Heippa
Elikkä olen tällä hetkellä lukion viimeisellä ja pohdin jatko-opinto vaihtoehtoja. Jollain tasolla olen kiinnostunut media-alasta, mutta jos esimerkiksi pääsisin opiskelemaan sitä esim Tampereen ammattikorkeakoulun Elokuva ja TV alaa, niin pitäisikiö entuudestaan tietää jotain alasta? Ikinä en ole tehnytkään mitään mediaan liittyvää :D ikinä varmaan koskenutkaan videokameraan.
Medianomiksi opiskelu!
7
1760
Vastaukset
- mainosala
www.porkkanamainos.fi
- -.--..--
Ei tota kukaan ees katso, kun se tulee luettavan olevan sivun tilalle.
Perseestä oleva idea, pakkohan sitä nöinö aikoina...
- welcome...
No mitä luulet? Tarkasta ensin, onko sinulla edes mahdollisuuksia saada töitä tuolta alalta. Suomessa tuo ala työllistää aika vähän ihmisiä ja kustannustehokkuus on a ja o. Tuotantoyhtiöt teettävät paljon töitä juuri harjottelijoilla ja opiskelijoilla... joilla intoa piisaa.
Kannattaa panostaa siihen mikä on mahdollista. Voin sanoa, ettei alan töitä, josta maksettaisiin palkkaa saa helposti edes vaikka olisi koulutettu.- Että näin..
..sinua itse aikoinaan medianomiksi opiskelleena harkitsemaan jotakin toista opiskelumahdollisuutta. Medianomeja koulutettiin liikaa jo aikoja sitten. Itse valmistuin 2000 luvun alussa ja opiskelutovereistani ainoastaan 4 on työllistynyt alalle. Muut ovat vaihtaneet ammattia ja löytäneet suuntansa muualta.
- zaukki
Että näin.. kirjoitti:
..sinua itse aikoinaan medianomiksi opiskelleena harkitsemaan jotakin toista opiskelumahdollisuutta. Medianomeja koulutettiin liikaa jo aikoja sitten. Itse valmistuin 2000 luvun alussa ja opiskelutovereistani ainoastaan 4 on työllistynyt alalle. Muut ovat vaihtaneet ammattia ja löytäneet suuntansa muualta.
Kertokaas joku, työllistääkö medianomin pätevyys journalistiksi haluavaa? Ja ai niin, jos haluaa ylipäätään päästä ammattikorkeakouluun opiskelemaan medianomiksi, täytyykö kielitaito olla mitä mainioin? Olen lukiossa, enkä lue ylimääräisiä kieliä ja englanninkin ja ruotsin kanssa on vähän niin ja näin, että onkohan mitään mahdollisuuksia?
- jepsu111111111111
zaukki kirjoitti:
Kertokaas joku, työllistääkö medianomin pätevyys journalistiksi haluavaa? Ja ai niin, jos haluaa ylipäätään päästä ammattikorkeakouluun opiskelemaan medianomiksi, täytyykö kielitaito olla mitä mainioin? Olen lukiossa, enkä lue ylimääräisiä kieliä ja englanninkin ja ruotsin kanssa on vähän niin ja näin, että onkohan mitään mahdollisuuksia?
jos olen ihan rehellinen, niin medianomin papereilla ei juuri ole asiaa, ainakaan vakituisiin, journalistisiin töihin. jos haluaa väkisin koettaa tunkea alalle, jolle on muutenkin aivan liikaa tulijoita. kyllä kannattaa hankkia ne maisterin paperit jostain järkevästä oppiaineesta. medianomeja ei ihan hirveästi aina arvosteta pomojen keskuudeessa. ja ehkä tähän on syynsä: eräs yllä oleva raapustelija kertoo valmistuneensa medianomiksi, muttei osaa kirjoittaa oikein sanaa 2000-luku. mahtaa olla takana hohdokas opinahjo.
- toimittajatäti
zaukki kirjoitti:
Medianomin papereilla ei ole mitään asiaa journalistisiin töihin, niihin töihin palkataan akateemisen koulutuksen saaneita ja mieluiten tietysti journalistisen alan osaajia. Kielitaitovaatimukset ovat yleisesti ottaen toimittajilla tiukat, joskin journalistiset taidot ajavat tietysti niiden ohi.
Olen itse isohkossa mediatalossa töissä ja viimeksi vakituisiin töihin otetuista toimittajista kaikki ovat yliopistotutkinnon suorittaneita. Medianomeja on kaksi, mutta he ovat verkkopuolen tehtävissä, jotka ovat lähinnä teknisiä eivätkä journalistisia.
Jos haluat journalistisiin tehtäviin, yliopistotutkinto mieluiten ko. alalta on järkevin reitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621051