Hei,
olemme lähdössä loppu vuodesta ausseihin ja uuteen-seelantiin reissaamaan ja olisin kaipaillut vinkkejä erityisesti luonnonpuistoista sekä vaeltamisesta. Eli tarviiko esim. raahata sinne vaelluskenkiä matkassa, jos tarkoituksena on tehdä korkeintaan päivän mittaisia vaelluksia maastossa? Pärjääkö kunnon kävelykengillä/lenkkareilla?
Sää myös ilmeisesti vaihtelee suuresti, joten lämmintä kannattaa varmaankin myös ottaa tarpeeksi mukaan?
Vaeltamaan
5
861
Vastaukset
- näin se on kuulemma
Ainakaan Uuteen Seelantiin ei edes saa viedä vaelluskenkiä. Pelkäävät kovasti uusien lajien leviämistä kenkien pohjista...
- Kissus
Ei kannata viedä. Etpä arvaakaan mihin "showhun" joudut heti lentokentällä kun bongaavat sun vaelluskengät (mulla sellaiset oli jalassa maahan tullessa). Siinä sitten seisoskelin sukkasillani lentokentän tullissa kun tullisedät DESIFIOI mun popot niin päältä kuin ulkoakin. Oli muuten vitsin kivaa sitten tunnin odottelun jälkeen vetästä ne desifiointiaineelta lemuavat, litimärät kengät jalkaan :(
Veikkaan, että jos ne ei olisi olleet mun jaloissa, niitä ei olisi edes saanut maahan vaan sinne tulliin ne olis myös jääneet. Eivät kuitenkaan raaskineet laittaa mua ekatöikseen sukkasillaan matkaan :) - anz
Kissus kirjoitti:
Ei kannata viedä. Etpä arvaakaan mihin "showhun" joudut heti lentokentällä kun bongaavat sun vaelluskengät (mulla sellaiset oli jalassa maahan tullessa). Siinä sitten seisoskelin sukkasillani lentokentän tullissa kun tullisedät DESIFIOI mun popot niin päältä kuin ulkoakin. Oli muuten vitsin kivaa sitten tunnin odottelun jälkeen vetästä ne desifiointiaineelta lemuavat, litimärät kengät jalkaan :(
Veikkaan, että jos ne ei olisi olleet mun jaloissa, niitä ei olisi edes saanut maahan vaan sinne tulliin ne olis myös jääneet. Eivät kuitenkaan raaskineet laittaa mua ekatöikseen sukkasillaan matkaan :)No, eipä sitten taida kannattaa ottaa vaelluskenkiä mukaan ollenkaan kerran noin tarkkaa on niitten kanssa jo tullissa..;) Eiköhän siellä luonnossakin ihan kunnon kävelykengillä sit pärjää, toivottavasti.
- kp
anz kirjoitti:
No, eipä sitten taida kannattaa ottaa vaelluskenkiä mukaan ollenkaan kerran noin tarkkaa on niitten kanssa jo tullissa..;) Eiköhän siellä luonnossakin ihan kunnon kävelykengillä sit pärjää, toivottavasti.
Ainakin Tongariron luonnonpuistosta pitäs pystyä vuokraan vaelluskenkiä.
Olis tarkotus vuokrata sieltä kengät ja mennä kiertään tongariro alpine crossing, jos aika riittää..
Pitäs olla hieno n.8 tunnin lenkki. - anz
kp kirjoitti:
Ainakin Tongariron luonnonpuistosta pitäs pystyä vuokraan vaelluskenkiä.
Olis tarkotus vuokrata sieltä kengät ja mennä kiertään tongariro alpine crossing, jos aika riittää..
Pitäs olla hieno n.8 tunnin lenkki.No, pitääpä laittaa tuo vuokrausmahdollisuus korvan taa. Mietinnässä on todella käydä myöskin tuo Tongariron hienoksi kehuttu reitti läpi ja kerran on koko päivän kestävä vaellus tuo niin kunnon kengät olis todella hyvä juttu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802015
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591727Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461686- 1231473
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561248Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia511132Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70909
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26897- 15889