mikä voisi olla vikana...

Huolestunut kaukana

Kysyn nyt täältäkin, toki soitan lääkäriinkin.. Koira on vanhempieni luona eri kaupungissa kuin minä ja mietin vain pitääkö lähteä jo äkkiä sinne vai voiko odottaa perjantaihin kun tärkeä viikko koulussa..

Mutta eli 9-vuotias Cockerspanieli uros alkoi viikonloppuna oireilla kummasti, se alkoi aristella kosketusta, varsinkin takajalan tienoille. Kuitenkin kävelee normaalisti,ei onna eikä nuole mitään paikkaa. Se kuulemma vaikuttaa olevan allapäin ja murisee herkästi jos joku yrittää mennä sitä tutkimaan tai silittämäänkään. Lenkille se lähtee kuulemma normaalisti mutta väsähtää pian ja kävelee todella hitaasti...sitten se kotona menee nukkumaan kunnes taas virkoaa hieman. Autosta pois hyppääminen tuotti vaikeuksia ja rappuset se kyllä kulkee mutta hitaasti. Se kyllä syö ja juo aivan normaalisti ja menee vastaan kun joku tulee.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tai osaisiko kukaan veikata mikä voisi olla vikana? Kukaan ei ole nähnyt sen satuttaneen itseään,mutta on päivät kotona yksin niin voisiko olla vain sattunut esim revähdys..?
Se ei koskaan ole antanut hoitaa itseään,mutta minuun se luottaa vähän enemmän kuin muihin. Joten on mentävä itse viemään se lääkäriin jos tarve vaatii. En vain tiedä mitä siitä tulee kun ei iki maailmassa anna vieraan mieslääkärin tutkia kun kipeä :( Mielessä käyny myös voisiko minun poissaoloni vaikuttaa jos se ikävöi,kun koko kesän olin sen luona mutta piti lähteä opiskelemaan kauas...

3

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liiblaab

Luulisin että cockerillasi on (kuten sanoit) jalka jollaintapaa revähtänyt tms. Kyseessä voi olla myös vanhuus, mutta en usko sen olevan syynä, jos niin nopeasti on kunto vaihtunut..

Tai sitten koira on vain surullinen/ikävöi :< En tiedä ollenkaan, kannattaa varmaan vähän seurata miten koira voi ja viedä eläinlääkäriin tutkittavaksi..

• huolestunut kaukana

jos vien koiran lääkärille nyt niin se aika varmasti täytyy nukuttaa tutkimuksia varten, niin onko 9-vuotias miten vanha nukutukseen? se on kerran nukutettu elämänsä aikana joskus 5-6 vuotiaana,silloinkin mua pelotti jotenkin..kun on kuullut kuinka joillain koiran sydän ei olekaan kestänyt nukutusta. Ja nyt vanhetessa ne riskitkin suurenee :/ Onko yleensä kuinka vanhoilla koirilla niin suuri riski että täytyy itse sydän syrjällään odotella? :s

• liiblaab
        huolestunut kaukana kirjoitti:

jos vien koiran lääkärille nyt niin se aika varmasti täytyy nukuttaa tutkimuksia varten, niin onko 9-vuotias miten vanha nukutukseen? se on kerran nukutettu elämänsä aikana joskus 5-6 vuotiaana,silloinkin mua pelotti jotenkin..kun on kuullut kuinka joillain koiran sydän ei olekaan kestänyt nukutusta. Ja nyt vanhetessa ne riskitkin suurenee :/ Onko yleensä kuinka vanhoilla koirilla niin suuri riski että täytyy itse sydän syrjällään odotella? :s

Nukutushan on aina koirille hitusen riskialtista, ja sitä ei tulisi tehdä ellei ole pakottava tarve.

Tuosta iästä en osaa oikein sanoa, joku muu saa valaista.. (Mutta oon kuullut ettei ikä valtavasti vaikuta, kunhan on muuten perusterve.. Tietysti jos koira on hyvin vanha, luulen ettei 9-vuotta cockerille ole ikä eikä mikään ;)

Mutta keskustele eläinlääkärin kanssa tästä, hän varmasti osaa paremmin sanoa, miten kannattaisi tehdä..
        Pikaisia paranemisia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe