Olemme olleet yli seitsämän vuotta naimisissa ja nyt on ero tulossa. Asuntomme on asumisoikeusasunto jonka mieheni on maksanut ennen naimisiinmenoamme.Kaikki huonekalut yms. ovat enimmillään minun maksamia. Meillä ei ole avioehtoa joten meneekö koko omaisuus puoliksi koskien myöskin asuntoa???
avioeron sattuessa meneekö tasan
5
976
Vastaukset
- en tiedä
eli miehen rahoilla ostettu asunto mutta molempien nimissä!!
- !!!!!!!!!!
Kyllä se periaatteessa menee niin, että kaikki yhteinen, tässä tapauksessa molempien nimissä oleva taloa, menee puoliksi!
En voi liikaa korostaa avioehdon hyvyttää, itse en suostuisi menemään naimisiin, jos mies ei allekirjoita avioehtoa! - ex-vaimoke
!!!!!!!!!! kirjoitti:
Kyllä se periaatteessa menee niin, että kaikki yhteinen, tässä tapauksessa molempien nimissä oleva taloa, menee puoliksi!
En voi liikaa korostaa avioehdon hyvyttää, itse en suostuisi menemään naimisiin, jos mies ei allekirjoita avioehtoa!ex "ulos" talosta kun ei ollut avioehtoa, vaikka talo oli vain minun nimissä. Eli kahtia menee omaisuus riippumatta siitä kumman nimissä on. Jos näin ei olekkaan mua on kusetettu kybällä
Jos pääsette sopuun että sinä otat kaikki mitä´olet maksanut ja mies pitää tai myy asunnon pois mutta jos ei niin otat puolet asumisoikeusmaksusta ja laitatte huonekalut puoliksi. Kaikki ei mene puoliksi jos muuten pääsette sopuun omaisuuden ajaosta ja kumpikin pitää omat säästönsä.
- niin pesä tyhjnee juristeille.
Kätevää kun juristit korjaa koko potin, niin pääsee kumpikin aloittamaa tyhjältä pöydältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää372178Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642022Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73905
- 27899