KISSANMINTTU.

tupla-y

moi. mulla on kaks tosi laiskaa ja hemmoteltua kissaa. miten niinhin sais vähän vipinää?
oon kuullu että kissanmintun avulla niihin sais vähän liikettä. onko kellään kokemuksia siitä tai muita mahtavia ideoita??

31

27791

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jansku

Moiks!

Juu osta ehdottomasti kisuminttua-se on kissoille kuin 'hyvää' huumetta..siis tarkoitan ettei siitä oo haittaa kisuleille. Mutta reaktiot yleensä maanmainiot! Kissanminttu aiheuttaa reaktion kissan aivojen mielihyväkeskuksessa, ja jopa villikissat; leijonat ym. tykkäävät siitä.

Mulla 2 kisua, ja ne menee ihan sekaisin kun laitan minttua esim. johonkin leluun. Kaikista tehokkain ja paras on kissanminttu-spray-se on kymmeniä kertoja voimakkaampaa. Mun kissat jopa nuolee sitä leluista,muttei siitä haittaa ole, kunhan nyt ei litroittain sitä juo=).

Eli eikun ostelemaan kissanminttua! Saat varmasti hauskoja hetkiä kissaasi katsellessasi, ja kisusi varmaan piristyvät.

Jansku

• Tarja

Siis mitä?! Että oikein minttua kissalle huumeeksi. Kas kun ei alkoholia.
        Vie ne kissasi jonnekin maalaistaloon ja anna niiden kulkea luonnossa. Ei se ole kivaa kissalle olla asettamassasi vankilassa.

• Tabby
        Tarja kirjoitti:

Vie ne kissasi jonnekin maalaistaloon ja anna niiden kulkea luonnossa. Ei se ole kivaa kissalle olla asettamassasi vankilassa.

Suosittelisin sinua perehtymään asioihin. Ei ole sopivaa kissanhoitoa työntää kissa ulos.

Kissanminttu ei todellakaan ole kissalle huume. Jos se olisi, siitä aiheutuisi samanlaisia haittavaikutuksia kuin meille ihmisille vaikkapa kannabistuotteista. Kissanmintusta tehdään teetä myös ihmisille. Jostakin syystä kissat pitävät tämän yrtin tuoksusta erityisen paljon, vaikkakin on olemassa myös muita kasveja, jotka aiheuttavat kissassa tämän samanlaisen reaktion.

Menepä sinä muualle moralisoimaan toisten kissanpitoa. Sisäkissa voi elää yhtä onnellisena - jopa onnellisempana - kuin ulkokissa, ja tätä asiaa on nyt puitu niin paljon, että sille laitetaan piste tähän.

• ~* tiger_92 *~
        Tarja kirjoitti:

...aina täällä sitten riittää noita jotka "mollaavat" toisia!! Kissa voi elää yhtä onnellisena sisällä, kuin vapaana. Tottakai kaikista paras kissan asunto olisi maalaistalo, jossa kissa saisi olla sekä sisällä- että ulkona. Mutta en toki tarkoita, ettei kissaa voisi pitää pelkästään sisäkissani, mikäli kissa saa tarpeeksi ulkoilua (väh.3kertaa päivässä 2 h.)..Mutta miksi hankkia kissaa asuntoon, jossa kissa ei saisi juosta vapaana ulkona ja kylmänä pakkaspäivänä käpertyä sohvannurkkaan?? Tämä viesti ei nyt ole kenellekkään henkilökohtaisesti, joten älkää ottako hernettä nenäänne, kissojenhan parasta me kaikki ajattelemma, vai mitä?? =)

• Riksu
        Tabby kirjoitti:

Suosittelisin sinua perehtymään asioihin. Ei ole sopivaa kissanhoitoa työntää kissa ulos.

Kissanminttu ei todellakaan ole kissalle huume. Jos se olisi, siitä aiheutuisi samanlaisia haittavaikutuksia kuin meille ihmisille vaikkapa kannabistuotteista. Kissanmintusta tehdään teetä myös ihmisille. Jostakin syystä kissat pitävät tämän yrtin tuoksusta erityisen paljon, vaikkakin on olemassa myös muita kasveja, jotka aiheuttavat kissassa tämän samanlaisen reaktion.

Menepä sinä muualle moralisoimaan toisten kissanpitoa. Sisäkissa voi elää yhtä onnellisena - jopa onnellisempana - kuin ulkokissa, ja tätä asiaa on nyt puitu niin paljon, että sille laitetaan piste tähän.

Tämä nyt ei tietysti varsinaiseen aiheeseen kuulu, mutta... Kannabiksesta ei kyllä ole mitään haittavaikutuksia meille ihmisille. Että moralisoihan sinäkin jossain muualla! Kiitos.

• kissaihmine
        ~* tiger_92 *~ kirjoitti:

...aina täällä sitten riittää noita jotka "mollaavat" toisia!! Kissa voi elää yhtä onnellisena sisällä, kuin vapaana. Tottakai kaikista paras kissan asunto olisi maalaistalo, jossa kissa saisi olla sekä sisällä- että ulkona. Mutta en toki tarkoita, ettei kissaa voisi pitää pelkästään sisäkissani, mikäli kissa saa tarpeeksi ulkoilua (väh.3kertaa päivässä 2 h.)..Mutta miksi hankkia kissaa asuntoon, jossa kissa ei saisi juosta vapaana ulkona ja kylmänä pakkaspäivänä käpertyä sohvannurkkaan?? Tämä viesti ei nyt ole kenellekkään henkilökohtaisesti, joten älkää ottako hernettä nenäänne, kissojenhan parasta me kaikki ajattelemma, vai mitä?? =)

Onko väliä onko kissa sisä- vai ulkokissa?
        Kissat eivät synny jompaan kumpaan ryhmään, ne vain tottuvat siihen. Tuttavilla persialainen kotikissa, eli 19-vuotiaaksi, kunnes sokeutui, ja lopetettiin ettei kokisi kauheita tuskia. Toisin tunnen myös ulkokissan, joka päästetään ulos joka päivä ja se on yleensä yönkin siellä. Ihan fiksuja kissoja molemmat, eikä kissan äly riipu onko se sisä- tai ulkokissa. Myös luulot, että rotukissat ovat viisaampia, ovat huhupuhetta! ;)

• Jopelijoo
        Riksu kirjoitti:

Tämä nyt ei tietysti varsinaiseen aiheeseen kuulu, mutta... Kannabiksesta ei kyllä ole mitään haittavaikutuksia meille ihmisille. Että moralisoihan sinäkin jossain muualla! Kiitos.

Joo savuhan on nimenomaan suunniteltu keuhkoille (karsinogeenit kuten terva ym.), vaikka thc:tä ei polttaisi se kertyy aivoihin eikä sieltä kovin ripeästi liukene... Suhteellisen vaaraton ja vaaraton ei kuitenkaan ole sama asia. Myös nykylääketieteen mukaan KAIKKI välittäjäaineisiin vaikuttavat aineet ovat ihmiselle "haitallisia".

• saksankirveli
        Tarja kirjoitti:

Meillä on ollut maatalossamme n.50 vuoden ajan kissoja. KIssat ovat pentuneet joskus mutta yleensä ne ovat leikattuja. Kissat pääsevät vapaasti kulkemaan sisälle taloon ja ulos. Halutessaan ne yöpyvät lämpimässä navetassa, jonne myös vapaa pääsy.
        Pihallamme kasvaa pieni pensas, Saksankirveli. Yksi kissoistamme käy toisinaan sitä nuuhkimassa ja on aivan onnessaan:kehrää ja kiemurtelee.
        Sillä on kuitenkin muutakin virikettä, mm.kalastus ja sanomalehdet (Menee niiden alle "telttaan" kun ihminen ytittää lukea lehteä.
        Muut kissamme eivät välitä saksankirvelistä.
        Mielestämme emme tee kisusta narkkaria, vai pitääkö sittenkin saksankirveli kaivaa pois juurineen.

• sisäkissan omistaja
        ~* tiger_92 *~ kirjoitti:

Hei haloo sisäkissojakin on olemassa! O_O perehdytään nyt siihen!

• Sh Nepeta Cataria
        saksankirveli kirjoitti:

Meillä on ollut maatalossamme n.50 vuoden ajan kissoja. KIssat ovat pentuneet joskus mutta yleensä ne ovat leikattuja. Kissat pääsevät vapaasti kulkemaan sisälle taloon ja ulos. Halutessaan ne yöpyvät lämpimässä navetassa, jonne myös vapaa pääsy.
        Pihallamme kasvaa pieni pensas, Saksankirveli. Yksi kissoistamme käy toisinaan sitä nuuhkimassa ja on aivan onnessaan:kehrää ja kiemurtelee.
        Sillä on kuitenkin muutakin virikettä, mm.kalastus ja sanomalehdet (Menee niiden alle "telttaan" kun ihminen ytittää lukea lehteä.
        Muut kissamme eivät välitä saksankirvelistä.
        Mielestämme emme tee kisusta narkkaria, vai pitääkö sittenkin saksankirveli kaivaa pois juurineen.

Ei ole mitään syytä ruveta keksimään hyvästä luonnonilmiöstä negatiivista ja moralisoitavaa - on vain kiva ja itse asiassa hyvää ja terveellistäkin kisulin elimistölle ja mielelle(kuten kenelle tahansa nykyajan eliölle varmaan)että se saa välillä viatonta rentoutusta ja mielihyvää. Vois vaikka tehdä nykyeliön verenpaineelle, stressille, mielialalle hyvää ihan isolla H:lla..Hyvä asia:)

• Seppochuu!
        Jopelijoo kirjoitti:

Joo savuhan on nimenomaan suunniteltu keuhkoille (karsinogeenit kuten terva ym.), vaikka thc:tä ei polttaisi se kertyy aivoihin eikä sieltä kovin ripeästi liukene... Suhteellisen vaaraton ja vaaraton ei kuitenkaan ole sama asia. Myös nykylääketieteen mukaan KAIKKI välittäjäaineisiin vaikuttavat aineet ovat ihmiselle "haitallisia".

KANNABIS vaikuttaa syöpään... Negatiivisesti, estää sitä leviämästä ja tosiaan puolittaa sen kasvaimen kasvamisnopeuden =)

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm

Ja käsittääkseni ruoankin syöminen vaikuttaa välittäjäaineisiin! Minulla ainakin tuottaa mielihyvää (joka aiheutuisi mistäpäs muustakaan, kun välittäjäaineiden toiminnan muutoksista) pizzan tai jonkun muun hyvän ruoan syöminen... Syöminen on ihmiselle "haitallista"? O_o

• glögi

se taitaa riippua ihan kissastakin millaseks tulee,mutta kannattaa kokeilla.minun kissa tulee ihan agressiiviseksi kissanmintusta,alkaa sotkemaan paikkoja,hyökkää jalkoihoin ja naamaan...ihan kynsillä :/ joten en anna enää sille sitä
      kaverini kissa taas alkaa puskemaan ja kaipaamaan hoitoa

• tupla-y

niin siis kyse ei todellakaan oo siitä ettei ne kisut pääsis ulos vaan siitä et ne on ulkona monta tuntii päivässä ja pääsee sinne ja takas sisään aina sillon ku haluaa. ne vaan on kai luonteeltaan sitten niin kovin rauhallisia tai sitten vaan juoksentelee pihalla niin paljon ettei enää sisällä viitsi. kävin ostamassa kissanminttu-"ruohoa" tänään mut pääsen tapaamaan kissojani vasta viikonloppuna. mut ois kyl kiva ehkä kokeilla sitä kissanminttu-spraytä mistä joku kertoi, mut täytyypä kokeilla tota ruohoa ensin...

• tupla-y
        tupla-y kirjoitti:

niin siis kyse ei todellakaan oo siitä ettei ne kisut pääsis ulos vaan siitä et ne on ulkona monta tuntii päivässä ja pääsee sinne ja takas sisään aina sillon ku haluaa. ne vaan on kai luonteeltaan sitten niin kovin rauhallisia tai sitten vaan juoksentelee pihalla niin paljon ettei enää sisällä viitsi. kävin ostamassa kissanminttu-"ruohoa" tänään mut pääsen tapaamaan kissojani vasta viikonloppuna. mut ois kyl kiva ehkä kokeilla sitä kissanminttu-spraytä mistä joku kertoi, mut täytyypä kokeilla tota ruohoa ensin...

pääsen tänään vihdoin näkemään mun kisut ja kokeilemaan kissanminttua ihan käytännössä! toivottavasti kissat sekoavat totaalisesti!!!

• lollipop
        tupla-y kirjoitti:

pääsen tänään vihdoin näkemään mun kisut ja kokeilemaan kissanminttua ihan käytännössä! toivottavasti kissat sekoavat totaalisesti!!!

mut kyl kisunminttua käyttää ihmisetkin huumeena.
        röökin sijasta. kääri vaan sätkäpaperiin ja polta!

• Tofupekoni

Kyllä kissanminttua kannattaa kokeilla ihan ihmisenkin. Sitä on kiva poltella tupakan kanssa tai ilman... Suosittelen kuitenkin mielummin aitokissanminttua...

• Majukkana

Luulis niiden pitävän! Onko kukaan kokeillut?

• iblis

kissanminttu vaikuta ihmiseen huumaavasti,kissoihin kyllä.Kissojen aivoissa on reseptoreita johon kissanmintun molekyylit pystyy vaikuttamaan ja luonnollisesti ihmisten ja kissojen aivot ovat erillaiset!!!!Hankkikaa urpot fakta tietoa

• shiva
        Majukkana kirjoitti:

Luulis niiden pitävän! Onko kukaan kokeillut?

Kyllä voi jos kissa kelpuuttaa mun omat ei kyllä söis oon kuullut että jotkut kissat "käyttää" toksisuus on ainakin alhainen että kissas ei kuole jos ojku luulee mutta terveellisyys on sitten eri asia.

• munkkipillu
        iblis kirjoitti:

kissanminttu vaikuta ihmiseen huumaavasti,kissoihin kyllä.Kissojen aivoissa on reseptoreita johon kissanmintun molekyylit pystyy vaikuttamaan ja luonnollisesti ihmisten ja kissojen aivot ovat erillaiset!!!!Hankkikaa urpot fakta tietoa

se fakta tietoa on yhdys sana

• adeless
        iblis kirjoitti:

Kyllä kissanminttu toimii ihmiselläkin, usein olen polttanut. Varmasti toimisi myös teenä hyvin. Antaa sellaisen rauhallisen euforian joka kestää noin 10-15 min.

• meno päällä
    • puukko-allu

anna sille parit lainit poretta niin luulis tulevan vipinää kinttuihin:!

• Anaboolinenstereoidi

eli siis mulla on kissa Kalle se tulee hulluks kissanmintusta eiks se olis hyvä jos ostat kissanminttuu??? sitä saa eläinkaupasta ja jopa stokmannilta (olen nähnyt)

• kissat_

Meidän kissa ei reagoi kissanminttuun mitenkään. Viis veisaa koko jutuista. Olen kokeillut niin erilaisia leluja, itse ruohoa kun naminappejakin. Mikään ei kelpaa. :)

Jos haluat ihan liikuntaa kissalle niin laservalo on monen kissan mieleen. Siinä saa pienet juoksutkin aikaan kun jahtaa punaista pistettä.

• dreamcatcher-80

Meillä sekoo pari kissoista kissanmintusta, vanhimmalle menee korvikkeena jopa pizzamauste... Mut laser-valo on hitto meillä. Jokainen kissa tietää mikä laite on kädessä kun ottaa sen esiin.

• aika hauska

Sen pitää olla aitokissanminttua eikä tavallista kissanmnttua tai mirriminttua.
        Ostin tota huutonetistä enkä tiedä tuliko noihin kissoihin enemmän liikettä... enemmänkin tuntuvat makaavan transsissa ton aitokissanmintun päällä. LOL
        Pitäisköhän sitä kokeilla itekin? ;) Varmaan parempaa ku pitsamauste?

• >CaTnIp<

Aito kissanminttu/nepeta caparia Vaikuttaa niin ihmisiin että kissoihin, meillä sitä on kasvanut jo monta vuotta pihassa ja kissani nukkuvat sen päällä ja kierivät siinä (eivät levitä sitä mulllalle!)... Pitäisi itsekkin kokeilla polttamista ensi kesänä :D Taaskun: mirrinmintulla, keltakissanminttulla, kissankäpälällä, sitruunakissanmintulla, yms. ei ole mitään vaikutusta ainakaan ihmisiin. myöskään aitokissanmintusta valmistetut tuotteet eivät kaikki toimi edes kissalle... jos haluaa haluaa kissalle tai itselleen kunnon vaikutuksen paras tapa on valmistaa itse! (jos oli: kirjoitus virheitä, yms... niin tule tänne sanomään päin naamaa äläkä kritisoi täällä keskustelussa!)

• Nepeta Cataria

Jos et sillä saa kissaan vipinää, ei kissaa voi kutsua kissaksi(siis kesyä kotikissaa)! Varmasti saat;D Olen ollut niin vakuuttunut kaikkien näkemieni kissojen reaktioista siihen kasviin, että ostin phdasta sitä itseään eläinkaupasta(2,50 euroa) ja maistelin itse.En ole kertakokeilusta ihan varma vaikutuksesta itseeni, mutta ainakin lähempänä mielihyvää ja sedaatiota se oli kuin päinvastaista..

• Eitoimieijj

Ei toimi kaikille kissoille minttu.tuttavapiirissäni yksikään kissa ei reagoi mitenkään,eli vajaa 10 kissalla epäsuotuisat reseptorit,tai jotai sellasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66