Olen hoitovapaalla mutta äitiyslomani alkaa seuraavasta lapsesta 28.9.
Sain Kelaltapaperit, että minulle myönnetty äitiyspäivärahaa 28.9. alkaen
ja samalla piti ilmoittaa tiedot äitiyspäivärahasta vanhemman lapsen kotihoidontukea
varten. Ilmoitin tiedot ja sain päätöksen kotihoidontuesta. Päätöksessä kerrottiin
kuinka paljon maksetaan 31.8. asti ja että äitiysloman ajalta saan vain hoitolisän 28.9. alkaen,
koska äippäraha sen verran ylitti rajat. Mutta missään ei mainintaa paljonko maksetaan
aikaväliltä 1.9. - 27.9. Voiko olla niin että en saa lantin lanttia tältä väliltä? Uskomatonta!
Enkö saa kotihoidontukea vajaalta loppukuukaudelta ennen äitiyslomani alkua eli
1.9. - 27.9. vai eikö siitä vaan ollut muuten mitään tietoja Kelan posteissa?
Onko jollain kokemusta, että jäänyt hoitovapaalta äitiyslomalle ja miten käynyt korvausten
kanssa vastaavassa tilanteessa?
APUA! En voi tulla toimeen ilman rahaa melkein kuukautta :(
Kotihoidontuen maksamisesta?
3
539
Vastaukset
- fff ddd ddd
Uuden äitiysraha alkaessa koko hoitotuki loppuu, paitsi persaukisessa perheessä hoitolisä jatkuu.
Saat normaalisti äirahaa edeltävän tuen äitirahan alkuun saakka. maksupäivät jne ennallaa.
Muutoksen huomaat vasta äitirahan alkamiskuussa
ks kela.fi/asionti - omista lapuista
Olen itse hakamssa nyt kotihoidontukea, niin siel jossain paperissa lukee että: "tukea tai sen osia ei myönnetä alle kuukauden ajalta". Että sulla on nyt tainut käydä aika huono säkä..:(
- selivittäjä
Siis tuo "tukea tai sen osia ei myönnetä alle kuukauden ajalta" tarkoittaa, että kotihoidontukea ei voi saada alle kuukauden hoitovapaapätkältä. Jos taas hoitovapaa kestää esim. 6 kk ja 2 päivää, niin silloin tukea saa 6 kk ja 2 päivää. Lasketaan siis päivien, ei kuukausien mukaan. Varmistin tämän juuri vähän aikaa sitten Kelasta.
Tuon mukaan alkuperäisen kysyjän pitäisi kyllä saada kotihoidontukea äitiyspäivärahan alkuun saakka, jos sitä on myös tuolle ajalle alunperin haettu ja jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi, joka ei ole kunnallisessa päivähoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747