Olen menossa Riikaan kavereiden kanssa, ja haluaisin tietää, tarkistetaanko ikäraja baarien ovella nuorilta? (en siis ole 18..) Olen ollut monesti ulkomailla baareissa humalassakin, miten Riikassa menetellään pääseekö sisään?? Pliis vastauksia..?
Miten menetellään?
3
478
Vastaukset
- Yli-ikäinen
Eivät pahemmin henkkareita baareissa kysele...ellet näytä ihan lapselta.
Kaupoissa saattavat kysyä herkemmin jos ostat supermarketista viinaa. - Riganieki
Täällä saattaapi olla toisenlaisia murheita, jos olet alle 18-v.
Ensinnäkin monessa paremmassa paikassa on "face control" eli jos ei sovi tyyliin tms, niin ei sisäänpääsyä iästä huolimatta. (toki tämä naamakontrolli ei ole kaikkialla). Naisena pääsee helpommin sisälle, kuten Suomessakin.
Isompi ongelma on tuo ikäpuoli. Täällä nimittäin katsotaan, ja myös poliisin toimesta aika tehokkaasti kontrolloidaan ettei tuolla kaupungilla nuoret kulje humalassa. Alle 18-v (paikalliset tietty) viedään poliisiaseman kautta kotiin. Alle 20-v on joku myöhempi aikaraja, muistaakseni 22 tms.
Tuntui aluksi melko uskomatomalta, miten tuollaista voi ylipäätään valvoa, mutta näkyy se toimivan. Eikä tuolla kaupungilla kyllä nuoria humalaisia juurikaan näy. EHKÄ pahimman turistisesongin aikanva vanhan kaupungin alueella. Muutenkin ihan tiedoksi, että katu- ja puistojuopottelu on täällä kielletty. Itse asiassa lakiin on kirjoitettu julkinen kiroilukin kielletyksi. Mutta eipä tuolla kylillä ole sellaista "wittu-witun wittu" -puhekieltä, jota Suomessa usein tapaa.
Sorry, jos meni vähän myös kysymyksen ohi, mutta hieman asiaa sivuavia faktoja kuitenkin.
Tuurilla, fiksulla pukeutumisella ja hyvällä käytöksellä sekä pienen tuurin avulla saatat päästä sisään.- liis_ihmemaassa
Ok! Juu en mielestäni näytä ihan lapselta, mutta jännäks menee. Hyvä että kerroit myös muita faktoja poliisiasemasta, "face controllista" jne, täytyy siis miettiä vähä enemmän.. Thänks!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475067- 743265
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3142057Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651855Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151709Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531296Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701202
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137