Hei. Onko sinusta hieman vaajaa 4v olevan rosenlew jääkaappi-pakastimen vaihtoväli normaali? Maahantuojan mukaan ilmeisesti on. Jääkaappi pakastaa ellei ole asetettu minimiin (jokin osa rikki takana) ja pakastimen kompressori rikki (eli noin 450e lasku jos maksaisi itse). Maahantuoja Rosenlew-Elextrolux ei ala keskustelemaankaan osallistumisesta (ainakaan ilman kuluttajariitalautakuntaa, johon mennään) vaikka kuluttaja neuvojan mielestä pitäisi. Jos olet harkitsemassa ostaa esimerkiksi rosenlew-elexrolux-zanussi merkkiä (tai muuta), niin soitappa kokeeksi asiakaspalveluun/tai ota yhteyttä netitse ja kysy osallistuuko maahantuoja korjaukseen keksimäsi laitteen vikaan haluamallasi ikäisenä. Kokeile myös keksimäsi laitteen takuuaikana tullutta vikaa, aikooko myyjä/maahantuoja laskuttaa työstä/matkoista/kuljetuksesta ja kuinka nopeasti luvataan korjaus tehdä (alle 2vk pitäisi olla). Siinä sen sitten näkee asikaspalvelun todellisuuden ja uskallampa väittää, että tuotteen todellisen laadun. Myös kannattaa haluta kirjallisena myyjältä/maahantuojalta laitteen oletettava käyttöikä, sillä nykylain yms mukaan 2/3 ajasta myyjä/maahantuoja vastaa mukana korjauksista. Mikä sinusta olisi oikea käyttöikä? Valmistajan/maahantuojan antama vapaaehtoinen takuu n. 2v vai pitäisikö esimerkiksi kodin kylmälaitteiden kestää yli kymmenen vuotta. Nimittäin laitteiden laatu ja ikä on laskenut viimeisen 10 v aikana kuin lehmänhäntä.
Onko tämä hyvä lukija mielestäsi tälläiselta kansainväliseltä yritykseltä vastuullista ympäristötoimintaa ja kuluttajien arvostamista? Mieti mistä ja mitä ostat, vaikka tuskin laatu sen parempaa muuallakaan on. Tutkikaa nettiä ja huomaatte, ettei tämä ole ykittäinen tälläinen mielipide. Kerro omasi tänne, maailmalle ja ehkä nämä jätit heräävät ja alkavat mainostaa kestävyyttä vähänkulutuksen ja hinnan rinnalla.
Kaikki ylempänä oleva on on omia mielipiteitä ja tulkintoja, kirjoitettuna Suomen sananvapauslakia ajatellen. Mahdolliset faktojen virheet ovat tahattomia. Mikäli Rosenlew-elextrolux haastaa oikeuteen kirjoituksestani, tulkitsen sanonnalla: Totuus taisi sattua.
Ostaisinko Rosenlew pakasti jääkaappi kodinkoneen
48
5075
Vastaukset
- treeltä
Ostatko Italiassa, kiinassa vai ruotsissa valmistetun Rosenlewin. Tyhmäkin luulisi tajuavan että kahdessa ensin mainitussa paikassa tehdyt kestää max. 4 vuotta. Mutta kun pistät lisää taaloja pöytään ja ostat ruotsalaisen Rosenlewin, niin sillä mennäänkin jo 10 vuotta. Kysy kaupassa myyjältä valmistusmaa ja ellei myyjä tiedä niin vaihda kauppaa kunnes löydät oikean myyjän joka on perehtynyt muuhunkin kuin provikkoihinsa.
- Kymää laatua
Kun Katsoo helsingin energian taulukkoa niin ei siellä ruotsissa tehdä enään Rosenleweja, paras vaihtoehto vaikka täällä kaikki ei tykkää kun sanotaan niin Saksassa tehty Mielen jääkaappipakastin, kaikista paksuimmat eristeet ym ja on hiljainen laite niin se vaan on!
- rosenlewiin Pettynyt
On Muuten Ruotsalainen, että revi siitä.
- Kylmää laatua
rosenlewiin Pettynyt kirjoitti:
On Muuten Ruotsalainen, että revi siitä.
Ikävää sulla huono tuuri mutta ei siellä ruotsissa enään tehdä Roseleweja, mutta edelleen olen sitä mieltä että eri kodinkoneita vertailemalla, niiden rakenteen laatua ,eristeiden paksuutta ja äänitasoa, olen todennut Mielen jääkaappipakastimet ja pesukoneet parhaiksi, tutkimuksia oen tehnyt lukuisten eri kodinkoneliikkeiden, huoltoliikkeiden ja energiakeskuksen ja työtehoseuran testejä seuraten.
- koti+
Kymää laatua kirjoitti:
Kun Katsoo helsingin energian taulukkoa niin ei siellä ruotsissa tehdä enään Rosenleweja, paras vaihtoehto vaikka täällä kaikki ei tykkää kun sanotaan niin Saksassa tehty Mielen jääkaappipakastin, kaikista paksuimmat eristeet ym ja on hiljainen laite niin se vaan on!
kotimainen festivo on hieno tuote.tosin puhutaanhan nyt "kylmiöstä"on kyllä kallis hankinta n.2500e-3500e.koosta riippuen .meillä edellinen toimi 25v.nykyisellä festivolla menossa 6:des vuosi.enkä muuhun vaihtas.
- Arto 67
Kylmää laatua kirjoitti:
Ikävää sulla huono tuuri mutta ei siellä ruotsissa enään tehdä Roseleweja, mutta edelleen olen sitä mieltä että eri kodinkoneita vertailemalla, niiden rakenteen laatua ,eristeiden paksuutta ja äänitasoa, olen todennut Mielen jääkaappipakastimet ja pesukoneet parhaiksi, tutkimuksia oen tehnyt lukuisten eri kodinkoneliikkeiden, huoltoliikkeiden ja energiakeskuksen ja työtehoseuran testejä seuraten.
Meijän electrolux hajos parivuotta sitten vajaan kolmen vuoden jälkeen. Maahantuoja sano, että ota vakuutuksesta tai odota kuluttajalautakunnan päätöstä vuosi. Sain silloin käsityksen, että olisi yleinen käytäntö aina takuuajan jälkeen
- Vältä Rosenlewiä
Tälläisen viestin sain kun kyselin käyttöikää kokeeksi. Ei todellakaan uskottavaa, jos kerran eivät halua olla tekemisissäkään alle 4v tuotteidensa kanssa. Kierrän kaukaa tämän konsernin tuotteet. Kiitos kun kerroit tälläisesta kohtelusta ja kerro toki mitä kuluttajariitalautakunta päätti.
Hei !
Kiitos yhteydenotostasi.
Kodinkoneillemme ei ole määritelty mallikohtaista käyttöikää. Kodinkoneiden
tarkan käyttöiän ilmoittaminen on vaikeaa, Kestävyyteen vaikuttavia
tekijöitä on useita, mm. asennus, käyttötapa, käytön useus, tuotteiden
sijoittelu ja ympäristön lämpötilat.
Teknisestä käyttöiästä voidaan sanoa, että se on niin pitkä kuin kuluttaja
on valmis korjaamaan tuotteeseen tulleet viat. Käyttöikä määräytyykin usein
sen mukaan kuinka halukas kuluttaja on vaihtamaan tuotteen uusien
ominaisuuksien takia.
Suomessa ei ole tilastoja siitä milloin ja miksi kuluttajat luopuvat
koneistaan. Paras yleinen arvio on koneiden käyttöiästä on alan käyttämä
(Elektroniikan Tukkukauppiaat ETK) keski-ikäarvio.
Jääkaappi-pakastin 12
pyykinpesukonet 12
astianpesukone 14
lattialiesi 18
imuri 10
mikro 10
liesituuletin 10
Ystävällisin terveisin
Tiina SXXXX
Kuluttajaneuvonta
Oy Electrolux Ab - rosenlewiin Pettynyt
Hei tässä suoraan kopsattua tekstiä kuluttajariitalautakunnan sivuilta. Vaatikaa oikeuksianne!
Takuu
Jos tuote rikkoutuu takuuaikana, kuluttajan kannattaa ensin olla yhteydessä takuuhuoltoon ja sopia korjauksesta. Myös myyjäliike on vastuussa takuusta, jollei liike ole siitä erikseen ennen kaupantekoa irtisanoutunut.
Takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheestä. Vastuu ei siis pääty takuuajan loppumiseen. Näin kuitenkin yleisesti luullaan. Kuluttajansuojalaissa ei ole määritelty tuotevirheiden tarkkoja vastuuaikoja.
Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.
Takuu on myyjäliikkeen, maahantuojan tai valmistajan antama vapaaehtoinen lisäetu. Laki ei määrää antamaan takuuta, vaan takuun antaminen on vapaaehtoista. Jo kuluttajansuojalaki turvaa kuluttajalle tietyt perusoikeudet virhetilanteissa. Takuuta kuitenkin käytetään yleisesti mm. kodinkoneiden ja elektroniikan kaupassa.
Takuunantaja voi vapaasti määrätä takuuajan pituuden. Jos takuuaika rajaisi myyjäliikkeen vastuuajan, vastuuajan pituuden määrittelisi siis myyjäosapuoli yksipuolisesti miten pitkäksi haluaa. Se ei olisi oikeudenmukaista ostajaa kohtaan ja siksi kuluttajansuojalaki määrittelee asian toisin.
Kestoikä
Eräs keskeisimpiä virhemääritelmiä on se, että kuluttajalla on oikeus odottaa laitteen kestävän normaalikäytössä kestoikänsä ajan. Sitä saatetaan elinkaarensa aikana joutua huoltamaan ja korjaamaankin kuluttajan laskuun. Kuitenkin kodinkoneen elinkaaren alkupuolella ja heti takuuajan jälkeen myyjäliikkeen vastuu on suuri. Vastuu pienenee kun laite ikääntyy.
Kodinkoneiden takuuaika on usein 1-2 vuotta. Niiden odotettavissa oleva kestoikä - laitteesta riippuen - on kuitenkin yleensä huomattavasti pidempi. Jos laite rikkoutuu heti takuuajan jälkeen, korjauskustannukset eivät ole vähäiset ja käyttöohjeita on noudatettu, kuluttaja voi vedota kestoikään.
Jos virhe ilmenee kuudessa kuukaudessa tavaran luovuttamisesta, sen oletetaan olleen viallinen jo alusta alkaen, ellei myyjä osoita esimerkiksi käyttövirhettä tapahtuneen.
Millainen hyvitys?
Kuluttajansuojalain mukaiset virheen hyvityskeinot ovat tavaran korjaus tai vaihto virheettömään, hinnanalennus, kaupan purku ja vahingonkorvaus.
Jos kauppahintaa ei ole kokonaan maksettu silloin kun virhe huomataan, kuluttaja voi pidättää kauppahinnasta virhettä vastaavan osan. Muu osa kauppahinnasta on kuitenkin maksettava sopimuksen mukaisesti ja loputkin, kun virhe on korjattu.
Jos tuote on virheellinen, kuluttajalla on oikeus ensin vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtoa virheettömään.
Myyjäliikkeellä on lain mukaan oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista toiseen. Liike ei saa viivytellä korjauksen tekemisessä.
Myyjän vastuulla olevan virheen korjauksesta ei saa aiheutua esimerkiksi rahti- tai varaosakuluja ostajalle.
Jos korjaus tai tuotteen vaihto ei onnistu tai myyjäliike ei ole tehnyt sitä kohtuuajassa, kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista.
Esimerkiksi kodinkoneen pintavika voidaan monesti hyvittää hinnanalennuksella. Hinnanalennuksen on oltava suuruudeltaan virhettä vastaava. Tämä joudutaan usein arvioimaan.
Kaupan purkaminen on viimeinen hyvityskeino. Sitä voi tavaran kaupassa vaatia jos virhe ei ole vähäinen ja muilla keinoilla virhettä ei voi korvata.
Vahingonkorvaus
Kuluttajalla saattaa muun hyvityksen lisäksi olla oikeus korvaukseen rahallisesta vahingosta, joka tuotteen tai palvelun virheestä tai viivästyksestä on aiheutunut. Laki jakaa vahingonkorvaukset välittömiin ja välillisiin vahinkoihin.
Tyypillinen vahingonkorvaus on esimerkiksi asian selvittämisestä aiheutuneet matka-, posti- ja puhelinkulut. Nämä ovat välitöntä vahinkoa.
Jos kuluttaja joutuu viemään tavaran, jossa on selvästi valmistusvirhe, myyjäliikkeeseen virheen selvittelyä varten, hänellä on oikeus vaatia virheen hyvittämisen lisäksi korvaus kohtuullisista matkakuluista. Tämä tarkoittaa joko matkustamista julkisilla kulkuneuvoilla tai 22 sentin kilometrikorvausta oman auton käytöstä tarvittaessa.
Välillinen vahinko, kuten virheestä aiheutunut tavaran käyttöhyödyn olennainen menetys, on korvattava, jos myyjä on menetellyt huolimattomasti.
Jos esimerkiksi asuntoremontin viivästyminen haittaa suuresti asumista tai auto viipyy pitkään korjaamolla, voi tästä hakea korvausta.
Jos puolestaan asennustyö jää turhaksi virheellisen laitteen vuoksi, kuluttaja voi vaatia korvausta asennuskuluista.
Jos sopimukseen sisältyy ehto, jonka mukaan myyjän tai palvelun tekijän on maksettava toimituksen viivästyessä vakiokorvausta, kuluttaja voi vaatia sitä.
Jos viivästyksestä on aiheutunut vakiokorvausta suurempi taloudellinen vahinko, kuluttaja voi vaatia korvausta tästä todellisesta vahingosta. Molempia korvauksia ei kuitenkaan voi saada.
Pahasta mielestä, henkisestä kärsimyksestä tai vaikkapa matkan pilallemenosta ei voi saada vahingonkorvausta.
Myös tuotteen toiselle tuotteelle tai henkilölle aiheuttama vahinko voi tulla korvattavaksi.- rosenlewiin Pettynyt
Kas kummaa kyllä se mieli muuttu sitten viimeviikon (onkohan lautakunnasta jo otettu yhteyttä vai mitäkö?). Nyt kyseltiin onko käytetty huoltofirmaa arviottemassa yms. Ilmoitin vain, että asia on kuluttajariitaalautakuntaan mennyt ja heiltä tulee yhteydenotto, jossa on vaatimukseni. Halutessaan saavat esittää sovintoesityksen, muuten odotan lautakunnan päätöstä.
Käyppä rustaamassa nimmari http://www.adressit.com/rosenlew jos mielestäsi kylmälaitteiden ikä/laatu on huono ja haluat muutosta siihen. Tarkoituksena on lähettää lista mahdollisimman monelle taholle, mikäli saan listaan riittävästi nimiä, jotta asia muuttuisi kuluttajan eduksi. Vai haluatko maksaa itse/kotivakuutuksesta kun kylmä/yms laite hajoaa hieman jälkeen myyjän/maahantuojan/valmistajan antaman vapaaehtoisen takuun ja he eivät aio vastata mistään ilman kuluttajariitalautakuntaa yms? - palvelua ja laatua
rosenlewiin Pettynyt kirjoitti:
Kas kummaa kyllä se mieli muuttu sitten viimeviikon (onkohan lautakunnasta jo otettu yhteyttä vai mitäkö?). Nyt kyseltiin onko käytetty huoltofirmaa arviottemassa yms. Ilmoitin vain, että asia on kuluttajariitaalautakuntaan mennyt ja heiltä tulee yhteydenotto, jossa on vaatimukseni. Halutessaan saavat esittää sovintoesityksen, muuten odotan lautakunnan päätöstä.
Käyppä rustaamassa nimmari http://www.adressit.com/rosenlew jos mielestäsi kylmälaitteiden ikä/laatu on huono ja haluat muutosta siihen. Tarkoituksena on lähettää lista mahdollisimman monelle taholle, mikäli saan listaan riittävästi nimiä, jotta asia muuttuisi kuluttajan eduksi. Vai haluatko maksaa itse/kotivakuutuksesta kun kylmä/yms laite hajoaa hieman jälkeen myyjän/maahantuojan/valmistajan antaman vapaaehtoisen takuun ja he eivät aio vastata mistään ilman kuluttajariitalautakuntaa yms?Toden totta, en itse enään ostaisi kyseisen yrityksen tutteita, vaikka maksaisivat. Palvelua (vaikka hidasta) saa vain niin kauan kuin et valita mistään. Takuu aikanakin sai tapella kaikesta, joten suosittelen välttämään tätä konsernia.
- Korjaaja 69
palvelua ja laatua kirjoitti:
Toden totta, en itse enään ostaisi kyseisen yrityksen tutteita, vaikka maksaisivat. Palvelua (vaikka hidasta) saa vain niin kauan kuin et valita mistään. Takuu aikanakin sai tapella kaikesta, joten suosittelen välttämään tätä konsernia.
Hei. Korjaan työkseni kodinkoneita ja rosenlew-electrolux merkeissä jää mieleen tiettyjen osien laatu. Tai niiden puute, joka mielestäni on jo tyyppivika.
- Toinen pettynyt
Kerro miten kävi, niin tiedetään miten käy kun laittaa asian eteneen noin. Rosenlew ääntelee siihen malliin, että vois hajota kohta ja ikää vain 3v.
- törky laatu
juuri takuu aika mennyt rosenlewistä ja kun otin yhteyttä tonne, niin sama tarina. USKOMATONTA!
- Viivi 69
Kyllähän nyt tuon yrityksen laadun tietää. Kannattaa pysyä vain kaukana
- 4-7 vuotta
No se nyt vaan on niin, että tänä päivänä jääkaappipakastimet kestää huonolla tuurilla 4 vuotta ja hyvällä tuurilla 7 vuotta. Näin siis tuttavapiirini kokemusten mukaan ... ja otoksessa on siis useita merkkejä.
Ja edelleen... LG:n kallis taulutelkku hajosi kanssa korjauskelvottomaksi 4 vuodessa. Ei voi korjata, kun varaosat on loppu (kyseessä selkeä tyyppivika), mutta maahantuojahan ei tätä myönnä eikä suostu edes antamaan vikaraporttia, josta vian luonne kävisi ilmi.
Ja videonauhereillahan saatiin tuossa 2000-luvun alussa laatu optimoitua jo tasan tarkkaan takuuaikaa vastaavaksi eli aktiivikäyttäjällä laitteet levähti reilussa 2 vuodessa.- jopa 7 vuotta
> No se nyt vaan on niin, että tänä päivänä jääkaappipakastimet kestää huonolla tuurilla 4 vuotta ja hyvällä tuurilla 7 vuotta. Näin siis tuttavapiirini kokemusten mukaan ... ja otoksessa on siis useita merkkejä.
Nyt kun asia on tullut tarkistettua, niin tähän 4-7 vuodessa hajoavien kerhoon kuuluu myös Miele.
No, toisaalta on yhdellä Upolla kuolinkouristukset menossa 1 vuoden iässä, että saadaan tätä ikähaarukkaa vielä laajennettuakin ;-D
- ostaa rosenlew
Niin se vaan on, ei kestä kauaa
- Maahantuojalta
Olen joutunut kokemaan saman maahantuojan osalta. Rahat kai vähissä kun yrittävät kiertää vastuuta.
- Teppo ja Matti 89
enpä olisi uskonut, mutta kun näitä lukee, niin kyllä se on uskottava. Pitkään voi mennä siellä kuluttajariitalautakunnassa.
- rosenlewiin Pettynyt
Toden totta kestää se päätöksen saaminen. Sain tänään kirjeen kuluttajariitalautakunnalta. Arvioitu aika on 14 kuukautta! Kyllä, mutta jos electrolux-rosenlew-zanussi kuvittelee minun perääntyvän, niin turha luulo. Jos kiinnostaa, niin siihen (josta kerrottu aiemmin) adressiin voi käydä kirjoittamassa nimensä ja electroluxille voi kertoa mielipiteensä [email protected] .
- tosi kaukaa
Rosenle ja Electrolux, ovat sen verran huonoja
- ...mitä...
... kerroit. Electrolux ei todellakaan halua olla tekemisissä minkään kodinkoneensa kanssa joka on ylittänyt takuuajan.
- rosenlewiin Pettynyt
soittelipa joku electroluxin ylempi ja ehdotti että ois korjannu laitteen ja odotettu kuluttajariitalautakunnan päätöstä ja jaettu sen mukaan korjauskulut. Kieltäydyin (heillähän oli ajat sitten mahdollisuus tulla vastaan), odotan päätöstä ja vasta katson haluanko sitoutua siihen. Tuo romu on kuitenkin menossa vaihtoon, ennemmin tai myöhemmin.
- ei kestä
zanusso
- Rosenlew vaarallinen
ei kestä kirjoitti:
zanusso
Meikien rosenlew jääkaappipakastin meinas syttyä. Onneks oltiin paikalla ja saatiin homma hallintaan. Ikää vain 3v. Maahantuoja vain vitsaili, Haistakoon mun puolesta paskat. Vaihdan merkkiä
- Arttu 60
Kuulin, että kaverilla paloi n.5v cylinda pesukone. Ol´nko sekin samaa elctrolux perhettä. Lieskat vain oli lyöneet, hyvä kun talo ollut mennyt.
- Lapisko
perhettä eli A. Merlonin tuote! Sanoo Mielemyyjä mitä tahansa!
- Ikoij
Lapisko kirjoitti:
perhettä eli A. Merlonin tuote! Sanoo Mielemyyjä mitä tahansa!
Päätätäytettävä Cylindat oli heikompia koneita, edestä täytettävät vankkoja ruotsissa tehtyjä huippukoneita, Mielen veroisia, niitä on turha verrata Italian koneisiin.
- Lapisko
Ikoij kirjoitti:
Päätätäytettävä Cylindat oli heikompia koneita, edestä täytettävät vankkoja ruotsissa tehtyjä huippukoneita, Mielen veroisia, niitä on turha verrata Italian koneisiin.
you talk so goot fuinnish..ekskuse me write so goot finnish...Kan't believe it's true!
Harva kahteen riviin kolme kirjoitusvirhettä! Onneksi olkoon! - Puhukaamme suomea!!
Lapisko kirjoitti:
you talk so goot fuinnish..ekskuse me write so goot finnish...Kan't believe it's true!
Harva kahteen riviin kolme kirjoitusvirhettä! Onneksi olkoon!Pysy suomen kielessä. Et osaa kirjoittaa englantia.
- Lapisko
Puhukaamme suomea!! kirjoitti:
Pysy suomen kielessä. Et osaa kirjoittaa englantia.
vain kirjoitusvirheet! Mieleä emme kukaan muu osta!
- Ei merkillä väliä
Lapisko kirjoitti:
vain kirjoitusvirheet! Mieleä emme kukaan muu osta!
Kodinkonehuoltaja kertoi, että samalla tavalla hajoavat niin Milet kuin Rosenlewitkin. Kertoi, että ei omassa työssään näe juurikaan eroja merkkien välillä. Ruotsissa valmistettuja tiskikoneita piti hyvävä valintana, esim. Upon apk.
Julkisuudessakin paljon uutisoitu, että kodinkoneet eivät kestä enää siten kun 15-20 vuotta sitten. - merkillä on väliä
Ei merkillä väliä kirjoitti:
Kodinkonehuoltaja kertoi, että samalla tavalla hajoavat niin Milet kuin Rosenlewitkin. Kertoi, että ei omassa työssään näe juurikaan eroja merkkien välillä. Ruotsissa valmistettuja tiskikoneita piti hyvävä valintana, esim. Upon apk.
Julkisuudessakin paljon uutisoitu, että kodinkoneet eivät kestä enää siten kun 15-20 vuotta sitten.just väärin taas.merkillä todellakin on suuri jopa ratkaiseva merkitys .huippukoneen kuten mielen kestoikä on moninkertainen halvempiin merkkeihin verrattuna.sekä korjaustarve paljon vähäisempi.
- ei moninkertainen
merkillä on väliä kirjoitti:
just väärin taas.merkillä todellakin on suuri jopa ratkaiseva merkitys .huippukoneen kuten mielen kestoikä on moninkertainen halvempiin merkkeihin verrattuna.sekä korjaustarve paljon vähäisempi.
> huippukoneen kuten mielen kestoikä on moninkertainen halvempiin merkkeihin verrattuna
Jaa, isovanhemmilla poksahti Miele n. 7 vuoden iässä ja vanhemmillani Gram 4 vuoden iässä. Eli ei ole Mielen kesto kauheasti kummallisempi, vaikka mielemyyjä täällä sitä mainostaakin 24/7.
PS. taas "unohtui" mielemyyjältä mainita, että se mielemyyjän oma no-frost Miele on kestänyt jopa kokonaisen vuoden (eli varmaa tietoa pitkästä kestosta on ;-) ja mielemyyjällä on niin vankka luottamus oman merkin laatuun, että hän katsoi parhaaksi maksaa myös lisätakuusta 4 v ikään asti. - merkillä on väliä
ei moninkertainen kirjoitti:
> huippukoneen kuten mielen kestoikä on moninkertainen halvempiin merkkeihin verrattuna
Jaa, isovanhemmilla poksahti Miele n. 7 vuoden iässä ja vanhemmillani Gram 4 vuoden iässä. Eli ei ole Mielen kesto kauheasti kummallisempi, vaikka mielemyyjä täällä sitä mainostaakin 24/7.
PS. taas "unohtui" mielemyyjältä mainita, että se mielemyyjän oma no-frost Miele on kestänyt jopa kokonaisen vuoden (eli varmaa tietoa pitkästä kestosta on ;-) ja mielemyyjällä on niin vankka luottamus oman merkin laatuun, että hän katsoi parhaaksi maksaa myös lisätakuusta 4 v ikään asti.lapisko ei uskota. hähähähähää!
- suoraan sanottuna
merkillä on väliä kirjoitti:
just väärin taas.merkillä todellakin on suuri jopa ratkaiseva merkitys .huippukoneen kuten mielen kestoikä on moninkertainen halvempiin merkkeihin verrattuna.sekä korjaustarve paljon vähäisempi.
> sekä korjaustarve paljon vähäisempi.
Tarkoitit varmaan, ettei kannata korjata (kuten ei juuri mitään kodinkoneita nykyisin)?
Toki sitä isovanhempieni konettakin korjattiin (kun kyseessä oli kallis laatumerkki) kertaalleen sen 7 vuoden kuluessa, muttei siitä kalua tullut. Eli olisi näin jälkiviisaasti voinut säästää senkin rahan... - merkillä on väliä
suoraan sanottuna kirjoitti:
> sekä korjaustarve paljon vähäisempi.
Tarkoitit varmaan, ettei kannata korjata (kuten ei juuri mitään kodinkoneita nykyisin)?
Toki sitä isovanhempieni konettakin korjattiin (kun kyseessä oli kallis laatumerkki) kertaalleen sen 7 vuoden kuluessa, muttei siitä kalua tullut. Eli olisi näin jälkiviisaasti voinut säästää senkin rahan...lapisko. taas vääräin .ei ymmärrä ei.voiko "pesukone insinörtti lapisko" olla todella noin älykäs?ei teeskenelee ,teeskentelee pahus.mutta huomasimpas yrityksen.hähähähähääää!
- Lapisko
merkillä on väliä kirjoitti:
lapisko ei uskota. hähähähähää!
jotka ei ole Lapiskoja!
- Lapisko
merkillä on väliä kirjoitti:
lapisko. taas vääräin .ei ymmärrä ei.voiko "pesukone insinörtti lapisko" olla todella noin älykäs?ei teeskenelee ,teeskentelee pahus.mutta huomasimpas yrityksen.hähähähähääää!
"lapisko. taas vääräin .ei ymmärrä ei.voiko "pesukone insinörtti lapisko" olla todella noin älykäs?ei teeskenelee ,teeskentelee pahus.mutta huomasimpas yrityksen.hähähähähääää!"
Lapiskokin tarttee "suomi-Mielemyyjä"-sanakirjan tohon tekstiin!
Ja kaiken lisäksi pettymykseksesi-EI MUN TEKSTI!
- Raimo 68
Älkää ostako tuota merkkiä tai sen sisarmerkkejä. merkki korjaajana tiedän mistä puhun. jos haluaa koneen kestävän yli viisi vuotta, niin varaudu maksamaan huolto, älä käytä tuotetta (ei tule viat esiin) tai osta uusi ja eri.
- tyytyväinen2
Mulla kestänyt kaikki elux-koneet imurista lähtien yli 10 v. korjaamatta. Toisaalta kaikki koneet saa rikki väärin käyttämällä.
- Kalle Kemistä
Kyllä tuo rosenlew ja electrolux seurakunta on huonolaatuista. Kaikki tutut joilla niitä ollut hajonnut 3-5 vuoden sisällä. Myyjä ja maahantuoja vain kohautellut hartioita vaikka kahdessa tapauksessa kyse oli selkeästä valmisteviasta.
- Hanhiemo Tuomo
Kyllä sen huomaa, mitkä merkit eivät halua vastata ongelmatilanteissa, vaan siirtävät vastuun muualle. Siis riippumatta kuinka selkeästä tapauksesta olisikin kyse. Pimittävät vaikka vikaraportit. Kauniita sanojahan sitä markkinoidaan, mutta myöhemmin... No ainakin nämä merkit minä kierrän kaukaa.
- Raimo Helsingistä
Hanhiemo Tuomo kirjoitti:
Kyllä sen huomaa, mitkä merkit eivät halua vastata ongelmatilanteissa, vaan siirtävät vastuun muualle. Siis riippumatta kuinka selkeästä tapauksesta olisikin kyse. Pimittävät vaikka vikaraportit. Kauniita sanojahan sitä markkinoidaan, mutta myöhemmin... No ainakin nämä merkit minä kierrän kaukaa.
Joo ei toi meidän zanussikaan ole kuin kymmenkuntakertaa ollut huollossa takuuaikana ja heti kun takuu meni umpeen, niin ois saanu alkaan kaivaan omaa kuvetta, vaikka viat oli samat kuin takuuaikana. Kyllä sillon lensi romu hel***tiin.
- Anonyymi
elux induktiohella kesti 9v. korjaus maksoi 400€.
- Zeus79
Ostimme ja olivat viimeiset ks. Merkkiset mitä meidän talouteen tulee.
- Anonyymi
Nykyinen Rosenlewin jääkaappipakastin toiminut moitteettomasti noin 25 vuotta. Nyt mietin uuden hankkimista, kun alkanut jääkaappi olemaan turhan kylmä jopa 1:llä (ei silti jäädy).
- Anonyymi
"Nyt mietin uuden hankkimista, kun alkanut jääkaappi olemaan turhan kylmä jopa 1:llä (ei silti jäädy)."
Hei, vaihda/vaihdata termostaatti pian! (En sano tätä sillä että se jääkaappi olisi hajoamassa hetimiten.. Mut ku sähkönkulutus tuollaisena on tuplat)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211