Jouduin onnettomuuteen, jossa jalkani vääntyi 7.8.2009. Seurauksena oli nilkan nivelsiteiden vamma, luumustelma, polven sivusiteiden repeämä ja pieni murtuma. Hoitona on ortoosi, eli tuki 6 viikkoa jalassa.
Haluaisin nyt kuitenkin kuulla kokemuksia, että onko ihan luonnollista että jalka turpaa edelleen tässä vaiheessa? En saa myöskään polvea suoraksi, vaan sisällä ottaa joku vastaan. Sivusiteissä on varmaankin kiristystä, mutta vastaanottamistunne on polven sisällä ja päältäpäin jos kohtaa pitää kuvata, se on lähinnä polvilumpion alaosassa. Lääkäri sanoi sen vain olevan kipulukko, mutta jos kipulukko tarkoittaa sitä, että pelkäisin ojentaa polvea kivun pelosta, on diagnoosi väärä siltä osin.
Olen kokeillut, olen jumpannut, ainoa mitä tapahtuu on että polvi turpoaa entistä enemmän. Kuuluuko tämä asiaan ja jumppailen jalkaa vaan turvotuksen lisääntymisestä huolimatta? miten teillä muilla on mennyt vastaavien vammojen paraneminen? Kauanko kesti toipuminen loppujen lopuksi ja tuliko polvesta hyvä?
Sivusiderepeämästä&murtumasta...
1
1203
Vastaukset
- healing
kun kehoitetaan jumppaamaan vaan ei rasittamaan liikaa...
Kokonaan jumpasta luopumista en suosittele.
Polvesi saattaa olla turvoksissa vielä pari kuukautta ja ensi vuoden puolellakin silloin tällöin
pamahtaa paksuksi mutta sellainen on normaalia.Ei syytä huoleen.
Ota myös huomioon,että rikoit useamman paikan samassa onnettomuudessa .
Toipuminen vie aikansa ja aina paljon kauemmin kuin mitä terveenä olettaa .
Kuuntele lääkäriä ja jumppaajaa mutta etenkin omaa kehoasi.
Polvestasi saattaa jopa tulla parempi kuin mitä se oli (niin minulle kävi jalkani kanssa ,
treenasin itseni pikkuhiljaa parempaan kondikseen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094286
- 783496
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833350Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?253249Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223242- 722916
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642797"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852569- 92472