Peruskoulusta High Schooliin USA :an?

KysyväKyselijä

Eli siis, olen 15-vuotias ja tietoa kaipailisin siitä, että onko peruskoulun jälkeen mahdollista hakea Usa :an high schooliin? Vanhempien suostumus on ja asuntokin jo tiedossa.

6

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usassa asuva

Aiotko asua yksin vai perheessa? Paras kai olisi ottaa yhteytta siihen High Schooliin johon olet menossa. Kaytannot ja vaatimukset vaihtelevat osavaltiosta toiseen ja jopa kaupungista toiseen.
      Vaikea auttaa kun et kertonut mitaan yksityiskohtia.

• moikksss

en tiiä tarvitaako amerikan kansalaisuus? ota selvää! :O sori oon laiska enkä eti sulle sitä tietoo..

• kreokfokf

Voit hakeutua vain yksityiskouluun, jonne tarvitse paljon rahaa useita kymmeniä tuhansia dollareita per lukuvuosi. Julkiseen high schooliin et pääse, ellei vanhempasi/huoltajasi muuta mukana ja maksa veroja julkisen koulun piirikuntaan. kuten tuossa äskeisessä viestiketjussa jo mainittiin. Yksityiskouluun et tarvitse USA:n kansalaisuutta, et myöskään julkiseen kouluun, jos siis muutat vanhempien/huoltajien mukana. Yksin lähtiessä tarvitset opiskelijaviisumin ja siihen tarvitset todistuksen siitä, että sinulla on rahaa opiskella ja asua maassa. Työnteko on kiellettyä ulkomaalaisilta opiskelijoilta, poikkeuksena yliopisto-opiskelijat, jotka saavat tehdä rajoitetusti töitä yliopistokampuksella, max. 20h/viikko.

• vaihtariksi vain

Mene suomalaiseen lukioon ja sitten vuodeksi vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin. Helpoin ja halvin tapa. Muuten ainoa vaihtoehto on, kuten edelläkin jo sanottiin, yksityinen koulu (=kallista, n. 30000€/vuosi ilman asumiskuluja).

• nama lapset

etta on helpompaa menna High Schooliin USAaan kuin lukioon Suomessa? Kuinka sujuisi matematiikka englanniksi? Voitko ilman apuvalineita nayttaa kuinka paljon on 5/8 of an inch?
        Olisiko helppoa kirjoittaa englanniksi essee Friday Night Footballista?
        Miten paljon tiedat Amerikan historiasta, Lousiana Purchase, Mexican American War? Cliff Dwellers? Donner Pass?
        Taitaisi olla parempi alkaa unelmoida lukioon paasysta kotikaupungissa.

• gdgjslgsfs
        nama lapset kirjoitti:

etta on helpompaa menna High Schooliin USAaan kuin lukioon Suomessa? Kuinka sujuisi matematiikka englanniksi? Voitko ilman apuvalineita nayttaa kuinka paljon on 5/8 of an inch?
        Olisiko helppoa kirjoittaa englanniksi essee Friday Night Footballista?
        Miten paljon tiedat Amerikan historiasta, Lousiana Purchase, Mexican American War? Cliff Dwellers? Donner Pass?
        Taitaisi olla parempi alkaa unelmoida lukioon paasysta kotikaupungissa.

Vaikka koko high schoolin suorittaminen onkin aika hankala juttu ulkomaalaiselle, niin oletko nimimerkki "Nämä lapset" kuullut, että USA:n high schooleihin menee joka vuosi ulkomaalaisia vaihto-oppilaita, joten eihän asioiden oppiminen nyt mahdotonta ole ja oppiihan sitä sitten paikan päällä aina lisää. Usein vaihto-oppilailta vaaditaan ihan täysipainoista osallistumista opiskeluun, joten silloin pitäisi inchit ja Louisiana Purchaset opiskella muiden kanssa. Olen suorittanut yliopistotutkinnon ulkomailla ja opinnot aloitettiin kertaamalla paikallisessa lukiossa opiskeltuja asioita, joten siinä piti sitten vain perehtyä uusiin asioihin aika nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      92
      3934
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      2019
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1823
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1702
    5. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      108
      1561
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1551
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1488
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1452
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1364
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1317
    Aihe