Vaeltamaan

anz

Hei,
olemme lähdössä loppu vuodesta ausseihin ja uuteen-seelantiin reissaamaan ja olisin kaipaillut vinkkejä erityisesti luonnonpuistoista sekä vaeltamisesta. Eli tarviiko esim. raahata sinne vaelluskenkiä matkassa, jos tarkoituksena on tehdä korkeintaan päivän mittaisia vaelluksia maastossa? Pärjääkö kunnon kävelykengillä/lenkkareilla?
Sää myös ilmeisesti vaihtelee suuresti, joten lämmintä kannattaa varmaankin myös ottaa tarpeeksi mukaan?

5

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on kuulemma

      Ainakaan Uuteen Seelantiin ei edes saa viedä vaelluskenkiä. Pelkäävät kovasti uusien lajien leviämistä kenkien pohjista...

      • Kissus

        Ei kannata viedä. Etpä arvaakaan mihin "showhun" joudut heti lentokentällä kun bongaavat sun vaelluskengät (mulla sellaiset oli jalassa maahan tullessa). Siinä sitten seisoskelin sukkasillani lentokentän tullissa kun tullisedät DESIFIOI mun popot niin päältä kuin ulkoakin. Oli muuten vitsin kivaa sitten tunnin odottelun jälkeen vetästä ne desifiointiaineelta lemuavat, litimärät kengät jalkaan :(

        Veikkaan, että jos ne ei olisi olleet mun jaloissa, niitä ei olisi edes saanut maahan vaan sinne tulliin ne olis myös jääneet. Eivät kuitenkaan raaskineet laittaa mua ekatöikseen sukkasillaan matkaan :)


      • anz
        Kissus kirjoitti:

        Ei kannata viedä. Etpä arvaakaan mihin "showhun" joudut heti lentokentällä kun bongaavat sun vaelluskengät (mulla sellaiset oli jalassa maahan tullessa). Siinä sitten seisoskelin sukkasillani lentokentän tullissa kun tullisedät DESIFIOI mun popot niin päältä kuin ulkoakin. Oli muuten vitsin kivaa sitten tunnin odottelun jälkeen vetästä ne desifiointiaineelta lemuavat, litimärät kengät jalkaan :(

        Veikkaan, että jos ne ei olisi olleet mun jaloissa, niitä ei olisi edes saanut maahan vaan sinne tulliin ne olis myös jääneet. Eivät kuitenkaan raaskineet laittaa mua ekatöikseen sukkasillaan matkaan :)

        No, eipä sitten taida kannattaa ottaa vaelluskenkiä mukaan ollenkaan kerran noin tarkkaa on niitten kanssa jo tullissa..;) Eiköhän siellä luonnossakin ihan kunnon kävelykengillä sit pärjää, toivottavasti.


      • kp
        anz kirjoitti:

        No, eipä sitten taida kannattaa ottaa vaelluskenkiä mukaan ollenkaan kerran noin tarkkaa on niitten kanssa jo tullissa..;) Eiköhän siellä luonnossakin ihan kunnon kävelykengillä sit pärjää, toivottavasti.

        Ainakin Tongariron luonnonpuistosta pitäs pystyä vuokraan vaelluskenkiä.
        Olis tarkotus vuokrata sieltä kengät ja mennä kiertään tongariro alpine crossing, jos aika riittää..
        Pitäs olla hieno n.8 tunnin lenkki.


      • anz
        kp kirjoitti:

        Ainakin Tongariron luonnonpuistosta pitäs pystyä vuokraan vaelluskenkiä.
        Olis tarkotus vuokrata sieltä kengät ja mennä kiertään tongariro alpine crossing, jos aika riittää..
        Pitäs olla hieno n.8 tunnin lenkki.

        No, pitääpä laittaa tuo vuokrausmahdollisuus korvan taa. Mietinnässä on todella käydä myöskin tuo Tongariron hienoksi kehuttu reitti läpi ja kerran on koko päivän kestävä vaellus tuo niin kunnon kengät olis todella hyvä juttu..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe