Eli teen tällähetkellä sellaista raporttia kouluun, jossa minun pitäisi vähän kertoa kokkolan kirjastoon liittyvää historiaa.
Netissä on monenlaisia vuosilukuja, joten kysynkin nyt mistä vuodesta asti kirjasto on toiminut Isokatu 3:ssa?
Milloin tämä nykyinen rakennus tehtiin?
Toivon, että joku osaisi auttaa.
Kokkolan kaupunginkirjaston historiaa
3
362
Vastaukset
- kirjastosta.
Etköhän pääse helpommalla, kun kävelet kirjastoon, ja menet kysymään joltain virkailijalta mieltäsi askarruttavista kysymyksistä.
Tulee ainakin asiat kirjoitettua niin kuin ne on, eikä tarvi täällä odotella että joku vastaa. - helper-monkey
Nykyisen kirjaston aulassa on laatta jossa lukee milloin se on avattu käyttöön. (Muistaakseni syksyllä 1999)
http://www.kokkola.fi/kirjasto/kirjastot_ja_palvelupisteet/fi_FI/kirjastot_ja_palvelupisteet/
Tuolta kannattaa katsoa lisää, tai sitten tehdä niin kuin edellinen vastaaja ehdotti ja mennä kysymään itse pääkallonpaikalta. - kirjastonhoitajia
Opettaja arvostaa koulutehtävääsi enemmän, mikäli pelkän nettikopioinnin sijasta haastattelet kirjastonhoitajia muutenkin kuin tuon nykyisen kirjaston vuosiluvun osalta. Yksi olennaisimmista kysymyksistä on, miksi uudet tilat haluttiin, vaikka edellisissä ehdittiin olla vain parikymmentä vuotta.
Aiempien tilojen sijainnit eri aikoina ovat mielestäni yhtä olennaisia kuin tämän uusimmankin, jos historiaa tarkastelet. Kokkolan kaupungin historia osaa varmasti kertoa yhtä ja toista ihan vanhemmista ajoista. Muista myös sivukirjastot.
Kirjastorakennuksia olennaisempaa lienee kuitenkin kirjaston palvelumuotojen, koko kirjastokäsityksen ja kirjastotekniikan kehittyminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663432Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463262Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1433153- 522698
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481656
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881559Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401535- 391360