Onko mitään konstia millä tota kamalaa huutoa vois hillitä? En halua leikata kissaa.
En saa unta kun se ulvoo öisin, ja päivisinkin!
Tosin hyvät puolet kiimassa on se että se on erittäin seurallinen ja on paljon rennompi seurassani, onko tämä vaan kiimasta johtuvaa? kissa on siis ollut minulla kesän alusta saakka ja se on ollut hieman etäinen ja varovainen. Haluaisin että se uskaltaisi tulla syliini vielä kiiman loputtuakin.
raivostuttava kiimahuuto!!
43
4447
Vastaukset
- oletko vähääkään
tutustunut kissoihin ennenkuin olet sen päättänyt ottaa? Kissa lopettaa huuden kun leikkautat sen, miksi et sitä halua leikkauttaa? Ei se leikkaaminen kissaa muuta niin etteikö enää tulisi syliin.............
- pää räjähtää
Olen tutustunut ja mulla on ennestäänkin täällä toinen kissa. Ajattelin vaan kysyä jos ois jotain seerumia tai jotain vähän ku ne jotka estävät kissoja tekemästä pahoja. En halua leikkauttaa koska aion tehdä sillä vielä pentuja! Enkä halua siitä mitään moraalisaarnaa!
- ----
Kaikki eivät halua viedä kissaa silvottavaksi oman mukavuutensa vuoksi.
- 17+1
---- kirjoitti:
Kaikki eivät halua viedä kissaa silvottavaksi oman mukavuutensa vuoksi.
että eläimellä on kivaa olla kiimassa ilman että pääsee toimimaan kuten viettinsä sanoisi?
- niin ja
17+1 kirjoitti:
että eläimellä on kivaa olla kiimassa ilman että pääsee toimimaan kuten viettinsä sanoisi?
onko se sitten kissasta kivaa kun kohtutulehdus iskee. Se kun pahimmillaan voi aiheuttaa rajun yleistulehduksen ellei märkä vuoda ulos vaan jää kohtuun ja kohtu "räjähtää". Tai jos kissa saakin nisäkasvaimia jotka eivät todellakaan ole kivuttomia, kasvaimien poisleikkauskin maksaa maltaita eikä ole mitenkään varmaa ettei kasvaimet uusiudu. Ei se leikkaaminen ole vain omistajan mukavuudenhalusta kiinni, vaan se on perusterveydenhoitoa. Naisiltakin leikataan kohtuja pois sekä miehiltä kiveksiä jos siihen tarvetta on, eikä sitä pidetä silpomisena. Kissa ei todellakaan kärsi leikkauksesta mitenkään, vaan päinvastoin pysyy paljon terveempänä.
- suositellaan
ei vain kiiman estoon vaan myöskin muuten terveyden edistämiseen. Jatkuvasti kiimaileva kissa kun saa helposti mm. kohtutulehduksen. Kiimaileva kissa yleensä laihtuu kun ruoka ei maistu ja jatkuva kiima aiheuttaa kissalle stressin joka voi laukaista muita sairauksia päälle. Kiima rasittaa omistajan lisäksi myös kissanaarasta erittäin paljon.
Pillereitä annetaan, mutta niitä ei suositella käytettäväksi kuin väliaikaisesti. Ne kun myös aiheuttavat helposti kohtutulehdusta sekä sokeritautia, nisäkasvaimia jne. Joillekin pillerit myös vaikuttaa luonteeseen ja kissasta tulee ärtyisä.- pää räjähtää
Kai se on sitte pakko, oisin kyl niin toivonu tolle muutamaa pentua ja sitte leikkauttaa.
- korvatulpat? ON!
sullakin pää räjähtää. Mietippä sitä että kun kissa sairastaa kilpirauhasen liikatoimintaa niin se todellakin huutaa kurkku suorana 24/7 ja on muutenkin yliaktiivinen, ylipirtee ja hulluuteen asti levoton. Meillä oli muutamia viikkoja tälläistä ennen kuin lääkitys saatiin kohdalleen. Ei auttanut muu kuin kestää!
- SENTÄÄN!
Ei voi todeta kuin että kyllä ihmiset on tyhmiä!!!
Etkö kissaa ottaessasi tiennyt että kissoilla tulee kiima jollei sitä leikkauta?? Tsiisus!!
Oma vikas,joten kestä huuto.
Olisit ottanut selvää asioista ennen kuin kissan otat ja teet päätöksen ettet aio sitä leikkauttaa.
Ja satuitko tietämään että kun kissasi olisi pennut saanut niin mikä vilinä,meteli ja huuto silloin kävisi?? Kissoja voi yhden lisäksi peräti olla 5 kappaletta!
Hohhoijaa.- pää räjähtää
vaa itelles! kyllä mä tiesin että sille tulee kiima ja että se huutaa ja kaiken muunkin tarpeellisen, OLISIN VAAN KYSYNYT ONKO JOTAIN SEERUMIA JOKA RAUHOITTAA KISSAA!!!!!!!!!!!! TÄÄLLÄ IHMISET OTTAVAT KAIKEN NIIN ITTEENSÄ JA ALKAVAT SYYTTELEMÄÄN JA HAUKKUMAAN TYHMÄKSI. ENPÄ TAIDA ENÄÄ NÄILLÄ PALSTOILLA KÄYDÄ KUN ON NIIN TÖRKEITÄ IHMISIÄ ETTEI VOI VASTATA ASIALLISESTI!!!!!!
- asiallisia vastauksia
pää räjähtää kirjoitti:
vaa itelles! kyllä mä tiesin että sille tulee kiima ja että se huutaa ja kaiken muunkin tarpeellisen, OLISIN VAAN KYSYNYT ONKO JOTAIN SEERUMIA JOKA RAUHOITTAA KISSAA!!!!!!!!!!!! TÄÄLLÄ IHMISET OTTAVAT KAIKEN NIIN ITTEENSÄ JA ALKAVAT SYYTTELEMÄÄN JA HAUKKUMAAN TYHMÄKSI. ENPÄ TAIDA ENÄÄ NÄILLÄ PALSTOILLA KÄYDÄ KUN ON NIIN TÖRKEITÄ IHMISIÄ ETTEI VOI VASTATA ASIALLISESTI!!!!!!
et vain olisi halunnut kuulla sitä että ainoa asia joka tuohon auttaa on leikkaaminen. Olsiit vaan halunnut tunkea jonku pillerin naamaan ja et asia olissillä hoidettu
- pää räjähtää
asiallisia vastauksia kirjoitti:
et vain olisi halunnut kuulla sitä että ainoa asia joka tuohon auttaa on leikkaaminen. Olsiit vaan halunnut tunkea jonku pillerin naamaan ja et asia olissillä hoidettu
just joo! kyl mä tiedän että leikkaaminen olisi hyvä juttu, en mä mitään pillereitä halua antaa, yritä jo ymmärtää että olisin halunnut tietää onko mitään SEEERUMIA kuten esimerkiksi pahaa tekeville kissoille tuoksutetaan että rauhottuisi! Asiallinen vastaus on minusta sellainen että keskitytään siihen mitä KYSYTÄÄN, eikä esimerkiksi se miksi en halua leikata kissaani kuulu kenellekkään! Jos omistajan viesti vaikuttaa siltä etttä kissa on huonossa hoivassa silloin minusta saa kysyä asioita jotka eivät liity kysymykseen. MUTTA minun kissani ovat erittäin hyvässä hoivassa ja saavat paljon rakkautta ja olen lukenut kyllä kissoista ennen kun niitä hankin. Eikö nämä palstat ole juuri sitä varten että jaetaan tietoa?!? Eikä saarnata tuntemattomille asiasta tietämättä!
- >^..^<
pää räjähtää kirjoitti:
just joo! kyl mä tiedän että leikkaaminen olisi hyvä juttu, en mä mitään pillereitä halua antaa, yritä jo ymmärtää että olisin halunnut tietää onko mitään SEEERUMIA kuten esimerkiksi pahaa tekeville kissoille tuoksutetaan että rauhottuisi! Asiallinen vastaus on minusta sellainen että keskitytään siihen mitä KYSYTÄÄN, eikä esimerkiksi se miksi en halua leikata kissaani kuulu kenellekkään! Jos omistajan viesti vaikuttaa siltä etttä kissa on huonossa hoivassa silloin minusta saa kysyä asioita jotka eivät liity kysymykseen. MUTTA minun kissani ovat erittäin hyvässä hoivassa ja saavat paljon rakkautta ja olen lukenut kyllä kissoista ennen kun niitä hankin. Eikö nämä palstat ole juuri sitä varten että jaetaan tietoa?!? Eikä saarnata tuntemattomille asiasta tietämättä!
Siis mitähän oikein tarkoitat, kun kysyt seerumia??? Seerumihan on veren nestemäinen osa, siis se mitä jää jäljelle, kun puna- yms solut otetaan pois :-/
Ja sitä antamalla (miten ja missä muodossa?) ei kyllä ole mitään vaikutusta kissan kiimaan.
Naaraskissan kiiman saa rauhoittumaan vain leikkaamalla tai pillereillä, joilla kiimaa voidaan siirtää eteenpäin kasvatukseen tarkoitetuilla naarailla. Ja pillerithän tuovat tullessaan riskin kohtutulehdukseen jne.
Kun naaraskissan ottaa ja aikoo pentujakin sille hankkia, on vain koitettava kestää!
Pitkää pinnaa ja tarkkaa harkintaa pennutukseen toivottaa kolmen leikkaamattoman naaraan omistaja - 4 kissan äitee
pää räjähtää kirjoitti:
ei tarvitse rauhoittavia, sen sijaan sinä tarvitset. Ja jos haluat hajuttoman, mauttoman ja äänettömän lemmikin, niin Anttilan leluosastolta se löytyy.
- pää räjähtää
>^..^< kirjoitti:
Siis mitähän oikein tarkoitat, kun kysyt seerumia??? Seerumihan on veren nestemäinen osa, siis se mitä jää jäljelle, kun puna- yms solut otetaan pois :-/
Ja sitä antamalla (miten ja missä muodossa?) ei kyllä ole mitään vaikutusta kissan kiimaan.
Naaraskissan kiiman saa rauhoittumaan vain leikkaamalla tai pillereillä, joilla kiimaa voidaan siirtää eteenpäin kasvatukseen tarkoitetuilla naarailla. Ja pillerithän tuovat tullessaan riskin kohtutulehdukseen jne.
Kun naaraskissan ottaa ja aikoo pentujakin sille hankkia, on vain koitettava kestää!
Pitkää pinnaa ja tarkkaa harkintaa pennutukseen toivottaa kolmen leikkaamattoman naaraan omistajaHyvä on, jos ei ole mitään muuta keinoa niin alan pohtimaan vaihtoehtoja.
- pää räjähtää
4 kissan äitee kirjoitti:
ei tarvitse rauhoittavia, sen sijaan sinä tarvitset. Ja jos haluat hajuttoman, mauttoman ja äänettömän lemmikin, niin Anttilan leluosastolta se löytyy.
Tuonkin viestin olisit voinut olla lähettämättä! Olenko puhunut hajuista? olenko puhunut normaaleista kissan ääntelyistä`? puhuin kiimaääntelystä ja näköjään sille ei voi tehdä muuta kun antaa se pilleri mistä ihmiset puhuu (siihen en kyllä lähde) tai leikkauttaa tai kestää, ja mietin kestämisen ja leikkaamisen välillä, olen kyllä kallistumassa leikkaamisen puolelle koska kissa kärsii kiimasta.
Pidäthän ensi kerralla omana tietonasi nuo muka hauskat kommenttisi! - hamsuliini
pää räjähtää kirjoitti:
Tuonkin viestin olisit voinut olla lähettämättä! Olenko puhunut hajuista? olenko puhunut normaaleista kissan ääntelyistä`? puhuin kiimaääntelystä ja näköjään sille ei voi tehdä muuta kun antaa se pilleri mistä ihmiset puhuu (siihen en kyllä lähde) tai leikkauttaa tai kestää, ja mietin kestämisen ja leikkaamisen välillä, olen kyllä kallistumassa leikkaamisen puolelle koska kissa kärsii kiimasta.
Pidäthän ensi kerralla omana tietonasi nuo muka hauskat kommenttisi!olisit voinut olla provoilematta. Vai oletko oikeasti niin tyhmä ettet tajua että kissasta lähtee ääntä? Kissa kun voi kiljua muulloinkin kuin vain kiimassa.. Tsiisus! Hanki hamsteri!
- sitäkään tälle
hamsuliini kirjoitti:
olisit voinut olla provoilematta. Vai oletko oikeasti niin tyhmä ettet tajua että kissasta lähtee ääntä? Kissa kun voi kiljua muulloinkin kuin vain kiimassa.. Tsiisus! Hanki hamsteri!
tyypille suosittele. Hamsterihan tarvitsee juoksupyörän ja siitäkin ääntä lähtee.
- harjaliini
sitäkään tälle kirjoitti:
tyypille suosittele. Hamsterihan tarvitsee juoksupyörän ja siitäkin ääntä lähtee.
huomio! Hamsut ovat yöeläimiä ja pitävät ääntä. Perun sanani hamsterin hankkimisesta.
Otetaas uusiksi: hanki hammasharja! Sitä ne muutkin hul.. hassut vetää perässään ja leikkii että se on koira.. tai miksei kissa!!! - PÄÄ RÄJÄHTÄÄ SUOMI24 KESKUSTELUN KISSAPALSTALLA
harjaliini kirjoitti:
huomio! Hamsut ovat yöeläimiä ja pitävät ääntä. Perun sanani hamsterin hankkimisesta.
Otetaas uusiksi: hanki hammasharja! Sitä ne muutkin hul.. hassut vetää perässään ja leikkii että se on koira.. tai miksei kissa!!!Hankkikaa te vaikka elämä ku ei oo muuta tekemistä ku haukkua ihmisiä täällä!!!!! TIEDÄN ETTÄ KISSASTA LÄHTEE ÄÄNTÄ PISTE!!
- 10+10
PÄÄ RÄJÄHTÄÄ SUOMI24 KESKUSTELUN KISSAPALSTALLA kirjoitti:
Hankkikaa te vaikka elämä ku ei oo muuta tekemistä ku haukkua ihmisiä täällä!!!!! TIEDÄN ETTÄ KISSASTA LÄHTEE ÄÄNTÄ PISTE!!
tosi? Hanki sen hammasharjan lisäksi vielä kamomillateetä..
- elosalama?
pää räjähtää kirjoitti:
Pidäthän ensi kerralla omana tietonasi nuo muka hauskat kommenttisi!Otimme naaraskissan, jonka väitettiin olevan steriloitu. Ihmetys oli suuri, kun katti huusi, piehtaroi ja käyttäytyi muutenkin kiimaisen kissan tavoin kahden viikon välein.
Kissa painoi vain 2,2kg meille tullessaan, emmekä saaneet sitä lihomaankaan jatkuvan kiiman vuoksi. Veimme sen eläinlääkärille, jotta se leikataan, mikäli ei ole jo leikattu.
Nyt leikkauksesta on kolme kuukautta ja meillä on eloisa, kaunis, terve ja sopivasti pyöreä kissa joka ei ole menettänyt mitään, vaan saanut tasapainoisen ja terveen elämän. - pää räjähtää
elosalama? kirjoitti:
Otimme naaraskissan, jonka väitettiin olevan steriloitu. Ihmetys oli suuri, kun katti huusi, piehtaroi ja käyttäytyi muutenkin kiimaisen kissan tavoin kahden viikon välein.
Kissa painoi vain 2,2kg meille tullessaan, emmekä saaneet sitä lihomaankaan jatkuvan kiiman vuoksi. Veimme sen eläinlääkärille, jotta se leikataan, mikäli ei ole jo leikattu.
Nyt leikkauksesta on kolme kuukautta ja meillä on eloisa, kaunis, terve ja sopivasti pyöreä kissa joka ei ole menettänyt mitään, vaan saanut tasapainoisen ja terveen elämän.Kuulostaa hyvältä ratkaisulta tuo! Varaan leikkausajan heti kun tuo kiima nyt loppuu. Onneksi on vielä jäljellä ei-lapsellisia ihmisiä joilta tulee hyviä vastauksia.
- sffs
mutta mitäs kun naapurin kissa ulisee ja mouruaa nurkissa? ja naapuri ei leikkauta sitä. toivottavasti ensi kesänä joku sen leikkaa..
- nenna.
sffs kirjoitti:
mutta mitäs kun naapurin kissa ulisee ja mouruaa nurkissa? ja naapuri ei leikkauta sitä. toivottavasti ensi kesänä joku sen leikkaa..
Voit varata ajan jo nyt, koska monesti on jonoa ja ehdit saada ajan parahiksi kun kiima loppuu.
Todellakin valitsit oikean vaihtoehdon. : ) - miummakatti
pää räjähtää kirjoitti:
vaan sinun on kestettävä sitä niin kauan, kun kiimaa kestää.
Ainoa apu on joko mennä ulos, tai hommata korvatulpat.
Leikkaus kannattaa tehdä mahdollisimman pian, siilä kiima-aika voi iskeä yllätäävän nopeaan uudelleen..
Onnea sinulle ja kisullesi - Jouppe
nenna. kirjoitti:
Voit varata ajan jo nyt, koska monesti on jonoa ja ehdit saada ajan parahiksi kun kiima loppuu.
Todellakin valitsit oikean vaihtoehdon. : )Nythän on tulossa talvi, jolloin kissalle ei tod.näk. tule kiimaa niin usein, koska siihen vaikuttaa myös vuodenaika/valoisuus. Eli jos kovasti tahdot tytöllä teettää esim. ensi keväänä pennut, niin uskoisin pääsi kestävän talven yli. :) Omakohtaista kokemusta ei asiasta kylläkään vielä ole, itsellä n. vuoden ikäinen narttu jolla on ollut hiljan pari kiimaa (kiima kesti viikon, pari viikkoa taukoa ja sitten uusi viikon kiima; kolmatta ei ole vielä tullut vaikka tuon aikataulun mukaan olisi pitänyt jo alkaa).
Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että täällä kirjoitellaan turhan kärkkäästi ja epäasiallisesti erittäin paljon, valitettavasti. Itsekin olen joutunut samantapaisen provoilun kohteeksi huolimattoman sanavalinnan takia, kun joku ymmärsi asian (tahallaan) erilailla kuin olin sen tarkoittanut. - nenna.
Jouppe kirjoitti:
Nythän on tulossa talvi, jolloin kissalle ei tod.näk. tule kiimaa niin usein, koska siihen vaikuttaa myös vuodenaika/valoisuus. Eli jos kovasti tahdot tytöllä teettää esim. ensi keväänä pennut, niin uskoisin pääsi kestävän talven yli. :) Omakohtaista kokemusta ei asiasta kylläkään vielä ole, itsellä n. vuoden ikäinen narttu jolla on ollut hiljan pari kiimaa (kiima kesti viikon, pari viikkoa taukoa ja sitten uusi viikon kiima; kolmatta ei ole vielä tullut vaikka tuon aikataulun mukaan olisi pitänyt jo alkaa).
Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että täällä kirjoitellaan turhan kärkkäästi ja epäasiallisesti erittäin paljon, valitettavasti. Itsekin olen joutunut samantapaisen provoilun kohteeksi huolimattoman sanavalinnan takia, kun joku ymmärsi asian (tahallaan) erilailla kuin olin sen tarkoittanut.Tässä maassa ja tässä maailmassa on jo aivan liikaa kodittomia kissoja muutenkin. Niin sanottuja turhia pentuja ei tarvita enä lisää. Lisäkis maatiaispennut (ja kokemuksesta tiedän sanoa pari rotukissaakin) menee monesti huonoille omistajille vaikka kuinka vannotaan ja vakuutellaan että kissa on koko loppuiän yms.
- PiiRoo2
nenna. kirjoitti:
Tässä maassa ja tässä maailmassa on jo aivan liikaa kodittomia kissoja muutenkin. Niin sanottuja turhia pentuja ei tarvita enä lisää. Lisäkis maatiaispennut (ja kokemuksesta tiedän sanoa pari rotukissaakin) menee monesti huonoille omistajille vaikka kuinka vannotaan ja vakuutellaan että kissa on koko loppuiän yms.
Se että kissan kiima harvenee talveksi on melko yleinen harhaluulo. Toki joillakin kissoilla voi mennä noin, mutta ei todellakana kaikilla.
Oma kissani ensimmäinen kiima tuli lokakuussa rytmillä 5 päivää kiimassa ja 1 1/2 viikkoa väliä. Kun kolme kiimaa oli ohi, aloin antamaan sille pillereitä. Tämä ihan siksi että sopivaa sulhasta ei löytynyt enkä myöskään halunnut teettää pentuja liian nuorella emolla. Kun sopiva kolli sitten löytyi, pillerit pois ja kissa astutettiin. Kun pennut oli luovutettu, leikkautin naaraan. Kyseessä siis rotukissa.
Pillerit toki voivat altistaa kissan kohtutulehdukselle tai nisäkasvaimille, mutta ei välttämättä. Voi miettiä kumpi on pahempaa, antaa kissan juosta tiheään puoli vuotta vai antaa tuon ajan pillereitä? Meillä tuohon kiimalaulantaan auttoi Felway-suikeella suihkuttelu, mutta tehosi vain vähäksi aikaa eikä ole auttanut kaikilla joille olen tämän vinkin antanut. - pää räjähtää
nenna. kirjoitti:
Tässä maassa ja tässä maailmassa on jo aivan liikaa kodittomia kissoja muutenkin. Niin sanottuja turhia pentuja ei tarvita enä lisää. Lisäkis maatiaispennut (ja kokemuksesta tiedän sanoa pari rotukissaakin) menee monesti huonoille omistajille vaikka kuinka vannotaan ja vakuutellaan että kissa on koko loppuiän yms.
entä jos minulla on jo pennuille omistajat?
- kummallista---
pää räjähtää kirjoitti:
entä jos minulla on jo pennuille omistajat?
jos osaat jo ennalta ennustaa montako pentua kissasi synnyttää.
- pää räjähtää
kummallista--- kirjoitti:
jos osaat jo ennalta ennustaa montako pentua kissasi synnyttää.
kuullut että rotukissa ei synnytä paljoa pentuja. Oletpas sinä etevä tyyppi kun et tätä tiennyt.
- sen rotuinen kissa
pää räjähtää kirjoitti:
kuullut että rotukissa ei synnytä paljoa pentuja. Oletpas sinä etevä tyyppi kun et tätä tiennyt.
jonka omistat saa yleensä vaikkapa 2 pentua ei aina pidä paikaansa, niitähän voipi tulla vaikkapa 6.
Juu ja kylä minä jokseenkin etevä tyyppi olen synnystys asioissa kun lähes 20 vuotta kissoja ja koiria kasvattanut ja useampikin pentue on ollut ja myös tätä ennen on kokemusta synnytyksistä ja pennuista. Ja etenkin isokokoisilla koirilla pentujen määrä voi vaihdella huimasti. Eli on kokemusta synnytyksestä jossa syntyy 12 koiran pentua ja sellasesta jossa tuleekin vain yksi pikku kisu. Sinun tiedoillasi kannattaa hankkia joku virtuaalilemmikki ja leikkiä sillä ja jättää kissojen kasvatus muille. - hölmöläisten palsta
nenna. kirjoitti:
Mistä tiedät, että juuri tämän kissan mahdolliset tulevat pennut olisivat turhia pentuja? Miten sen määrittelet? Miten voit sen tietää? Ehkä juuri tämän kissan tuleva tietty pentu löytää tarkoituksenmukaisesti tiensä juuri tietylle ihmiselle täyttäen juuri jonkin tietyn tarkoitetun kohtalon? Jos kaikki leikkauttavat maatiaiskissansa, kuolee maatiaiskissa sukupuuttoon. Miten ajattelet, että juuri näistä pennuista tulisi kodittomia kissoja? Epätodennäköisintä on, että halutuista, harkituista ja suunnitelluista pennuista tulisi kodittomia. Oma kissani saattoi aikoinaan kaksi pentuetta maailmaan, ennenkuin leikkautin sen. Katsoin, että kaikki saivat hyvän kodin ja niin myös saivat. Mitään vaikeuksia ei myöskään ollut löytää pennuille koteja, kysyntä ylitti tarjonnan tuntuvasti. Eipä olisi sinullakaan kissaa, jos kissasi emän ei olisi niitä turhia pentuja annettu saada. Sinunkin turha kissasi olisi vain haavetta ja unelmaa.
- pää räjähtää
sen rotuinen kissa kirjoitti:
jonka omistat saa yleensä vaikkapa 2 pentua ei aina pidä paikaansa, niitähän voipi tulla vaikkapa 6.
Juu ja kylä minä jokseenkin etevä tyyppi olen synnystys asioissa kun lähes 20 vuotta kissoja ja koiria kasvattanut ja useampikin pentue on ollut ja myös tätä ennen on kokemusta synnytyksistä ja pennuista. Ja etenkin isokokoisilla koirilla pentujen määrä voi vaihdella huimasti. Eli on kokemusta synnytyksestä jossa syntyy 12 koiran pentua ja sellasesta jossa tuleekin vain yksi pikku kisu. Sinun tiedoillasi kannattaa hankkia joku virtuaalilemmikki ja leikkiä sillä ja jättää kissojen kasvatus muille.ihminen joka hankkii eläimen pitää osata ulkoa kaikki kirjat? silloinhan ei tarvtisisi olla näitä palstoja missä kysellä ihmisiltä neuvoja. Tuo rotukissojen pentumäärä on vaan tieto jonka olen sattumoisin kuullut jostain, kissani ei ehkä kuole siihen että minulla on väärää tietoa siitä kuinka paljon pentuja kissat saa rodusta riippumatta. Älytöntä miten voitkaan sanoa tuolla tavalla, virtuaalilemmikki... just joo.
- kisutäti
vieppäs kisusi nyt vaan kiltisti leikattavaksi!!! kissalla on tämän jälkeen paljon parempi olla!! kissa rauhoittuu kun sen laikkauttaa,siis kiimahuuto loppuu.joten leikkaukseen kisusi!!!
- Miekii
ei määrittele kissan rotu tai roduttomuus. On nähty rotukissallakin pentueita joissa 9 hyvinvoivaa karvapalloa ;p
- Jokainen tehköön miten parhaaksi näkee
Hirvittävän ikävä tapa sinulla komennella vieraita ihmisiä. Henkilökohtaisesti inhoan tuota teePPÄS otaPPAS annaPPAS viePPÄS-käskymuotoa. Se on sävyltään alentava, omaa tärkeyttä korostava tapa esittää käsky. Myös huutomerkkien käytössä kannattaa säilyttää maltti. Usein yksi huutomerkki riittää ilmaisemaan viestin sävyn ja painottamaan sanottavaa sopivasti. Kolmen huutomerkin käyttö jokaisen virkkeen lopussa vie tehoa itse asialta ja pistää kiinnittämään huomion huutomerkkeihin, siis pois varsinaisesta asiasta.
- By the way
Jokainen tehköön miten parhaaksi näkee kirjoitti:
Hirvittävän ikävä tapa sinulla komennella vieraita ihmisiä. Henkilökohtaisesti inhoan tuota teePPÄS otaPPAS annaPPAS viePPÄS-käskymuotoa. Se on sävyltään alentava, omaa tärkeyttä korostava tapa esittää käsky. Myös huutomerkkien käytössä kannattaa säilyttää maltti. Usein yksi huutomerkki riittää ilmaisemaan viestin sävyn ja painottamaan sanottavaa sopivasti. Kolmen huutomerkin käyttö jokaisen virkkeen lopussa vie tehoa itse asialta ja pistää kiinnittämään huomion huutomerkkeihin, siis pois varsinaisesta asiasta.
minkä ikäisen kissan(pennun) voi viedä leikkautettavaksi?
- kisukamu
keskustelun aloittaja selvästi kysyi miten kissan kiiman saa aisoihin ilman leikkausta. ystäväni antaa kissalleen jonkinlaisia tabletteja ruuan seassa, joka hillitsee kissan kiimaa. kissa on silti aivan normaali muuten, 8 vuotias narttu ja todella hyväluontoinen. en ymmärrä miksi ihmisillä on tarve päästä pätemään asioista joista eivät tiedä mitään.
- kisukamu
venäläinen ystäväni antaa kissalleen jonkinlaisia tabletteja kiiman ehkäisemiseksi. voin kysyä häneltä mitä ne ovat, jos olet kiinnostunut. sähköpostiosoitteeni on: [email protected].
- catteus
Tarkoitat ehkä tuolla seerumilla jotain eteeristä öljyä joka rauhoittaisi kissaa. En valitettavasti osaa auttaa, tahdoin vain ilmaista ymmärtäväni sinua. Näyttää herättäneen kovin kiivasta kommentointia... Koirille on sellaisia Dap-haiduttimia, jotka tuottaa ilmaan eteeristä öljyä ja joka rauhoittaa ahdistusoireissa. Hyväksi olen todennut! Niitä saa ostaa apteeksita. Ehkä siellä osattaisiin kertoa onko kissoille mitään vastaavaa.
Tsemppiä kisun kanssa! Ja onnea pienille pennuille sitten kun päätät niitä hankkia!- rakkaudesta eläimiin...
Mulla oli leikattu kolli ja hyvä hiirikissa, syliin tuli ja oli muutenkin sosiaalinen. Leikkaus teki sen ettei lähtenyt kotoa kauas, vaan pysyi kotinurkilla ja eli pitkään. Kissa ei kärsi leikkauksesta ei se tiedä mitään menettäneensä, päin vastoin pysyy turvallisella alueella kun ei vietti vie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4377489Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2186429Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai946176Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2085662Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r384522Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi914378Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli44169Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s363673Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1163600Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673588