Miten noidaksi tullaan?

Jästi

Siis tarkoitan, pitääkö noidaksi syntyä? Vai voiko noidaksi jotenkin opiskella jos on asiasta kiinnostunut, vaikkei noidan kykyjä liiemmälti omaisikaan?
Te noidat, onko suvussanne, tai onko ollut, muitakin noitia?

59

10415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rödfinne

      Noidaksi pitää syntyä ja lisäksi opiskella. Noidan synnystä on vaikea olla oikein mitään mieltä. Noita ei ole ihminen vaan enemmän tai vähemmän periytyvä voima, ominaisuus ihmisen sisällä - niinkuin kyömynenä tai vihreät silmät.

      Voit olla helvetin hyvä laulaja tai voit olla noita. Sillä tavalla ovat rinnasteisia. Laulutaito on syntylahja, mutta vakavasti uraa harkitsevalle se ei riitä. Matti Nykänenkin voi hoilata ja stripata lavalla, mutta kukapa mieltäisi hänet ensisijaisesti laulajaksi?

      Toisaalta eihän sitä tiedä miten hyvä laulaja on ellei koskaan kokeile... Ja toisaalta: laulutaitoista laulattaa. Kyllä ne taidot sieltä esiin nousee jos on noustakseen.

      Sitten kun esineet lenteleet ja viinilasit räjähtelee itsestään, niin ei muuta kuin Tylypahkaan!

      Mutta vakavasti: suvusta löytyy ja sen takia pitkälti kiinnostuinkin kuten myös että "veri veti".

    • Takiainen

      Noituutta voi opiskella samaan tapaan kuin muitakin uskontoja ja niiden osa-alueita. Teoriaa ensin ja sitten käytännön toimia (mitä ne sitten itse kullekin ovat).

      • Rödfinne

        Noituus ei ole uskonto.


      • Vilja
        Rödfinne kirjoitti:

        Noituus ei ole uskonto.

        Totta. Mutta sen sijaan jotkin noituuden alalajit ovat uskontoja esim. wicca.


      • Rödfinne
        Vilja kirjoitti:

        Totta. Mutta sen sijaan jotkin noituuden alalajit ovat uskontoja esim. wicca.

        Eihän wicca ole noituuden alalaji. Wicca on sensijaan uskonto johon yhtenä osana kuuluu noituuden harjoittaminen. Tai yhden noituuden "alalajin" harjoittaminen. Se on siis olennainen osa wicca-uskonnon harjoittamista, mutta se ei ole itse uskonto.

        "Noita" on nimitys käytännön toimijasta, ja "noituus" on kokoelma niitä menetelmiä joita tuo toimija toteuttaa. "Noituus" on uskonto yhtä vähän kuin "seiväshyppy".

        Miellän itseni noidaksi mutta en tunnusta mitään uskoa. Se että "tuntee yhteenkuuluvuutta" johonkin laajempaan kokonaisuuteen ei ole vielä uskoa, vaan kyseessä on OMA mielentila. Se että hakee omia sisäisiä voimavarojaan ja etsii niiden rajoja on ITSENSÄ tuntemista - ei uskoa ylempiin olentoihin.

        Joku tuolla puhui paskaa, ettei noita ole. Ei ehkä luudalla lenteleviä kristittyjen luomia satuhahmoja, mutta kyllä meitä on ollut ja tulee olemaan... ;-D


      • sanoma

        en tiedä olenko noita ja mitä siihen kuuluu joskus tiedän mitä toinen ajattelee ja vastaan siihen ennekuin se kerkeää kysyä ja kun katsoin lasia se vain hajosi (ei tiskistä tullut) mistä saa tietoa lisää


      • vaan
        Rödfinne kirjoitti:

        Noituus ei ole uskonto.

        itse asiassa noituus on uskonto, se on hyväksytty usassa uskonnoksi


      • Anonyymi
        Rödfinne kirjoitti:

        Noituus ei ole uskonto.

        Noidaksi voi opiskella ei tarvitse olla mitään sukua


      • Anonyymi
        vaan kirjoitti:

        itse asiassa noituus on uskonto, se on hyväksytty usassa uskonnoksi

        Euroopan unioni ei ole usaata lähelläkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noidaksi voi opiskella ei tarvitse olla mitään sukua

        Ei noitakouluun ketä tahansa oteta, pitää olla sukujuuret (geenit) noidissa!

        Missä muuten se noitakoulu on? LOL!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noidaksi voi opiskella ei tarvitse olla mitään sukua

        Miten voin opiskella noidaksi?


    • lestat

      Näin tullaan noidaksi:

      Menet ja etsit käsiisi urbaanin noidan. Pyydät, että hän puree sinua ja tarjoaa sitten omaa vertaan sinulle.

      Ja ei, noin ei tulla noidaksi. Noitia ei ole olemassa sen enempää kuin muitakaan Raamatun kummajaisia.

      • Agwé

        Sulla meni noidat ja vampyyrit sekaisin...

        :a:


      • ateisti
        Agwé kirjoitti:

        Sulla meni noidat ja vampyyrit sekaisin...

        :a:

        no joo. Käytännössä mikäs se noidan ja vampyyrin ero on? Jos katsoit Blair Bitch projectin niin samanlainen verenimijä se noita oli kuin vampyyritkin. (Tai mikä lie siellä talossa metsän keskellä olikin.)

        Ateistina en uko Raamatun kummajaisiin, mutta minä tiedän, että todellisia "vampyyreja" on olemassa. Heitä kutsutaan Saatanan palvojiksi. Hyvinkään paloittelusurma puhuu karua kieltään.

        Uskonto on niin kätevä tekosyy verenvuodatukselle.


      • Rödfinne
        ateisti kirjoitti:

        no joo. Käytännössä mikäs se noidan ja vampyyrin ero on? Jos katsoit Blair Bitch projectin niin samanlainen verenimijä se noita oli kuin vampyyritkin. (Tai mikä lie siellä talossa metsän keskellä olikin.)

        Ateistina en uko Raamatun kummajaisiin, mutta minä tiedän, että todellisia "vampyyreja" on olemassa. Heitä kutsutaan Saatanan palvojiksi. Hyvinkään paloittelusurma puhuu karua kieltään.

        Uskonto on niin kätevä tekosyy verenvuodatukselle.

        Kunnon ateisti ottaa sentään asioista selvää ja jollain tasolla edes määrittelee mistä puhuu. Ateisti perustaa siis kantansa TIETOON eikä yleistyksiin ja uskomuksiin.

        Jos hyväksyt faktaksi omat uskomuksesi, olet uskovainen, et ateisti.

        Mielipide vailla perusteluja ei ole kissanpierua merkityksellisempää.


      • ateisti
        Rödfinne kirjoitti:

        Kunnon ateisti ottaa sentään asioista selvää ja jollain tasolla edes määrittelee mistä puhuu. Ateisti perustaa siis kantansa TIETOON eikä yleistyksiin ja uskomuksiin.

        Jos hyväksyt faktaksi omat uskomuksesi, olet uskovainen, et ateisti.

        Mielipide vailla perusteluja ei ole kissanpierua merkityksellisempää.

        nillin, nillin itke vaan. ei muuten auta.


      • niinkö...?
        ateisti kirjoitti:

        no joo. Käytännössä mikäs se noidan ja vampyyrin ero on? Jos katsoit Blair Bitch projectin niin samanlainen verenimijä se noita oli kuin vampyyritkin. (Tai mikä lie siellä talossa metsän keskellä olikin.)

        Ateistina en uko Raamatun kummajaisiin, mutta minä tiedän, että todellisia "vampyyreja" on olemassa. Heitä kutsutaan Saatanan palvojiksi. Hyvinkään paloittelusurma puhuu karua kieltään.

        Uskonto on niin kätevä tekosyy verenvuodatukselle.

        Blair Witch Projectilla on yhtä vähän tekemistä oikeiden noitien kanssa kuin Harry Potterilla tai Charmed-sarjalla. Erikoisefekteillä höystettyä rahastustahan ne ovat pohjimmiltaan. :)

        Ja saatanan palvojat eivät varsinaiseen aiheeseen taas liity mitenkään, kristittyjähän ne ovat muiden mukana.


      • I know the truth
        ateisti kirjoitti:

        no joo. Käytännössä mikäs se noidan ja vampyyrin ero on? Jos katsoit Blair Bitch projectin niin samanlainen verenimijä se noita oli kuin vampyyritkin. (Tai mikä lie siellä talossa metsän keskellä olikin.)

        Ateistina en uko Raamatun kummajaisiin, mutta minä tiedän, että todellisia "vampyyreja" on olemassa. Heitä kutsutaan Saatanan palvojiksi. Hyvinkään paloittelusurma puhuu karua kieltään.

        Uskonto on niin kätevä tekosyy verenvuodatukselle.

        Vedä käteen.

        Hyvinkään paloittelusurma?

        Olin paikalla ja sä et tiedä mitään.

        Älä usko kaikkea mitä luet.


      • Anonyymi
        I know the truth kirjoitti:

        Vedä käteen.

        Hyvinkään paloittelusurma?

        Olin paikalla ja sä et tiedä mitään.

        Älä usko kaikkea mitä luet.

        ja ne vittuili väärälle noidalle ja ne tietää sen ja nyt sä tiedät sen


      • Anonyymi
        Rödfinne kirjoitti:

        Kunnon ateisti ottaa sentään asioista selvää ja jollain tasolla edes määrittelee mistä puhuu. Ateisti perustaa siis kantansa TIETOON eikä yleistyksiin ja uskomuksiin.

        Jos hyväksyt faktaksi omat uskomuksesi, olet uskovainen, et ateisti.

        Mielipide vailla perusteluja ei ole kissanpierua merkityksellisempää.

        Ateistin uskomukset eivät yksinkertaisesti voi perustua tietoon. Ateismi on uskonto siinä kuin teismikin!


    • DonJ.

      Lue Carlos Castanedan Matkalla Ixtlaniin muita saman hemmon kirjoja niin saat ymmärrystä.

      • Chandi

        Lue koko sarja ja tule viksuksi, mutta älä hyppää jyrkänteeltä...!


    • marjl

      Miksi noidaksi? Noituus sisältää niin monia vaarallisia juttuja, että niihin ei pidä ainakaan tietoisesti ryhtyä. Henkimaailman jutut ovat tosia ja monilta ne ovat vieneet järjen, joskus hengenkin.

      • Rödfinne

        ...se varsinainen tietäjä olet!

        Kun kerran tiedät noin hyvin, niin kerro meille kaikille, mitä ne vaaralliset jutut ovat. Kerro esimerkkejä millä tavoin joku on menettänyt järkensä ja koska. Ja ennenkaikkea: kerro kuka on kuollut ja millä tavoin - paitsi kristittyjen nuotiolla?


      • Reanne
        Rödfinne kirjoitti:

        ...se varsinainen tietäjä olet!

        Kun kerran tiedät noin hyvin, niin kerro meille kaikille, mitä ne vaaralliset jutut ovat. Kerro esimerkkejä millä tavoin joku on menettänyt järkensä ja koska. Ja ennenkaikkea: kerro kuka on kuollut ja millä tavoin - paitsi kristittyjen nuotiolla?

        teksteistäsi, niitä on mukava lukea. Palstalle eksyn harvoin ja silloinkin yleensä hiljaisena.

        Meitä on vähän, vielä vähemmän niitä, jotka jaksavat aiheesta ymmärtämättömien kanssa keskustella, itse en tälläisella suurella sydämellä ole varustettu, mutta arvostan sitä, että joku jaksaa kertoa faktaa heille, jotka eivät sitä vielä tiedä. Se on kuitenkin ainoa tapa saada ihmisten silmät aukeamaan, vaikkakaan sekään ei aina auta.


      • Rödfinne
        Reanne kirjoitti:

        teksteistäsi, niitä on mukava lukea. Palstalle eksyn harvoin ja silloinkin yleensä hiljaisena.

        Meitä on vähän, vielä vähemmän niitä, jotka jaksavat aiheesta ymmärtämättömien kanssa keskustella, itse en tälläisella suurella sydämellä ole varustettu, mutta arvostan sitä, että joku jaksaa kertoa faktaa heille, jotka eivät sitä vielä tiedä. Se on kuitenkin ainoa tapa saada ihmisten silmät aukeamaan, vaikkakaan sekään ei aina auta.

        Raadollinen totuus on se, että aina kun näet enemmälti tekstejäni täällä, olen joutunut tod.näk. työssäni pattitilanteeseen jota pakenen tänne. Ongelmat saa mujua takaraivossa, kun väsää itselleen muuta mietittävää...

        Eli jokainen "ymmärtämätön" on pelastus siitä, että joutuisin kohtaamaan ihan oikean elämän ongelmia ;-D Eli joutuisin duuniin.

        Arvostan kiitoksiasi vaikka ne ovatkin pullamössöä egolle ja myrkkyä intuitiolle. Arvostan siis sitä jos tekstini ovat luettavia, en sitä jos olen luonut vaikutelman suurisydämisestä persoonasta - tällainen pikkusielu kun olen.


      • Reanne
        Rödfinne kirjoitti:

        Raadollinen totuus on se, että aina kun näet enemmälti tekstejäni täällä, olen joutunut tod.näk. työssäni pattitilanteeseen jota pakenen tänne. Ongelmat saa mujua takaraivossa, kun väsää itselleen muuta mietittävää...

        Eli jokainen "ymmärtämätön" on pelastus siitä, että joutuisin kohtaamaan ihan oikean elämän ongelmia ;-D Eli joutuisin duuniin.

        Arvostan kiitoksiasi vaikka ne ovatkin pullamössöä egolle ja myrkkyä intuitiolle. Arvostan siis sitä jos tekstini ovat luettavia, en sitä jos olen luonut vaikutelman suurisydämisestä persoonasta - tällainen pikkusielu kun olen.

        ;) niimpä, kaikille hyveillemme on raadollinen selitys ;)


      • kukukaki
        Reanne kirjoitti:

        ;) niimpä, kaikille hyveillemme on raadollinen selitys ;)

        onko pakko olla nainen vaikka on noita?? että miks ei vois vaikka olla mies noita???
        eikö mieskin voisi olla noita??


      • joku outo
        kukukaki kirjoitti:

        onko pakko olla nainen vaikka on noita?? että miks ei vois vaikka olla mies noita???
        eikö mieskin voisi olla noita??

        Mies "noidat" ole velhoja??


      • leimulintu
        joku outo kirjoitti:

        Mies "noidat" ole velhoja??

        ...1700-luvulla Suomessa poltetuista "noidista" suurin osa oli miehiä. Länsi-Euroopassa oli toisinpäin. "Noita"-sanalla on voitu tarkoittaa esim. shamaania.

        Mielestäni miesnoita voi kutsua itseään kummaksi vaan, velhoksi sanomalla toki ehkä aiheuttaa vähemmän hämmennystä Harry Potter -sukupolvessa.


      • zuikero
        leimulintu kirjoitti:

        ...1700-luvulla Suomessa poltetuista "noidista" suurin osa oli miehiä. Länsi-Euroopassa oli toisinpäin. "Noita"-sanalla on voitu tarkoittaa esim. shamaania.

        Mielestäni miesnoita voi kutsua itseään kummaksi vaan, velhoksi sanomalla toki ehkä aiheuttaa vähemmän hämmennystä Harry Potter -sukupolvessa.

        itse haluaisin kovasti olla jonkin sortin noita. olen lukenut niistä ja katsonut kaikkea elokuvia ja tiädän myös että niissä on riski puolensa. mutta olen sellainen ihminen että haluan olla jotain erityistä ja noituuden valitsin. olen tehnyt kaiken laista hullua ja hulluin oli benji hyppy. eli haluaisin vain jotain opetusta joltakin noituudeen perehtyneelta sähköpostin tai mesen tai jonkun välityksellä (: loitsuja olen kokeillut mutta olen päättänyt ensin vain yrittää löytää jonkun opettajan siihen hommaan...


      • Kaikkeude matkaaja
        zuikero kirjoitti:

        itse haluaisin kovasti olla jonkin sortin noita. olen lukenut niistä ja katsonut kaikkea elokuvia ja tiädän myös että niissä on riski puolensa. mutta olen sellainen ihminen että haluan olla jotain erityistä ja noituuden valitsin. olen tehnyt kaiken laista hullua ja hulluin oli benji hyppy. eli haluaisin vain jotain opetusta joltakin noituudeen perehtyneelta sähköpostin tai mesen tai jonkun välityksellä (: loitsuja olen kokeillut mutta olen päättänyt ensin vain yrittää löytää jonkun opettajan siihen hommaan...

        Tutustu vaikka aluksi muinaisiin uskontoihin. Noituus ei ole Harry Potter juttu! Noituus on muinainen usko/magia ja ensimmäinen askel siinä on oman sisäisen rauhan ja tasapainon löytäminen. Magian harjoittaja pyrkii yhteyteen kaikkeuden kanssa ja pyrkii helpottamaan ja auttamaan luomakuntaa ja siinä olevia olentoja, ihmisiä ja eläimiä epäitsekkäästi, ei omaa itseään ylentäen. Kaikki minkä teet toiselle tulee jossain vaiheessa moninkertaisena itselle takaisin. Ajatukset muuttuvat teoiksi joten pidä huoli että ajatuksesi ovat puhtaat eivätkä vahinkoita ketään. Rakkaus koko luomakuntaa kohtaan on kaiken alku, me kaikki olemme yhtä eikä kenenkään tuomitseminen ole rakentavaa. Rakenna itsesi ensin valmiiksi, vahvaksi hengessä, puhtaaksi sanoissa ja teoissa, luovu vääristä ja elää rikkovista tavoista jotka vain tekevät sinusta orjan, pyri olemaan vapaa kaikin tavoin, älä anna vihan ja kateuden orjuuttaa itseäsi.


      • Anonyymi
        kukukaki kirjoitti:

        onko pakko olla nainen vaikka on noita?? että miks ei vois vaikka olla mies noita???
        eikö mieskin voisi olla noita??

        Mies noidat on velhoja


      • Anonyymi
        Kaikkeude matkaaja kirjoitti:

        Tutustu vaikka aluksi muinaisiin uskontoihin. Noituus ei ole Harry Potter juttu! Noituus on muinainen usko/magia ja ensimmäinen askel siinä on oman sisäisen rauhan ja tasapainon löytäminen. Magian harjoittaja pyrkii yhteyteen kaikkeuden kanssa ja pyrkii helpottamaan ja auttamaan luomakuntaa ja siinä olevia olentoja, ihmisiä ja eläimiä epäitsekkäästi, ei omaa itseään ylentäen. Kaikki minkä teet toiselle tulee jossain vaiheessa moninkertaisena itselle takaisin. Ajatukset muuttuvat teoiksi joten pidä huoli että ajatuksesi ovat puhtaat eivätkä vahinkoita ketään. Rakkaus koko luomakuntaa kohtaan on kaiken alku, me kaikki olemme yhtä eikä kenenkään tuomitseminen ole rakentavaa. Rakenna itsesi ensin valmiiksi, vahvaksi hengessä, puhtaaksi sanoissa ja teoissa, luovu vääristä ja elää rikkovista tavoista jotka vain tekevät sinusta orjan, pyri olemaan vapaa kaikin tavoin, älä anna vihan ja kateuden orjuuttaa itseäsi.

        Noituus ei ole uskonto


    • Vampire_Queen

      Noitia on olemassa ja minun äitin puolelta suuni ovat noitija ja minä jos haluat tietää lisää ota yhteyttå

    • Anonyymi

      Noidaksi ei tarvitse syntyä.
      Noita on helposti selitettynä ihminen jolla on yliluonnollisia voimia. Noidaksi voi kyllä tulla, mutta ei sekääntapahdu noin vain. Pitää tehdä töitä sen eteen, että voi olla noita. Noidalla on henkisiä kykyjä ja niin meillä kaikilla on. Kun me synnytään meillä on henkisiä voimia. Henkisiä voimia on hyvin monenlaisia. Suosittelen mennä katsomaan you tubesta Kuparikettu kanava. Sieltä löytyy paljon tietoa.

      • Anonyymi

        Miten sitä tietoa sitten haetaan, kirjoistako? Ja voiko 12v alkaa opiskella?


      • Anonyymi

        Hyvä tietää että noituuteen vaaditaan, että on yliluonnollisia voimia. Koska minulla ei ole, en ole noita. En siis halua olla noita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tietää että noituuteen vaaditaan, että on yliluonnollisia voimia. Koska minulla ei ole, en ole noita. En siis halua olla noita.

        No älä ole


    • Anonyymi

      Tietoa noituudesta voi hakea esim. kirjastosta tai luotettavilta nettisivuilta. Lisäksi voi kääntyä sopivien yhdistysten puoleen, ja osallistua vaikka niiden tapaamisiin. Ikä ei sinänsä ole este minkään asian opiskelulle, mutta noiuuden harjoittamiseen on hyvä perehtyä kunnolla asiantuntevien henkilöiden opastuksella, tai pitkällä itseopiskelulla.

    • Anonyymi

      Haluaisin olla noita kertokaa mite voin olla se🌈

    • Anonyymi

      🙂ok

    • Anonyymi

      Noista teidän keskusteluista noidaksi pitää oppia tai syntyä mutta sun ei tarvii olla noita sukua vaan sä voit opiskella

    • Anonyymi

      kun on vain luomu, ilkeä, ahne, ylimielinen, niin se noita on siinä !!
      Näitä on paljon, olen törmännyt moniin luomu noitiin.

    • Anonyymi

      Ex-vaimoni oli varsinainen noita-akka.

    • Anonyymi

      Noidaksi opiskellaan tai synnytään

    • Anonyymi

      Noituu on tietynlainen uskonto

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat sanalla "tietynlainen"? Toki 90 % ihmisistä käyttää kieltä juuri noin! Ei päätä eikä myöskään häntää!


    • Anonyymi

      Noituus ei uskontona tarkoita uskoa jumaliin tai Jeesukseen.

      • Anonyymi

        AI jaha, luulitko tosiaan, että emme kaikki sitä jo tiedä, Kuinka viisaita te noidat olettekaan?


    • Anonyymi

      Mä tiiän nää jutut, koska olen itse vihreä noita(luonnon noita).

    • Anonyymi

      Jos haluatte tietää noituudesta kysykää kupariketulta(tubettaja).

    • Anonyymi

      Kuparikettu on nyky noita

      • Anonyymi

        En ole katsonut, mutta hölmöläiseltä vaikuttaa suosittelusi perusteella!


    • Anonyymi

      Pyri persujen puheenjohtajaksi.

      • Anonyymi

        Ja sinulle sanoisin, että älä mene äänestämään. Miksi Suomessa on yleinen ja yhtäläinen äänioikeus?


    • Anonyymi

      Suvussani on noitia mutta en itse ole vaikka haluaisin :)

    • Anonyymi

      Hommaat vaan luudan ja lähdet lentämään sillä. Helppoa on!!

    • Anonyymi

      Liityt RKP.n riveihin ja olet kasvoiltasi kurppa ja jos et ole niin kohta olet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe