Terve! osaisiko joku selittää mitä tarkoitetaan mopon välityssuhteilla (esim 12/65) ?
Kiitoksia jo etukäteen.
mopon välitykset?
129
86935
Vastaukset
- dfghfbd
lyhyesti välitykset tarkoittaa sitä, että missä suhteessa tehot tulevat ulos moottorista. tuo 12/65 tarkoittaa, että mopon eturattaassa on 12 piikkiä ja takarattaassa on 65.
ratastusta voi muuttaa saadakseen lisää kiihtyvyyttä tai huippunopeutta. pienempi eturatas tai isompi takaratas tuo lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä, kun taas isompi eturatas tuo lisää huippunopeutta, mutta kiihtyvyys huononee. jos välejä haluaa muuttaa, kannattaa eturatasta ensisijaisesti suurentaa/pienentää, yksinkertaisesti koska takarattaat ovat kalliimpia.
jos kiinnostaa muutella noita rattaita niin siinä on laskuri, jolla saat osviittaa siitä miten erilainen ratastus vaikuttaa mopon huippuihin http://soliferia.parasiitti.org/?page=rissalaskuri- joo,joo
Ei mitenkään vaikuta moottorintehoon! Ainoastaan siihen missäsuhteessa takarattaanpyörimiseen välittyy moottoriteho. Ulos moottorista tulee aina samateho - oli välitys mikä tahansa. Mutta rattaidenpiikkien keskinäinen suhde on ns. välityssuhde. 'montapiikkiä eturatas':'montapiikkiä takaratas'.
- dsgxfbcx
joo,joo kirjoitti:
Ei mitenkään vaikuta moottorintehoon! Ainoastaan siihen missäsuhteessa takarattaanpyörimiseen välittyy moottoriteho. Ulos moottorista tulee aina samateho - oli välitys mikä tahansa. Mutta rattaidenpiikkien keskinäinen suhde on ns. välityssuhde. 'montapiikkiä eturatas':'montapiikkiä takaratas'.
niin niin.. missä suhteessa teho tulee ulos - missä suhteessa se välittyy takarattaaseen.
- joo,joo
dsgxfbcx kirjoitti:
niin niin.. missä suhteessa teho tulee ulos - missä suhteessa se välittyy takarattaaseen.
Kampiakselilta tulee AINA MOOTTORIN OMINAISTEHO. Tämä on vakio. Välityssuhde määrää vääntömomentin ja välityssuhteen. Mutta MOOTTORINTEHOON SE EI VAIKUTA!
- ew4trdgfth
joo,joo kirjoitti:
Kampiakselilta tulee AINA MOOTTORIN OMINAISTEHO. Tämä on vakio. Välityssuhde määrää vääntömomentin ja välityssuhteen. Mutta MOOTTORINTEHOON SE EI VAIKUTA!
elä ny huua sielä! kuitenkin vailkuttaa välit siihen paljonko moottorin tehosta valjastetaan renkaitten pyörittämiseen. kuvitteleppas vaikka jotku 10/65-välit, kyllä siinä aika paljon tehoa jää käyttämättä noin periaatteessa, vaikka kiihtyvyys mukamas kasvaisikin. sitten kun heitetään 13 piikkinen eteen niin huoput kasvaa ja kiihtyvyyskin kasvaa kun ei tarvi kokoajan vaihta. -- elikkäs enemmän moottorin tehosta valjastetaan käyttöön
- joo,joo
ew4trdgfth kirjoitti:
elä ny huua sielä! kuitenkin vailkuttaa välit siihen paljonko moottorin tehosta valjastetaan renkaitten pyörittämiseen. kuvitteleppas vaikka jotku 10/65-välit, kyllä siinä aika paljon tehoa jää käyttämättä noin periaatteessa, vaikka kiihtyvyys mukamas kasvaisikin. sitten kun heitetään 13 piikkinen eteen niin huoput kasvaa ja kiihtyvyyskin kasvaa kun ei tarvi kokoajan vaihta. -- elikkäs enemmän moottorin tehosta valjastetaan käyttöön
Nassikka siellä koulunpenkillä. Kyllä sullekkin joskus aikanaan noi moottoritekniset- ja vääntömomenttiasiat opetetaan - amiksessa tai tekussa!.. Ja VALJASTAA. Melko uusi autotekniikan termi?..
- frdg
joo,joo kirjoitti:
Nassikka siellä koulunpenkillä. Kyllä sullekkin joskus aikanaan noi moottoritekniset- ja vääntömomenttiasiat opetetaan - amiksessa tai tekussa!.. Ja VALJASTAA. Melko uusi autotekniikan termi?..
kyllä minä hitto vie sen tiedän, ettei ratastuksella moottorin tehoa nosteta, mutta jos joku ei tiedä edes mitkä ovat välitykset, niin yritin mahdollisimman selkeästi ja yksinkertaisesti selittää kuinka erilaiset välitykset vaikuttavat moottorista tulevaan voimaan. anteeksi nyt jos oli väärä sanamuoto, ei tarvitse pultteja vetää. ihan on suomenkielinen termi tuo, vaikket sitä olisikaan omissa autoteknisissä piireissäsi kuullut käytettävän
- joo,joo
frdg kirjoitti:
kyllä minä hitto vie sen tiedän, ettei ratastuksella moottorin tehoa nosteta, mutta jos joku ei tiedä edes mitkä ovat välitykset, niin yritin mahdollisimman selkeästi ja yksinkertaisesti selittää kuinka erilaiset välitykset vaikuttavat moottorista tulevaan voimaan. anteeksi nyt jos oli väärä sanamuoto, ei tarvitse pultteja vetää. ihan on suomenkielinen termi tuo, vaikket sitä olisikaan omissa autoteknisissä piireissäsi kuullut käytettävän
Rauhoituttiin. Siis ensiö- ja toisiovetorattaattan hampaiden keskinäinenlukumäärä määrää välityssuhteen ja tämä taas takarattaan tehollisen vääntömomentin. Mutta miksi sanoit moottorin tehon muuttuvan? Eli toisihammasvälitys ja sen laskennallinen välityssuhde määrää vaihteistonakselin ja takarattaan keskinäisen pyörimisen. Kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen taas vaikuttaa vääntömomentti - eli kuinka tehokkaasti moottoriteho on hyödynnettävissä.
- jghåpo
joo,joo kirjoitti:
Rauhoituttiin. Siis ensiö- ja toisiovetorattaattan hampaiden keskinäinenlukumäärä määrää välityssuhteen ja tämä taas takarattaan tehollisen vääntömomentin. Mutta miksi sanoit moottorin tehon muuttuvan? Eli toisihammasvälitys ja sen laskennallinen välityssuhde määrää vaihteistonakselin ja takarattaan keskinäisen pyörimisen. Kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen taas vaikuttaa vääntömomentti - eli kuinka tehokkaasti moottoriteho on hyödynnettävissä.
juuri siitä moottoritehon hyösyntämisestä ("=valjastamisesta) puhuinkin.
- trolliseppo
joo,joo kirjoitti:
Kampiakselilta tulee AINA MOOTTORIN OMINAISTEHO. Tämä on vakio. Välityssuhde määrää vääntömomentin ja välityssuhteen. Mutta MOOTTORINTEHOON SE EI VAIKUTA!
"Ei!..
joo,joo8.9.2009 10:57
Kampiakselilta tulee AINA MOOTTORIN OMINAISTEHO. Tämä on vakio. Välityssuhde määrää vääntömomentin ja välityssuhteen. Mutta MOOTTORINTEHOON SE EI VAIKUTA!"
pysys nyt saatana pöksyissäs - tersQ
trolliseppo kirjoitti:
"Ei!..
joo,joo8.9.2009 10:57
Kampiakselilta tulee AINA MOOTTORIN OMINAISTEHO. Tämä on vakio. Välityssuhde määrää vääntömomentin ja välityssuhteen. Mutta MOOTTORINTEHOON SE EI VAIKUTA!"
pysys nyt saatana pöksyissäslaittakaa mopoonne 3 piikkinen takaratas vittu lähtee ku nato ohjus perkele
- Bull's ....
joo,joo kirjoitti:
Rauhoituttiin. Siis ensiö- ja toisiovetorattaattan hampaiden keskinäinenlukumäärä määrää välityssuhteen ja tämä taas takarattaan tehollisen vääntömomentin. Mutta miksi sanoit moottorin tehon muuttuvan? Eli toisihammasvälitys ja sen laskennallinen välityssuhde määrää vaihteistonakselin ja takarattaan keskinäisen pyörimisen. Kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen taas vaikuttaa vääntömomentti - eli kuinka tehokkaasti moottoriteho on hyödynnettävissä.
Mikä ihmeen keskinäinenlukumäärä? Mikä ihmeen toisihammasvälitys?
Älä rupee trollaamaan ja mollaamaan, jos et itse pysty apukoululaista parempaan suoritukseen.
Mopopojille sun uhrisi teksti on kybällä selkeempää, kuin mokoma jargoni ja tekniikaskeida.
Moottoriteho hyödynnettävissä eli kansankielellä valjastettavissa on ihan OK ilmaisu. Ei tässä olla TKK:n tentissä. - Anonyymi
tersQ kirjoitti:
laittakaa mopoonne 3 piikkinen takaratas vittu lähtee ku nato ohjus perkele
Haluuks sä kuolla😂
- Anonyymi
kiitti hyvästä selityksestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluuks sä kuolla😂
itel 5 piikkine ja kulkee ku uus
- Anonyymi
Jos laittaa mankiin joka on 50cc 15-45 välitykset nii tuoko se kiihtyvyyttä ja nopeutta lisää?
- Anonyymi
Voiko molempia vaihtaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluuks sä kuolla😂
😂😂😂😂
- NOPEENOPEE
mitenkä se toimii kun minun mopossa on 11/ 54 välit ja se kulkee 65 km/h jos vaihan takaratasta isommaks vai pienemmäks että se kulkee n 55 km/h???
nykyään aika lussu kun kulkee niin ois kiva saada kiihtyykkii :D- korjaus
*11/52
- Anonyymi
Laita 65 takaratas ja kymppi eturatas niin kyllä kiihtyy 👍👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita 65 takaratas ja kymppi eturatas niin kyllä kiihtyy 👍👍
Olen tämmöstä välitystä tekemässä niin miten tuo ketjun pituus? Pitääkö pari silmukkaa pienentää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tämmöstä välitystä tekemässä niin miten tuo ketjun pituus? Pitääkö pari silmukkaa pienentää?
...siis entinen välitys 12/65
- NOPEENOPEE
Tein verrannon:
11/54 / x =65/55
11/54 * 1/x = 65/55
1/x = 65/55 * 54/11
1/x = 702/121
x = 121/702
Valitaan haluttu eturattaan koko... vaikka 11. Etsitään soppeli luku jolla 121 pitää kertoa, että saadaan 11: 121x = 11 x = 11/121. Takarattaan koon saa: 11/121 * 702 = 63.8181...
Tai sit vaan 11/x = 65/55 x = (55*11)/65 = 9.3.. Vähän liian pieni vissiin eturattaaksi.
Voi mennä kovempaakin kuin 55 noin, koska kone jaksaa ottaa enemmän kierroksia. Laskinkohan oikein... ;) - viritteliä
jos mopo kulkee 60 km/h ja haluis väleillä sen kulkemaa 50 km/h mimmoset välit pitäs laittaa?
- Anonyymi
Pienempi eturatas ja isompi takaratas niin tuo paljon kiihtyvyyttä ja huiput laskee👍👍
- Anonyymi
Laita 25 piikkinen eturatas ja vakiotakaratas ni kulkee sen 50-53
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita 25 piikkinen eturatas ja vakiotakaratas ni kulkee sen 50-53
mitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita 25 piikkinen eturatas ja vakiotakaratas ni kulkee sen 50-53
Kiihtvyys 0-50: 3-4 päivää
- 3j34j4k3k
12/65 välit paljo vaikuttaa jos vaihtaa etee 14 piikkise?
- Jeijj.
Tossahan oli linkki soliferin laskuriin? Siellä tosiaankin on miten nuo rattaat vaikuttaa. Mutta tähän viimeiseen, jos moposi nyt vaikka kulkee 50 niin sen jälkeen kulkisi 58. Ja "viritteliä" , mahdoton sanoa ennen kun tietää minkä piikkiset itselläsi on. Pitääkin huomenna mennä omastakin honda cr 80 laskemaan nuo :)
- kdghhSAK
12/65, jos taakse 50 niin mitä tulee?
- Kalakukko
Vitusti liikaa
- sutikkaaataa
50:llä takana sutii aika kivasti, laita vielä 14 eteen niin myös keulii. älä usko näitä osaa,jotka yrittävät petkuttaa. väleistä kii miten kulkee...ilman matikkaa:)))
- onko laillista?
joo eli siiiis onko laillista et jos mopo menee about 70 ja laittaas pienemmä eturattaan nii kulkis sit sen alle 65 et onko se ratastaminen siinäkään mieles laillista?
- Moppepoika
Luin juuri että ratastus on mopon rakenteellista muuttamista joten siitä luultavasti lähtee kilvet. Kun ajattelee että mullakin kulkis sen 55km/h mutta kiertää 1200rpm. Poliisi setä ei varmaan yhtään ajattele mikäs tässä on. En sitten tiedä jaksaako poliisi sakottaa tai ottaa kilpiä pois siitä jos on ratastuksella vakioksi pistänyt. Kumminkin lukee että se on laitonta. Minullakin on ongelma että kuria ei enää paikalleen saa ja ei voi ratastaa uudelleen joten uusi putki? Vaikeaksi tulee tämmöinen pelleily, ja kalliiksi
- korjaus
Korjaan 12 000rpm ***
- MBK kulkee...
Paljonko Mbk X-limit menee näillä vireillä, 50cc pytty, Giannelli-tehoputki, 14mm kaasari ja 12-50 välit?
- stqwtt
No luulis menevän sen 70-75km/h aika varmasti.
- homoseksuaali
80-85 km/h
- pikjåpiu´0p
homoseksuaali kirjoitti:
80-85 km/h
ei tollaset rapasaninromut mee noil vireil 25km/h kovempaa
- lussu
korjaa mopo
- Ompataas
pikjåpiu´0p kirjoitti:
ei tollaset rapasaninromut mee noil vireil 25km/h kovempaa
Nyt olis jännä kyllä tietää että mitä kautta on tuo rabasa yhistetty tähän hommaan ku puhutaan mbk sta,? Ei heti tule mieleen...
- sesssissyssäss
pipercross>19mm dellorto>malossin imukaula läpät>Metrakit prorace2 50cc>arrow
10-53 = "70-75"
menee samaa vauhtii alamäkee 1pääl ku ylämäkee 2pääl. sillee väkisin:D
13-51 = 92 gps
Suhdeluvut voi laskea:
takarattaan piikit jaettuna eturattaan piikeillä
esim 13-51=3,9
am6 kutosvaihteen välityssuhde on 1:1,042
Kamppari menee vaik 10 000 kierrosta minuutissa
10000/1,042/kampparin pään rattaan ja vaihdeakselin rattaan suhde/3,9 * renkaan ympärysmitta (cm)=nopeutesi cm/min
kun jaat 60 ja jaat vielä 100 000 saat vastauksen km/h
jakamalla takarattaan piikit eturattaan piikeillä voit vertailla eri ratastusten tiheyttä/jäykkyyttä toisiinsa
Esim 10-51 on yhtä tiheä kun 14-72
moottorista tuleva teho ja vääntö on aina sama (lukuunottamatta ketjujen ja laakerien hukkaa). välityssuhde vaikuttaa nimenomaan "valjastukseen"
Valjastus ei ole uusi termi. keskeinen termi jopa siellä vtun tekullakin jos menee fysiikan aloille.
MBK miehelle suosittelen Gearparts.de tai moposportista ostettua 19mm tai 21mm Dellorto PHBG kaasutinta. isompi vaikutus kun tehoputkella. - mbk mies
Pitäis sen mennä enemmän kun toi 70-75 jos meni 10-52 69km/h niin pitäs sen mennä kovempaa 12-50 väleillä. Vai vaikuttaako kaasarin koko?
- pösömies
Mitkä välit pitää olla et kulkee jt. 55kmh?
- apriliaracing
no mikä mopo, mitä viriä :D
- Cm
Itellä on välit 13/55 ja osa kureista otettu pois vakio putkesta ja menee noin 59-60. haluisin pirteemmäks ni kannattaisko pistää eteen 11 ja pitää takana 55 mut lisää prikkaan muutama reikä lisää että on sama huippunopus mutta kiihtyy paremmin???
- 19=9+10
Itellä 11/62 välit, eli vakiovälit, ja kulkee 70 @gps (pelkästään putken kuri otettu pois, ja kierrostenrajotin ohitettu (Yamaha Dt:stä)), joten noilla väleillä pitäisi mulla kulkea _laskurin mukaan_ lähes 95.
Sinuna ottasin koko prikan veks kokonaan, kokeile paljon kulkee, ja sitte testaa paljo tuon laskurin mukaan kulkis esim. 11/55 tai 11/60 väleillä. - homo3
vitun jonnen paskat
- JuuPeliJuuJuuu
En vielkäkään ymmärrä että miten mopon välit voi vaihtaa ja mitkä välit kannattaa olla yamaha deeteessä keulimiseen ja yms.
- kysyn vaan
itellä mopossa nyt 12/72(?) välit ja jos vaihan eteen 14 ni ton linkin mukaan se menisi joku 81.. mutta meinaako se sitä että kiihtyvyys väheneee??
- unohtui24
derbi siis kyseessä
- mobedi12345
entäs kun ostin juuri mopon jossa välitykset on 10/63 nii paljon se kulkisi ja kiihtyisikö hyvin
- DT 100KM/H
Kulkis 70-85 eikä kyllä kiihtyis hirveen hyvi
- 97mopo
riittääkö että vaihtaa etu rattaan kulkeeko kovempaa vai pitääkö tehdä jotain muutakin virityksiä?
- Anonyymi
Kyllä tulee
- mopopopo
Mulla on vakio mopo, ja siinä vakio välit (11/53), ja pitäs saada kiihtyy paremmin. Nyt kulkee mittarii sellaset 53 km/h, mitkä ois hyvät välit et kiihtyis paremmin ja huippunopeus ei iha hirveesti laskis....?
- 93570w035
11/58 tai 10/53
- Mopoilija
Laita 15 ja 35
- yammu
Mulla on Yamaha dt 07 ja välit on 11/60 ja kurit on irti ja suutin on 92 ja moric on ohitettu ledil. Tällä hetkellä kulkee mittariin suoralla 75 ja GPS 70 haluaisin että huiput olis korkeemmat ja kiihtyvyys olisi parempi että mitkä välit olis hyvät?
- Gileraboi
Mul on itellä gilera jossa metrakit paisari, välit 12-62 ja kulkee sen 75-80 ja ton laskurin mukaan vakio väleillä (12-62) kulkis 101 km/h
- Tietämätön D:
´Nonniin eli kenelläkään hajua paljonko moponi kulkee? En ole vielä kerennyt gepsiin testaamaan... eli välit 10/52 kuri pois, isompi suutin... rieju rr -05
näyttäs menevän aika kivoilla kierroksilla.. - sadfj
joo mulla on mopossa 11/53 välit ja kuri otettu pois niin menee pikkasen päälle 60.
vaikuttaisko se paljon nopeuteen jos taakse vaihtaisi 58 rattaan? - mopobomber666
Ostakaa kevari tai moottoripyörä nii pääsettä yli sen 50km/h...! Tai auto;)
- sadfj
syyskuutahan tässä ootellaan et sais sen kemmukortin ;))
- kikkeli8
Joo mul aprilia sx 50. 2013 malli välityksillä 11/53 ja on niin saatanan luumu et pitäis saada vähä kiihtyvyttä mutta myös nopeutta kulkee 55 suoralla ja ylämäkee hyväku 30 mitäs pitäis tehdä kannattaisko molempien piikitystä nostaa vai vain eturatasta vai takaratasta? Ja ei mitään vitun kaasuttimen vaihto tai kureja vittuun yksikertaisesti vain välityksillä pystyykö muuntamaan paremmaksi.
- suhrytjugh
mullaki on apikka nii se kurin ku ottaa pois nii menee ylämäkeen 55 Ja se kuri on tosi yksinkertane ottaa pois et tartte ku rautasahan.. mutta varo ettet tee naarmuja tiivistepintaan :)
- sasdadaf
Jos PV:seen pistää 12 piikkise eturattaan pitääkö pistää taakse 38piikkine?
- april2
Voisko joku kertoa mulle tämän mopon välit -----> http://www.aprilia.fi/aprilia-mallit-50-kuutioiset?=&malli=SX 50 KIITOS!
- ksfbsdfb
Jos vaihtaa molemmat etu- ja takarattaan isommaksi, niin nouseeko huiput ja kiihtyvyys??
- debin omistaja
jos vaihtaa eturattaan isommaksi, kiihtyvyys pienenee, mutta maksimi nopeus kasvaa. ja toisinpäin, eli jos vaihtaa eturattaan pienemmäksi kiihtyvyys kasvaa mutta maksiminopeus laskee. Ja jos TAKAratasta suurentaa kiihtyvyys kasvaa ja huiput pienenee ja toisinpäin. eli jos takaratasta pienentää kiihtyvyys laskee ja huiput kasvaa. mutta takaratas on paljon kalliimpi kuin eturatas joten ekaks kannattaa vaihtaa vain eturatas. http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php#rissalaskuri tällä sivulla voi laskea vaikutuksen.
- Pärpär
Vaihtaa takarattaan eturattaan paikalle ja toisinpäin nii kulkee ainaki tarpeeks, mutta kiihtyvyys on luokkaa saatat ehkä saada 2 vaihteen loppuu pitkässä ja jyrkässä alamäessä
- Moppepojkar
mitäs ihmettä :D mun vakio cpi kiersi sen 12 000rpm vakiona ja nyt otin kurin irti ja menee sellaiset 70km/h ja pitäis hankkii pienempi eturatas kyllä :DD
- Peugeotmies
vaihtoehto jota suosittelen on väsätä itse vakioholkkia jonkun verran ohuempi holkki joka ottaa hieman kuitenkin huippuja pois niin ettei tarvi kuitenkaan lähtee suutinta vaihtaan, ja saastais säättyy kevariveroiltakin.
- TÄSSÄ teille
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php#rissalaskuri
sillä voitte laskee noita suhteita että kuinka paljon tulee menemään milläkin eri ratas systeemillä =) - jaaska9
moi! mul menee mopo 69km/h ja pitäs saaha meneen n.60km/h siel on ny 13-35 välit ja 18mm lortto et mikkähän rattaat pitäs laittaa?
- Pösöäijä
Takana piät 35 ja eteen laitat 11 piikkisen rattaan. (halvempi vaihtoehto)
Taikka
Taakse heität 40 takarattaan (kalliimpi, mutta itse suosittelisin tätä vaihtoehtoa)
- jooh2
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php#rissalaskuri Tän mukaan 13-40 ois jees. kulkis sen 60km/h
- jaaska 1
pitäs olla sellaset ne välit et sais keuittuuki :D
- niasda
Itellä 06 vuoden detsi vireinä isompi suutin tyhjä vakioputki välit 13-65 menee sen 70kmh sigma/gps
- derbi4eva
Itellä Derbi drd xtreme, vaihdoin eturattaan yhen isommaksi ja otin reikälevyn pois---> kulkee noin 57km/h
- yamahaaa
Minkä lenkkiset ketjut pitäs olla 12/57 väleihin ? nykyiset välit 12/65
- yama1
Mulla on dt:ssä 12/65 välit kiihtyy tosi hyvi kulkee 63kmh kurit otettu pois viime väleillä (12/60) kulki 73kmh, suunnitelmis laittaa 15/65 keväällä paljo sillon kulkis ?
- Herbertti
Onko tällä mopopalstalla todellakin täysin tietämätöntä porukkaa! Nuo mopojen välityssuhteet kertovat uuden mopon ostohinnan ja käytetyn mopon myyntihinnan suhdetta välittäjien/myyjien keskuudessa. Asian voit vaikka tarkastaa paikalliselta maahantuojaltasi.
- make seitemä vee
mulA o 50cc samurais kisävälit ja muute vakio-mopo ni menee ylämäke 93 H/km, viljami oli kyydis ja katto nopeude laskimel!
- viljamin-mauto
viljamin mopoauto meni 100km suoralla ku kaato 1 tölkin es pensan sekaa ja paini kaasun pohjaa kumi vinku ja savu nousi, turpo autotkin jöi toiseks
- nigguhh
13/65
67kmh
DT
Rip korti - DT07
Jos detsi kulkee tyhjällä vakioputkella ja poratulla moricilla välityksil 11/65 noin 75km/h mittarin mukaan (eli luultavasti 65-70km/h), niin millaset ois niinku järkevät välit et sais kulkee kovempaa, mut kumminkaa ei tulis iha laiska paska, joka ei kiihdy mihinkään?
- MHEILEIVO
afro mauri naukuu!
- drdevo
Mulla itellä kulkee Derbi Senda DRD Evo 2010 50 sm kurittomalla putkella ja 12/65 välityksillä sen 65km/h. Paljonkohan vaikuttas jos laittasin taakse 62h rattaan ja eteen 14h rattaan? Pitäis saada kulkemaan sen 70-75.
- Stupidassniga
Joo mulla on mopo jossa on vähä viriä nii se kulkee 80-85 ja välit on 10/50 nii mite sitä alat yhtää väleillä hiljentämää
- nääin
Isommalla takarattaalla...
- Virittelijä
Mopossa on tällä hetkellä jonkun verran viriä kulkee 60kmh. välit on nyt 13/65 paljo kulkis esim 16/65 väleillä
- bbjjr
73.8km/h jos jaksaa kiertää yhtä paljon kuin 13-65 välityksillä. sinuna pitäisin 13-65
- nnnkkmmncji
derbi turbokit ja 12-52 nii kyllä menee
- Anonyymi
Paska kiihtyvyys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paska kiihtyvyys
Väärin, kiihtyy hyvin kun ei tarvitse vaihteita koko aikaa rämpätä.
- Anonyymi
Yamaha dt täysin tyhjätty putki 95 suutin ja 12-62välit menee noin 70kmh millä väleillä sais sinne 60 nurkille nopeudet ei huvittais veroa maksaa? Kiitos vastauksista etukäteen😁
- Anonyymi
10 piikkinen eturatas niin huippuja olis teoriassa noin 59. Voi vähän vaihdella, riippuen siitä, miten kone ottaa kierroksia (rajoitettu?). Jos kierroksia ei ole rajoitettu, saattaa mennä jopa vähän yli kuutta kymppiä (61 - 62) jos kone jaksaa kiertää korkeammalle. Jos kierrokset on rajoitettu, huippujen pitäisi olla aika lähelle 58-59.
Jos menee sinun alla 70 mittariin niin painavampi poliisi varusteet päällä ottaa ehkä mittariin 65 ja siitä huijaus pois niin verot voi unohtaa.
Eli anna sen olla niin kuin se nyt on, sinulla on jo se mitä haluat.- Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
Jos menee sinun alla 70 mittariin niin painavampi poliisi varusteet päällä ottaa ehkä mittariin 65 ja siitä huijaus pois niin verot voi unohtaa.
Eli anna sen olla niin kuin se nyt on, sinulla on jo se mitä haluat.Kiitos asiallisista vastauksista! Eiköhän ne välit pysy tuossa 12-62:)
- Anonyymi
joo eli löytys derbistä kuriton putki ja 15-65 välit. huippuja gps 77 suoralla. pitäs saada kulkeen vähä vähemmän ja kiihtymään paremmin, oisko 12-62 välit hyvät? mulla oli tossa 12-65 välit ja meni n. 66kmh, 12-62 väleillä varmaan menis sen 68-70kmh?
Mitkä olis sopivat välityksen riejuun?
Viriä sen verran että porattu cdi ja kuriton vakioputki täl hetkel välit on 12/60- Anonyymi
Hei mulla on Riejussa 11/58. Pitäis välit vaihtaa. Ku kulkee kurittomalla putkella 68. Nii etu rattaan haluisin 10 mut mikä ois hyvän kokone takaratas. Haluisin että kulkee 62. Vai vakuttaako eturatas kuinka paljo?
- Anonyymi
Kannattaa rattaat vaihtaa eteen 3piikkiä suurempi ja taakse 3piikkiä pienempi. Säilyy laillisena kun piikkiluku ei muutu, polttoaineen kulutus pienenee ja muutkin ominaisuudet paranee.
Terv. Yli-insinööri Etelä-Suomen piiri - Anonyymi
Mites kun mopo kulkee 75 ja haluisin sen kulkevan 60 nii minkä kokoset rattaat ois hyvät
- Anonyymi
Aika paha sanoa kunnei tiedä edes mikä mopo kyseessä tai mitkä rattaat siinä on nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paha sanoa kunnei tiedä edes mikä mopo kyseessä tai mitkä rattaat siinä on nyt.
Öö ostin sellasseen Aprilia SX 2014 ja kurit pois ja kulkee joku 67 tasasel iha vakio väleil nii mitkä välit ois hyvät et kiihtys hyvi ja menis vähä hiljempaa noin 58-62km/H ite oon miettinyt jos laittais 11:64 tai 11:62
- Anonyymi
14 65
- Anonyymi
Tietääkö joku jos on stage 6 50cc nii mitkä välitykset kannattais olla jos haluaa, että kulkee jonkun 50-55 km/h?
- Anonyymi
siis pytty oli stage 5 50cc streetrace
- Anonyymi
Onko 15-59 välit hyvät Gilera smt jossa on kuriton putki?
- Anonyymi
Onko mopon takarattaan suurentaminen vakioa 2 piikkiä isompaan laitonta, Deeteessä mulla on edessä vakio 11piikkinen eturatas ja takana on vakiona 60 piikkinen. Kaupasta ei löydy muuta kuin 58 ja 62 piikkisiä, että ei kai se voi laitontakaan olla koska kuitenkaan ei kulje enempää vaan päinvastoin?!
- Anonyymi
Nyt kulkee tasasel sen 50 ja alamäkee 55. välitykset nyt on 13-53, mil välityksil saisin paremman kiihtyvyyden ja nopeus pysyisi noin samana
- Anonyymi
Olen ostamass 2019 Derbiä, kuriton, TK tech racing änkkä, 12/62, niin paljon pitäisi kulkea ja miten lasken kiihtyvyyden?
- Anonyymi
Saitko vastausta tähän sillä haen itse samaan
- Anonyymi
Mitkä välitykset pitää olla että saa 110cc kulkemaan yli 100km/h????
- Anonyymi
Voisiko joku kertoa miten saa semmosen peugeot kisbeen kulkemaan noin 55?
Mikä olisi järkevin tapa?
Itse miettinyt välejen vaihtamista ja vähän uutta putkea. - Anonyymi
Itseäkin kiinnostaisi paljo derbi kulkis tällä hetkellä ku välit 12-58 ja miten vaikuttais huippuihin jos laittais 15-58 tai 15-50 tai 12-50
Millä näistä yhtäläistä kulkis eniten.
Kiitos etukäteen! - Anonyymi
Mutta miten sitten 15 edessä ja takana 65 Onkos se minkälainen
- Anonyymi
Kyllä
- Anonyymi
Osaako joku sanoa kuinka paljon kuristamaton derbi senda kulkee 11/53 välei täl hetkel vakio välit eli 11/63
- Anonyymi
Mitenkä Derbi drd sais kulkee vaikka 60kmh, ku se kulkee ny n.70-75.19mm kaasarilla ja gianelin Teharilla välit on 12/58
Mulla on tossa tommone rieju mrt 2017 ja haluisin kiihtyvyyttä lisää että pystyis keulimaan siin on stage 6 streetracibg yläkerta 50cc 17.5mm kaasari 85suutin enox tehoputki jossai ei oo kureja ja 11/62 vakio välit nii mitkä välitykset kannattais laittaa että pystyis helpommin nostaa keulaa
- Anonyymi
osaisko joku kertoo kuinka laillinen on skootteri joka kulkee vakiona 62
- Anonyymi
Mitä vaikutusta on isommalla imukaulalla
- Anonyymi
Jos mul on nyt betan vakio välit ja kulkee joku 75kmh, tais olla 11h etu ja takaratasta en nyt muista olisko ollu 52h. Ni onko mitää järkee pistää eteen 15h ja taakse 65h et liikkuuko se siitä ees minnekkää. Ku haluisin et kiihtyy ihan jees. Mut huippu nopeutta tässä kuitenki koitan nostaa. Mut en tahtoisi et kiihtyvyys kauheesti tippuis.
- Anonyymi
Se on joko tai. Kun huiput nousevat, kiihtyvyys pienenee. Poliisit eivät ole kiinnostuneita kiihtyvyydestä, mutta huippuja he haluavat kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi852277Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172244Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen111658- 1041458
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663921396Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1551239Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2561037- 63943
- 78909
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174893