Sisäpualinen ja Ulkopualinen

Parta-Heikki

Tämä on hurmahenkisen totuus:

Ulkopuolinen.
Suomen EvLut pappi on aina ulkopuolinen eikä pätevä arvostelemaan eslest opetusta.
Sisäpuolinen.
Hurmahenkinen on aina pätevä arvostelemaan kaikkia pappeja ja heidän opetustaan.

Ulkopuolinen.
Beit Jalasta katsoen ei voi arvostella minkään Suomessa tai Ruotsissa toimivan yhteisön opetuskirjeiden tai saarnojen oikeaoppisuutta.
Sisäpuolinen.
Kiirunan tai Puistolan rukoushuoneesta käsin voidaan tutkia koko maailman opetuskirjeiden ja saarnojen oikeaoppisuutta.

25

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettellöö

      Pilaat tällä tavoin vääristelemällä muutoin asiallisia viestejäsi.

      Avauksessa puhutulla hurmahenkisyydellä ja Beit Jalan papilla ei todellakaan ole minkäänlaista asiayhteyttä keskenään. Esikoislestadiolaisuus ei tarvitse kyseistä henkilöä neuvonantajaksi millään muotoa.

      • papeissa?????

        Tuskinpa ko. pappi on neuvonantajaksi ollut edes tyrkyllä. Onkoan sinulla joku rautanaula sydämessä tässä asiassa. Kirjoitat tästä aiheesta aivan levottomia, vaikka opillisista olet perillä hyvinkin.
        En ole häntä myöskään väittänyt hurmahenkiseksi, kuten nyt oletat.
        Sydömellisin kiitoksin,

        Parta-Heikki


      • näin valitettavasti
        papeissa????? kirjoitti:

        Tuskinpa ko. pappi on neuvonantajaksi ollut edes tyrkyllä. Onkoan sinulla joku rautanaula sydämessä tässä asiassa. Kirjoitat tästä aiheesta aivan levottomia, vaikka opillisista olet perillä hyvinkin.
        En ole häntä myöskään väittänyt hurmahenkiseksi, kuten nyt oletat.
        Sydömellisin kiitoksin,

        Parta-Heikki

        Harhaoppista Raamattu käskee karttamaan, sen tähden en pidä nänen jumalimisesta täällä nimeltä mainiten.
        Iloitkaa nettiruukussa hänen tuotoksistaan niin paljon kun tahdotte, hänhän on karkoittanut toiminnallaan sen palstan lähes tyhjäksi Jeesukseen uskovista. Itselläni ei ole ollut kosketusta enää vuosiin hänen kirjoituksiinsa, mutta täältä olen lukenut.


      • konkari&
        näin valitettavasti kirjoitti:

        Harhaoppista Raamattu käskee karttamaan, sen tähden en pidä nänen jumalimisesta täällä nimeltä mainiten.
        Iloitkaa nettiruukussa hänen tuotoksistaan niin paljon kun tahdotte, hänhän on karkoittanut toiminnallaan sen palstan lähes tyhjäksi Jeesukseen uskovista. Itselläni ei ole ollut kosketusta enää vuosiin hänen kirjoituksiinsa, mutta täältä olen lukenut.

        Ilmankos niin asiantuntemuksella ja tuomiohengellä kirjoitatkin hänestä.

        Olinkin ihmetellyt, miksi sinua niin kauheasti häiritsee kyseinen tapaus.


      • eisiittä sen enempiä
        näin valitettavasti kirjoitti:

        Harhaoppista Raamattu käskee karttamaan, sen tähden en pidä nänen jumalimisesta täällä nimeltä mainiten.
        Iloitkaa nettiruukussa hänen tuotoksistaan niin paljon kun tahdotte, hänhän on karkoittanut toiminnallaan sen palstan lähes tyhjäksi Jeesukseen uskovista. Itselläni ei ole ollut kosketusta enää vuosiin hänen kirjoituksiinsa, mutta täältä olen lukenut.

        net syyt tiedetään, miksei sulla ole sitä koskestusta ollu.


      • autuas aina
        eisiittä sen enempiä kirjoitti:

        net syyt tiedetään, miksei sulla ole sitä koskestusta ollu.

        Sinulla on asiasta ainostaan omat luulot seuranasi, - hyvää matkaa vaan edelleen. Tuli aikanaan koettelee sinunkin rakennuksesi, malta nyt odottaa siihen asti.


      • aina autuas
        konkari& kirjoitti:

        Ilmankos niin asiantuntemuksella ja tuomiohengellä kirjoitatkin hänestä.

        Olinkin ihmetellyt, miksi sinua niin kauheasti häiritsee kyseinen tapaus.

        Hänellä ei ollut tarvetta parannukseen, asia koeteltiin muutama vuosi takaperin. Minä tiedän asiat mutta sinä et.
        Ja kun et tiedä tapahtumista, silloin olisi parempi olla hiljaa.


      • Paulus
        näin valitettavasti kirjoitti:

        Harhaoppista Raamattu käskee karttamaan, sen tähden en pidä nänen jumalimisesta täällä nimeltä mainiten.
        Iloitkaa nettiruukussa hänen tuotoksistaan niin paljon kun tahdotte, hänhän on karkoittanut toiminnallaan sen palstan lähes tyhjäksi Jeesukseen uskovista. Itselläni ei ole ollut kosketusta enää vuosiin hänen kirjoituksiinsa, mutta täältä olen lukenut.

        On sanottu, että taivaassa odottaa kolme yllätystä:
        tuo ihminen on siellä
        tuo ihminen ei ole siellä
        ja suurin kaikista että itse olen siellä.

        Tämä nimimerkkimaakari tuntuu kuvittelevan pöyhkeydessään, ettei hänellä tule olemaan yllätyksiä. Luulee tietävänsä toisten uskon laadun.

        Luuk 18:10-14
        "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

        Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."


      • Parta-Heikki
        Paulus kirjoitti:

        On sanottu, että taivaassa odottaa kolme yllätystä:
        tuo ihminen on siellä
        tuo ihminen ei ole siellä
        ja suurin kaikista että itse olen siellä.

        Tämä nimimerkkimaakari tuntuu kuvittelevan pöyhkeydessään, ettei hänellä tule olemaan yllätyksiä. Luulee tietävänsä toisten uskon laadun.

        Luuk 18:10-14
        "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

        Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Ei hän niin ajattele, kun hän ensin mielensä malttaa. Nyt vaan viha sokaisee kirj tylysti.


      • aina autuas
        Parta-Heikki kirjoitti:

        Ei hän niin ajattele, kun hän ensin mielensä malttaa. Nyt vaan viha sokaisee kirj tylysti.

        Ihmisten ylistäminen palstalla minua suututtaa. Eihän tämä ole mikään Mikko-palsta.

        Olen muutama vuosi sitten kirjoitellut samalla sivulla ja siitä eroon päässyt, kiitos Herralle, miksi piilossaan (toisella saitilla kirjoittavia) ihmisiä ylistellään nimeltä täällä, vaikka itse ei kirjoiteta omaa nimeä.

        Tämähän on kaiken kaikkiaan täysi farssi, jota en missään tapauksessa voi hyväksyä oikeana toimintana.
        Jumalan tuli jokaisen koettelee viimeisenä päivänä, turha täällä ajassa on ketään ennen aikojaan kehua.
        Käy pian kun erään uskovaisen, muistaakseni vielä puhuja, joka sanoi viimeisenä iltanaan sairaanhoitajalle että hänen pitää mennä helvettiin. Hoitaja sanoi että hän on uskova ja hänkin voi todistaa syntisi anteeksi.
        Minun aikani on ohitse, totesi mies.

        Mehän emme näe kenenkään sydämen tilaa, siksi ei kannata alkaa korottamaan ihmistä. Erään lähipitäjän pappi käytti useita rippikoulutyttöjä seksuaalisesti hyväkseen, mutta ei ole tullut tarvetta parannukseen, tunnen yhden hänen uhreistaan, se on kamala kohtalo.


      • Viinikavville
        aina autuas kirjoitti:

        Ihmisten ylistäminen palstalla minua suututtaa. Eihän tämä ole mikään Mikko-palsta.

        Olen muutama vuosi sitten kirjoitellut samalla sivulla ja siitä eroon päässyt, kiitos Herralle, miksi piilossaan (toisella saitilla kirjoittavia) ihmisiä ylistellään nimeltä täällä, vaikka itse ei kirjoiteta omaa nimeä.

        Tämähän on kaiken kaikkiaan täysi farssi, jota en missään tapauksessa voi hyväksyä oikeana toimintana.
        Jumalan tuli jokaisen koettelee viimeisenä päivänä, turha täällä ajassa on ketään ennen aikojaan kehua.
        Käy pian kun erään uskovaisen, muistaakseni vielä puhuja, joka sanoi viimeisenä iltanaan sairaanhoitajalle että hänen pitää mennä helvettiin. Hoitaja sanoi että hän on uskova ja hänkin voi todistaa syntisi anteeksi.
        Minun aikani on ohitse, totesi mies.

        Mehän emme näe kenenkään sydämen tilaa, siksi ei kannata alkaa korottamaan ihmistä. Erään lähipitäjän pappi käytti useita rippikoulutyttöjä seksuaalisesti hyväkseen, mutta ei ole tullut tarvetta parannukseen, tunnen yhden hänen uhreistaan, se on kamala kohtalo.

        säähän täälä ruukat ittiäs ylistellä, nih sano. henkilöpalvontaa sekio, sano nih.
        kuuskyttä vuatta ott ollut uskosa erehtymäti kertaakaa. välilä kehut muijjaas ja välilä ommaa ittiäs. pistää se välilä nauruks ko niitä juttuja lukkee.
        mikäs sun uskosas ny o, ku pitkävihasuus viä iha järjenki kokonansa?
        ommeinaa sano semmosta vänkäämistä sunki touhus, ettei aina pysy peräsä.


      • ropekori
        aina autuas kirjoitti:

        Ihmisten ylistäminen palstalla minua suututtaa. Eihän tämä ole mikään Mikko-palsta.

        Olen muutama vuosi sitten kirjoitellut samalla sivulla ja siitä eroon päässyt, kiitos Herralle, miksi piilossaan (toisella saitilla kirjoittavia) ihmisiä ylistellään nimeltä täällä, vaikka itse ei kirjoiteta omaa nimeä.

        Tämähän on kaiken kaikkiaan täysi farssi, jota en missään tapauksessa voi hyväksyä oikeana toimintana.
        Jumalan tuli jokaisen koettelee viimeisenä päivänä, turha täällä ajassa on ketään ennen aikojaan kehua.
        Käy pian kun erään uskovaisen, muistaakseni vielä puhuja, joka sanoi viimeisenä iltanaan sairaanhoitajalle että hänen pitää mennä helvettiin. Hoitaja sanoi että hän on uskova ja hänkin voi todistaa syntisi anteeksi.
        Minun aikani on ohitse, totesi mies.

        Mehän emme näe kenenkään sydämen tilaa, siksi ei kannata alkaa korottamaan ihmistä. Erään lähipitäjän pappi käytti useita rippikoulutyttöjä seksuaalisesti hyväkseen, mutta ei ole tullut tarvetta parannukseen, tunnen yhden hänen uhreistaan, se on kamala kohtalo.

        näytä yksi viesti, missä olisi jotenkin ihmistä korotettu. Sinun ja muutaman muun hävyttömiä paskanlappoviestejä, kuten ylläolevakin, on sen sijaan pilvin pimein.

        Voimme kaikki olla Jumalalle kiitollisia siitä, että Hän ajallaan antaa sellaiset työkalut mitä tarvitaan.


      • ahvenainen
        Viinikavville kirjoitti:

        säähän täälä ruukat ittiäs ylistellä, nih sano. henkilöpalvontaa sekio, sano nih.
        kuuskyttä vuatta ott ollut uskosa erehtymäti kertaakaa. välilä kehut muijjaas ja välilä ommaa ittiäs. pistää se välilä nauruks ko niitä juttuja lukkee.
        mikäs sun uskosas ny o, ku pitkävihasuus viä iha järjenki kokonansa?
        ommeinaa sano semmosta vänkäämistä sunki touhus, ettei aina pysy peräsä.

        Rukoile että Jumala päästisi sinut puristuksesta. Älä heijastele toisiin omia puristuksiasi. Äläkä kanna tänne kirjoituksia ja ihmisten ylistyksiä muilta palstoilta.


      • aina autuas
        ropekori kirjoitti:

        näytä yksi viesti, missä olisi jotenkin ihmistä korotettu. Sinun ja muutaman muun hävyttömiä paskanlappoviestejä, kuten ylläolevakin, on sen sijaan pilvin pimein.

        Voimme kaikki olla Jumalalle kiitollisia siitä, että Hän ajallaan antaa sellaiset työkalut mitä tarvitaan.

        Ja samoissa avauksissa halveksitaan kahtakin veljeä aivan kuvottavalla tavalla. Jos sinulle ei ole muuta asiaa kun minun panetteleminen niin ole hiljaa!!!


      • bobitza
        Parta-Heikki kirjoitti:

        Ei hän niin ajattele, kun hän ensin mielensä malttaa. Nyt vaan viha sokaisee kirj tylysti.

        olen lukenut(en mitenkään rakentavaa)keskustelua.Saahan tänne kirjoittaa mielipiteitään mut ihmettelen ovatko ne nettiruukun ´VIISAAT`` siirtyneet tälle palstalle?Tervetuloa vaan ihan sydämellisesti mutta toivon teidän ymmärtävän et täällä kirjoittavat myös tällaiset ns.tavikset jotka haluavat ottaa osaa ilman mitään suurta Raamatun tuntemista.Minä kirjoitan yleensä omista koettelemuksista ja en tykkää et henk.koht.nimillä moititaan tai muutenkaan niitä käytetään.Tämä on vaan mun mielipiteeni.Tähän väittelyyn mul ei ole rahkeita sanoa juuta eikä jaata!lämmöllä bobitza,jatkakaa vaan!


      • bobitza
        bobitza kirjoitti:

        olen lukenut(en mitenkään rakentavaa)keskustelua.Saahan tänne kirjoittaa mielipiteitään mut ihmettelen ovatko ne nettiruukun ´VIISAAT`` siirtyneet tälle palstalle?Tervetuloa vaan ihan sydämellisesti mutta toivon teidän ymmärtävän et täällä kirjoittavat myös tällaiset ns.tavikset jotka haluavat ottaa osaa ilman mitään suurta Raamatun tuntemista.Minä kirjoitan yleensä omista koettelemuksista ja en tykkää et henk.koht.nimillä moititaan tai muutenkaan niitä käytetään.Tämä on vaan mun mielipiteeni.Tähän väittelyyn mul ei ole rahkeita sanoa juuta eikä jaata!lämmöllä bobitza,jatkakaa vaan!

        Tää on seriffille! Olen alkanut kirjoittaa tänne nimillä peppiina,peppi,varbiina,kaikki muka varattuja????Miksi en kertaakaan ole nähnyt niillä tunnuksilla kirjoitettuja viestejä?lisään vielä,aava,arttu,sisu,ym vielä?Missä piileksivät näiden nimien käyttäjät?Olisiko syytä tarkistaa tilanne.MONELTA ON MYÖS VIETY NIMIMERKIT YHT.ÄKKIÄ POIS?en ymmärrä!Pliis,pieni vastaus,toivoo varba


      • varba
        aina autuas kirjoitti:

        Ihmisten ylistäminen palstalla minua suututtaa. Eihän tämä ole mikään Mikko-palsta.

        Olen muutama vuosi sitten kirjoitellut samalla sivulla ja siitä eroon päässyt, kiitos Herralle, miksi piilossaan (toisella saitilla kirjoittavia) ihmisiä ylistellään nimeltä täällä, vaikka itse ei kirjoiteta omaa nimeä.

        Tämähän on kaiken kaikkiaan täysi farssi, jota en missään tapauksessa voi hyväksyä oikeana toimintana.
        Jumalan tuli jokaisen koettelee viimeisenä päivänä, turha täällä ajassa on ketään ennen aikojaan kehua.
        Käy pian kun erään uskovaisen, muistaakseni vielä puhuja, joka sanoi viimeisenä iltanaan sairaanhoitajalle että hänen pitää mennä helvettiin. Hoitaja sanoi että hän on uskova ja hänkin voi todistaa syntisi anteeksi.
        Minun aikani on ohitse, totesi mies.

        Mehän emme näe kenenkään sydämen tilaa, siksi ei kannata alkaa korottamaan ihmistä. Erään lähipitäjän pappi käytti useita rippikoulutyttöjä seksuaalisesti hyväkseen, mutta ei ole tullut tarvetta parannukseen, tunnen yhden hänen uhreistaan, se on kamala kohtalo.

        aina autuaalle!Niin minäkin haluan uskoa tosi syntisenä ja heikkona itsestäni.Ei meissä ihmisissä ole yhtään ylempää eikä alempaa.Toiset,jopa hieman ns.köyhyydessä elävät,oikealla tavalla yksinkertaiset antavat heille joilla muutenkin jo paljon on.He keräävät marjoja,sieniä ja sit lahjoittavat heille,meille jotka hyvin voimme omissa luxusasunnoissamme.Mua ainaskin hävettää ihan suunnattomasti.Nyt meidän kaikkien tulisi rukoilla itsellemme hyvää tahtoa ja ymmärrystä.Eihän ne aarteet tule kuin Jumalalta Poikansa ja Pyhän Hengen kanssa.(rakkauden teot).Mielestäni on hyvä tutkia itseämme Raamatun Valossa,ei toisia.Kyllä silloin masentuneimmallekkin alkaa Jumalan aurinko loistamaan sydämiimme.Huom,ne ovat niitä Hengen Hedelmiä joita toinen käsi ei tiedä ja ne menevät kaikki Kristuksen tähden,ainoastaan.Piiruakaan ei meillä mitään omasta takaa ole.Voi kun rukoilen kaikkien menevän itseensä,minä ekana,en ole esimerkin näyttäjä missään muotoa.Lämmöllä varba


      • bobitza kirjoitti:

        Tää on seriffille! Olen alkanut kirjoittaa tänne nimillä peppiina,peppi,varbiina,kaikki muka varattuja????Miksi en kertaakaan ole nähnyt niillä tunnuksilla kirjoitettuja viestejä?lisään vielä,aava,arttu,sisu,ym vielä?Missä piileksivät näiden nimien käyttäjät?Olisiko syytä tarkistaa tilanne.MONELTA ON MYÖS VIETY NIMIMERKIT YHT.ÄKKIÄ POIS?en ymmärrä!Pliis,pieni vastaus,toivoo varba

        että niitä mainitsemiasi nimimerkkejän on rekisteröity. Tähän Suomi24-perheeseen kuuluu alueita runsaasti ja uskompa, että jollakin palstalla rekisteröity nimimerkki on varattu kaikilla laueilla vaikka se ei tulisi kertaakaan täällä näkyviin.


      • autuas aina
        varba kirjoitti:

        aina autuaalle!Niin minäkin haluan uskoa tosi syntisenä ja heikkona itsestäni.Ei meissä ihmisissä ole yhtään ylempää eikä alempaa.Toiset,jopa hieman ns.köyhyydessä elävät,oikealla tavalla yksinkertaiset antavat heille joilla muutenkin jo paljon on.He keräävät marjoja,sieniä ja sit lahjoittavat heille,meille jotka hyvin voimme omissa luxusasunnoissamme.Mua ainaskin hävettää ihan suunnattomasti.Nyt meidän kaikkien tulisi rukoilla itsellemme hyvää tahtoa ja ymmärrystä.Eihän ne aarteet tule kuin Jumalalta Poikansa ja Pyhän Hengen kanssa.(rakkauden teot).Mielestäni on hyvä tutkia itseämme Raamatun Valossa,ei toisia.Kyllä silloin masentuneimmallekkin alkaa Jumalan aurinko loistamaan sydämiimme.Huom,ne ovat niitä Hengen Hedelmiä joita toinen käsi ei tiedä ja ne menevät kaikki Kristuksen tähden,ainoastaan.Piiruakaan ei meillä mitään omasta takaa ole.Voi kun rukoilen kaikkien menevän itseensä,minä ekana,en ole esimerkin näyttäjä missään muotoa.Lämmöllä varba

        Kyl se on kuule niin, et saarnamiehen on julistettava JUMALAN sanaa.

        Ei siitä kuolematon sielu ravintoa saa jos joku ruikuttaa kateederilla itsestään, taikka sitten kehuu itseään,
        ja jos ei itseään niin seurakuntaansa ja sen vanhimmistoa

        Jeesus on Jumalan lasten ruoka ja juoma, ja Jeesus antaa kasvun kun syntinen saa Jumalan armossa elää ja armon raitista ilmaa hengittää.

        Vähän on kristinopin näkökulmasta tarkasteltuna sekoilun meininkiä, jutuissas meinaan. Emme me vääriä opetuksia rakasta, se on syntiä. Väärin opettavan on tehtävä parannus vääristä opetuksistaan, rakkaudeksi naamioitu hyssyttely on syntiä näissä asioissa, se mahdollistaa tilanteen jatkumisen.


      • tiatoksianto
        bobitza kirjoitti:

        Tää on seriffille! Olen alkanut kirjoittaa tänne nimillä peppiina,peppi,varbiina,kaikki muka varattuja????Miksi en kertaakaan ole nähnyt niillä tunnuksilla kirjoitettuja viestejä?lisään vielä,aava,arttu,sisu,ym vielä?Missä piileksivät näiden nimien käyttäjät?Olisiko syytä tarkistaa tilanne.MONELTA ON MYÖS VIETY NIMIMERKIT YHT.ÄKKIÄ POIS?en ymmärrä!Pliis,pieni vastaus,toivoo varba

        Kyllä näitä on vapaana vaikka kuinka paljon. Jos esimerkiksi nimimerkki bobitza olisi rekisteröity, niin et sinä sitä voisi tänne rekisteröimättäkään kirjoittaa. Vika on nyt jossakin muualla!!


    • neuvoa antavaa

      Papit ei ole mikään yksi massa, vaan heissä on sekä uudestisyntyneitä kristittyjä että uudestisyntymättömiä (kastettuja epäuskossa eläviä). Epäuskoisten ja ateistipappien mukana leimataan täysin Jumalan sanan vastaisesti kaikki papit samanlaisiksi. Myös esikoislestadiolaisten piirissä on paljon uskovia jotka eivät leimaa ketään summittain.

      Räikeä vääristely ja uskovien hurmahengiksi leimaaminen ylipäätään on täysin samaa maata kun kaikki muukin yleistäminen. Me olemme tiellä, olemme matkalla kohti päämäärää. On uskossaan monenlaisissa vaiheissa eläviä kristittyjä. Niille joiden usko syystä taikka toisesta vielä horjuu, tulee kirkastaa aivan samalla tavoin kun vahvemmillekin, YKSIN USKOA KRISTUKSEEN. Kaltaisesi (hurmahenki)vouhottajat voisivat panna sordiinoa sarkasminsa jarruksi, vaikka suuttuminen on sinänsä ymmärrettävää.

      • Parta-Heikki

        Onko jossakin julmasti haukuttu uskovia hurmahengiksi? En ole täällä sellaista havainnut.


      • teuta
        Parta-Heikki kirjoitti:

        Onko jossakin julmasti haukuttu uskovia hurmahengiksi? En ole täällä sellaista havainnut.

        Lue tarkasti , muistaakseni eilen ja entis päivänä .


      • kerrav vääri
        teuta kirjoitti:

        Lue tarkasti , muistaakseni eilen ja entis päivänä .

        Nihh, sun miälestäs. mut ei se sillä pirä kutiansa. eijjoo kettää haukuttu, meinaan.


      • teu

        Sullä on hyviä juttuja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      152
      2431
    2. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      76
      1789
    3. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      12
      1587
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      92
      1520
    5. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      89
      1361
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      7
      1276
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      61
      1100
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      12
      1034
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      45
      994
    10. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      112
      956
    Aihe