Kotiteatteri vai kotistereot?

...

Olisi tarkoitus hankkia jotain äänentoistoa ja enkä osaa päättää laitanko tavalliset kotistereot vai kotiteatterin. Leffoja en katso, ainoastaan musiikin kuunteluun nyt laitteet hakusalla. Oon joskus kuullu että stereo olis paras musiikin kuunteluun mutta itsellä ei tosiaan ole kokemusta kotiteatterilla kuuntelemisesta. Ja mitään älyttömiä laitteita en ole hakemassa.. asun kerrostalossa. Miltä se kuulostaa jos telkkarin ja stereot kytkee? Mikä nyt olis paras ratkaisu?

28

6372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      Jos vaan kuuntelet musiikkia, niin suotta laitat rahasi kotiteatterilaitteisiin joissa pääpaino on kuitenkin kuvan toistolla, niissä äänelle on yleensä jotkut muovipurkit. Tai vaikka olisi hyväkin äänentoisto, niin silti maksat suotta siitä kuvan käsittelystä.

      Osta siis haluamasi hintaiset, ihan vaan äänentoistoon tarkoitetut stereot ja kaiuttimet, saat samalla rahalla parempaa äänentoistoa verrattuna kotiteatteripaketteihin.

      Telkkarin ääni on ihan ok stereoiden kautta (siis kahdellakin kaiuttimella) ja varmasti parempi kuin pelkän TV:n ääni, kunhan telkussa ja stereoissa on joku yhteensopiva tapa kytkeä ne yhteen.

      Ja tietysti jos vähän lavennetaan käsitystä "stereoista", niin voithan hommata musiikin kuunteluun erillisen kotiteatterivahvistimen ja siihen kaiuttimet tarvittavat härpäkkeet (CD/DVD-soitin tms), jos sitten tulevaisuudessa nälkä kasvaa niin siitäpä saat näppärästi koottua ihan oikean kotiteatterinkin. Samoin jos laatuvaatimukset kasvaa niin tuollaiseen voit päivittää kaiuttimia vaikka kuinka hyviksi, taivas ja lompakko on rajana.
      Vältä siis noita valmiita kotiteatteripaketteja niin homma sujuu.

    • ...

      Stereot on tarkoitettu musiikinkuunteluun, kotiteatteriäänentoisto leffoja varten. Eli eihän tässä mitään epäselvää ole.

      Keskitason kotiteatterivahvistimen, subbarin ja 5 ok-tason kaiutinta saat noin 2000 eurolla, kun taas hyvä stereovahvistin ja kaksi hyvää kaiutinta lähtee melkein puolta halvemmalla. Musiikkiin monikanavaääni ei tuo mitään lisää (ellei jostain DVD-audiolevystä ole kyse, ja ne ovat aika harvinaisia). Leffakokemusta se taas parantaa niin paljon, että äänenlaadusta kannattaa sen eteen vähän tinkiäkin. Toki hyvällä kotiteatterisetillä kuuntelee musiikkiakin, mutta kyse on aina kompromissista.

      • korjaus

        Kyllä musiikinkin kuuntelussa monikanava toisto parantaa elämystä vaikka ei olisi edes aitoa monikanavaääntä. Siis jos kajarit on laadullisesti linjassa keskenään.
        Mä en ostaisi kotiteatteri pakettia silti musiikin kuunteluun. Mieluummin erillisvahvistin jossa on tolbyt ja kolkyt varalla tulevaisuuden tarpeisiin. Kohtuullisen vahvarin lisäksi parit kajarit niin voi kuunnella musiikkia kerrostalossakin kun käyttää kohtuutta ja hankkia vehkeitä myöhemmin vahvarin ympärille jos intoa piisaa.


      • ...
        korjaus kirjoitti:

        Kyllä musiikinkin kuuntelussa monikanava toisto parantaa elämystä vaikka ei olisi edes aitoa monikanavaääntä. Siis jos kajarit on laadullisesti linjassa keskenään.
        Mä en ostaisi kotiteatteri pakettia silti musiikin kuunteluun. Mieluummin erillisvahvistin jossa on tolbyt ja kolkyt varalla tulevaisuuden tarpeisiin. Kohtuullisen vahvarin lisäksi parit kajarit niin voi kuunnella musiikkia kerrostalossakin kun käyttää kohtuutta ja hankkia vehkeitä myöhemmin vahvarin ympärille jos intoa piisaa.

        "Vältä siis noita valmiita kotiteatteripaketteja niin homma sujuu. "

        Eli koskeeko tämä myös noita laadukkaampia valmiita sarjoja? Itselläni on kyllä mielestäni melko kovat kriteerit laadun suhteen jos olen alkamassa hankkia jotain. Ja myös laitteet on oltava päälle päin mieluiset!! Eniten kiinnostaisi nuo mallit jossa on niitä korkempia kajareita.. Siis en todellakaan laittaisi niitä "purkki mallisia" niinku joku tuolla kirjoitti! :D
        Kotiteatteri kiinnostaa vain siitä syystä että ääni tulee "joka puolelta". Siitä jotenkin vaan nauttii :D Yhtä paljon tv.tä katsoessani se tuntuu mukavalta. Mutta leffoja en edelleenkään katso, ne vaan ei ole mun juttu, ei kiinnosta. Riittää mulle ne mitä tv.stä tulee jos sillonkaan sattuu kiinnostaan :D
        Toki tässä vaiheessa olen jo miettinyt sellaista dvd-stereoa jos joskus tarvii jotain dvd.tä katsoa. Olen katsellut noita dvd-stereoita mutta näyttää olevan melko mopoja, tehot on järkiään jotain 2X50W :(

        "Mieluummin erillisvahvistin jossa on tolbyt ja kolkyt varalla tulevaisuuden tarpeisiin. Kohtuullisen vahvarin lisäksi parit kajarit niin voi kuunnella musiikkia kerrostalossakin kun käyttää kohtuutta ja hankkia vehkeitä myöhemmin vahvarin ympärille jos intoa piisaa."

        Tottakai siis minäki hankkisin erillisvahvistimen mutta hinta on niin hurjaa!
        Tässä vaiheessa en pysty sijoittaan tuhatta euroa, enkä välttämättä koskaan sijoita noihin laitteisiin niin paljoa. Mun mielestä varsin tyhmää! Ellei oikeesti ole rikas.

        Ja se mikä eniten askarruttaa:
        Onko sellaisia stereoita olemassa jotka toimis langattomasti läppärin kanssa. Eli tarkoitan sitä että musiikkia voisi kuunnella läppärillä ja ääni kuuluis stereoista LANGATTOMASTI?? Onko se mahdollista bluetooth tekniikalla, tai kenties jollain muulla?? Ja jos on, niin kärsiikö siinä äänenlaatu? Tämä nyt ei ole mitenkään välttämättömyys mutta olis ihan helppoa kun ei tarvis joka biisiä laittaa tikulle tai levylle erikseen.

        Kiitos tähän mennessä vastanneille!:)


      • korjaus
        ... kirjoitti:

        "Vältä siis noita valmiita kotiteatteripaketteja niin homma sujuu. "

        Eli koskeeko tämä myös noita laadukkaampia valmiita sarjoja? Itselläni on kyllä mielestäni melko kovat kriteerit laadun suhteen jos olen alkamassa hankkia jotain. Ja myös laitteet on oltava päälle päin mieluiset!! Eniten kiinnostaisi nuo mallit jossa on niitä korkempia kajareita.. Siis en todellakaan laittaisi niitä "purkki mallisia" niinku joku tuolla kirjoitti! :D
        Kotiteatteri kiinnostaa vain siitä syystä että ääni tulee "joka puolelta". Siitä jotenkin vaan nauttii :D Yhtä paljon tv.tä katsoessani se tuntuu mukavalta. Mutta leffoja en edelleenkään katso, ne vaan ei ole mun juttu, ei kiinnosta. Riittää mulle ne mitä tv.stä tulee jos sillonkaan sattuu kiinnostaan :D
        Toki tässä vaiheessa olen jo miettinyt sellaista dvd-stereoa jos joskus tarvii jotain dvd.tä katsoa. Olen katsellut noita dvd-stereoita mutta näyttää olevan melko mopoja, tehot on järkiään jotain 2X50W :(

        "Mieluummin erillisvahvistin jossa on tolbyt ja kolkyt varalla tulevaisuuden tarpeisiin. Kohtuullisen vahvarin lisäksi parit kajarit niin voi kuunnella musiikkia kerrostalossakin kun käyttää kohtuutta ja hankkia vehkeitä myöhemmin vahvarin ympärille jos intoa piisaa."

        Tottakai siis minäki hankkisin erillisvahvistimen mutta hinta on niin hurjaa!
        Tässä vaiheessa en pysty sijoittaan tuhatta euroa, enkä välttämättä koskaan sijoita noihin laitteisiin niin paljoa. Mun mielestä varsin tyhmää! Ellei oikeesti ole rikas.

        Ja se mikä eniten askarruttaa:
        Onko sellaisia stereoita olemassa jotka toimis langattomasti läppärin kanssa. Eli tarkoitan sitä että musiikkia voisi kuunnella läppärillä ja ääni kuuluis stereoista LANGATTOMASTI?? Onko se mahdollista bluetooth tekniikalla, tai kenties jollain muulla?? Ja jos on, niin kärsiikö siinä äänenlaatu? Tämä nyt ei ole mitenkään välttämättömyys mutta olis ihan helppoa kun ei tarvis joka biisiä laittaa tikulle tai levylle erikseen.

        Kiitos tähän mennessä vastanneille!:)

        Jos on kovat kriteerit laadun suhteen niin tuo tonnin budjetti,ulkonäkövaatimus,erillisvahvistimen tyrmääminen ja korkeiden kaiuttimen suosiminen on melko haastava hankinta kehys.

        Uusilla kamoilla on pakko tyytyä kotiteatteriin ja purkkikajareihin. Muuten ei raha piisaa. Valmiita settejä ei oikeastaan ole kunnollisia tavallisissa elektroniikka liikkeissä koska ovat keskittyneet halpaan bulkkikuraan. Hifiliikkeistä löydät paketteja mutta ne on koottu eri valmistajien rojuista joten lienee se ja sama kasaatko itse vai liike sun puolesta. Hinta tietenkin on ihan eri kuin siellä kotikulman kikantissa.

        Käy huutonetissä ja osta sieltä valmis erillissetti. Käytettynä saat donalla hyvän. Pitää vaan odotella että tulee sopiva markkinoille jonkun kyllästyessä tai vaihtaessa parempaan. Voit ostaa myös osissa aloittaen vahvarista mutta setin kyttääminen on pienin vaiva.


      • tpi
        korjaus kirjoitti:

        Jos on kovat kriteerit laadun suhteen niin tuo tonnin budjetti,ulkonäkövaatimus,erillisvahvistimen tyrmääminen ja korkeiden kaiuttimen suosiminen on melko haastava hankinta kehys.

        Uusilla kamoilla on pakko tyytyä kotiteatteriin ja purkkikajareihin. Muuten ei raha piisaa. Valmiita settejä ei oikeastaan ole kunnollisia tavallisissa elektroniikka liikkeissä koska ovat keskittyneet halpaan bulkkikuraan. Hifiliikkeistä löydät paketteja mutta ne on koottu eri valmistajien rojuista joten lienee se ja sama kasaatko itse vai liike sun puolesta. Hinta tietenkin on ihan eri kuin siellä kotikulman kikantissa.

        Käy huutonetissä ja osta sieltä valmis erillissetti. Käytettynä saat donalla hyvän. Pitää vaan odotella että tulee sopiva markkinoille jonkun kyllästyessä tai vaihtaessa parempaan. Voit ostaa myös osissa aloittaen vahvarista mutta setin kyttääminen on pienin vaiva.

        Näitä "kotiteatteripaketteja" kannattaa välttää kuin ruttoa.
        Minäkin suosittelen käytettyjen laitteiden hankkimista, saa pienemmällä rahalla paremman laadun. Ja tuollaista valmispakettia ei voi rahatilanteen salliessa edes parannella. Jos on kotiteatterivahvistin oikeat kaiuttimet, niin silloin voi vaikka ostaa subbarin, vaihtaa kaiuttimia vaikka yksi kerrallaan (ei ehkä äänenlaadullisesti paras vaihtoehto, mutta saattaa olla taloudellisesti joskus järkevää, ja tämmöisessä systeemissä erilaisistakin kaiuttimista saa ziljoona kertaa paremman äänen kuin jostain viidestä samanlaisesta pikkuisesta muovipurkista).
        Ja noilla vahvistimen wattimäärillä ei ole oikeasti kyllä mitään käytännön merkitystä, ei niihin kannata kiinnittää ollenkaan huomiota.


      • ...
        ... kirjoitti:

        "Vältä siis noita valmiita kotiteatteripaketteja niin homma sujuu. "

        Eli koskeeko tämä myös noita laadukkaampia valmiita sarjoja? Itselläni on kyllä mielestäni melko kovat kriteerit laadun suhteen jos olen alkamassa hankkia jotain. Ja myös laitteet on oltava päälle päin mieluiset!! Eniten kiinnostaisi nuo mallit jossa on niitä korkempia kajareita.. Siis en todellakaan laittaisi niitä "purkki mallisia" niinku joku tuolla kirjoitti! :D
        Kotiteatteri kiinnostaa vain siitä syystä että ääni tulee "joka puolelta". Siitä jotenkin vaan nauttii :D Yhtä paljon tv.tä katsoessani se tuntuu mukavalta. Mutta leffoja en edelleenkään katso, ne vaan ei ole mun juttu, ei kiinnosta. Riittää mulle ne mitä tv.stä tulee jos sillonkaan sattuu kiinnostaan :D
        Toki tässä vaiheessa olen jo miettinyt sellaista dvd-stereoa jos joskus tarvii jotain dvd.tä katsoa. Olen katsellut noita dvd-stereoita mutta näyttää olevan melko mopoja, tehot on järkiään jotain 2X50W :(

        "Mieluummin erillisvahvistin jossa on tolbyt ja kolkyt varalla tulevaisuuden tarpeisiin. Kohtuullisen vahvarin lisäksi parit kajarit niin voi kuunnella musiikkia kerrostalossakin kun käyttää kohtuutta ja hankkia vehkeitä myöhemmin vahvarin ympärille jos intoa piisaa."

        Tottakai siis minäki hankkisin erillisvahvistimen mutta hinta on niin hurjaa!
        Tässä vaiheessa en pysty sijoittaan tuhatta euroa, enkä välttämättä koskaan sijoita noihin laitteisiin niin paljoa. Mun mielestä varsin tyhmää! Ellei oikeesti ole rikas.

        Ja se mikä eniten askarruttaa:
        Onko sellaisia stereoita olemassa jotka toimis langattomasti läppärin kanssa. Eli tarkoitan sitä että musiikkia voisi kuunnella läppärillä ja ääni kuuluis stereoista LANGATTOMASTI?? Onko se mahdollista bluetooth tekniikalla, tai kenties jollain muulla?? Ja jos on, niin kärsiikö siinä äänenlaatu? Tämä nyt ei ole mitenkään välttämättömyys mutta olis ihan helppoa kun ei tarvis joka biisiä laittaa tikulle tai levylle erikseen.

        Kiitos tähän mennessä vastanneille!:)

        "Eli koskeeko tämä myös noita laadukkaampia valmiita sarjoja?"

        Mitä mahdat tarkoittaa "laadukkaammalla valmiilla sarjalla"? Tonnilla et vielä (uutena) saa vahvistimen ja 5 1 kaiuttimen settiä, jonka yhteydessä voitaisiin puhua laadusta.

        "Olen katsellut noita dvd-stereoita mutta näyttää olevan melko mopoja, tehot on järkiään jotain 2X50W :("

        Jos vahvistin oikeasti antaa 50 wattia RMS-tehoa per kanava, niin se riittää kyllä varmasti sinulle ja naapureillesikin. Unohda ne wattiluvut mitä halpissarjojen yhteydessä mainostetaan, ne pitää jakaa noin sadalla että saadan todellisuutta vastaavia lukemia.

        "Itselläni on kyllä mielestäni melko kovat kriteerit laadun suhteen jos olen alkamassa hankkia jotain."
        "Tässä vaiheessa en pysty sijoittaan tuhatta euroa, enkä välttämättä koskaan sijoita noihin laitteisiin niin paljoa. Mun mielestä varsin tyhmää! Ellei oikeesti ole rikas."

        Valitettavasti nämä kaksi asiaa vain ovat ristiriidassa keskenään. Jos haluaa laatua, on oltava valmis myös maksamaan siitä. Jos haluaa selvitä vähällä rahalla, on ostettava halpista.

        Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jos budjetti on alle tuhat euroa ja käyttö suurimmaksi osaksi musiikin kuuntelua, niin ei missään nimessä monikanavajärjestelmää vaan stereovahvistin ja kaksi kaiutinta, mielellään käytettyinä.


    • # H i v i s t i #

      Paljonkos se budjettisi on?

      Itselläni ratkaisu on tehty niin että minulla on 5.1 vahvistin ja myös päätevahvistin. Päätteen perässä on pääjakarit, eli kahdesta kaiuttimesta kuuntelen musiikkia laadukkaan vahvistimen kanssa. Elokuvia kun katson monikanavaisena niin 5.1 vahvari antaa watteja keski- ja takakaiuttimille ja päätevahvistin edelleen pääkajareille.

      • ...

        Vääntäkää nyt rautalangasta kun tyhmä ei tiedä! Miksi muka pitäs olla monia vahvistimia..?
        Mulla ei nyt yksinkertasesti ole varaa hankkia huippuluokan laitteita niin eiköhän unohdeta ne!
        300e alkaa olla jo aivan tarpeeksi.

        Eniten nyt tällä hetkellä kiinnostaisi tuollainen http://www.sony.fi/product/hfs-cd-music-system/mhc-ec99
        Miten mahtais toimia telkun kanssa:) ?


      • on se joka
        ... kirjoitti:

        Vääntäkää nyt rautalangasta kun tyhmä ei tiedä! Miksi muka pitäs olla monia vahvistimia..?
        Mulla ei nyt yksinkertasesti ole varaa hankkia huippuluokan laitteita niin eiköhän unohdeta ne!
        300e alkaa olla jo aivan tarpeeksi.

        Eniten nyt tällä hetkellä kiinnostaisi tuollainen http://www.sony.fi/product/hfs-cd-music-system/mhc-ec99
        Miten mahtais toimia telkun kanssa:) ?

        Päätevahvistin on se joka vahvistaa äänilähteestä esivahvistimen kautta tulevan signaalin riittävän tehokkaaksi että kajarit voi sen toistaa kuultavana äänenä. Päätevahvistin voi olla erillinen tai samaan pakettiin ympätty muiden toimintojen kanssa kuten nuo kotiteatterit joissa on dvd-soitin,koodinpurkaja,esivahvistin ja päätevahvistin samassa paketissa.
        Yleensä vahvistin sana tarkoittaa laitetta joka sisältää virittimen(radio),koodinpurkajan(dolby,dts),esivahvistimen ja päätevahvistimen samassa loorassa.


        Kuten todettu tuolla budjetilla sun kannattaisi tutustua huutonettiin ja sieltäkään et ihan huippua saa.
        Linkkisi sony on tyypillistä pakettikamaa. Kyllä niillä ääntä saat mutta et kovin hyvää. Lisäksi ne on käytä ja heitä kamaa. Niitä ei juurikaan voi kehittää jälkeenpäin. Jos telkkuun meinaat kytkeä kato että paketissa on universaalit liittimet.Usein noissa seteissä on jotain ihme liittimiä jotka ei sovi mihinkään muualle kuin juuri siihen setin kyljessä tuleviin mehupurkkeihin.


      • # H i v i s t i #
        ... kirjoitti:

        Vääntäkää nyt rautalangasta kun tyhmä ei tiedä! Miksi muka pitäs olla monia vahvistimia..?
        Mulla ei nyt yksinkertasesti ole varaa hankkia huippuluokan laitteita niin eiköhän unohdeta ne!
        300e alkaa olla jo aivan tarpeeksi.

        Eniten nyt tällä hetkellä kiinnostaisi tuollainen http://www.sony.fi/product/hfs-cd-music-system/mhc-ec99
        Miten mahtais toimia telkun kanssa:) ?

        eli budjettisi on noin 300e, siis käytettyä tavaraa ostamaan:

        Vahvistin:
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=114410419
        (kannattaa tinkiä, koska muistaakseni tuota vahvaria on josku myyty 159e uutena)

        Kaiuttimet:
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=114139797
        noista lattiakaiuttimista saa kohtuu hyvän ja laadukkaan bassotoiston (kokemusta on)

        onko sinulla dvd soitinta jos ei tässä vielä semmoinen:
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=114491024

        Eli tämä paketti on laadukkaampi kuin nuo "soni-tereot" ja vahvistimessa on liitäntä varaa tulevaisuutta ajatellen ja tietenkin oikeista kaiuttimista tulee parempaa ääntä kuin muovipurkeista.


      • tuo toimia...
        ... kirjoitti:

        Vääntäkää nyt rautalangasta kun tyhmä ei tiedä! Miksi muka pitäs olla monia vahvistimia..?
        Mulla ei nyt yksinkertasesti ole varaa hankkia huippuluokan laitteita niin eiköhän unohdeta ne!
        300e alkaa olla jo aivan tarpeeksi.

        Eniten nyt tällä hetkellä kiinnostaisi tuollainen http://www.sony.fi/product/hfs-cd-music-system/mhc-ec99
        Miten mahtais toimia telkun kanssa:) ?

        Tuo linkittämäsi stereosetti voisi hyvinkin toistaa TV:n ääniä. Tossa stereovekottimessa näyttää olevan yksi 3,5 mm tulo ääntä varten, jos TV:ssäsi on joko kuulokelähtö (3,5 mm yleensä) niin kytket siitä piuhan stereoiden tuloliittimeen ja se on siinä.

        Ja tietysti jos telkussasi on RCA-liittimet äänilähtöinä ("Audio L ja R" tai sinnepäin) niin voit hommata johdon jossa toisessa päässä on 2 kpl RCA-liittimiä ja toisessa yksi 3,5 mm liitin ja taas ääni kuuluu.

        Ainahan tuo TV:n omien kaiuttimien äänen päihittää.


      • meni huti!
        tuo toimia... kirjoitti:

        Tuo linkittämäsi stereosetti voisi hyvinkin toistaa TV:n ääniä. Tossa stereovekottimessa näyttää olevan yksi 3,5 mm tulo ääntä varten, jos TV:ssäsi on joko kuulokelähtö (3,5 mm yleensä) niin kytket siitä piuhan stereoiden tuloliittimeen ja se on siinä.

        Ja tietysti jos telkussasi on RCA-liittimet äänilähtöinä ("Audio L ja R" tai sinnepäin) niin voit hommata johdon jossa toisessa päässä on 2 kpl RCA-liittimiä ja toisessa yksi 3,5 mm liitin ja taas ääni kuuluu.

        Ainahan tuo TV:n omien kaiuttimien äänen päihittää.

        ..edellisen piti siis olla vastaus tuohon aiempaan viestiin, otsikolla "mikä on päätevahvistin?", tuli hutilaukaus ja vastasin väärään viestiin :(
        Linkillä siis viittasin: http://www.sony.fi/product/hfs-cd-music-system/mhc-ec99
        Mutta idea on ennallaan!


    • kohta tässä

      jutussasi rajoittaa eniten

      "asun kerrostalossa".

      Jos se huonetila jossa soittelet rajoittuu jonkuin naapurin seiniin/kattoon/lattiaan
      niin ei oikein väliä mitä ostat kunhan et nyt kaikkein kurjinta pakettilaitetta.
      Et voi naapureita vihastuttamatta kuitenkaan "kuunnella".

      Musiikkifriikin ainoa oikea asumismuoto on omakotitalo ja iso olohuone.

      Minäkin naureskelin moiselle jutulle ennen, mutta nyt kun naimiskaupan
      sivutuotteena tuli 70m2 olohuone niin totta se on.

    • Kotiteatterimies

      Ostin vuosi sitten blue-ray kotiteatterin 5.1 1000 w purkkikaiuttimilla passiivisubbari. Puoleen hintaan 300 euroa (entinen hinta 600 €).

      Nyt ennen joulua ostin yamahan aktiivisubbarin (vahvistin mukana) 240 watin isot etukaiuttimet, yhteensä 250 € (entinen hinta / hinta vielä monissa paikoissa 400 €).

      Siis maksoin laitteistosta 550 € (entinen hinta koko laitteistolla yhteensä 1000 €).

      POTKII!

      Suosittelen mieluummin tälläaista "halppiskotiteatteria" kuin saman hintaluokan 550 euroa tarjouksessa olevia stereoita. Musiikkiteho niissä kuitenkin suht olematon.

      Ihan ok äänentoisto, viritin (radio) vahvarissa. Voi katsoa blue-ray ja dvd-leffoja, kuunnella cd-levyjä jne. jne.

      • Kotiteatterimies

        Vahvistinteho siis tuo 1000 w RMS aktiivisubbarin teho.


      • vitsailija?
        Kotiteatterimies kirjoitti:

        Vahvistinteho siis tuo 1000 w RMS aktiivisubbarin teho.

        Tuo 1000 W lienee vitsi.


      • On niitä!!

      • kovin paljon tehoa
        On niitä!! kirjoitti:

        Tässä Anttilan sivuilta ja myydäänhän noita muaallakin kokonaisteho monissa 1000 w, osassa vähemmän:

        http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&compartmentId=10017&categoryId=10161

        Joku voisi tietysti miettiä, että miten 1000 wattia musiikkitehoa saadaan, jos tuollaisen pienen laitteen virrankulutus on enintään 100 wattia. En itse ole opiskellut elektroniikkaa, mutta se vain tuntuu mielestäni mahdottomalta.

        Erillisissa A/V-vahvistimissakaan on harvoin noin paljoa tehoa, mutta jos on, niin hinta on kymmenkertainen.


      • Jaahasjaahas
        kovin paljon tehoa kirjoitti:

        Joku voisi tietysti miettiä, että miten 1000 wattia musiikkitehoa saadaan, jos tuollaisen pienen laitteen virrankulutus on enintään 100 wattia. En itse ole opiskellut elektroniikkaa, mutta se vain tuntuu mielestäni mahdottomalta.

        Erillisissa A/V-vahvistimissakaan on harvoin noin paljoa tehoa, mutta jos on, niin hinta on kymmenkertainen.

        Kyllä mainostetaan jo 300 euron Yamaha ym. kotiteatterivahvistimia /erillisiä 5.1 vahvistimia, joissa on kokonaisteho 850 w ja 500 eurolla saa jo ns. 1000 watin 5.1.-vahvistimen.


      • Jaajasjaahasjaa
        kovin paljon tehoa kirjoitti:

        Joku voisi tietysti miettiä, että miten 1000 wattia musiikkitehoa saadaan, jos tuollaisen pienen laitteen virrankulutus on enintään 100 wattia. En itse ole opiskellut elektroniikkaa, mutta se vain tuntuu mielestäni mahdottomalta.

        Erillisissa A/V-vahvistimissakaan on harvoin noin paljoa tehoa, mutta jos on, niin hinta on kymmenkertainen.

        Jatkoa, katos jo noiden halpojen vahvareiden kanavakohtainen teho, 100 w jne.

        http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&compartmentId=10017&categoryId=10162


      • Vielävikaviesti
        kovin paljon tehoa kirjoitti:

        Joku voisi tietysti miettiä, että miten 1000 wattia musiikkitehoa saadaan, jos tuollaisen pienen laitteen virrankulutus on enintään 100 wattia. En itse ole opiskellut elektroniikkaa, mutta se vain tuntuu mielestäni mahdottomalta.

        Erillisissa A/V-vahvistimissakaan on harvoin noin paljoa tehoa, mutta jos on, niin hinta on kymmenkertainen.

        Vielä vika viesti tänne.

        Toki rahalla saa. Es noista nuo kalleimmat lähes 1800 euron vahvarit ovat kokonaisteholtaan yli 2000 W !!

        Ehkä vahvareiden tehot ovat kasvaneet samalla kun hinnat ovat laskeneet, luulen niin.


      • Vanhan liiton mies
        kovin paljon tehoa kirjoitti:

        Joku voisi tietysti miettiä, että miten 1000 wattia musiikkitehoa saadaan, jos tuollaisen pienen laitteen virrankulutus on enintään 100 wattia. En itse ole opiskellut elektroniikkaa, mutta se vain tuntuu mielestäni mahdottomalta.

        Erillisissa A/V-vahvistimissakaan on harvoin noin paljoa tehoa, mutta jos on, niin hinta on kymmenkertainen.

        Kyllä nuo tehomäärät pitää jättää omaa arvoonsa. Ei se watti siitä miksikään ole muuttunut. Mainosmiehet vaan on entistä herskimpiä


    • Tehoa onko sitä?

      Halpislaitteiden sekä erillis että valmispaketti vahvistimien tehoissa ok, jos ottaa 0 pois perästä ja jakaa 1/2, sitten ollaan jo lähellä totuutta.

    • Noh noh

      Halpa "oikea" vahvistin halvat kaiuttimet = turha ostos, ei tule kuin kiukkuiseksi. Paremmalta kuulostaa leffoja katsellessa joku 500 € maksava valmispaketti. Musiikkia varten kannattaa hommata erillislaitteet ehdottomasti.

      Erillispakettia, stereoita tms. ostaessa kun varaa min. 2000 €, saa jo oikeasti kelvollista ääntä. Jos näistä halpispaketeista saisi oikeasti 1000 w RMS tehoa ulos, ei kai kukaan nyt ostaisi erillislaitteita. Noissa paketeissa on EHKÄ 50 w jatkuvaa hörötystä, jos edes sitäkään.

      • 20+17

        Vielä kun joku kertoisi mitä helvetin väliä sillä on lukeeko sen purkin kyljessä 1000 W vai 50 W, kun normaaliin "kovaan" kuunteluun (80-90 dB) tarvitaan noin yksi watti tehoa?


    • Anonyymi

      Ok sinä kuntelet muusikkia ja sinulla on pieni budjetti osta käytetty stereo eli 2 kanava vahvistin ja käytettyt lattia kaiuttimet ja sopiva johto että saa teven ääni sihen vahvistimen ja johto että saat tietokonen ääni sihen vahvistimen tai käytetty erillinen dac että saat tietokonen ääni sihen vahvistimen älä sorru kotiteatterehin pitä jatkuvasti osta uusia laiteitta että pysy kehityksen muukana kun 2 kanava stereot ei ikinä vanhene.

      • Anonyymi

        Sinulla hidas sytytys. Vastaat 10 vuotta vanhaan ketjuun. Veikkaan, että vahvistin on jo hankittu aikaa sitten.

        Lisäksi kaiuttimissa homma meni jo 10 vuotta sitten niin, että uudesta hyllykaiutinparista piti pulittaa reilu tonni. Lattaikaiuttimista useamp tonni, jos ei ihan "isp pahvilaatikko" linjalle lähdetty. Joten tonnin budjetti niukka vahvitin kaiuttimet setille silloinkin.

        Niukan budjetin kanssa kannattaa pysyä erossa isoista kaiuttimista. Niissä on tingitty aivan liikaa kotelon ja elementtien laadusta, jos hinta on pitänyt painaa alle tonnin kpl.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe