Medianomiksi opiskelu!

medianomiksiko

Heippa
Elikkä olen tällä hetkellä lukion viimeisellä ja pohdin jatko-opinto vaihtoehtoja. Jollain tasolla olen kiinnostunut media-alasta, mutta jos esimerkiksi pääsisin opiskelemaan sitä esim Tampereen ammattikorkeakoulun Elokuva ja TV alaa, niin pitäisikiö entuudestaan tietää jotain alasta? Ikinä en ole tehnytkään mitään mediaan liittyvää :D ikinä varmaan koskenutkaan videokameraan.

7

1744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainosala

      www.porkkanamainos.fi

      • -.--..--

        Ei tota kukaan ees katso, kun se tulee luettavan olevan sivun tilalle.

        Perseestä oleva idea, pakkohan sitä nöinö aikoina...


    • welcome...

      No mitä luulet? Tarkasta ensin, onko sinulla edes mahdollisuuksia saada töitä tuolta alalta. Suomessa tuo ala työllistää aika vähän ihmisiä ja kustannustehokkuus on a ja o. Tuotantoyhtiöt teettävät paljon töitä juuri harjottelijoilla ja opiskelijoilla... joilla intoa piisaa.

      Kannattaa panostaa siihen mikä on mahdollista. Voin sanoa, ettei alan töitä, josta maksettaisiin palkkaa saa helposti edes vaikka olisi koulutettu.

      • Että näin..

        ..sinua itse aikoinaan medianomiksi opiskelleena harkitsemaan jotakin toista opiskelumahdollisuutta. Medianomeja koulutettiin liikaa jo aikoja sitten. Itse valmistuin 2000 luvun alussa ja opiskelutovereistani ainoastaan 4 on työllistynyt alalle. Muut ovat vaihtaneet ammattia ja löytäneet suuntansa muualta.


      • zaukki
        Että näin.. kirjoitti:

        ..sinua itse aikoinaan medianomiksi opiskelleena harkitsemaan jotakin toista opiskelumahdollisuutta. Medianomeja koulutettiin liikaa jo aikoja sitten. Itse valmistuin 2000 luvun alussa ja opiskelutovereistani ainoastaan 4 on työllistynyt alalle. Muut ovat vaihtaneet ammattia ja löytäneet suuntansa muualta.

        Kertokaas joku, työllistääkö medianomin pätevyys journalistiksi haluavaa? Ja ai niin, jos haluaa ylipäätään päästä ammattikorkeakouluun opiskelemaan medianomiksi, täytyykö kielitaito olla mitä mainioin? Olen lukiossa, enkä lue ylimääräisiä kieliä ja englanninkin ja ruotsin kanssa on vähän niin ja näin, että onkohan mitään mahdollisuuksia?


      • jepsu111111111111
        zaukki kirjoitti:

        Kertokaas joku, työllistääkö medianomin pätevyys journalistiksi haluavaa? Ja ai niin, jos haluaa ylipäätään päästä ammattikorkeakouluun opiskelemaan medianomiksi, täytyykö kielitaito olla mitä mainioin? Olen lukiossa, enkä lue ylimääräisiä kieliä ja englanninkin ja ruotsin kanssa on vähän niin ja näin, että onkohan mitään mahdollisuuksia?

        jos olen ihan rehellinen, niin medianomin papereilla ei juuri ole asiaa, ainakaan vakituisiin, journalistisiin töihin. jos haluaa väkisin koettaa tunkea alalle, jolle on muutenkin aivan liikaa tulijoita. kyllä kannattaa hankkia ne maisterin paperit jostain järkevästä oppiaineesta. medianomeja ei ihan hirveästi aina arvosteta pomojen keskuudeessa. ja ehkä tähän on syynsä: eräs yllä oleva raapustelija kertoo valmistuneensa medianomiksi, muttei osaa kirjoittaa oikein sanaa 2000-luku. mahtaa olla takana hohdokas opinahjo.


      • toimittajatäti
        zaukki kirjoitti:

        Kertokaas joku, työllistääkö medianomin pätevyys journalistiksi haluavaa? Ja ai niin, jos haluaa ylipäätään päästä ammattikorkeakouluun opiskelemaan medianomiksi, täytyykö kielitaito olla mitä mainioin? Olen lukiossa, enkä lue ylimääräisiä kieliä ja englanninkin ja ruotsin kanssa on vähän niin ja näin, että onkohan mitään mahdollisuuksia?

        Medianomin papereilla ei ole mitään asiaa journalistisiin töihin, niihin töihin palkataan akateemisen koulutuksen saaneita ja mieluiten tietysti journalistisen alan osaajia. Kielitaitovaatimukset ovat yleisesti ottaen toimittajilla tiukat, joskin journalistiset taidot ajavat tietysti niiden ohi.
        Olen itse isohkossa mediatalossa töissä ja viimeksi vakituisiin töihin otetuista toimittajista kaikki ovat yliopistotutkinnon suorittaneita. Medianomeja on kaksi, mutta he ovat verkkopuolen tehtävissä, jotka ovat lähinnä teknisiä eivätkä journalistisia.
        Jos haluat journalistisiin tehtäviin, yliopistotutkinto mieluiten ko. alalta on järkevin reitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      86
      4559
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3978
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2531
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1555
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe