Kumpi on parempaa ja miksi, penturuoka lähinnä?
Vertaan lähinnä laatua= prot.määrää, vit. määrää, lisäaineetonta, säilyntäaineetonta, vähän myös hintaa.
Hill's vai Royal Canin?
14
3031
Vastaukset
- minä vaan
Meillä pentu söi Royal Caninia ja nyt sillä lähtee karva! Olen kuullut tätä muualtakin että joillakin koirilla saa aikaan karvan lähdön. Nyt ostettiin Nutra Nuggetia ja mielenkiinnolla seurataan alkaako karva pysymään...
- moko
Ei ole hyviä kumpikaan.
- aninina
Perustele miksi ei?
- moko
aninina kirjoitti:
Perustele miksi ei?
Liian vähän kunnon sisältöä hintaansa nähden.
- aninina
moko kirjoitti:
Liian vähän kunnon sisältöä hintaansa nähden.
Missä ruoassa SINUN MIELESTÄSI on kunnon sisältöä hintaan nähden??
- meillä voi paremmin
aninina kirjoitti:
Meillä on nyt syötetty Power of Naturee kun Royali rupes tökkimään.Tässä lukee et 80% proteiinista
on kananlihasta.20% luomuriisistä.Ei lisäaineita ym.säilöntäaineita.Pennusta aikuiseen.Parinkilon pussi
oli jotan 15euroo,saa isompanakin säkkinä. - moko
aninina kirjoitti:
Eagle ja proformance.
- NoDoMil
No Royal canin nyt sisältää keinotekoisia säilöntäaineta ja ns.uudistunut hill's ei niitä sisällä joten siihen nähden suosittelisin hill's sapuskaa.Mutta hyvin hintavaa sekin on ja mielestäni hinta ja laatu eivät aina kulje käsikädessä ainakaan kuivamuonien kohdalla.
Omat koirat ovat siirtyneet barffiin,yksi siitä syystä että oli mahdoton löytää sille sopiva kuivaruoka ns.normaalista eläinkaupan valikoimasta ja loput siirtyivät siitä syystä että tiedän mitä koirani syö kun itse lappaan lihat kuppiin jne.Ja tällä tyylillä kaikki 3 koiraa voi hyvin ja ovat terveitä. - kipsu___
En syöttäis itse kumpaakaan. Laadukkaampia ja parempia merkkejä on tarjolla vaikka kuinka. Mokon mainitsemat proformance ja eagle huomattavasti parempaa tavaraa, kuin royal ja hills edes yhteensä. Lisäksi ainakin Royal säilöö ruokansa BHA:lla, joka on ihmisten ruuissa kiellettyä tavaraa. Googlettamalla saa lisää infoa.
Kannattaa tutustua pakkausselosteisiin _todella tarkkaan_ . - Pöperöä
Meillä nyt Royal Caninia kasvattajan suosituksesta. Ruoka ei maistu ja korvat töhnii. Sisätää soijaa, maissia ja vaarallisia säilöntäaineita. Eipä tule tämän ensimmäisen pussin jälkeen enää tuota "laatumerkkiä". Seuraavaksi on ANF:n tai Canidaen ruokia ja hintakin on edullisempi kuin Royalin.
- paras hinta/laatusuh
Osta Jahti&Vahtia .
- ???
Jostain syystä Royal Caninia suositellan yleensä saksanpaimenkoirille. Minä syötin Hill´s niin rupes oksentamaan. Nyt on Pro Formance (noin se muistaakseni kirjoitetaan, en jaksa raahautua kaapille)koiralla ei ole minkäänlaisia oireita ollut. Power of naturee on myös hyvä.
- petollista peliä
??? kirjoitti:
Jostain syystä Royal Caninia suositellan yleensä saksanpaimenkoirille. Minä syötin Hill´s niin rupes oksentamaan. Nyt on Pro Formance (noin se muistaakseni kirjoitetaan, en jaksa raahautua kaapille)koiralla ei ole minkäänlaisia oireita ollut. Power of naturee on myös hyvä.
RC:n sensible säkeissä on ollut kahta erikokoista nappulaa tämän vuoden aikana, luultavasti mediumit ja maxit on menneet sekaisin tuotantolinjoilla. Ihme juttu, koska on ruoka on ylihintainen jo muutenkin, koskaan ei voi olla täysin varma mitä se RC:n pussi sisältää.
Tulee väkisin mieleen, kun joillakin koirat oireillee RC:n ruualla, niin sisältö ei saata olla sitä mitä säkin kyljessä sanotaan. Myös Britt Care ruuassa on ollut ihan samaa heittoa, olen palauttanutkin säkkejä, kun koira on saanut yllättäviä vatsaoireita ruua äkillisestä muuttumisesta.
Tämäkin huomaan vain jos sitä ruokaa on syöty aikaisemmin, nykyään huomaan eron nappulan koostumuksessa herkästi. Ja katson ja vertaan napuloita, kun avaan uuden säkin, onko ne samanlaista tavaraa kuin entisessä säkissä, vältääkseni vatsaongelmia. Pas*kamaista tälläinen. - Naksuttaja
petollista peliä kirjoitti:
RC:n sensible säkeissä on ollut kahta erikokoista nappulaa tämän vuoden aikana, luultavasti mediumit ja maxit on menneet sekaisin tuotantolinjoilla. Ihme juttu, koska on ruoka on ylihintainen jo muutenkin, koskaan ei voi olla täysin varma mitä se RC:n pussi sisältää.
Tulee väkisin mieleen, kun joillakin koirat oireillee RC:n ruualla, niin sisältö ei saata olla sitä mitä säkin kyljessä sanotaan. Myös Britt Care ruuassa on ollut ihan samaa heittoa, olen palauttanutkin säkkejä, kun koira on saanut yllättäviä vatsaoireita ruua äkillisestä muuttumisesta.
Tämäkin huomaan vain jos sitä ruokaa on syöty aikaisemmin, nykyään huomaan eron nappulan koostumuksessa herkästi. Ja katson ja vertaan napuloita, kun avaan uuden säkin, onko ne samanlaista tavaraa kuin entisessä säkissä, vältääkseni vatsaongelmia. Pas*kamaista tälläinen.Opiskelin jokin aikaa sitten työssäni näitä ruokien ominaisuuksia, ja minulle kävi ilmi että Hill'sin ruuassa valkuaisten ja lihan suhde on persiillään, samoin hinta. RC on ylihinnoiteltua, sis. (ainakin jotkut laadut) vehnää, eikä asiakkailtakaan tullut siitä kovin hyvää palautetta.
Pro Formancea en suositellut, sillä siitä (samoin kuin Nutrosta) löytynyt geenimanipuloitua maissia, joka on valmistusmaassa sallittua, mutta Suomessa ei. Siitä johtuu toimituskatkokset molemmissa merkeissä parin viime vuoden aikana.
Eagle oli ihan hyvää, mutta muistaakseni jokainen laatu sisältää kalaa, joten allergikoille ei käy. Melko hinnakasta sekin.
Itse syötän koirilleni JahtiVahtia (kanariisiä), pentuna niille maistui JV penturuoka. Ei sisällä vehnää, säilöntäaineita tms., kotimainen, hyvä lihaprosentti, edullinen, erittäin hyvä kaiken kaikkiaan. Energia/Extraenergia suosittuja erityisesti vinttariporukoissa.
Suosittua ja hyvää on tietty myös Natural Menu-"tuorenappulat". Tosin nappuloiden ollessa pehmoisia, koira tarvitsee hampailleen jotain muuta tekemistä, kun ei päse napujen avulla niitä käyttämään. Eli runsaasti järsittävää jos tätä syöttää. Tämäkin toki melko kallis, toimitus välillä tökkii.
Älä aina luota siihen että kallis on hyvää. Ei ne ell:tkään suosittele Hill'siä todellisuudessa sen mahtavan laadun vuoksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2224098Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112583Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382315Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481159
- 751037
- 59903
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58891- 45886