pärjääkö pemarilla talvella, onko laitettava hiekkasäkki takakonttiin, että pääsee ylämäkeen?
talvella pemari?
19
1172
Vastaukset
- dfghjsdfghjk
Ei kannata edes yrittää liikkeellelähtöä talvella. Kävellen olisit jo perillä. Säkki takaluukussa on huonompi ajaa kuin 60-luvun kuplavolkkari.
- biistii
hiekkasäkkejä kontissa pitää eikä kiinnikkään ole jääty.. eikä ole mitään sähköisiä luistonestoja tms. ainoastaan alkuperäinen lukkoperä ja renkaina hakkapeliitta 5 koossa 225/50/17
- buahhhhahhahhahhahaaa
biistii kirjoitti:
hiekkasäkkejä kontissa pitää eikä kiinnikkään ole jääty.. eikä ole mitään sähköisiä luistonestoja tms. ainoastaan alkuperäinen lukkoperä ja renkaina hakkapeliitta 5 koossa 225/50/17
tuolla systeemillä onkin parasta pysyä asfalttiteillä
- tojomään
Harva se viikko niitä on katollaan ja lytyssä pitkin suomea. Missä ne kuuluisat ajo-ominaisuudet lie?
- vaikka ilman
Kyllä takavetoisella pärjää talvellakin. Joko hiekkasäkin manssa tai ilman. Ihan oma valinta.
Itselläni on tällä hetkellä etuvetoinen, ja pärjää silläkin, yhtä hyvin. - ex-bemaristi
Kyllä bemulla talvellakin pärjää hiekkasäkillä tai ilman. Renkaiden kunnolla on suurempi merkitys kuin etuvetoisissa jos ei halua jäädä kiinni ja tietenkin pitää hiukan katsoa mihin ajaa.
Mulla suurempi ongelma oli bemun perä. Sillä on taipumusta irrota ja heittää auto poikittain arvaaamattomissa paikoissa jos ei ole kaasun kanssa varovainen. Pitkäakselinen 500 sarjalainenkin teki tuota.
Nykyisin ajelen etuveto automaattia ja se ei kyllä luistele ja on muutenkin parempi mutta jumiin sitä ei parane päästää.- kyä näin on...
Takavedolla ei nyky aikana ole muuta virkaa kuin osana nelivedon rakennetta. Yksinään se kuuluu historiaan. Aikaan jolloin ei osattu rakentaa luotettavaa etuvetoa. Sellainen on osattu tehdä jo yli 30 vuoden ajan. kiitos isälle ja äidille minulla oli lapsena tarpeeksi leluja, joten niitä ei tarvitse lähteä autoliikkeistä etsimään.
- biistii
kyä näin on... kirjoitti:
Takavedolla ei nyky aikana ole muuta virkaa kuin osana nelivedon rakennetta. Yksinään se kuuluu historiaan. Aikaan jolloin ei osattu rakentaa luotettavaa etuvetoa. Sellainen on osattu tehdä jo yli 30 vuoden ajan. kiitos isälle ja äidille minulla oli lapsena tarpeeksi leluja, joten niitä ei tarvitse lähteä autoliikkeistä etsimään.
oletko koskaan ajanut takavetoisella NYKYAUTOLLA
ovat minittäin hiukan eri maata kuin ke12 corolla
nimimerkillä ei tulisi edes mieleen ostaa mitään etuveto härveliä kyä näin on... kirjoitti:
F1 autoista ei tehdä etuvetoisia?
Luulisi niidenkin jo tajuavan olevansa vanhanaikaisilla leluilla liikkeellä.- hehehehe
zippo100 kirjoitti:
F1 autoista ei tehdä etuvetoisia?
Luulisi niidenkin jo tajuavan olevansa vanhanaikaisilla leluilla liikkeellä.Eipä juu näy F-ykkösiä Suomen talviliikenteessä.
hehehehe kirjoitti:
Eipä juu näy F-ykkösiä Suomen talviliikenteessä.
Etuvetoisten autojen turvallisuus talvioloissa sen kummemin kuin missään muissakaan olosuhteissa on fiktiivinen.
Etuvetoisuus on yleistynyt tuotanto kustannus syistä ei turvallisuus.
Suurin osa talvella onnettomuuteen joutuvista autoista ovat etuvetoisia mikä ei kylläkään etuvetoisuudesta johdu kuten ei myöskään takavetoisten onnettomuudet takavetoisuudesta johdu.
Erittäin harva onnettomuus tapahtuu muusta syystä kuin kuljettajan virheestä. Yleisin jarrutus.
- pitre
Hyvin sillä pärjää jos vaan öljyt pysyis moottorissa, talvella tuppaa lentelemään mäkeen!
- biistii
joo kyllä ne lentää jos haet jostakin keskieuroopan maasta ns. lämpöisen maan version etkä päivitä huohotinta toimimaan kylmissä olosuhteissa.. nimimerkillä: kaverin seat sylkäs öljynsä mun pihaan
- 530xDA
Joo, maalla asuvana kun ostin ekan Bemarin v 2005 niin aiempien autojen (Subaru 4x4, Chrysler Voyager ja Saab 9-5) jälkeen oli kyllä ongelmia. Jouduin huonon tienhoidon takia vaihtamaan nelikkoon, joita on nyt toinen menossa. Bemareita on olleet nämäkin. Valitettavasti en voi suositella takavetoista autoa maaseutumaisiin olosuhteisiin talvella. Muistan, etä kun lunta tuli 10cm yhtenä yönä, niin tasaisella maalla ei auto lähtenyt liikkeelle vaikka edestä ja takaa lumet kolattiin. Ei sitten millään vaikka alla oli uudet nastat. En osta enää koskaan takavetoista autoa lkm. kuorma-autoja. Neliveto tai etuveto on hyvä.
Onneksi Bemarin nelivedot on takaptkuihin nähden ihan ok hinnoiteltuja vehkeitä ja vetojärjestelmän toiminta on erinomainen.Olen koko elämäni asunut syrjäseudulla ja pääsäntöisesti omistanut takatuuppareita.
En vaan koskaan ole tallvella huomannut sen aiheuttavan mitään esteitä ajamiselle vaikka välillä on ollut tiet auraamatta eikä uusiin renkaisiin ole raaskinut törsätä.
Ehkä lumi on muualla liukkaampaa kun meilläpäin ;)- myös...
zippo100 kirjoitti:
Olen koko elämäni asunut syrjäseudulla ja pääsäntöisesti omistanut takatuuppareita.
En vaan koskaan ole tallvella huomannut sen aiheuttavan mitään esteitä ajamiselle vaikka välillä on ollut tiet auraamatta eikä uusiin renkaisiin ole raaskinut törsätä.
Ehkä lumi on muualla liukkaampaa kun meilläpäin ;)Juu itsekkin olen usein törmänny tyyppeihin, jotka kirjoittelevat ongelmista takapotkulla lumessa ajamisesta. Itselläni on ollu taka, etu ja nelivetoisia autoja, joilla olen syrjäseuduilla ajellu. Koskaan ei ole millään noista ollu mitään isompia ongelmia lumen kanssa.
Tiet eivät tuolla meilläpäin todellakaan ole aina aurattuja. Jotenkin tuntuu, että tuolla etelässä ja eritoten helsingissä tuo lumi on huomattavasti liukkaampaa, kuin lapissa. Ei tarvita, kuin pieni määrä lunta asfaltin päälle, niin autot on pitkin kehäkolmosen kaiteita. - hhjkgiuyiyftu
myös... kirjoitti:
Juu itsekkin olen usein törmänny tyyppeihin, jotka kirjoittelevat ongelmista takapotkulla lumessa ajamisesta. Itselläni on ollu taka, etu ja nelivetoisia autoja, joilla olen syrjäseuduilla ajellu. Koskaan ei ole millään noista ollu mitään isompia ongelmia lumen kanssa.
Tiet eivät tuolla meilläpäin todellakaan ole aina aurattuja. Jotenkin tuntuu, että tuolla etelässä ja eritoten helsingissä tuo lumi on huomattavasti liukkaampaa, kuin lapissa. Ei tarvita, kuin pieni määrä lunta asfaltin päälle, niin autot on pitkin kehäkolmosen kaiteita.Kuulunet niihin jotka ajavat polkupyörällä vaikka umpihangessa.
- Onnetonta autoilua 30v
myös... kirjoitti:
Juu itsekkin olen usein törmänny tyyppeihin, jotka kirjoittelevat ongelmista takapotkulla lumessa ajamisesta. Itselläni on ollu taka, etu ja nelivetoisia autoja, joilla olen syrjäseuduilla ajellu. Koskaan ei ole millään noista ollu mitään isompia ongelmia lumen kanssa.
Tiet eivät tuolla meilläpäin todellakaan ole aina aurattuja. Jotenkin tuntuu, että tuolla etelässä ja eritoten helsingissä tuo lumi on huomattavasti liukkaampaa, kuin lapissa. Ei tarvita, kuin pieni määrä lunta asfaltin päälle, niin autot on pitkin kehäkolmosen kaiteita.On se hurjaa kun ei säitä huomaa...
Onnetonta autoilua 30v kirjoitti:
On se hurjaa kun ei säitä huomaa...
Juuri toisinpäin.
Ne jotka säitä ei tunnista niillä noita pito ongelmia talvisin on.
Mulla ei ole noita murheita ilmennyt koska tiedän kokeilematta että talvella on välillä liukasta.
Eikä sitä tarvitse erikseen mietiskellä.
Se on oma häpeäsi jos et kolmessakymmenessä vuodessa ole asiaa havainnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422732Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423432474- 352154
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471906- 241685
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251589- 441460
- 1001429
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391385- 361176