Unohdin ostaa kaupasta tiskiainetta juuri kun sitä eniten kaipaan! Nyt olisi kumminkin tiskeistä päästävä - vieraita tulossa.
Voisiko jotain tiskiaineeksi sopivaa tehdä itse?
Kotoa löytyy esim. etikkaa ja soodaa...
Turvallista sen pitäisi kuitenkin olla...
Hätä-tiskiaine lopussa!
17
15525
Vastaukset
- NOH
Onko mäntysuopaa? Käytä sitä on luonnonmukanen ja turvallinen.
- apua tarvitaan...
mäntysuopaa, mutta onko se tosiaan turvallista...? Kuinka paljon uskaltaisi laittaa tiskialtaalliseen vettä?
- NOH
apua tarvitaan... kirjoitti:
mäntysuopaa, mutta onko se tosiaan turvallista...? Kuinka paljon uskaltaisi laittaa tiskialtaalliseen vettä?
Laita pari tippaa. Onhan se luonnon tuote. Huuhtelet normaalisti astiat. Tai tee ruokasoodasta ja vedestä velli ja sillä hankaat asitat puhtaiksi ja lopuksi huuhtelet. Voitahan huuhdella useampaan kertaan jos arveluttaa
- apua tarvitaan...
NOH kirjoitti:
Laita pari tippaa. Onhan se luonnon tuote. Huuhtelet normaalisti astiat. Tai tee ruokasoodasta ja vedestä velli ja sillä hankaat asitat puhtaiksi ja lopuksi huuhtelet. Voitahan huuhdella useampaan kertaan jos arveluttaa
laittaisi ruokasoodaa tiskiveteen vaikkapa ruokalusikallisen ja tiskaisi normaaliin tapaan... Tuntuisi turvallisemmalta kuin mäntysuopa... Jotenkin tuntuisi oudolta laittaa mäntysuopaa tiskiaineeksi, luulisi jäävän makua? Onko joku kokeillut?
- Vanhempi suunnittelija
laittaisi ruokasoodaa tiskiveteen vaikkapa ruokalusikallisen ja tiskaisi normaaliin tapaan... Tuntuisi turvallisemmalta kuin mäntysuopa... Jotenkin tuntuisi oudolta laittaa mäntysuopaa tiskiaineeksi, luulisi jäävän makua? Onko joku kokeillut?
Eikös pussin kyljessä lue, jotta yleispuhdistukseen?
- myrkkyä
Kaveri oli juuri täydennyskoulutuksessa
ja siellä ope sanoi,
että se on pahemman luokan myrkkyä. - toni
myrkkyä kirjoitti:
ja siellä ope sanoi,
että se on pahemman luokan myrkkyä.äh ei mäntysuopa mitää myrkkyää oo olen pessy sillä hiuksii viikon ajan ja hyvin näkyy rastottuvan kun välistä pyörittelee
- se on myrkkyä
myrkkyä kirjoitti:
ja siellä ope sanoi,
että se on pahemman luokan myrkkyä.Kävin vanhempieni mökillä missä on saunan edessä ollut upea vihreä nurmikko. Nyt oli saunan edessä mattoteline ja nurmikko täysin kuollutta isolta alueelta sen alta.
Ihmettelin äidilleni, että mitä nurmikolle on oikein tapahtunut. Syynä oli kuulemma Mäntysuopa, jota äitini oli käyttänyt 'luontoystävällisenä' mattojen pesussa.
- Tura
Pese Sinolilla. Pesee hyvin rasvan pois. On luonnontuote. Haihtuu nopeasti eikä tartte edes huuhdella.
- maire
Minä olen hätätilassa tiskannut tavallisella yleispuhdistusaineella. Mäntysuopa ei mielestäni sovellu tiskaamiseen, sillä se toimii prahaimmillaan vain haaleassa tai kylmässä vedessä.
- aloittaja
soodavedellä. Laitoin kuumaan tiskiveteen ihan reilusti soodaa, varmaankin n. 2 ruokalusikallista. Puhtaan näköistä tuli, mutta himpun verran rasvaisen oloiseksi astiat jäivät. Tämä keino on kumminkin hätätilassa ihan hyvä. Samalla puhdistui tiskiallas. :)
- vanha
Minä kallistun sen mäntysuovan puoleen. Olin joskus 60-luvulla töissä kahvilassa, ja siellä kaikki kahvilan astiat pestiin mäntusuovalla. Tai paremminkin, altaan pohjalle laitettiin mäntysuovan pala ja päälle laskettiin kraanasta melkein kiehuvaa vettä. Kauhalla ongin sen palan sitten pois. Vaahtoavassa tulikuumassa vedessä sitten astiat pestiin. Ja puhdasta tuli! Kun huuhtoo, siinä ne pesuainejäämät lähtee. vettä joutuu vaihtamaan usein, pesuteho ei ole kovin pitkäkestoinen.Muutenkin se kahvila oli hyvin siisti.Kai ne silloiset terveystarkastajat hoitivat hommansa.Kesällä pesen vieläkin tiskit luonnossa mäntynestesaippualla.
- Anonyymi
Ei herran jestas. Luonnossa mäntysuovan käyttäminen on myrkyllistä kaloilla ja luonnolle! Vesistöihin mäntysuopaakaan ei silti pitäisi päästää, sillä sen sisältämät hartsihapot voivat olla haitallisia kaloille. Vesistöjen suojelemiseksi mattolaitureita onkin siirretty rantavesistä kuivalle maalle. Tämä lukee virallisissa ohjeissa!
- kojo
Lainaa naapurilta!
- etikka
siinähän se jo tulikin,etikalla rasvaa poistava vaikutus-siis nyt puhun astioista;)
- Niksimestari
Kannattaa pujottaa lautaset vanhoihin sukkahousuihin ennen ateriaa.
- Airi F
Motä on hätä-tiskiaine? Tarkoittaa varmaan hätätiskiainetta, koska ei tuossa välissä ole viivaa.
Apua! Neuvoja! Mitä otan, kun unohdin käydä apteekissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368