Suklaan valmistus

hm..

En ole varma onko kyseinen osa ravintola-alaa, mutta ajattelin että tämä palsta sopisi parhaiten.

Eli, olen ajatellut oman suklaapuodin/tehtaan perustamista, minkälainen koulutus olisi hyvä olla? Ilmeisesti Euroopassa hommat opitaan yleensä työskentelemällä "oppipoika" tyyliin.

Samaten kiinnostaisi tietää kuinka hyvin alalla on mahdollisuus tienata (erityisesti kuinka paljon vaadittavat työvälineet maksavat)?

3

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiqwe

pari yrittäjää on ollut Helsingissäkin - ei oo enää.
      Eli tästä voi tehdä johtopäätöksiä alan kannattavuudesta.

• Suklaasuihkulahde

Ajatuksena vallan ihana tuo, etta perustaisit suklaapuodin. Sulla kannattaisi olla joko nimea siihen puuhaan tosi paljon, mutta ennen kaikkea loistavat valityskanavat.

Taannoinhan keittiomestari Markus Aremolla oli ravintolan ohessa suklaapuoti. Tama oli n. 2001 ja hanta pidettiin silloin Suomen suklaakeisarina. Niin vain se kaatui.

Jossain abc/huotamoiden yhteydessa olen nahnyt suklaapuoteja, jotka myyvat omia suklaitaan. Suklaita ei valmisteta ko. puodeissa vaan ne toimivat vain myymaloina. Se saattaisi olla tuon saran bisneksista parhaimpia, koska siina olisi potentiaalisia asiakkaita. Mutta niin ikavalta kuin kuulostaakin on useille suomalaisille Suomen parasta suklaata fazerin sininen. Tiedan useita, jotka karsastavat vahvempia suklaita, tummia suklaita yli 60%

Chjoco Hgissa myy suklaita, mutta heilla on ohessa toki konditoriatuotteita myynnissa. Pelkilla suklailla voi olla tosiaan vaikeaa. Ellet saa sitten valtavaa volyymia.

Silti toivotan sinulle onnea jos tuota tieta paatat kulkea

Ikava kylla Suomessa on ruoassa tulee ensimmaisena hinta, sitten median julkituomana terveellisyys ja viimeisena maku.

• ..........

Uskoisin, että leipuri-kondiittorin opiskelu olisi sinulle parhain vaihtoehto. Joissakin konditorioissahan on myynnissä myös suklaata. Opintoihin kuuluu tietääkseni myös makeisten valmistusta. Eli kannattaa etsiä lisää tietoa leipuri-kondiittorin ammatista ja koulutuksesta.

Aiemmissa viesteissä epäiltiin suklaapuodin kannattavuutta, mutta entä jos suklaaherkut yhdistäisi konditoriaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe