avioeron sattuessa meneekö tasan

en tiedä

Olemme olleet yli seitsämän vuotta naimisissa ja nyt on ero tulossa. Asuntomme on asumisoikeusasunto jonka mieheni on maksanut ennen naimisiinmenoamme.Kaikki huonekalut yms. ovat enimmillään minun maksamia. Meillä ei ole avioehtoa joten meneekö koko omaisuus puoliksi koskien myöskin asuntoa???

5

925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

eli miehen rahoilla ostettu asunto mutta molempien nimissä!!

• !!!!!!!!!!

Kyllä se periaatteessa menee niin, että kaikki yhteinen, tässä tapauksessa molempien nimissä oleva taloa, menee puoliksi!

En voi liikaa korostaa avioehdon hyvyttää, itse en suostuisi menemään naimisiin, jos mies ei allekirjoita avioehtoa!

• ex-vaimoke
        !!!!!!!!!! kirjoitti:

Kyllä se periaatteessa menee niin, että kaikki yhteinen, tässä tapauksessa molempien nimissä oleva taloa, menee puoliksi!

En voi liikaa korostaa avioehdon hyvyttää, itse en suostuisi menemään naimisiin, jos mies ei allekirjoita avioehtoa!

ex "ulos" talosta kun ei ollut avioehtoa, vaikka talo oli vain minun nimissä. Eli kahtia menee omaisuus riippumatta siitä kumman nimissä on. Jos näin ei olekkaan mua on kusetettu kybällä

• Jos pääsette sopuun että sinä otat kaikki mitä´olet maksanut ja mies pitää tai myy asunnon pois mutta jos ei niin otat puolet asumisoikeusmaksusta ja laitatte huonekalut puoliksi. Kaikki ei mene puoliksi jos muuten pääsette sopuun omaisuuden ajaosta ja kumpikin pitää omat säästönsä.

• niin pesä tyhjnee juristeille.

Kätevää kun juristit korjaa koko potin, niin pääsee kumpikin aloittamaa tyhjältä pöydältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      207
      11923
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6333
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      177
      5257
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      57
      4978
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4518
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      119
      4441
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3936
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82