avioeron sattuessa meneekö tasan

en tiedä

Olemme olleet yli seitsämän vuotta naimisissa ja nyt on ero tulossa. Asuntomme on asumisoikeusasunto jonka mieheni on maksanut ennen naimisiinmenoamme.Kaikki huonekalut yms. ovat enimmillään minun maksamia. Meillä ei ole avioehtoa joten meneekö koko omaisuus puoliksi koskien myöskin asuntoa???

5

978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

eli miehen rahoilla ostettu asunto mutta molempien nimissä!!

• !!!!!!!!!!

Kyllä se periaatteessa menee niin, että kaikki yhteinen, tässä tapauksessa molempien nimissä oleva taloa, menee puoliksi!

En voi liikaa korostaa avioehdon hyvyttää, itse en suostuisi menemään naimisiin, jos mies ei allekirjoita avioehtoa!

• ex-vaimoke
        !!!!!!!!!! kirjoitti:

Kyllä se periaatteessa menee niin, että kaikki yhteinen, tässä tapauksessa molempien nimissä oleva taloa, menee puoliksi!

En voi liikaa korostaa avioehdon hyvyttää, itse en suostuisi menemään naimisiin, jos mies ei allekirjoita avioehtoa!

ex "ulos" talosta kun ei ollut avioehtoa, vaikka talo oli vain minun nimissä. Eli kahtia menee omaisuus riippumatta siitä kumman nimissä on. Jos näin ei olekkaan mua on kusetettu kybällä

• Jos pääsette sopuun että sinä otat kaikki mitä´olet maksanut ja mies pitää tai myy asunnon pois mutta jos ei niin otat puolet asumisoikeusmaksusta ja laitatte huonekalut puoliksi. Kaikki ei mene puoliksi jos muuten pääsette sopuun omaisuuden ajaosta ja kumpikin pitää omat säästönsä.

• niin pesä tyhjnee juristeille.

Kätevää kun juristit korjaa koko potin, niin pääsee kumpikin aloittamaa tyhjältä pöydältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27