Olen menossa Riikaan kavereiden kanssa, ja haluaisin tietää, tarkistetaanko ikäraja baarien ovella nuorilta? (en siis ole 18..) Olen ollut monesti ulkomailla baareissa humalassakin, miten Riikassa menetellään pääseekö sisään?? Pliis vastauksia..?
Miten menetellään?
3
508
Vastaukset
- Yli-ikäinen
Eivät pahemmin henkkareita baareissa kysele...ellet näytä ihan lapselta.
Kaupoissa saattavat kysyä herkemmin jos ostat supermarketista viinaa. - Riganieki
Täällä saattaapi olla toisenlaisia murheita, jos olet alle 18-v.
Ensinnäkin monessa paremmassa paikassa on "face control" eli jos ei sovi tyyliin tms, niin ei sisäänpääsyä iästä huolimatta. (toki tämä naamakontrolli ei ole kaikkialla). Naisena pääsee helpommin sisälle, kuten Suomessakin.
Isompi ongelma on tuo ikäpuoli. Täällä nimittäin katsotaan, ja myös poliisin toimesta aika tehokkaasti kontrolloidaan ettei tuolla kaupungilla nuoret kulje humalassa. Alle 18-v (paikalliset tietty) viedään poliisiaseman kautta kotiin. Alle 20-v on joku myöhempi aikaraja, muistaakseni 22 tms.
Tuntui aluksi melko uskomatomalta, miten tuollaista voi ylipäätään valvoa, mutta näkyy se toimivan. Eikä tuolla kaupungilla kyllä nuoria humalaisia juurikaan näy. EHKÄ pahimman turistisesongin aikanva vanhan kaupungin alueella. Muutenkin ihan tiedoksi, että katu- ja puistojuopottelu on täällä kielletty. Itse asiassa lakiin on kirjoitettu julkinen kiroilukin kielletyksi. Mutta eipä tuolla kylillä ole sellaista "wittu-witun wittu" -puhekieltä, jota Suomessa usein tapaa.
Sorry, jos meni vähän myös kysymyksen ohi, mutta hieman asiaa sivuavia faktoja kuitenkin.
Tuurilla, fiksulla pukeutumisella ja hyvällä käytöksellä sekä pienen tuurin avulla saatat päästä sisään.- liis_ihmemaassa
Ok! Juu en mielestäni näytä ihan lapselta, mutta jännäks menee. Hyvä että kerroit myös muita faktoja poliisiasemasta, "face controllista" jne, täytyy siis miettiä vähä enemmän.. Thänks!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475500Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351443