sanoo.
      Jostain käsittämättömästä syystä johtuen on se kuka sanoo paljon tärkeämpää, kuin se mitä sanoo.
      Siksi nimimerkillä kirjoittaminen on muodostunut keinoksi, jolla tunnettu henkilökin voi "piiloutua" tekstinsä taakse.
      Esim. entinen pitkäaikainen presidenttimme, taitavana kirjoittajanakin tunnettu Urho Kekkonen kirjoitti lehtiin eri nimimerkeillä. Varsinkin sotavuosina 1940-luvun alussa arvuuteltiin paljon, kuka oli nimimerkki Pekka Peitsi, joka kirjoitti Suomen Kuvalehteen hyvin kriittisiä mielipiteitä Suomen harjoittamasta ulkopolitiikasta.
      On selvää, että tekstin kirjoittaja on tekstin painoarvon mitta.
      Kun tuli yleiseen tietoon, että Pekka Peitsi oli Urho Kekkonen, nousivat hänen kirjoituksensa arvoon arvaamattomaan.
      Mutta täällä keskustelupalstoilla, jossa keskustelun aiheet ovat lähinnä "small talk" tasoa, niin on yhden tekevää kuka viestin kirjoittaa.
      Siis, keskittykää tekstiin, ei nimimerkkeihin.
      Huomenna tiistaina on YK:n kansainvälinen lukutaidon päivä.
      Meillä Suomessa on lukutaito korkealla tasolla, ollut jo pitkään.
      Oppikaamme myös ymmärtämää kirjoitettua tekstiä, siten kuin kirjoittaja on tarkoittanut.
      Jos luemme tekstejä, kuin "piru raamattua", niin seuraukset pelottavat. Niistä on esimerkkejä tälläkin palstalla riittävästi.
      Lukemisiin!

      • Sanomahan se on tärkein, mutta keskustelussa ja pakinassa tai kolumnissa lienee eroja. Tuleehan ihan hyviä puheenvuoroja myös "puskista", mutta tulee muutakin, kuten "rofeetta" kai tietääkin.

        Tulee myös pitkäjänteistä, lähes jatkuvaa herjaa , jota en millään ymmärrä järkeväksi. Yleensä "puskista."
        Tulee niin paljon vanhan kaivelua, että uudesta "nörtistä" tuskin on kysymys. Ehkäpä näistä arvailut alkavat.
        Varmaan moni vanha kirjoittaja "käsialan" tunteekin, mutta antaa "parantumattoman" olla. Miksikäs se siitä tulee? Sehän on vain "sananvapautta."
        Tulee myös vanhan perättömän jankutusta ja se jatkuu. Ikäänkuin se sillä totuudeksi muuttuisi. Voihan sillä epäluuloja saada hiukan aikaan. Nämä muuten kohdistuvat tietenkin vaki-nimimerkkeihin. Motiivi? Mikä lie, ehkä kateus.
        Helkkari sentään, tulee "Vanha kettu" telkkarista. Se voittaa valinnassa. Saatan palata, en tiedä.


      • Kallis lukija

        Noin olisi itsekin halunnut omat ajatukseni julkituoda!

        Täällä on aivan turhaa niuhotusta rekisteröityjen nimimerkkien taholta esiintynyt!
        Ja monet ovat tunnustaneet itse kirjoittaneensa suuttuneina ilman rekisteröityjä nimimerkkejään.
        Joten turhaanpa Ruuneperi sitä muuksi nyt vääntää.


      • Kallis lukija kirjoitti:

        Noin olisi itsekin halunnut omat ajatukseni julkituoda!

        Täällä on aivan turhaa niuhotusta rekisteröityjen nimimerkkien taholta esiintynyt!
        Ja monet ovat tunnustaneet itse kirjoittaneensa suuttuneina ilman rekisteröityjä nimimerkkejään.
        Joten turhaanpa Ruuneperi sitä muuksi nyt vääntää.

        Jokainen on nähnyt sen kummallisen arvailun "kuka kukin on" eikä yksimielisyyteen ole päästy.

        Nuo kummalliset henkilöön menevät keskustelut ovat lähes ainoita.


      • kirjoitankin joskus
        Kallis lukija kirjoitti:

        Noin olisi itsekin halunnut omat ajatukseni julkituoda!

        Täällä on aivan turhaa niuhotusta rekisteröityjen nimimerkkien taholta esiintynyt!
        Ja monet ovat tunnustaneet itse kirjoittaneensa suuttuneina ilman rekisteröityjä nimimerkkejään.
        Joten turhaanpa Ruuneperi sitä muuksi nyt vääntää.

        Eikös viestiä pitäisi kehua sen sisällön perusteella eikä tuomalla esiin sen kirjoittajaa? Eikö olisi reilua kehua jotain ilman että samalla mollaa jotain toista ?
        Nikkisi perusteella et ilmeisesti itse ole ennen mitään kirjoittanut, mutta nyt tähän ketjuun myös murteista ja Makriinasta jotain huomautettavaa.


      • kirjoitus,

        kerta kaikkiaan.

        Itse lopetin aikoinaan kokonaan rekisteröidyn nimimerkkkini käytön. En halua olla tunnettu tiettynä nikkinä, en halua "ystävystyä" kenenkään kanssa.
        Kirjoitan aina ja ikuisesti vain liiankin asiallisesti, ei tarvitse huomautella minulle puskan pahuudesta.
        Päin vastoin, puska antaa vapauden olla täysin rehellinen.

        .


      • Seku
        kirjoitankin joskus kirjoitti:

        Eikös viestiä pitäisi kehua sen sisällön perusteella eikä tuomalla esiin sen kirjoittajaa? Eikö olisi reilua kehua jotain ilman että samalla mollaa jotain toista ?
        Nikkisi perusteella et ilmeisesti itse ole ennen mitään kirjoittanut, mutta nyt tähän ketjuun myös murteista ja Makriinasta jotain huomautettavaa.

        Sanonpa vielä, että ani harvoja ilkeilyjä olen kuullut rekisteröidyn, tai muuten vakituisella nimimerkillä kirjoittavan laittaneen palstalle.

        Ilkeydet tulevat lähes AINA puskista.

        Tiedoksi tässä vielä, että en ole kirjoittanut riviäkään muulla kuin tällä rekatulla nikilläni.

        Tuon tyyppinen kirjoittaja, joka on laittanut tähän ketjuun nimimerkin Kallis lukija, ei malttanut olla mainitsematta kahtakin vakituisella nikillään kirjoittajaa nimeltä, ja totta kai kielteiseen sävyyn, kierosti takanapäin mollaten.

        Kysynpä vielä, että miksi ei voisi ottaa käyttöönsä vakituista nimimerkkiä?
        Eihän se mihinkään sitoisi. Kameleonttimainen kieroilija vaihtaa monta kertaa päivässä nk. nikkiään ja piikittelee, vihjailee, morkkaa, muistelee todellisia tai kuviteltuja loukkauksia, joita on joltain saanut.

        Mitäpä niille teet, mutta sisältörikkaudesta en menisi sanomaan halaistua sanaa.
        Mainittakoon tässä vielä, että vakituisella nikillä yleensä "siivosti" kirjoittava, joka vetäisee keljuiluvaihteen päälle on oikea törkymöykky. Rassukka, joka esittää sivistynyttä ja hallittua, mutta
        todellinen karva tulee esiin kun pääsee puskaan mölyämään..


      • kirjoitus, kirjoitti:

        kerta kaikkiaan.

        Itse lopetin aikoinaan kokonaan rekisteröidyn nimimerkkkini käytön. En halua olla tunnettu tiettynä nikkinä, en halua "ystävystyä" kenenkään kanssa.
        Kirjoitan aina ja ikuisesti vain liiankin asiallisesti, ei tarvitse huomautella minulle puskan pahuudesta.
        Päin vastoin, puska antaa vapauden olla täysin rehellinen.

        .

        Häippäsin katsomaan dekkaria, tuntui että lähdin "kesken lauseen." Eipä tässä erikoista, mutta kun tulin...
        Joo...lukemaanhan sitä pitäisi oppia itse kunkin, hittojako pienistä virheistä. Jos asia on tullut tahattomasti vaikeasti ymmärrettäväksi, voi sitä kysyä irvailematta. Jos faktatietoon(sellaistakin on) on livahtanut virhe, voi sen ainakin yrittää korjata. Mielestäni mielipiteisiin pitää voida esittää eri näkökulma.
        Ei keskustelun tarvitse olla pelkkää hysyttelyä. Ihan normaaliahan se on.
        Huumoria saisi olla jos vain sen heittäjiä löytyisi. No onhan heitäkin täällä vilahdellut. Huumori kyllä usein ymmärretään joko tahallisesti tai tahattomasti väärin. Voivatpa jotkut näpsätä pätkän tekstiä ja revitellä sillä loputtomasti. Eikä aina ole johtunut "lukutaidon" puuttesta.
        Ei hitto, nythän joku väsää, että minä jakelen ohjeita! Nämä ovat vain mielipiteitäni, jos tuskin edes loppuun harkittuja.


      • Silmissäkin kirvelee
        ynnämuu kirjoitti:

        Häippäsin katsomaan dekkaria, tuntui että lähdin "kesken lauseen." Eipä tässä erikoista, mutta kun tulin...
        Joo...lukemaanhan sitä pitäisi oppia itse kunkin, hittojako pienistä virheistä. Jos asia on tullut tahattomasti vaikeasti ymmärrettäväksi, voi sitä kysyä irvailematta. Jos faktatietoon(sellaistakin on) on livahtanut virhe, voi sen ainakin yrittää korjata. Mielestäni mielipiteisiin pitää voida esittää eri näkökulma.
        Ei keskustelun tarvitse olla pelkkää hysyttelyä. Ihan normaaliahan se on.
        Huumoria saisi olla jos vain sen heittäjiä löytyisi. No onhan heitäkin täällä vilahdellut. Huumori kyllä usein ymmärretään joko tahallisesti tai tahattomasti väärin. Voivatpa jotkut näpsätä pätkän tekstiä ja revitellä sillä loputtomasti. Eikä aina ole johtunut "lukutaidon" puuttesta.
        Ei hitto, nythän joku väsää, että minä jakelen ohjeita! Nämä ovat vain mielipiteitäni, jos tuskin edes loppuun harkittuja.

        Rekatuillakin ladellaan kaikki kirosanat ja alapäänimikkeet, huorat, huoripukit, ei se mitään auta jos ihmisen mieli on niin täynnä sontaa tuleehan se sieltä ajan kanssa ulos.
        Tahallaankin ymmärretään joku väärin tai ei osata lukea, minkäs sille kukaan voi.
        Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
        Rekatut mölisevät rekkaamattomilla ja syyttävät puskasta huutelijoita, suolistohuuhteluun joka sorkka, ettei tule tukoskia!


      • Silmissäkin kirvelee kirjoitti:

        Rekatuillakin ladellaan kaikki kirosanat ja alapäänimikkeet, huorat, huoripukit, ei se mitään auta jos ihmisen mieli on niin täynnä sontaa tuleehan se sieltä ajan kanssa ulos.
        Tahallaankin ymmärretään joku väärin tai ei osata lukea, minkäs sille kukaan voi.
        Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
        Rekatut mölisevät rekkaamattomilla ja syyttävät puskasta huutelijoita, suolistohuuhteluun joka sorkka, ettei tule tukoskia!

        Tarkoitit varmaan "huuhtelulla" myös itseäsi? Vai rajasitko pois?


      • Kallis lukija
        ynnämuu kirjoitti:

        Häippäsin katsomaan dekkaria, tuntui että lähdin "kesken lauseen." Eipä tässä erikoista, mutta kun tulin...
        Joo...lukemaanhan sitä pitäisi oppia itse kunkin, hittojako pienistä virheistä. Jos asia on tullut tahattomasti vaikeasti ymmärrettäväksi, voi sitä kysyä irvailematta. Jos faktatietoon(sellaistakin on) on livahtanut virhe, voi sen ainakin yrittää korjata. Mielestäni mielipiteisiin pitää voida esittää eri näkökulma.
        Ei keskustelun tarvitse olla pelkkää hysyttelyä. Ihan normaaliahan se on.
        Huumoria saisi olla jos vain sen heittäjiä löytyisi. No onhan heitäkin täällä vilahdellut. Huumori kyllä usein ymmärretään joko tahallisesti tai tahattomasti väärin. Voivatpa jotkut näpsätä pätkän tekstiä ja revitellä sillä loputtomasti. Eikä aina ole johtunut "lukutaidon" puuttesta.
        Ei hitto, nythän joku väsää, että minä jakelen ohjeita! Nämä ovat vain mielipiteitäni, jos tuskin edes loppuun harkittuja.

        kyllä täällä ihan kivojakin ja huumorintajuisia kirjoittajia on!


      • Toistoja..
        Kallis lukija kirjoitti:

        kyllä täällä ihan kivojakin ja huumorintajuisia kirjoittajia on!

        nuo asiat moneen kertaan, näin se on että jollekin aina ensikerta lukea.
        Ne pitäisi olla jo kaikille selvää, ei mitään uutta eikä mitään muutosta, on vain saatava toistettua se tarpeeksi monta kertaa että jokainen voi lukea.
        Itsestään selvää asiaa.


      • Lukija.
        kirjoitus, kirjoitti:

        kerta kaikkiaan.

        Itse lopetin aikoinaan kokonaan rekisteröidyn nimimerkkkini käytön. En halua olla tunnettu tiettynä nikkinä, en halua "ystävystyä" kenenkään kanssa.
        Kirjoitan aina ja ikuisesti vain liiankin asiallisesti, ei tarvitse huomautella minulle puskan pahuudesta.
        Päin vastoin, puska antaa vapauden olla täysin rehellinen.

        .

        samaa mieltä!
        Hyvin kirjoitit!


      • pilvi*
        Lukija. kirjoitti:

        samaa mieltä!
        Hyvin kirjoitit!

        ensimmäiseksi, kun avaa ja näkee, mistä keskustellaan. Lähtijöitä on näköjään taas, taitavat huvikseen, mutta oikeassa ovat siinä. että miksi jauhaa näitä, mihin ei näy muutosta tulevan?

        Kannanottoja, melko ikävien asioiden tiimoilta. Sain postilaatikkoni tyhjennettyä Lippiksellä ja laskuja katselen vasta aamulla. Hauskempaa iltaa!


      • Onneton kaipaaja

        Siemenestä haluaa tietää minkä kasvin siemen, millainen kasvi ja mitä vaatimuksia kasvupaikan suhteen.

        Kirjoittajasta ei ole pakko tietää edes sukupuolta, muista tiedoista puhumattakaan.
        Täällähän puhutaan vain sanoilla, ei eleillä tai ilmeillä kasvotuksin kuten normaalissa kanssakäymisessä.
        Tuttujen ihmisten äänet tunnistamme kaukaakin, vieraita kuuntelemme mielenkiinnolla, kuin tarkkailen äänenpainoja ja ilmeitä.

        Kun ääntä ei kuule, sanat ovat sitäkin merkityksellisempiä, kirjoittajasta ei välttämättä tiedä mitään, mutta silloin sanojen merkitys kasvaa ohittaen sen kuka niiden takana on.
        Yleisönosastossakin otetaan kantaa asiaan, ei kirjoittajan persoonaan, tämä sivusto osittain samoihin perusteisiin kuuluvaa keskustelua, asioista puhutaan, ei mennä henkilökohtaisuuksiin vaikka olisikin niin kutkuttavaa tietää kuka tuo tai tuo onkaan, ja kirjoittaako muullakin nimellä.

        Kannatan kirjoittajan mielipidettä.
        Opetellaan ymmärtämään tekstiä, ei kyselemään kuka kukin on.
        Asiayhteydestä riippumatta, en välitä kuka kirjoitta, vaan mitä kirjoittaa.
        Turhia linkittämisiä en käsitä.
        Jokainen kai osaa käyttää hakusanoja hakupalvelimissa joita jo on monia, mutta makunsa kullakin.


      • Samoin ajatteleva.
        Onneton kaipaaja kirjoitti:

        Siemenestä haluaa tietää minkä kasvin siemen, millainen kasvi ja mitä vaatimuksia kasvupaikan suhteen.

        Kirjoittajasta ei ole pakko tietää edes sukupuolta, muista tiedoista puhumattakaan.
        Täällähän puhutaan vain sanoilla, ei eleillä tai ilmeillä kasvotuksin kuten normaalissa kanssakäymisessä.
        Tuttujen ihmisten äänet tunnistamme kaukaakin, vieraita kuuntelemme mielenkiinnolla, kuin tarkkailen äänenpainoja ja ilmeitä.

        Kun ääntä ei kuule, sanat ovat sitäkin merkityksellisempiä, kirjoittajasta ei välttämättä tiedä mitään, mutta silloin sanojen merkitys kasvaa ohittaen sen kuka niiden takana on.
        Yleisönosastossakin otetaan kantaa asiaan, ei kirjoittajan persoonaan, tämä sivusto osittain samoihin perusteisiin kuuluvaa keskustelua, asioista puhutaan, ei mennä henkilökohtaisuuksiin vaikka olisikin niin kutkuttavaa tietää kuka tuo tai tuo onkaan, ja kirjoittaako muullakin nimellä.

        Kannatan kirjoittajan mielipidettä.
        Opetellaan ymmärtämään tekstiä, ei kyselemään kuka kukin on.
        Asiayhteydestä riippumatta, en välitä kuka kirjoitta, vaan mitä kirjoittaa.
        Turhia linkittämisiä en käsitä.
        Jokainen kai osaa käyttää hakusanoja hakupalvelimissa joita jo on monia, mutta makunsa kullakin.

        Juuri noin ajattelen minäkin!
        Kiitokseni sinulle!

        Riidat loppuisivat kokonaan, jos nikkejä ei laitettaisi lainkaan.


      • ajatellen asiaa
        Samoin ajatteleva. kirjoitti:

        Juuri noin ajattelen minäkin!
        Kiitokseni sinulle!

        Riidat loppuisivat kokonaan, jos nikkejä ei laitettaisi lainkaan.

        Täällä, kuten normaalissakin elämässä, on erilailla ajattelevia ihmisiä. Samanhenkisesti ajattelevat pystyvät rikastuttamaan toistensa ja toivottavasti muidenkin elämää.

        On jo näinkin kauan toimineella yhteisöllä omat sympatiansa toisiaan kohtaan. Myös päinvastaista esiintyy, aivan kuten elämässä yleensä.
        Jos kellään ei olisi nimimerkkiä, eivät he, jotka ovat luoneet ystävyys-siteitä, tavanneetkin, saisi näissä merkeissä vaihtaa mielipiteitä. Olisiko sekään oikein? Normaalimpaa minusta on tämä on.


      • joko-tai
        Onneton kaipaaja kirjoitti:

        Siemenestä haluaa tietää minkä kasvin siemen, millainen kasvi ja mitä vaatimuksia kasvupaikan suhteen.

        Kirjoittajasta ei ole pakko tietää edes sukupuolta, muista tiedoista puhumattakaan.
        Täällähän puhutaan vain sanoilla, ei eleillä tai ilmeillä kasvotuksin kuten normaalissa kanssakäymisessä.
        Tuttujen ihmisten äänet tunnistamme kaukaakin, vieraita kuuntelemme mielenkiinnolla, kuin tarkkailen äänenpainoja ja ilmeitä.

        Kun ääntä ei kuule, sanat ovat sitäkin merkityksellisempiä, kirjoittajasta ei välttämättä tiedä mitään, mutta silloin sanojen merkitys kasvaa ohittaen sen kuka niiden takana on.
        Yleisönosastossakin otetaan kantaa asiaan, ei kirjoittajan persoonaan, tämä sivusto osittain samoihin perusteisiin kuuluvaa keskustelua, asioista puhutaan, ei mennä henkilökohtaisuuksiin vaikka olisikin niin kutkuttavaa tietää kuka tuo tai tuo onkaan, ja kirjoittaako muullakin nimellä.

        Kannatan kirjoittajan mielipidettä.
        Opetellaan ymmärtämään tekstiä, ei kyselemään kuka kukin on.
        Asiayhteydestä riippumatta, en välitä kuka kirjoitta, vaan mitä kirjoittaa.
        Turhia linkittämisiä en käsitä.
        Jokainen kai osaa käyttää hakusanoja hakupalvelimissa joita jo on monia, mutta makunsa kullakin.

        onnistuu tai epäonnistuu ilman nikkejä tai nikeillä.Moneen kertaan toistettuja totuuksia tässä taas julistetaan. Jotain sanoja tuossa nikin paikalla aina on ja kyllä täällä osataan nille sanoille ilkeääkin palautetta antaa . Sen saa se henkilö, joka kirjoitti. Kyllä sen luulisi sattuvan samalla tavalla. Joittenkin epäluulo oikein erikoisesti näihin kohdistuu, heille ne pahimmat solvaukset tulevat. Ihan periaatteessa puskikset ovat epäilyttäviä. Heidät julistetaan nolliksi, kuitenkin puututaan heidän mielipiteisiinsa. Kauheasti kaivelee kun ei tiedä, onko joku tuttu nikki vai eikö. Eräät rekatut nikit vakuuttavat, etteivät itse koskaan kirjoita puskasta. He saattavat kyllä muita rekattuja epäillä siitä. Oikein ylpeillään että ollaan rehellisiä kun loukataan rekatulla ja siihen toiset rekatut kannustaa. Kaipa nauttivat kun saavat riitaa ja pahaa mieltä aikaan. Omia kavereita puolustetaan, mennään melkein valalle, ettei meidän ihana porukka puskissa lymyä. Muitten pahasti sanomisia paheksutaan, oman piirin porukan jutuista pysytään ihan hiljaa kuin kusi sukassa.


      • Opilas

        "Oppikaamme myös ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, siten kuin kirjoittaja on tarkoittanut". Hm. On joskus kyllä vaikeaa ymmärtää, mitä kukin sanoillaan meinaa. Tämän nyt ainakin keskitason älyllä ja elämänkokemuksella jokaisen tulisi käsittää. Juuri tästä sanojen likiarvoisuudesta johtuen esim. lakitekstien ja tiettyjen tärkeiden sopimusten sanavalinnat ja sanamuodot tarkoin punnitaan, useamman ihmisen tiimeissä.

        Mutta yritetään, yritetään.


    • ei kukaan

      sehän on kirja, johon kootaan kaikki silmäätekevät, julkkikset ja linssiluteet.
      Oikein hyvä otsikko tälle touhulle täällä! onnittelen Ruuneperi ja muut tärkeilijät!

      • Läpinäkyvä

        Tätä luuta on jo kaluttu kauan eikä valmista näy tulevan. Mitä tehtäis, että väljemmille vesille päästäisi. Oisko hyvä aloitus paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe